Met gezin terug naar Nederland

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Met gezin terug naar Nederland

Bericht door KnurfDutch » 15 mar 2017, 22:57

@AdamPerceptie is alles denk ik. Ik ben nu bijna 2 jaar hier in een 'red state', Wij zijn een gemengd gezin en zeker geen Drumpf fans. Toch hebben we het hier stukken beter naar onze zin dan in Europa. De persoonlijk vrijheid die je hebt, de car culture zijn zeker dingen die we waarderen. Mijn beide zonen hebben al meer kansen gehad in anderhalf jaar dan de tijd dat ze in Belgie woonden. Ik heb ook mij portie Hollanderhaat gehad. Hier nog geen last van gehad. :thumbup: Voor wat betreft racisme, ja dat bestaat, maar ik denk niet dat het erger is als in Nederland en Belgie. Ik nog nooit zoveel zwarte mensen met veel geld gezien als hier, in Belgie en Nederland zijn ze allemaal arm. Vlak ook de kleine criminaliteit niet uit waar we erg veel last van hadden...vandalisme, zakkenrollerij. Hier onbestaand. En ja het helpt je veiligheidsgevoel niet vooruitals je elke morgen Brussel centraal uitloopt en je ziet de militairen klaar staan, niet voor niets, de spanning was te snijden daar de afgelopen paar jaar. Mijn oudste zoon moest elke dag in Antwerpen zijn met de trein. Ik ben blij dat hij nu in zijn auto stapt.

Fellow2012

Bericht door Fellow2012 » 17 mar 2017, 20:59

Loek schreef:Als in de US de huidige machthebbers het te bont maken zullen ze bij volgende verkiezingen die positie weer verliezen, en die verkiezingen gebeuren hier frequenter dan je denkt: over 2 jaar openen er weer nieuwe kansen in Congress waar de echte macht ligt
Heel veel mensen houden hun hart vast voor het presidentschap van Trump juist omdat de “echte macht” niet bij het Congres ligt. We hebben tenslotte geen parlementaire democratie in dit land. Mensen zijn terecht bang omdat de president heel veel macht heeft. Bijvoorbeeld, de president heeft vetorecht om bills/wetten vanuit het Congres in de prullenbak te gooien.

De core van het Amerikaanse stelsel, zoals ontworpen door de grondwet schrijvers, berust geheel op een principe dat elke machtsblok (president/congres/rechtspraak) verantwoordelijk omgaat met haar macht. In de rechtspraak bijvoorbeeld kent men Judicial restraint… dzw dat rechters erg voorzichtig moeten zijn voordat ze een bill ongrondwettig verklaren.

En met gerrymandering/redistrticting en voter suppression - het verhinderen van zwarten om te stemmen - zal het congres van 2018 er niet veel anders uitzien dan nu het geval is. Ik kan je nu al zeggen dat in mijn naburig kiesdistrict (99% blank en katholiek) alleen de terugkeer van Jezus zal ervoor zorgen dat men op andere kandidaat stemt dan GOP.

Gast

Bericht door Gast » 19 mar 2017, 19:54

adam747 schreef:@eoms, Ik ben het met Loek eens. Na afloop van je tijdelijke baan zou je een sabbatical van een maand of twee/drie kunnen nemen om zowel in NL als CH te gaan kijken hoe de arbeidsmarkt ervoor staat. Trouwens, is het terugkeren naar EU iets wat jullie langer aan het overwegen waren en de situatie met je baan nu het versneld heeft?
Een 2-3 maanden sabattical - tja, als ik me *dat* kan veroorloven... :)

En ja, we denken er al langer aan om terug te gaan, we missen gewoon het leven in Europa. Het moet natuurlijk wel te realiseren zijn, tenminste een van ons moet er een baan vinden waarmee we ons kunnen onderhouden. En tot die tijd zwoegen we verder.

Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva » 22 mar 2017, 20:58

Ik vind het echt een hoop doomdenken allemaal hoor. Sorry laten we even eerlijk wezen, de hele wereld is een zooitje. Kijk nu London weer, ook weer zo'n mafkees die zich niet kon beheersen.

Eerlijk waar, ik zit liever in Amerika dan in Europa met al die mafkezen die random aanslagen plegen. Ja, dan kunnen we wel heel erg lang doorgaan over hoe vreselijk het is dat mensen vastgehouden worden op luchthavens en ja, dat was zeker een domme actie maar tegelijkertijd ben ik zelf wel blij dat er serieus werk van gemaakt wordt om de dreiging van aanslagen te voorkomen. Ik zou het absoluut niet okay vinden om tegen gehouden te worden op een luchthaven als niet Amerikaan zijnde maar als ik daarmee wellicht bijdraag aan een grondige veiligheids check dan neem ik dat op de koop toe.

Je moet wonen waar je je prettig voelt. Of dat nou Europa is, Amerika, Azie, Afrika of waar-dan-ook. Ik zou zeker niet alleen maar kijken naar het politieke klimaat want als in Europa extreem rechts vrij spel krijgt, wat dan, ga je dan weer verhuizen?

Gast

Bericht door Gast » 23 mar 2017, 03:48

Nogmaals, we missen het leven in Europa, dat is de belangrijkste reden. Het verliezen van mijn baan en de huidige politieke situatie zijn alleen maar extra redenen voor ons om de stap te proberen te maken. Of het gaat lukken, wie weet? Doemdenken, zeker niet.

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 23 mar 2017, 13:22

KnurfDutch schreef: Mijn oudste zoon moest elke dag in Antwerpen zijn met de trein. Ik ben blij dat hij nu in zijn auto stapt.
Is het niet zo dat de kans dat hij bij een auto ongeluk betrokken raakt groter is dan bij een terroristische aanslag?
Groet,

Old Faithful

KnurfDutch
Amerika-ontdekker

Bericht door KnurfDutch » 01 mei 2017, 23:29

Is het niet zo dat de kans dat hij bij een auto ongeluk betrokken raakt groter is dan bij een terroristische aanslag?
Toch iets gemist de afgelopen paar jaar denk ik dan.

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve » 01 mei 2017, 23:45

Old Faithful schreef: Is het niet zo dat de kans dat hij bij een auto ongeluk betrokken raakt groter is dan bij een terroristische aanslag?
Klinkt heerlijk waardevrij.
Ik denk aan mijn zoon die net onbezonnen dertig op die ochtend in maart in zijn kantoor precies tussen 2 metrostations ging tellen welke collega ś al binnen waren en welke nog moesten komen.
En hoe bepalend dat moment is geweest.
En na het tellen van de collega's wild met de auto uit de garage door het militair cordon is gereden omdat hij geen contact met vrouw en kindercreche kon krijgen en wilde weten waar zij waren en hoe het met ze was.

Terwijl ik dit schrijf zit mijn zoon en gezin in het vliegtuig naar de USA
At random in de 2016 lottery gekozen en vervolgens ongekend vanuit de USA, ambassade geholpen.
Maar Brussel wordt nooit meer wat het was
Hoe groot is die kans ?
the proof of the pudding is in the eating

GJ
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ » 02 mei 2017, 08:53

KnurfDutch schreef:
Toch iets gemist de afgelopen paar jaar denk ik dan.
Aantal slachtoffers in de hele Westerse wereld van terrorisme in 2016: 228 (bron: https://www.nytimes.com/2016/08/16/upsh ... .html?_r=1)
Aantal verkeersslachtoffers in 2016, alleen al in Nederland: 629 (bron: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/aant ... -629-doden)
Aantal slachtoffers terrorisme wereldwijd: minder dan 40.000 (bron: zelfde link van New York Times)
Aantal verkeersslachtoffers wereldwijd: 1,24 miljoen per jaar 9bron: https://www.trouw.nl/home/alle-verkeers ... ~a67c85bd/)

Ja, de kans dat je in de Westerse wereld door terrorisme om het leven komt, is de afgelopen jaren gestegen (hoewel nog lang niet naar dezelfde hoogten als in de jaren 70 en 80). Maar in absolute zin heb je vele malen meer kans om aan een verkeersongeluk te sterven dan aan een terroristische aanslag. Gelukkig maar. Laten we proberen het hoofd koel te houden.

@ Bedeve, natuurlijk voelen die aantallen heel anders als jij degene bent die nu net wél zo'n afschuwelijke terroristische aanslag van dichtbij meemaakt. Maar de cijfers liegen niet.

KnurfDutch
Amerika-ontdekker

Bericht door KnurfDutch » 02 mei 2017, 16:37

Bedeve had het niet beter kunnen beschrijven, Het gaat hier niet of cijfers, het gaat om gevoel. En dat gevoel heeft Bedeve en ikzelf porberen te beschrijven in Belgie. Om angst voor terrorisme te vergelijken met verkeersslachtoffers is een een gotspe of zin minst. Je weet niet hoe ik mij voelde toen ik inderdaad zag dat die vertrekhal in maart aangevallen werd van waaruit ik 7 maanden eerder vertrokken was naar de vrije wereld. Probeer dus niet de angst weg te redeneren met verkeerslachtoffers. Ook erg, maar van een andere orde.

GJ
Amerikakenner

Bericht door GJ » 02 mei 2017, 16:54

Maar dat is niet wat jij zegt. Old Faithful geeft aan dat de kans dat je in de auto op weg naar Antwerpen bij een ongeluk om het leven komt, nog altijd groter is dan dat dat door een terroristische aanslag op Antwerpen Centraal gebeurt. Een vaststaand feit en zeker geen gotspe. Jij reageert daarop met: dan heb je de laatste jaren toch iets gemist. Dat heeft hij overduidelijk niet, want de cijfers tonen die feiten aan.

Old Faithful zegt niet dat jij geen angst mag hebben. Hij zegt alleen iets over de waarschijnlijkheid dat iets gebeurt.

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 02 mei 2017, 19:46

Terrorisme is het minste gevaar wat je loopt......

http://www.welingelichtekringen.nl/same ... risme.html

Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze » 02 mei 2017, 19:50

GJ schreef:Hij zegt alleen iets over de waarschijnlijkheid dat iets gebeurt.
Ik zou me nu onveiliger voelen op Schiphol dan op LAX.
--
I route, therefore you are.

KnurfDutch
Amerika-ontdekker

Bericht door KnurfDutch » 03 mei 2017, 01:52

Feit: Gemist heb ik de verkeersongevallen en de droge statistieken die ongetwijfeld waar en niet te ontkennen zijn.

Feit: Gemist heb ik alle aanslagen en andere aanverwante zaken in West-Europa helaas niet. Ik was werkzaam in Brussel de laatste paar jaar.

Missen doe ik Europa echter niet. En ja, verkeersongevallen vergelijken met slachtoffers van terrorisme is onvergefelijk. Op nummerplaten in de VS staat dan ook: Never forget als het gaat om 11 september.

Het gaat hier over verschillen tussen Europa en de VS. Verkeersongevallen heb je in de VS ook, en niet zo'n beetje. Boze mannen met baarden die het Westen haten dan weer minder.

GJ
Amerikakenner

Bericht door GJ » 03 mei 2017, 08:47

Onvergefelijk, nog wel? Dus een slachtoffer van terrorisme moet erger betreurd worden dan een slachtoffer van een verkeersongeval? Het lijkt me dat ze beiden niet van plan waren om op die dag te sterven, en dat hun familieleden even hard treuren om het verlies.

Los daarvan: er zijn zeker verschillen tussen de VS en Europa. In de VS zijn inderdaad waarschijnlijk minder moslimterroristen dan in Europa. Daarentegen zijn er daar weer meer akelige mensen die om andere redenen op scholen of in bioscopen in het wilde weg beginnen te schieten. Helaas is geen enkele maatschappij vrij van risico's of gevaarlijke gekken.

Maar de mens lijdt het meest van het lijden dat men vreest. Ik weiger me bang te laten maken door terroristen in Europa, door de mensen die ik in Amerika open in bloot met een intimiderend vuurwapen aan hun broekriem in de Walmart zie rondlopen én door het feit dat ik op de weg in zowel Amerika als Europa een grotere kans maak om niet thuis te komen door een verkeersongeval, dan door een aanslag.

Laat je leven niet door angst bepalen, want dan heb je geen leven meer. Waar je ook woont. Dat was eigenlijk wat ik met mijn oorspronkelijke post wilde zeggen. Dat lijken we soms met zijn allen een beetje te vergeten.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 03 mei 2017, 09:14

Hear hear..

KnurfDutch
Amerika-ontdekker

Bericht door KnurfDutch » 03 mei 2017, 15:19

@gj,

Je argumenten lijken de argumenten van de redelijkste van de buurt. Nuance en ratio troef.

Ík bestreed echter het maken van een vergelijking tussen verkeersslachtoffers en slachtoffers van terrorisme in the first place. Dood is dood en voor de familie is het even erg. Maar daar ging het niet om. Het ging om die andere slachtoffers en dat andere gevaar.

'Helaas is geen enkele maatschappij vrij van risico's of gevaarlijke gekken'. Noemen ze dat in de discussiekunst geen 'dooddoener'?

Het is voor mijn geen kwestie van angst, het is een kwestie dat ik wilde overbrengen dat ik het meer naar mijn zin had in de VS, mede door bepaalde ontwikkelingen in Europa, met name in België en Frankrijk. Dat mag hoop ik op een Amerika forum.

Ik heb nooit gezegd dat de VS veiliger is, maar dat een bepaald gevaar minder voorkomt. Ik wil niet in de discussie verzeilen dat doordat die man een wapen heeft in de Walmart het hier veiliger is, integendeel. Natuurlijk heb je de vrijheid ook om terug te intimideren, niets weerhoudt je ook een vuurwapen te kopen. Terug intimideren met 'metro terrorisme' wordt lastiger.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer