Verhuizen naar Florida op verloofde visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
wilmaturtle
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2016, 20:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Verhuizen naar Florida op verloofde visum

Bericht door wilmaturtle »

Hallo
Ik ben wilma, Ik woon in nederland en heb me verloofde meer dan 2 jaar geleden online ontmoet. We chatten , cam , bellen enz.
Ik ben nog nooit in US geweest. Nu me vraag.. is het mogelijk te gaan naar daar. en dan de k1 visum aan te vragen of moet het van te voren?
Ik heb 2 kindjes onder de 12 die hem ook al zien als een vader. Hoe moet ik voor hun visum aanvragen en kunnen ze al gelijk mee?
Me verloofde is een Veteraan en ouder dan mij.
Wat is de beste manier om dit te doen want zo lang bij elkaar vandaan vind ik moeilijk en eerst te gaan reizen word voor mij te duur.
Graag advies aub.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Verhuizen naar Florida op verloofde visum

Bericht door SophiaB »

Ik weet er het fijne niet van, niet eens het grove hehe, maar... Je hele leven overhoop gooien voor iemand die je nog nooit hebt ontmoet is nogal wat hoor. Volgens mij helpt dat niet echt bij het uitleggen dat jullie een duurzame relatie hebben en ik meen te hebben gelezen dat jij toestemming nodig hebt van de vader van je twee kinderen (als die nog in leven is). Hij (de veteraan) moet ook voldoende inkomen hebben om jullie te sponsoren.
Anderen hier weten veel meer dus je zal wel verdere informatie krijgen.
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
wilmaturtle
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2016, 20:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Verhuizen naar Florida op verloofde visum

Bericht door wilmaturtle »

Ik heb al toestemming van de vader ondertekend door rechter.
Het is ook niet alsof ik niet weet wie hij is we kennen elkaar al meer dan 2 jaar. chatten non stop en op cam en skype.. alsof ik daar zou zijn gewoon dagelijkse dingen.. enz Zou niet met een vreemde trouwen en me kindjes zijn ook al gek op hem.
Hij heeft een pension van 2 verschillende instanties dus kan ons wel onderhouden.
En zodra ik kan zou ik werk willen zoeken daar.
Ik wil dit zo snel mogelijk doen inv met de kinderen dat ze nu nog een leeftijd hebben om makkelijker aan te kunnen passen.
9 en 11 jaar.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Verhuizen naar Florida op verloofde visum

Bericht door Bennogr »

Eerst op vakantie gaan, liefst zonder de kinderen (kan je die tijdelijk onderbrengen bij de vader of familie?) en DAN pas besluiten of je je hele leven, en dat van de kinderen, ingrijpend wilt veranderen voor iemand die je nog nooit aangeraakt hebt.

Cammen, chatten is prachtig, maar niets vervangt een echte ontmoeting.

En als je daar dan toch bent en alles goed voelt, ga dan eens praten met een plaatselijke immigratie-advocaat, een eerste gesprek om de procedure te bekijken is vaak gratis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Verhuizen naar Florida op verloofde visum

Bericht door Hockey »

Hallo Wilma, wees welkom hier. Ik zie toch wel wat red flags. Je hebt geen geld om te gaan reizen, heb je dan wel genoeg geld om terug te gaan als hij toch anders blijkt te zijn dan verwacht?
Jullie hebben elkaar nog nooit ontmoet, dat kan problemen opleveren bij immigrations. Jij wil daarheen, en dan daar een K1 visum aanvragen. Hoe wil je daar dan heen gaan? Middels een esta en dan bij immigrations aangeven dat je komt om te trouwen? Ze sturen je direct retour. Ik dacht dat je dat visum vanaf NL moest aanvragen.

Verder, je zegt dat die man genoeg geld heeft om jullie te onderhouden. Klinkt leuk, maar is van weinig waarde. Voldoet hij qua inkomen aan de wettelijke eisen? Dat is de enige graadmeter die gehanteerd wordt.

Ga op dit forum eens meer verloofdenvisa discussies lezen (K1 visum, trouwen, verloofdenvisa, trouwvisa etc zijn woorden waarmee je daarnaar kan zoeken). En ga op officiële overheidssites de informatie doorspitten.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 feb 2012, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Florida op verloofde visum

Bericht door smittenimmigrant »

Hallo Wilma,

Een K-1 visum wordt aangevraagd voor jij (permanent) naar de VS vertrekt, al dan niet met kinderen. Ik meen me ook te herinneren dat het elkaar in levende lijve gezien hebben (twee keer, ten minste, volgens mij) een eis is voor het verkrijgen van het K1-visum. Dit mede om bijvoorbeeld huwelijken alleen om de Groene Kaart tegen te gaan en om mensen tegen fraude te beschermen.

Een goed proces voor jou zou dus zijn: ga op ESTA opvakantie naar de VS en breng enige weken door met jouw geliefde. Ontmoet zijn vrienden en familie en maak foto's met jullie en zijn familie erop. Ga terug naar huis en begin met het voorbereiden van het pakket dat jullie voor de K-1 aanvraag moeten samenstellen (gebruik daarbij de foto's). Jouw lief komt jou dan bezoeken en jij stelt hem aan jouw vrienden en familie voor (maak foto's die je ook weer bij het pakket doet). Bij het vertrek van je lief, neemt hij het pakket mee, regelt de betaling en stuurt alles op.

Doorloop dan het visumproces en na een aantal maanden (tussen de 5 en de 10, gok ik), kunnen jij en je kinderen, mits hun vader inderdaad toestemming geeft, je bij hem voegen.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Verhuizen naar Florida op verloofde visum

Bericht door Rachel. »

Plus, ook wel handig, als je een keer naar de VS gaat weet je of je een beetje feeling met het land hebt. Het goede nieuws is dat Florida relatief goedkoop te bevliegen is met jetairfly vanaf Brussel. Meestal ben je rond de 450 euro kwijt, maar 1-2 keer per jaar hebben ze last minutes rond de 300-350 euro. Waarom verhuis jij trouwens naar hem en hij niet naar jou?

Ook goed om bij stil te staan, als je verloofde opzoeken al te duur is, besef je dan heel goed wat je je op de hals haalt. Ik heb zelf een C1 dus weet de kosten voor een K1 niet precies, maar op 1000 euro zit je zo. Plus dat jij en je kinderen er naar toe moeten vliegen, jij de eerste maanden niet mag werken omdat je een adjustment of status aan moet vragen, etc. Mogelijk wil de vader van je kinderen ze af en toe nog zien? Wie betaalt dat? Wat voor kosten gaan er gemoeid met je kinderen naar school laten gaan? Je Amerikaan kan je onderhouden, maar ga je zelf ook werken? Je raakt nl. een deel van je AOW recht kwijt en bouwt geen pensioen in Nederland meer op. Stel dat het ooit misgaat tussen jullie, kun je dan jezelf weer/nog redden?

Kortom: laat je niet alleen door de liefde leiden en bekijk ook heel goed de praktische kant.
wilmaturtle
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2016, 20:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Verhuizen naar Florida op verloofde visum

Bericht door wilmaturtle »

Ja ik was al van plan op vakantie te gaan naar hem om de land ook te bekijken enz.
Ik heb al toeatemming van de vader om de kinderen het land uit te nemen via scheiding omdat hij me weigerder allimentatie enz te betalen..
Was al 14 jaar gtrouwd geweest en hij was vreemd gegaan dus gingen we uit elkaar. Hij heeft de kinderen al maanden niet opgezocht dus denk ook niet dat het nodig zal zijn als ik in Florida zit dat hij ze nog zou willen zien.. zo wel dan zal hij maar de kosten moeten betalen of daarheen op vakantie kom. Maak me daar geen zorgen om hij heft al zijn eigen gezinnetje weer.
Verder was ik van plan te werken ja zodra dat mogelijk was. Ik wil niet afhankelijk zijn van iemand. Daar heb ik wel van geleerd met me eerste relatie.
Ik verhuis naar hm omdat zijn familie groter is dan de mijne en ik niet echt een goede band heb de mijne.. Ik heb geen reden hier te blijven. En Florida lijkt me toch wel veel fijner te wonen dan Nederland.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Florida op verloofde visum

Bericht door hemmie »

Ik zou dat van die bezoekregeling toch maar eens goed uitzoeken. Als hij recht heeft zijn kinderen te zien, en jij bent degene die naar een ander continent is verhuisd, zul jij wettelijk gezien toch voor de kosten moeten opdraaien denk ik. Je kan nu wel denken dat hij ze niet wil zien, maar als hij zich bedenkt zit je met een heel groot probleem.
Terug in Texas!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Verhuizen naar Florida op verloofde visum

Bericht door sundaysue »

Zoals je bijvoorbeeld al op VisaJourney is geadviseerd door meerdere mensen, leer elkaar in het echt kennen. Je moet elkaar minimaal 1x hebben gezien in het echt voor je in aanmerking komt voor de K1 visa weg. Ga op vakantie naar hem, hij naar jou. De red flag blijft natuurlijk het leeftijdsverschil, in my honest opinion. Zoals ik toen ook al aangaf in het topic dat uiteindelijk verwijderd werd, is dat dit een keuze is waar je zeker van moet zijn. Via Skype kan het allemaal wel erg gemakkelijk lijken en geweldig maar misschien werkt het wel helemaal niet in het echt. Leer hem kennen, zijn familie, laat hem hier naar toe komen etc. De opties zijn er.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Verhuizen naar Florida op verloofde visum

Bericht door sundaysue »

Ik ga niet de bet-weter forumlid uithangen maar ik kan je wel wat info geven via je nieuwe topic.

a) Jouw verloofde moet aan een minimum inkomen voldoen. Dit heet een poverty guideline. Voor de K1 visum is dit 100% van de poverty line: $16,020
Nederland kijkt ook meteen of jouw verloofde meteen voldoet aan het minimum verdienen van de poverty guidelines voor AOS (Adjustment of Status aka Greencard), 125% en dat is: €20.025. Dit is echter alleen voor twee personen. Geldende voor jou en je verloofde. Jouw kinderen erbij gerekend komt dit uit op voor een K1 visum: 100% = $24,300 en 125% = $30,375 per jaar aan inkomsten. Hier de link: https://www.uscis.gov/sites/default/fil ... i-864p.pdf

b) Je moet elkaar in het echt gezien hebben, niet uitmakend voor de USCIS hoe vaak je skyped, hoe lang, welk contact dan ook online.

c) Grote leeftijdsverschillen zijn een red flag, zeker in landen zoals de Filipijnen. Alleen hier voor al zal je meer bewijs moeten aanleveren voor een bonafide relatie. Op VIsaJourney bracht je verhaal heel wat vraagtekens op bij de oudere leden en de nieuwere. Als dat alleen bij ons forumleden al gebeurt, moet je nagaan wat je USCIS wel niet denkt van je omstandigheden.

d) https://www.uscis.gov/family/family-us- ... ncee-visas meer info.

e) Je vraagt of je eerst daar heen kan gaan en dan K1 visum weg kan doen. Simpel antwoord is: nee. Tijdens K1 visum aanvraag verblijf je gewoon in Nederland, in afwachting van je goedgekeurde visum. Dit visum laat je legaal de US binnen treden en trouwen. Houd hier rekening mee dat dit nog + €800 kost alleen al. Aanvraag $340, alleen al de petitie opsturen naar de USCIS. Medische check, documenten opsturen, visum betalen etc etc. Dit kost aardig wat geld.

Al met al wens ik je wel heel veel succes wil je dit doen. Als het echt de liefde van je leven is, ga er voor maar voldoe wel aan de voorwaarden van USCIS. Zorg dat je goed bewijs heb van je bonafide relatie. Je hebt wat red flags maar die vallen te overschaduwen met foto's, bezoekjes, etc.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer