Verhuizen naar Houston

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
mtl
Amerika-expert

Re: Verhuizen naar Houston

Berichtdoor mtl » 04 nov 2018, 16:31

Peet2019: Misschien even in meerdere supermarkten in de buurt kijken? Of kijken of er verderop goedkopere supermarkten zijn?

hemmie
Amerika-expert

Berichtdoor hemmie » 04 nov 2018, 16:39

Ik woon al heel lang niet meer in NL, dus kan nuet goed vergelijken, maar op zich valt het best wat mee volgens mij als je weet waar je naar toe moet. Als je bij Whole Foods bent geweest snap ik dat je geschrokken bent, en ik denk dat de Central Market ook erg duur is, maar een normale Kroger of HEB valt best mee (er zijn meer ketens met normale prijzen, Randall's, Fiesta, etc., maar die zijn er wat minder). Het hangt ook van het product af, brood is duur, groente en fruit is ook wat duurder, melk volgens mij goedkoper, vlees is niet duur.
Ik ga zelf wekelijks naar Aldi, daar koop ik bepaalde houdbare en diepvriesproducten die daar goedkoper zijn (en wij vinden daar vrijwel alles ook lekker) en maak gebruik van de wekelijkse aanbiedingen op groente en fruit, dat scheelt vaak heel veel. De rest haal ik bij HEB, waarbij ik goed let op aanbiedingen, en vrijwel alleen huismerken koop. Al met al geef ik denk ik zo'n $150 per week uit voor ons gezin van 5.
Houston is denk ik wat boodschappen betreft erg goedkoop vergeleken met de meeste andere regio's in de VS.
Terug in Texas!

Peet2019
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 15

Berichtdoor Peet2019 » 04 nov 2018, 20:44

Thnx voor snelle reacties.

Idd heb ik voornamelijk Wholefoods gecontroleerd (afgelopen 2 wkn). Goed vergelijk gemaakt met oa AH biologische producten; eea verieerde van 5% tot ruim 150% prijsverschil (duurder tov NL).
Zal volgend bezoek een iets 'goedkopere' gaan bekijken.

Iemand ervaring met Corporate Car Lease..??
Dus 'zoals in NL', een auto leasevorm die door de werkgever wordt betaald. In de US is dit zeer ongebruikelijk, echter ik zoek een mogelijkheid om een auto te leasen waarbij de kosten (exclusief onderhoud, brandstof en verzekeringen) direct door de werkgever wordt betaald.
Deze werkgever heeft een actieve bank rekening in de US (andere state, dat wel), met een positieve cash flow en goede geschiedenis dat de rekeningen worden betaald.
Ik ben hier zelf nog niet mee bezig geweest, echter wellicht weet iemand hier iets meer over?

Patrick1975
Amerikafan

Berichtdoor Patrick1975 » 17 nov 2018, 01:08

Verse producten zijn inderdaad duur in de VS. Het kan helpen om te shoppen (Sprouts, Ralphs, Stater Brothers, Albertsons, en vele andere supermarkten afhankelijk waar je woont). Goedkopere opties als Walmart bestaan ook, maar ik heb het zelf niet zo met Walmart dus ik kom er nooit.

Uiteindelijk is het verstandig om financieel het totaal plaatje te bekijken. Verse producten duurder, auto rijden goedkoper, belastingen goedkoper, wonen ligt er aan waar je gaat wonen, etcetera.

Wat je het beste kunt doen is een kostenplaatje voor jezelf maken en zien hoeveel je uitgeeft in NL en hoeveel je voor hetzelfde moet uitgeven in Amerika. Ik kwam er achter dat het uiteindelijk ongeveer hetzelfde is en ik woon in een duur gebied (California).

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht