DV 2018, we gaan ervoor!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Roxico
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2016, 16:31
Aantal x V.S. bezocht: 15

DV 2018, we gaan ervoor!

Bericht door Roxico »

Hallo Iedereen,

Mijn man en ik hebben na jaren er alleen maar van te dromen en het altijd maar afdoen met, dat gaat toch nooit lukken, nu besloten een serieuze poging te doen om naar Amerika te emigreren. Mijn man heeft een jaar in Amerika gewoond, ik kom ben er al een keer of 20 geweest omdat mijn ouders hier ook altijd naartoe op vakantie gingen en mijn man en ik samen hebben hier ook bijna al ( 10 + ) nze vakanties doorgebracht. Het is dus geen opwelling en een weloverwogen keuze en realiseren ons dat we ( als we een van de gelukkigen zouden worden ) echt wel een sprong in het diepe nemen, weg van het " veilige " leven in Nederland, maar onderweg naar het o zo voor ons fijne en ontzettend mooie Amerika!

Zoals bij de meeste hier zullen wij hier alleen kans op maken door aan de DV-Loterij mee te doen.
Wij gaan dus aanstaande 1 oktober voor de eerste keer inschrijven, en als ik me goed heb ingelezen kunnen we dan vanaf 1mei 2017 inzien of we erbij zullen zitten of niet. Klopt het dat je daarna ongeveer 4 a 5 maanden papierwerk, medische keuringen, consulaatbezoek etc hebt? En daarna nog een half jaar de tijd hebt om echt te verhuizen? ( als het allemaal goed gaat natuurlijk )

Niet dat we verwachten er in een eerste keer bij zullen zitten, maar meer om een er een beetje een soort timeline aan te hangen. zodat je dat ook door kunt rekenen voor een volgende deelname.

We zijn ontzettend blij met het besluit dat we genomen hebben en hopen ooit de stap te kunnen gaan maken.
Het enige dubbele gevoel is dat je nu die keuze maakt, maar in feite niet weet wanneer je zult gaan en of je ooit zult gaan?
Het kan natuurlijk dat je nooit ingeloot zal worden, en je zet toch je leven op de een of andere manier op pauze, niet verhuizen binnen NL, want sparen voor Amerika, je huis netjes onderhouden maar geen ingrijpende verbouwing, want wie weet gaan we binnen een paar jaar wel weg hier, ervaren jullie dat ook?

Verder is het heel prettig om op dit forum te lezen, de ervaringen van iedereen geeft een reëel beeld van het hele verhaal!

Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties! :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV 2018, we gaan ervoor!

Bericht door kastelke »

Als je bij de gelukkigen bent, hangt het af van je case number hoe snel je aan de beurt van voor een interview. De mensen die in mei 2016 ontdekten dat ze bij de gelukkigen waren, kunnen nu in oktober pas op interview op voorwaarde dat ze een laag case number hadden. Ze gaan tot 8,500. Maar ze gaan door met interviews tot alle kaarten uitgedeeld zijn (september 2017 ten laatste).
Vanaf de datum van je medische keuring (meestal 1-2 weken voor je interview) heb je dan 6 maanden de tijd om je visum te activeren. Je kan dan nog wel besluiten om terug naar Nederland te keren om een aantal zaken af te handelen (bv. de verkoop van je huis), maar niet voor langer dan een jaar. Technisch gezien zouden ze je zelfs na 10 maanden al mogen weigeren, maar ik denk niet dat dat al voorgevallen is met mensen uit Be/Nl.
Zoals je inmiddels misschien gezien hebt, hebben we ook een 2de draw gedaan dit jaar. Dus was je er in mei niet bij, dan heb je nu in september nog eens een kans om te kijken. Dit is volgens mij de eerste keer in 10 jaar dat ik dat meegemaakt heb. Komt omdat ze niet alle green cards hebben kunnen uitdelen.

Zet vooral je leven niet 'on hold'! Wij hebben zo een aantal jaren geleefd omdat het bedrijf ons ging uitzenden naar de US. Elk jaar werd de procedure in gang gezet, en dan weer stopgezet, telkens om andere redenen, en dat wens ik nooit iemand toe!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
emsny
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 mei 2011, 02:40
Locatie: Na 9 jaar NYC nu in de Bay Area

Re: DV 2018, we gaan ervoor!

Bericht door emsny »

Ben het met Kastelke eens, plannen voor een verhuizing naar de VS is leuk maar laat het absoluut niet afhangen van de DV loterij. Ik doe zelf ook al jaren mee (zo'n 10 pogingen? ik heb een paar keer vergeten mee te doen) en heb nog steeds niet gewonnen. Inmiddels woon ik wel al weer bijna 10 jaar in de VS, op verschillende visas. Ik kon dat doen vanwege mijn opleiding en werkervaring en toen een ander economisch klimaat en ook zeker toen een ander "visum klimaat".

Anyway, wat ik bedoel is dat omstandigheden blijven veranderen. Er doen zich misschien over een jaar kansen voor waarvan je nu nog geen weet hebt dat ze bestaan. Mensen komen ook in je leven die je nu nog niet kent. Zo heb ik ook via via een paar keer een andere baan gekregen.

Ga er voor en probeer zoveel mogelijk mensen te leren kennen en lees je in op wat de mogelijkheden zijn. Laat het niet alleen afhangen van de zeer kleine kans dat je de loterij wint.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer