New Chapter: CR-1

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
BFTE
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2014, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Southern California

New Chapter: CR-1

Bericht door BFTE »

Momenteel zit ik nog in de VS met mijn studentenvisum, maar in Augustus moet ik weer terug naar Nederland.
Zodra ik terug in Nederland ben willen we graag ons eerste pakket voor het CR-1 visum klaar hebben en in kunnen sturen!
Inderdaad, een CR-1 visum, want mijn vrouw en ik zijn afgelopen Mei getrouwd in Palm Springs, CA. :D

We hebben de VisaJourney guide al doorgekeken (http://www.visajourney.com/content/i130guide1)
Nu hebben we alle formulieren zo goed als ingevuld. Voordat we het pakket inzenden wil ze haar achternaam hebben veranderd in mijn achternaam. Gaat dit problemen opleveren bij het filen van de petitie? En is er verschil bij het invullen van de G-325a voor haar en mij? Ik vraag dit omdat ik op het formulier meerdere keren applicant tegenkom en technisch gezien is mijn vrouw de applicant, toch? Ik heb deze velden voor mijzelf ook ingevuld, maar is dat ook de bedoeling?

Daarnaast is er onderaan het formulier een box met het volgende: Applicant: Print your name and Alien Registration Number in the box outlined by heavy border below. Aangezien ik geen idee heb wat dit betekend vroeg ik mij af of dit op een van ons sloeg, want voor zover ik weet hebben we beide geen Alien Registration Number.

Klopt het overigens dat de fee die we moeten betalen is $420 zoals weergegeven op https://www.uscis.gov/i-130 ?
En klopt het dat we moeten filen bij de USCIS Phoenix Lockbox, aangezien mijn vrouw in Californië woont? Raden jullie USPS of express mail aan voor het verzenden van het pakket?

Daarnaast heb ik geprobeerd om een goede coverletter voor de I-130 package te vinden, maar helaas niet kunnen vinden. Iemand hier enige kennis/ervaring met de procedure of misschien een (eigen) voorbeeld welke ik kan/mag gebruiken?

We hebben op dit moment het volgende:
- Ingevulde form I-130
- Copy of full Birth Certificate (gewoon gemaakt met de printer)
- Copy of California Marriage Certificate
- G-325a ingevuld door mijn vrouw
- G-325a ingevuld door mijzelf
- G-1145 ingevuld

Wat we nog moeten doen:
- Pasfoto maken voor de G-325a van mijn vrouw
- Pasfoto maken voor de G-325a van mijzelf
- Evidence of bona fide marriage verzamelen/bijvoegen.
- Cheque schrijven voor DHS.

Vraag over Evidence of bona fide marriage:
- Wij zijn van plan om een gezamenlijke rekening te openen bij BoA voordat ik vertrek,
- Wij hebben geen Documentation showing joint ownership or property; or A lease showing joint tenancy of a common residence.
- We gaan skypelogs/fb-logs en voldoende foto's van ons samenzijn in de VS en in Nederland, onze bruiloft, onze verloving, en onze gezamenlijke reizen door Europa bijvoegen als evidence.

Denken jullie dat we naast bovenstaande nog Affidavits sworn to or affirmed by third parties having personal knowledge of the bona fides of the marital relationship moeten bijvoegen als bewijs? Hebben jullie dat gedaan in eenzelfde procedure? Zoja, is hier een standaard/voorbeeld form voor?

Kunnen jullie ons misschien wegwijs maken wat ons te wachten staat? Ervaringen delen? Advies geven? Zijn we iets vergeten?
En denken jullie dat het mogelijk is om mijn vrouw eenmaal te bezoeken tijdens het visumproces, eind November/begin December?

Alle bijdrages worden ten zeerste gewaardeerd en zijn zeer welkom! Een spannende periode in ons leven staat op het punt van aanbreken!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Robin
Afbeelding
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door Dakloze »

BFTE schreef:Momenteel zit ik nog in de VS met mijn studentenvisum, maar in Augustus moet ik weer terug naar Nederland.
Zodra ik terug in Nederland ben willen we graag ons eerste pakket voor het CR-1 visum klaar hebben en in kunnen sturen!
Inderdaad, een CR-1 visum, want mijn vrouw en ik zijn afgelopen Mei getrouwd in Palm Springs, CA. :D
Misschien een stomme vraag, maar kan je niet gewoon een I-130 filen en vervolgens Adjustment of Status (I-485)? Dit kan misschen zelfs wel concurrent aangezien er geen cap is voor spouses van U.S. Citizens.

De USCIS field manual vind in elk geval dat dat mag:
A petitioner may file an I-130 immigrant visa petition and the beneficiary may file an I-485 adjustment application concurrently. The petition and application are filed at the local office which has jurisdiction over the beneficiary’s place of residence in the United States.
--
I route, therefore you are.
BFTE
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2014, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Southern California

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door BFTE »

thenextdtrump schreef: Misschien een stomme vraag, maar kan je niet gewoon een I-130 filen en vervolgens Adjustment of Status (I-485)? Dit kan misschen zelfs wel concurrent aangezien er geen cap is voor spouses van U.S. Citizens.
Dat kan en mag inderdaad, maar vanwege persoonlijke en financiële redenen hebben we er toch voor gekozen om voor een CR-1 visum te gaan, waarbij ik wanneer ik het land op dat visum binnentreed, meteen een greencard en werkvergunning heb in plaats van het afhankelijk zijn van anderen tijdens een AoS.
Afbeelding
Fellow2012

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door Fellow2012 »

BFTE schreef:Voordat we het pakket inzenden wil ze haar achternaam hebben veranderd in mijn achternaam. Gaat dit problemen opleveren bij het filen van de petitie?
Ik weet het niet zeker maar makkelijker gaat het hierdoor niet worden. Want ze zal bij verschillende instanties moeten om zoveel dingen te wijzigen. Kunnen jullie niet wachten tot dat dit proces achter de rug is?
BFTE schreef: En is er verschil bij het invullen van de G-325a voor haar en mij?
Wanneer je de G-325a voor jezelf invult, dan ben jij de applicant. Zij is uiteindelijk de applicant van het hele pakket.
BFTE schreef:Aangezien ik geen idee heb wat dit betekend vroeg ik mij af of dit op een van ons sloeg, want voor zover ik weet hebben we beide geen Alien Registration Number.
Je krijgt zo dadelijk een alient registration number. Jouw vrouw, als US citizen by birth, heeft ze dat niet.
BFTE schreef:Klopt het overigens dat de fee die we moeten betalen is $420 zoals weergegeven op https://www.uscis.gov/i-130 ?
Je moet wel dokken. Je moet een check uitschrijven zoals aangegeven op de instructions form. De check is het belangrijkste document van het hele package – vergeet je de check toe te voegen dan komt er een grote stempel op je aanvraag met REJECTED.

De sworn affidavits weegt veel zwaarder dan Skype/FB-logs … bespaar aub printerpapier en het milieu want niemand gaat naar jullie chats kijken. Aangezien jullie niet eerder hebben samengewoond is het begrijpelijk dat jullie niet zoveel bewijs kunnen leveren vandaar dus de affidavit. Het formaat is niet belangrijk zolang de boodschap erg duidelijk is.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door Rachel. »

Veel succes! Ik heb net mijn visum binnen, inderdaad voor een CR1 gegaan met dezelfde beweegredenen, maar het begin van de procedure is alweer een beetje weggezakt :p Als bewijs van Bona fide huwelijk hadden wij 3-4 A4 met foto's meegestuurd en gezamenlijke vliegtickets aangezien we een aantal stedentrips in de VS hadden ondernemen en een reis naar Peru. We hadden geen gezamenlijke bezittingen en geen gezworen statements. De meeste mensen sturen meer mee maar dit bleek voldoende, geen enkele keer vragen over gehad.

Het alien registratie nummer staat straks op je visum. Hoef je dus nu nog niet in te vullen. Verder is het vooral een kwestie van heel nauwkeurig alle formulieren volgen. En invullen met zwarte pen, niet met blauw (daar had ik eerst overheen gelezen...)
BFTE
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2014, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Southern California

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door BFTE »

Laatste post is van een tijdje geleden! In de tussentijd hebben we overigens niet stil gezeten!

Hier een korte update:

- Mijn vrouw woont momenteel bij mij in Nederland op een NL - verblijfsvergunning. Dit was binnen 2 maand geregeld, en vlak voordat ze kwam heeft ze de CR1 aanvraag in de VS ingediend. Ik weet dat er nog e.e.a vanuit de VS moet worden verstuurd voor de voortgang van het proces, maar we reizen om de paar maanden heen en weer en hebben erg meewerkende schoonouders.

Halverwege December is mijn CR1 package verstuurd naar Phoenix, en begin deze week is de check afgeschreven door USCIS van mijn vrouw haar account. Heeft iemand hier enig idee hoelang het duurt voordat de NOA1 dan in de VS op de deurmat ligt? We hebben wel de G1145 meegestuurd, maar hebben nog geen mails of status-updates gehad.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn! :) En heb je vragen, vraag dan maar raak!
Afbeelding
BFTE
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2014, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Southern California

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door BFTE »

Inmiddels de NOA 1 ontvangen met als priority date 29/12/2016. Hopelijk krijgen we binnen niet al te lange tijd ook een NOA2 :).
Iemand enig idee hoelang dit ongeveer duurt? Ik hoor graag jullie ervaringen. Daarnaast, kan ik nu al beginnen met het volgende pakket dat moet worden opgestuurd? Ik hoor graag jullie ervaringen! :)
Afbeelding
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door sundaysue »

Binnen vijf maanden, zoals normaal gesproken elk ander een NOA2 zou moeten krijgen maar dit ligt er allemaal aan. Denk aan de background-check die gedaan wordt, er kan een request for evidence gevraagd worden etc etc. Het is nu tussen de 12-14 maanden in totaal van USCIS tot visum in handen als alles goed gaat. Succes!
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
BFTE
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2014, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Southern California

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door BFTE »

UPDATE!

On June 20, 2017, we sent your case, Receipt Number SRCXXXXXXXXXX, to the Department of State for visa processing. You can check the status of your case at the National Visa Center after six weeks from the above date by visiting http://www.nvc.state.gov.

NOA2 is binnen! Nu druk bezig om dat pakket in orde te maken. Heeft er nog iemand tips/tricks? Ik ga over 2 weken een paar weekjes naar de VS op vakantie; dan gewoon de NOA2 meenemen voor bij de grenscontrole toch? Moet ik daar verder nog iets speciaals zeggen? Ik reis samen met mijn vrouw. Iemand een prognose hoelang het bij het NVC gaat duren! We zijn weer een stapje verder! :D
Afbeelding
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door Rachel. »

Joehoe! Geen tips&tricks, gewoon netjes de regels volgen. En inderdaad NOA2 meenemen en zeggen dat je komt voor een bezoek met je vrouw aan familie/vrienden.
BFTE
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2014, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Southern California

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door BFTE »

Op de form I-864 (Affidavit of Support), klopt het dat je alle lege velden moet invullen met N/A? Ik las dit op visajourney. Wat is jullie ervaring?
En moet ik de originele Affidavit's opsturen of kopieën en dan de originele meenemen naar het interview. Dit is het laatste stukje voordat we ons pakketje op gaan sturen naar het NVC.

Alvast bedankt voor jullie hulp! :thumbup:
Afbeelding
BFTE
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2014, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Southern California

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door BFTE »

UPDATE!

Van de week eindelijk het NVC pakket (financial & civil documents) op kunnen sturen en net na 34 dagen wachten eindelijk mijn DS260 in kunnen vullen op CEAC.

Er zit momenteel een storing in het betalingssysteem van het NVC wat voor die vertraging zorgde. Ik had op 24 augustus al de IV fee betaald en deze is vandaag pas overgegaan van IN PROCES naar PAID, wat de DS260 unlockt. Mooie dag dus vandaag.

Hopelijk wordt mijn case spoedig gereviewd (heeft het NVC een proccessing time visual?) en komt er geen RFE. In dat geval zou het eerstvolgende bericht dat ik van het NVC krijg moeten zijn dat mijn case complete is en dat er een interviewdatum is ingepland! :).

We blijven duimen!
Afbeelding
BFTE
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2014, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Southern California

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door BFTE »

Even een berichtje tussendoor, ik wacht namelijk nog steeds op het NVC om mijn case te bekijken, inmiddels op week 3 van max 11 (normaal is tussen 5 & 7 nu qua timeline)

Nu mijn vraag: Ik zit al een beetje naar jobs te kijken, maar is het al gepast om op dit moment sollicitaties te gaan versturen? Ik heb al een aantal mooie vacatures in de juiste regio en het juiste vakgebied gezien, maar wil niet mijn eigen glazen ingooien.

Graag jullie advies!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Afbeelding
BFTE
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2014, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Southern California

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door BFTE »

Nog maar eens een update!
Mijn case ligt in Amsterdam, mijn interview-datum is 13 maart en ik heb mijn medical op 21 februari!
Uiteraard heb ik de nodige reviews en informatie al bekeken, maar ik vroeg me af of iemand hier nog ervaringen heeft en die wil delen met betrekking tot de medical en het interview.

Ik vraag me vooral af hoeveel € ik mee moet nemen naar de medical (cash betalen) en hoe het nu zit met die immigrant fee voor je greencard, wanneer betaal ik die? Iemand hier enige ervaring mee?

Ik hoor het graag! :)
Afbeelding
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door USInsider »

Je moet de Immigrant Fee betalen nadat je visum is goedgekeurd maar (bij voorkeur) voor je naar de US vertrekt.
Voor meer info, het bedrag, instructies:
https://www.uscis.gov/file-online/uscis-immigrant-fee

Het bedrag voor de Medical Examination (te betalen aan de arts, de X-ray wordt op een andere lokatie gemaakt en moet daar worden betaald) plus het bedrag voor de Visum Aanvrage (en finger-printing), dat hoort allemaal in de brief te staan die je van het US Consulaat hebt gekregen. Idem de lokaties.
Als je vaccinaties mist en krijgt tijdens de me exam moet je die extra betalen aan de arts.
Info is ook te vinden op de website van het US Consulaat.

Idem voor alle papierwerk dat je moet meenemen en overleggen. Als regel: beter teveel dan te weinig mee.

Je paspoort met visum en je Visa Pakket wordt je toegestuurd. De genoemde brief hoort aan te geven hoe (betaling van) verzending is geregeld.
BFTE
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2014, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Southern California

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door BFTE »

Even een update: Mijn visum is goedgekeurd, ik ga dit weekend emigreren naar de VS :)
Afbeelding
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door Dutchess »

Gefeliciteerd! :thumbup:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door Dude »

proficiat !!
Waar gaan jullie zich vestigen? CA of toch elders?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door Old Faithful »

Proficiat. :clap:
Niet vergeten je locatie te veranderen. :wink:
Groet,

Old Faithful
BFTE
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2014, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Southern California

Re: New Chapter: CR-1

Bericht door BFTE »

Dank jullie wel! Heb zojuist de locatie veranderd! Het wordt inderdaad SoCal, California dus!
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer