Belastingen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Geert-43
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2016, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 16

Belastingen

Bericht door Geert-43 »

Hoi wij zijn Monica en Geert,39 en 43 hebben 2 kinderen 9 en 7 en komen uit Emmeloord .Wij zouden graag wat informatie willen omtrent de belastingen, tax

Wij willen voor dat wij iets besluiten,ons goed laat informeren omtrent het emigreren

Welke belastingen zijn er Verplicht?
Of verschilt dat per staat?
Zijn er ook vergoeding voor kinderen ?

1 Property tax eigen woning
2 Inkomstenbelasting
3?
4?
5?
6?
Laatst gewijzigd door Geert-43 op 26 jun 2016, 14:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10177
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Belastingen

Bericht door Hockey »

Hallo Geert, wees welkom hier. Ik denk dat je op deze manier weinig hulp zal krijgen. Je hebt jezelf niet voorgesteld en stelt nu een zeer specifieke vraag, zonder verdere uitleg, achtergrond of wat dan ook.

Waarom willen jullie emigreren? En op basis van welk visum denken jullie te gaan emigreren?

Wat bedoel je met vergoeding voor kinderen?
Geert-43
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2016, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Belastingen

Bericht door Geert-43 »

Hallo Hocky . Wij krijgen in Nederland kindgebonden budget en kinderbijslag . Hoe is het daar geregeld voor de kinderen ? Na 11 jaar zijn we verkozen met een laag nummer
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3217
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Belastingen

Bericht door goldenhills »

Het is inderdaad wel handig als je wat meer achtergrondinformatie geeft. Je betaalt belasting op federaal nivo, en per staat. De regels per staat zijn verschillend. De regels kunnen ook afhangen van je visumstatus, dus dat is belangrijk. Verder is de sociale zekerheid anders geregeld dan in NL/BE, dus het is voor een deel appels met peren vergelijken. Je moet je hier zelf bijverzekeren voor zaken als arbeidsongeschiktheid. Gezondheidszorgverzekering is redelijk duur zelfs met een hoog eigen risico. Studeren kan gigantisch duur zijn (like pushing a brand-new BMW over the cliff every year, zoals een kennis van mij zegt). Subsidies (zoals kinderbijslag, huurbijslag, studiebeurs) zijn minimaal, en als je een beetje normaal salaris hebt kom je er niet voor in aanmerking. Het allerbelangrijkst (aannemende dat je gaat werken in de VS) is de hoogte van je salaris en bijhorende benefits, en waar je gaat wonen. Het gaat er uiteindelijk meer om wat voor levensstandaard je hebt als je hier gaat wonen, en belasting is maar een deel van het hele verhaal.

Zo te lezen heb je de DV lottery gewonnen. Ik zou voor je afweging er maar gewoon van uit gaan dat je niets aan overheidssubsidies/bijslagen krijgt, en dat je je eigen broek moet ophouden. Zonder uitzicht op een fatsoenlijke baan en een goed saldo op de spaarrekening lijkt me het zwaar om naar de VS te emigreren.

BTW, om te mogen emigreren naar de VS moet je kunnen aantonen dat je geen 'public charge' zal zijn, dus voor jezelf kan zorgen door inkomen, rijkdom, of derden die garant willen staan.
Laatst gewijzigd door goldenhills op 26 jun 2016, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10177
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Belastingen

Bericht door Hockey »

Je vraag is dus deels "wat ga ik krijgen van de Amerikaanse overheid als ik in de VS ga wonen". Het antwoord daarop is "in principe niets".
Als je hier kindgebonden budget krijgt heb je een laag inkomen, dus rentenieren in de VS is dan geen optie.
Belastingen is Goldenhills al op ingegaan, maar dat verschilt per staat. Het inkomen ook, in sommige staten zal je meer verdienen dan andere staten, maar ook hogere kosten hebben voor levensonderhoud.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Belastingen

Bericht door SophiaB »

Dit is een forum, geen helpdesk :wink:
Bijna iedereen zit hier uit belangstelling dus deel de verhalen maar. Waarom hebben jullie al 12 jaar meegedaan en wat denken jullie te vinden in de VS?
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Belastingen

Bericht door kastelke »

Belangrijk om een beetje een idee te krijgen van de benefits waar je mogelijk wel of niet op kan rekenen (via een werkgever), is: wat is je huidige job, en welke job denk je in de US te gaan doen?

Naar welke streek denk je te trekken, en waarom?

Heb je een beetje startkapitaal om mee te nemen, of vertrek je met minder dan $30,000 op zak?

Welke case number heb je?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4986
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Belastingen

Bericht door hemmie »

Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar wij kregen wel een beetje belastingaftrek per kind. Geen idee hoeveel, maar we moesten daarvoor speciaal voor de kinderen een ITIN aanvragen, dus dat zal toch nog net die moeite waard zijn geweest. Dat zal dan dus voor de federale belastingen zijn, want hier geen staatsbelasting. Maar ik zou inderdaad gewoon nergens op rekenen, als je dan wel wat krijgt is het al mooi meegenomen, veel zal het in elk geval niet zijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
rmathijssen
Amerikafan
Berichten: 218
Lid geworden op: 11 apr 2014, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Belastingen

Bericht door rmathijssen »

NIemand kan deze vraag simpel beantwoorden. In de USA heb je heel veel verschillende soorten belastingen welke ook nog per staat/stad kunnen en zullen verschillen. Je betaalt wellicht in de USA in veel staten niet zo veel belasting als in Nederland, maar men gaat er wel vaak vanuit dat je zelf de portemonnee trekt om iets te bewerkstelligen waar in Nederland de gemeente direct het geld om tafel gooit.

Daarnaast: als je van plan bent om te verhuizen naar een land waarbij je deels afhankelijk bent om uit de staatsruif te trekken, wellicht is het beter om dan gewoon niet te verhuizen. Ik vind het een hele rare(/nare) instelling, Het zou niet eens in mij opkomen om naar de USA (of elk ander land) te emigreren wanneer ik niet financieel voor mijzelf en de rest van mijn gezin kan zorgen.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Belastingen

Bericht door Big_Mo »

Over je inkomsten het volgende:
- Federal tax
- Medicare
- Social security
- State Income tax ook per staat verschillend

Hier is je 401K en je ziekte kosten verzekering nog niet bij inbegrepen.

Andere taxes
- Sales tax (6.25% op etenswaar geloof ik en 10% op andere dingen) MAAR dit is per county al verschillend. Ik kan bij HomeDepot iets kopen bij mij om de hoek met 10% sales tax. Maar als ik naar kantoor ga en daar in de buurt bij HomeDepot iets ga halen is het minder.
- Property tax dit is afhankelijk van je property.
- Vehicle tax (wanneer je een auto koopt)
- Elke county kan ook nog rare taxes hebben zoals Cook county heeft.
- Vehicle city stickers (ook weer soort tax wij in Illinois moeten deze elk jaar vernieuwen voor $103)
- Tol wegen, wij hebben dan wel geen wegen belasting maar tol kan je ook weer als soort belasting zien. Verschilt per staat ook weer.

Ben ik nog iets vergeten, vast wel!? Ik lees dat je drie kinderen hebt en die wil je ook nog naar school sturen hier in de VS neem in aan. Vergeet studiefinancering, dat bestaat hier niet. Als je uit Nederland weg wilt gaan omdat je het gevoel hebt dat je helemaal suf betaald aan belasting, het is hier niet veel anders. Succes met je besluit!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Belastingen

Bericht door Dakloze »

Ik doe salarisbetalingen, en heb het California modaal inkomen ingevoerd als basis voor berekeningen:

GROSS PAY (dit is je bruto salaris, per maand)
Regular $5,136.00

TAXES WITHHELD
Federal Income Tax $434.36
Social Security $318.44
Medicare $74.47
CA Income Tax $83.72
CA State Disability Ins $46.22

SUMMARY
Total pay $5,136.00
Taxes $957.21
Net pay this check $4,178.79 (dit is dus maandelijks)

Dus met een bruto inkomen van $61,632.- per jaar kom je uit op zo'n $4100 per maand. Dit was met 3 federal en state "allowances", dat zijn een soort belastingkortingpunten op basis van de grootte van je gezin. Elk punt levert ongeveer $150 extra op, per maand.

Afhankelijk van waar je gaat wonen kan je met dit prima leven, of totaal niet. In San Francisco krijg met $4k nog maar net een 2-kamer appartement. In Hillbillyville, Kern County, gaat dat dan weer prima.

Ook worden de meeste salarissen bi-weekly (om de vrijdag) of semi-monthly (de 1e en de 15e van de maand) uitbetaald.

Bovenstaande berekening komt uit quickbooks, en heeft geen inhoudingen voor ziektekostenverzekeringen etc.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2264
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Belastingen

Bericht door Big Al »

Zoals Big_Mo en anderen al aangaven, het is geen eenvoudige vraag. Een vergelijkbare vraag zou zijn: "Hoe zit het met belastingen in de EU?".

Omdat de VS een unie van staten is zijn er grote verschillen per staat, en binnen die staten ook nog weer per regio en/of stad. Zo wordt onroerende-zaakbelasting op regionaal niveau bepaald, soms met enorme verschillen. Zelfs zaken als het minimumloon kennen grote verschillen tussen de staten en soms zelfs tussen steden.

Sommige staten hebben geen inkomstenbelasting. De meeste wel. Echter, je moet altijd inkomstenbelasting betalen aan de federale overheid. BTW kent men hier niet, maar wel verkoopbelasting. De VS hebben zo'n 14,000 verschillende tariefstructuren voor verkoopbelasting...

Pas als je weet waar je zou willen wonen kun je een meer gedetailleerd beeld vormen.

Overigens is het mijn ervaring dat er hier wel subsidies zijn voor studenten. Er is een aantal federale programma's (subsidies, belastingvoordelen, leningen) alsmede privéprogramma's voor vrijwel ieder type school (van kleuterschool tot universiteit). Grotere bedrijven subsidiëren vaak ook nog een deel van de studiekosten. Daarnaast worden de staatsuniversiteiten gesubsidieerd en krijgen inwoners van een staat hoge korting op het collegegeld.

Het belangrijkste verschil waar ik destijds tegenaan liep is dat er hier geen "loket" is waar de burgers informatie kunnen krijgen. Zowel vanwege de staatsinrichting als de instelling hier is het nogal een uitdaging om alle informatie te verkrijgen.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18770
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Belastingen

Bericht door kastelke »

En ik heb me laten vertellen dat, als je geen state taxes (of sales taxes?) moet betalen, dat dan de property taxes vaak heel wat hoger zijn dan in de staten waar je wel state taxes moet betalen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
LSchilderink
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 feb 2013, 16:27
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Boston
Contacteer:

Re: Belastingen

Bericht door LSchilderink »

De belastingen an sich zijn hier niet zo hoog als in Nederland, dat scheelt en hoef je je denk ik geen zorgen om te maken. Nu heb ik hier nog geen aangifte gedaan, dus ik weet niet of je jaarlijks nog iets van het belastinggeld terugkrijgt of juist betaalt

Belangrijk is dat je werkgever je ziektekosten (deels) betaalt, die zijn namelijk wél belachelijk hoog. In de grote steden zijn de huurprijzen ook erg hoog, maar daarbuiten valt het volgens mij mee. Ik kijk veel verbouwingsprogramma's en in bijvoorbeeld Texas kunnen ze toch altijd een aardig optrekje voor weinig aanschaffen :wink:
Wij wonen sinds april 2016 in Boston!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4986
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Belastingen

Bericht door hemmie »

kastelke schreef:En ik heb me laten vertellen dat, als je geen state taxes (of sales taxes?) moet betalen, dat dan de property taxes vaak heel wat hoger zijn dan in de staten waar je wel state taxes moet betalen.
Ja, klopt, hier in Texas is de property tax echt een fors bedrag.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Belastingen

Bericht door USInsider »

Het lijkt of je hier minder belastingen/sociale lasten betaald dan in Ned. want het systeem is anders opgezet. Maar uiteindelijk bestaat men hier ook fors aan de overheid, maar men krijgt er minder voor terug dan in Ned. Zo is bv. verpleeghuis niet gedekt dat moet men zelf verzekeren - en dat is voor de meeste USers niet te betalen.

Mbt. 'subsidies voor studenten'. Voor kids uit gewone gezinnen is studeren in feite niet (meer) mogelijk omdat de tuition alle jaren omhoog gaat. De US overheid verdient aan leningen voor studenten, en de banken ook. Je kunt je voor alle soorten van schuld failliet laten verklaren maar niet voor studie-schuld.

$1.26 trillion in total U.S. student loan debt
43.3 million Americans with student loan debt

Kastelke, geen state income tax betekent inderdaad dat de property tax aan de hoge kant is. Het geld moet toch ergens vandaan komen.

Als vraagsteller de Lottery heeft gewonnen lijkt me de belangrijkste vraag - Kastelke zei het al - of er zich is op een baan voor een van de twee of voor beiden. De US heeft als motto 'wie niet werkt zal niet eten (E Pluribus Unum).

In de US moet je werken en zo punten verdienen om Soc. Sec. rechten (zeg maar staats-pensioen) op te bouwen. De periode daarvoor vereist is beduiden korter dan in Ned.: 10 jaar ipv. 50 jaar. Maar in Ned. is aanwezig zijn voldoende, in de US moet je werken en Soc. Sec./MediCare taxes afdragen om rechten te krijgen.

Een echtpaar met 3 kids kan na aankomst in de US in bijna iedere staat zich aanmelden voor MedicAid, de ziektenkostenverz. gesponsord door de overheid. Om recht te krijgen op fin. hulp voor behuizing, EBT kaart (Foodstamps), etc. moet men min. 5 jaar in de US wonen.

Geert zal tegen de tijd dat de familie naar de US komt tegen de 45 zijn.
Dat betekent dat hij (en zijn vrouw) zo'n 20 jaar hebben om te werken en te sparen voor de oude dag (retirement account), te sparen voor een reserve voor kosten, eventueel inkomstenderving bij ernstige ziekte/werkloosheid, te sparen voor de studie voor hun twee kinderen. En dat naast de kosten die er alle maanden zijn voor het levensonderhoud van vier personen.
Iemand van 45-50 wordt niet zo snel ingehuurd als een jonger iemand. De US kent geen ontslagbescherming en maar een heel korte periode met een uitkering vanwege ontslag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer