Verhuizen naar Houston

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Hoi allemaal,

Zoals jullie misschien hebben gelezen in het voorstel topic hebben wij de kans om naar Houston te gaan via een van onze werkgevers (met een L1b & L2 visum). Dit lijkt nu allemaal behoorlijk concreet te gaan worden. We hebben in dit forum al heel veel informatie gevonden, maar wilden ook een eigen topic starten.

Op dit moment zijn we bezig met het maken van een maandelijkse begroting en aan het uitzoeken in welke buurten we eventueel willen gaan wonen. We willen als het kan graag een wat moderner/gerenoveerd huis huren, en niet in een appartementencomplex wonen. We kijken nu naar de omgeving van Sugar Land tot Pearland. Dit lijkt qua reisafstand goed uit te gaan komen. Met onze wensen lijkt een bedrag van $1500 per maand ons realistisch, al weten we niet welke kosten zoals gemeentelijke belastingen, rioolheffing, etc. daar nog precies bij gaan komen.

Zijn er mensen bekend in dat deel van Houston? Zo ja, is het daar een beetje leuk wonen? We wonen in Nederland op loopafstand van het stadscentrum, dus er is hier best veel te doen qua leuke barretjes en hippe restaurants. Hoe zit dat bijvoorbeeld in dit deel van Houston?

We hebben vast nog veel meer vragen maar willen niet meteen alles in een bericht plaatsen
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Rudolfje »

Voor zover ik Houston ken zal er niets op loopafstand zitten, de auto is heilig en zeker in Texas. Hou dus in je bgroting rekening met hebben van 2 autos inclusief de verzekering voor 2 auto's. Er betsaat wel zoiets als gemeentelijke belastingen maar deze zijn voor de huiseigenaar en rioolheffing wordt gewoonlijk middels de waterrekening verrekend.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Dakloze »

Trakeena schreef: Zoals jullie misschien hebben gelezen in het voorstel topic hebben wij de kans om naar Houston te gaan via een van onze werkgevers (met een L1b & L2 visum). Dit lijkt nu allemaal behoorlijk concreet te gaan worden.
Cool, dit is zonder twijfel de beste manier om te verhuizen naar de VS. Ik ga er vanuit dat het bedrijf de verhuizing regelt? Een paar tips:

- Zodra je het visum binnen hebt kan je al een rekening openen in de VS (dat kan al zonder dat je er woont). Ik heb destijds het adres van kantoor gebruikt en dat was geen probleem.
- Als je graag permanent blijft, probeer zo snel mogelijk de greencard procedure op te starten. Met een L1-B is die iets langer dan met een L1-A maar kan binnen een jaar geregeld zijn.
- Ook al ben je rijk, koop een auto op (gedeeltelijke) afbetaling of lease er een. Lease in de VS is niet zoals in Nederland waar je meestal Full Operational Lease doet, maar een financial lease. Dit helpt je heel erg met het opbouwen van een goede credit score.
- Vraag zsm een SSN en EAD aan.
- Regel vantevoren een Diploma Supplement van je diplomas. Dit ga je nodig hebben om deze te laten evalueren. Als je dit in Nederland alvast doet, gaat je dat een hoop gezeik schelen.
- Handig, maar niet noodzakelijk, is een uittreksel van het huwelijk, die je bij de plaatselijke rechtbank kan laten legaliseren. Ik heb dit niet vaak nodig gehad, maar het was een hoop gedoe om dat vanuit de VS te regelen.
- Als je rijbewijs al wat ouder is, doe die nog even snel vernieuwen. Dat gaat ook moeilijk vanuit het buitenland, en het is de moeite waard om die geldig te houden.
- Als je werkgever een container ter beschikking stelt: stop 'm vol met Nederlands eten (honig mixjes enzo). Die ga je missen :)
- Eveneens: als je ruimte over hebt, neem wat Nederlandse kinderspullen mee zoals een box etc. Die kan je goed verkopen en je maakt er een hoop Nederlandse ouders blij mee. Ook al heb je zelf geen kids. Andere typisch Nederlandse dingen: een fatsoenlijke kaasschaaf, oliebollenmix etc.
- Hou op z'n minst 1 Nederlandse bankrekening aan, en neem meerdere inlogdingetjes mee.

Ik heb destijds een goede vriend een notariele volmacht gegeven. Kost 400 euries, maar dan kon hij een hoop dingen voor mij regelen die anders ingewikkeld gingen worden.

Voordat je je uitschrijft: regel een P.O. Box in de VS en gebruik dat bij je uitschrijving in Nederland. Mocht de overheid nog post hebben, dan komt dat tenminste aan. Als je een huisadres opgeeft, is dat erg ingewikkeld te wijzigen. Mijn oude werkgever krijgt nog regelmatig post voor mij van m'n oude gemeente. Erg irritant.
--
I route, therefore you are.
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Bedankt voor jullie tips!

We hebben in eerste instantie 1 auto begroot, en willen er toch binnen twee á drie maanden wel een tweede bij halen. We hadden inderdaad begrepen dat het kopen van een auto op afbetaling wonderen doet voor je credit score. Is het moeilijk om hiervoor in aanmerking te komen als nieuwkomer? We willen in eerste instantie een goedkopere tweedehands auto (tot 5000$) kopen op afbetaling om ruimte over te laten in ons budget voor een tweede auto.

We weten ook nog niet zeker of we permanent willen gaan vertrekken dus we willen daarom inderdaad een Nederlandse bankrekening aanhouden. Ook zaken zoals AOW en ANP premies willen we in eerste instantie blijven betalen. Wel gaan we waarschijnlijk meteen de 401K regeling gebruiken alleen kunnen we nog niet goed vinden wat er met dat geld gaat gebeuren zodra je de VS weer verlaat na b.v. 4 jaar. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat ook wel een dingetje is, is dat in de VS natuurlijk alles 110V is en al onze huishoudelijke apparaten dus niet meer werken. Dat gaat ook nog een leuke investering worden. Ook begrepen we dat zaken als gas / water / elektra en internet/TV fors duurder zijn in de VS. We hebben nu ongeveer het volgende begroot qua maandelijkse kosten, kan iemand ons vertellen of we daar een beetje in de goede richting zitten?

Huis
Huur $1.500,00
Gas / Water / Electra $250,00
AOW in Nederland $150,00
Renters insurance $30,00
Boodschappen $560,00
Uit eten $200,00

Auto
Lening $250,00
Benzine $130,00
Belasting ??
Onderhoud/Reparaties $150,00
Verzekeringen $150,00

Entertainment
Mobiele telefoons $80,00
Internet en TV $100,00
Sportschool 2 pers $200,00
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Wij hebben zelf een paar jaar geleden 2 jaar in Sugar Land gewoond, en wonen nu sinds januari net ten noorden van Sugar Land, dus ik ben aardig bekend in dat gebied. Waar is het werk precies, want dat is natuurlijk wel erg belangrijk?

Ik ben zelf niet zo bekend met de huur van appartementen (wij hebben kinderen, dus altijd een huis gehuurd), maar volgens mij moet dat voor die prijs wel kunnen (1 of 2 slaapkamers). Volgens mij is dan soms al wat inbegrepen, maar dan zou je eens de websites van wat complexen moeten bekijken. Je verdere budget lijkt me ook redelijk op orde, zover ik daarover kan oordelen. Dingen als boodschappen en uit eten zijn natuurlijk heel persoonlijk. Mobiele telefoons en TV en internet zijn hier inderdaad duur, je zit denk ik aan de lage kant, want daar komt nog sales tax overheen.

2 auto's zul je echt nodig hebben (zeker als jullie beide gaan werken), vrijwel niets is loopbaar. Een echt stadscentrum is er ook niet, enige dat een beetje in de buurt komt is Sugar Land Town Center.

Overigens, ik zou absoluut GEEN eten in je container doen, het mag niet, en als ze er achter komen kan het geld kosten en vooral ook veel vertraging opleveren!

Wij hebben altijd gewoon auto's gekocht, zonder lening. Die credit score bouw je uiteindelijk ook wel op, en zul je niet meteen nodig hebben.

Als je verder specifieke vragen over de regio hebt, stel ze gerust.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
JohannaPA
Amerikafan
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 sep 2013, 12:53
Locatie: State College, PA, United States
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door JohannaPA »

Wat commentaar uit de losse pols:

Wij zijn met twee personen thuis, en ik vergelijk dus vanuit die situatie:

Huis
Huur $1.500,00
Gas / Water / Electra $250,00 --> Ligt heel erg aan of je airco hebt, dat zal de grootste energievreter zijn. Wat betreft de kosten van water enz, daar heb ik laatst een blogpost over geschreven met mijn kosten daarvan: https://johannaslot.com/2016/08/16/drin ... n-amerika/ spoiler: de kosten zijn verbazingwekkend vergelijkbaar! Wat betreft elektra, dat varieert in mijn geval van 40 dollar per maand in de zomer tot 400 dollar per maand in de winter (als het min 30 is en er een halve meter sneeuw ligt - maar dat ga jij niet hebben in Houston). Gas heb ik (helaas!) niet dus daar kan ik niets over zeggen.
AOW in Nederland $150,00
Renters insurance $30,00
Boodschappen $560,00 --> Ligt heel erg aan je inkoopstijl, bijv. of je van steak houdt. Ga je naar Wholefoods, dan red je het niet met 560 dollar, maar anders zou dit goed te doen moeten zijn. Ik heb ooit een keer mijn boodschappenlijstje op mijn blog gezet - daar kun je het prijsniveau een beetje bekijken van een bovengemiddeld goede supermarkt: https://johannaslot.com/2014/04/16/boodschappen-doen/
Uit eten $200,00 --> Mijn persoonlijke ervaring is dat we dat vaker doen en dat we hier iets meer aan kwijt zijn. En ik geef hier ook meer uit aan lunch (dus niet altijd bammetjes mee van thuis zoals ik in Nederland deed). Als je dagelijks een Starbucks koffie doet, gaat dat ook aantikken...

Auto
Lening $250,00 --> ik kon mijn autolening alleen maar afsluiten tot de maximale duur van mijn visum (dat was toen 34 maanden - en daarmee is mijn autolening maandelijks heel wat hoger. Bij lease gaat dat waarschijnlijk lager zijn).
Benzine $130,00 --> wij rijden en tanken niet zoveel - misschien 50 dollar per maand (maar dit ligt uiteraard aan je eigen woon-werk verkeer). Tank volgooien kan in Texas voor 20-25 dollar :-)
Belasting ?? --> autobelasting gaat deels via de benzine, deels via de aankoop, en deels (in geval van Pennsylvania) via een registratiesticker (in mijn geval 40 dollar per jaar geloof ik), en deels via de jaarlijkse uitstootkeuring (schatting 50 dollar per jaar?). Verder geen autobelasting, ik geloof dat dit ook in Texas het geval is
Onderhoud/Reparaties $150,00 --> ik ben veel minder kwijt. 80 dollar per half jaar en daar zit die uitstootkeuring bij in. En als je leaset, heb je deze kosten natuurlijk niet.
Verzekeringen $150,00 --> mijn autoverzekering was vanwege geen rijhistorie een stukje hoger in het eerste half jaar (250 dollar) maar moet volgens mij ook wel voor 150 dollar kunnen. Verschilt ook weer per staat.

Entertainment
Mobiele telefoons $80,00 --> als je al mobiele telefoons hebt en je alleen een abonnement zoekt is dit goed te doen
Internet en TV $100,00 --> als je een uitgebreid kabelpakket wilt met de sportzenders kan dit duurder zijn. Ligt ook weer aan de concurrentie (wij hebben helaas geen concurrentie hier en betalen dus meer). Maar 100 dollar zou ook te doen moeten zijn
Sportschool 2 pers $200,00 --> gaat zeker weten lukken. Je kunt voor veel goedkoper naar de sportschool, kijk bijv eens bij Planet Fitness (10-25 dollar pp bijvoorbeeld).

Behalve het bovengenoemde gaan wij soms ook naar sportwedstrijden (football, ijshockey, baseball), theaters en concerten en dat soort uitjes tikken ook aan. Ik heb het idee dat de prijsniveaus van concerten e.d. boven die in Nederland liggen. Vooral het eten en drinken bij die venues kan erg prijzig zijn (flesje water voor 5 dollar, een hotdog voor 8 dollar, dat soort grappen).

NB: en wat Hemmie zegt, absoluut geen eten in de container doen. Zelfs geen specerijen. Dit mag echt niet... Je riskeert confiscatie, inspectie boetes, en extra lange holding costs, en die kunnen zomaar in de duizenden euro's lopen. Honig mixjes kun je tzt wel in je koffer meenemen, bij een World Market halen (als je mazzel hebt) of desnoods online bestellen bij de Dutch Store van VanderVeen. Of gewoon zonder pakjes en zakjes gaan leven, dat kan ook en lukt best hoor!

Veel plezier in Houston!
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Dakloze »

hemmie schreef: Overigens, ik zou absoluut GEEN eten in je container doen, het mag niet
Misschien moet je dit eens lezen: https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... ld-effects

De volgende keer dat je een stelling poneert, moet je eens overwegen om aan bronvermelding te doen. Want, wat lezen we op bovenstaande link?
Examples of foods imported or offered for import that may be covered by this non-commercial category are:

Food in household goods, including military, civilian, governmental agency, and diplomatic transfers;
De mythe "je mag geen voedsel meebrengen naar de VS" is gebaseerd op onwetenheid. Tip van de dag: de volgende keer dat je zelf reist, neem eten mee en geef het keurig aan. Je koffers gaan dan door de scanner, en alles wordt stuk voor stuk gecheckt door een CBP officer.

Toen ik voor m'n werk nog veel reisde nam ik regelmatig Nederlands voedsel mee naar de VS. Ik gaf dat keurig aan, en op een gegeven moment werd ik zelfs herkend door de CBP officers op SFO. Ze kijken naar de ingredienten en bepalen dan of het wel of niet ingevoerd mag worden. Alles wat niet ingevoerd mag worden wordt vernietigd, de rest krijg je gewoon mee. En zolang je op je douaneformulier maar hebt aangegeven dat je voedsel bij je hebt, ben je gevrijwaard van sancties.

De regels varieren ook per land van herkomst. In bovenstaande link vind je een link naar de Animal Product Manual. Het is even doorspitten, maar je kan een hoop nuttige informatie vinden. Het belangrijkste vind je sectie 2-3-5
When products have been made shelf stable by heating in a hermetically sealed
container (i.e., retorted), the products may be released except for ovine (sheep)
or caprine (goat) products or ovine or caprine material from a country or region
affected by BSE.
Er mag meer dan je denkt.
--
I route, therefore you are.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Dakloze »

NB: en wat Hemmie zegt, absoluut geen eten in de container doen. Zelfs geen specerijen. Dit mag echt niet... Je riskeert confiscatie, inspectie boetes, en extra lange holding costs, en die kunnen zomaar in de duizenden euro's lopen.
Van dit soort ongefundeerde bangmakerij wordt ik gewoon boos.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Ik weet best dat je eten mee mag nemen naar de VS, als je er heen vliegt, als persoonlijke bagage. Dat is heel wat anders dan in een container. Wij hebben tot 3 keer toe een container naar de VS verscheept, en elke keer wees de verhuizer ons er op absoluut geen etenswaren in de container te doen. In dat geval is het niet specifiek verboden, maar kun je wel extra controles krijgen, waarvoor je zelf de kosten draagt, en waardoor je later je shipment ontvangt. Lijkt me dus geen aanrader.

Ik hoef op dit forum echt niet overal een bronvermelding te geven, ik ben geen boek aan het schrijven. Als je me niet gelooft mag je gerust zelf even googlen, ik kon het wel degelijk terugvinden, en anders geloof je me niet. TS kan zelf wel bepalen wat slim is, en de verhuizer zal ook wel uitleg geven.
Terug in Texas!
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door jetusa »

Wat ook wel een dingetje is, is dat in de VS natuurlijk alles 110V is en al onze huishoudelijke apparaten dus niet meer werken. Dat gaat ook nog een leuke investering worden.
Ik heb nog 2 converters staan uit de tijd dat wij vanuit Nld naar de US verhuisden, daarmee kon ik een aantal (kleine) Nederlandse huishoudelijke spullen gewoon in de US gebruiken. Ik weet niet meer precies welke apparaten, maar ik herinner me wel het koffiezetapparaat. Mocht je ze willen overnemen, ben je welkom!
Overigens kosten die klein-huishoudelijke apparaten je de kop niet. Koelkast, oven, magnetron en vaatwasser zit meestal wel in de huurwoning inbegrepen. Een (fatsoenlijke) wasmachine en droger zijn wel prijzig, maar ook die zijn in veel huurwoningen aanwezig, in appartementen gebouwen heb je vaak gemeenschappelijk was/droogruimtes in de basement of per verdieping. Niet ideaal, maar hoef je ze tenminste niet voor korte termijn aan te schaffen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Inderdaad, die grote dingen zitten er meestal wel bij, dus die hoef je niet te kopen. In ons eerste huis geen inbouwmagnetron, dus toen moesten we ook een magnetron kopen. Maar verder voor ons ook alleen kleinere dingen, stofzuiger, broodrooster, waterkoker, koffiezetapparaat, enz... Tikt ook nog wel aan natuurlijk, maar als je goed zoekt valt het nog wel mee.
Terug in Texas!
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Wow, echt super bedankt voor de uitgebreide reacties!

Nog even ter verduidelijking, we krijgen inderdaad een relocation package aangeboden, maar wat dat precies in gaat houden is nog onduidelijk. Maar we zijn al wel een keer, op kosten van het bedrijf, op bezoek geweest, dus als dat enige indicatie is voor het relocation package hoop ik dat dat ook netjes geregeld is. En als we daarmee bezig zijn komen we er ook vast achter wat nu de bedoeling is van het wel/niet vervoeren van eten in de container.

Het werk is in Sugar Land, maar mijn partner moet nog op zoek naar een nieuwe baan. Dus wat nu precies handig is qua locatie voor beide zijn we nog niet helemaal uit, want straks is de droombaan van mijn partner aan het noorden van Houston.. Dus ja, we willen enigszins strategisch gaan zitten, voor zover dat kan dan natuurlijk.

Heel erg bedankt voor de uitgebreide reactie op ons kostenplaatje, hier hebben we echt veel aan! Johanna, we gaan je blog zeker bekijken, bedankt voor de link. En goed om te weten dat uitjes gemiddeld genomen wat duurder zijn, dat is ook handig om te weten.

En jetusa, super bedankt voor het aanbod van de converters! Dat gaan we zeker onthouden. Het gaat hier in ieder geval ook over het koffiezetapparaat. We waren er verder wel vanuit gegaan dat koelkast, oven, magnetron en vaatwasser (hopelijk) inbegrepen waren, maar dat dit ook voor wasmachine en/of droger zou gelden zou een mooie bonus zijn.

Nu ik lees over de waterkoker, hoe zit het eigenlijk met het drinkwater in de omgeving van Sugar Land? Is dat drinkbaar? Heb je een filter nodig? Of wordt het echt flessenwater kopen?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Als je in Sugar Land werkt zou je ook nog Katy (of West-Houston, geen idee wat de prijzen daar zijn) kunnen overwegen wellicht, vanuit daar ben je weer relatief snel in West-Houston, Energy Corridor enzo, waar veel mensen werken. Ook is de noord kant van Houston weer wat beter te bereiken. Ik geloof dat Pearland weer iets beter iets als je naar Downtoen wil, maar ben daar niet zo bekend. Is volgens mij ook een iets minder leuk gebied om te wonen. De meeste expats wonen in west Houston en Katy, emt uitloop naar Sugar Land. En natuurlijk in The Woodlands en omgeving, maar dat is geen optie met werk in Sugar Land.
Ik zou als ik jullie was denk ik gewoon voor een woning gaan dicht bij het werk dat er al is, de rest is te onzeker. Zou zonde zijn als jullie straks allebei ver moeten reizen, dan kun je maar beter hebben dat in elk geval 1 persoon weinig reistijd heeft. Later kun je altijd nog verhuizen.
Wij wonen zelf tussen Sugar land en Katy, zo'n beetje aan de Grand Parkway 99, voor ons werkt dat goed (mijn man werkt in Sugar Land), maar beetje saai denk ik voor een jong stel (er zijn er hier volop gloednieuwe appartementen te huur, vast met leuke aanbiedingen op dit moment). Als alternatief voor de omgeving van Town Center zou je evt nog rond La Centerra kunnen kijken, ook een beetje zo'n gebied aan de zuidkant van Katy.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Oh ja, water is wel drinkbaar maar niet zo lekker. Vaak heb je een filter in je koelkast, of anders naast de gootsteen, dat werkt goed.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Ik word er net op gewezen dat ik niet goed heb gelezen en dat jullie niet in een appartement willen wonen, sorry.
Kijk voor het aanbod van huurwoningen eens op www.har.com, er zijn wel huizen te huur vanaf ongeveer $1300, maar in die prijsklasse zullen ze vaak wat ouder zijn. De huizen zijn hier sowieso al niet echt modern te noemen, maar als ze wat ouder zijn (voor 2000) is het vaak helemaal erg, tenzij ze gerenoveerd zijn natuurlijk. Houd er ook rekening mee dat je energiekosten bij een oudere woning enorm kunnen oplopen. Wij wonen in een huis van 2 jaar oud (ruim, met 4 slaapkamers) en betalen 's zomers nog steeds maar zo'n $150 per maand, maar ik ken wel mensen die in een oudere (en soms kleinere) woning wonen en 's zomers $400 per maand betalen.
Misschien is een townhouse trouwens wel iets voor jullie, er zijn er volgens mij wel wat mooi centraal in Sugar Land, en dan is vaak tuinonderhoud inbegrepen, hoef je daar geen tijd en geld aan uit te geven.
Een echt nieuwbouwwoning (die ogen vaak net wat moderner) zal denk ik niet lukken, sowieso wordt er de laatste jaren alleen maar aan de rand van de stad bijgebouwd, dus dan zit je niet echt dicht bij vanalles, maar die prijzen liggen denk ik ook te hoog. In onze nieuwbouwwijk begint het zo'n beetje bij $2000 per maand, en dan zit je niet op een geweldige lokatie. Al komt dat ook doordat ze geen kleinere huizen bouwen (min. 3 slaapkamers, meestal 4), maar dat is volgens mij in alle nieuwbouwwkijken zo.
Terug in Texas!
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Wederom bedankt voor alle informatie hemmie!

We hadden inderdaad al gelezen dat er in het noorden van Houston veel expats wonen, maar dat dat ook ten westen van Houston het geval is was ons nog niet duidelijk. We gaan het gebied dat je noemde eens nader bekijken.

En ja, over dat huis of appartement, we zijn er nog niet helemaal uit. Het was ons inderdaad al opgevallen dat de huizen in die prijsklasse vaak verouderd zijn, maar ook dus behoorlijk groot. We hadden het er gisteren over wat we daar eigenlijk mee moeten, helemaal omdat er vaak ook meerdere badkamers in zo'n huis zitten. Dus wie weet verandert onze voorkeur nog wel in een appartement!
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Amikix »

Het hele idee van meerdere badkamers vond ik ook maar onnodig toen ik net verhuisd was, maar ondertussen zou ik toch liever niet meer anders willen. Het is toch wel erg fijn als logees hun eigen badkamer hebben en je er niet één hoeft te delen.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Dakloze »

hemmie schreef:Overigens, ik zou absoluut GEEN eten in je container doen, het mag niet,
hemmie schreef:In dat geval is het niet specifiek verboden
Nou spreek je zelfs jezelf tegen...

Ik vind het prima als je het niet met me eens bent, en iemand wil aanraden om het niet te doen. Je argumenten zijn zelfs goed: kans op extrcontrole en vertraging. Ik verzet me tegen het feit dat je een onwaarheid verkondigt en vervolgens maar roept "ik ben geen boek aan het schrijven".
--
I route, therefore you are.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Dakloze »

hemmie schreef:Oh ja, water is wel drinkbaar maar niet zo lekker. Vaak heb je een filter in je koelkast, of anders naast de gootsteen, dat werkt goed.
Bij de Home Depot kan je voor weinig een test kitje halen. Ik heb een zwembad in de tuin en heb een setje waarmee ik oa chloorgehalte, Bromium, PH en alkaliniteit test. Ik heb ook het kraanwater getest, en daarna het water uit m'n gefilterde koelkast.

Het kraanwater hier (CA) voldoet aan alle eisen... Voor m'n zwembad. Chloor tussen de 3 en 5 ppm, PH van 7.2, Bromium van 4 en 100 alkaliniteit, met 460 TDS. Het gefilterde water daarentegen heeft geen chloor (althans niet dat ik kon detecteren), 350 TDS en een perfect PH.

Ons filter is gewoon zo'n standaard filter in de koelkast, waarschijnlijk hetzelfde als wat Hemmie heeft. Op kantoor hebben we zo'n reverse osmosis filter, maar ik proef weinig verschil.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Oh, pfff, ok dan, het mag niet tenzij je het specifiek aangeeft, en dan heb je kans op extra controle.

Ik verzet me ook tegen het feit dat jij zomaar aanraadt om eten in de container te stoppen, iets wat grote gevolgen kan hebben, maar ik ben wel klaar met deze discussie.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer