Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Karin45
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 okt 2015, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Karin45 »

Hallo ik wil alvast een gedeelte van mijn persoonlijke spullen (kleding) versturen naar Amerika aangezien ik ga emigreren :D . Mijn huis is zo goed als verkocht en moet natuurlijk leeg. Ik zal voor mijn K1 visa rond is zolang bij een vriendin intrekken en lijkt mij handiger alvast alles wat ik meeneem zoveel mogelijk te verzenden. Dit is natuurlijk allemaal gebruikt en lijkt mij een beetje krom om daar nog is inklaringskosten over te gaan betalen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat de beste /goedkoopste manier is alvast wat kleding naar Amerika te verzenden ?
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door sundaysue »

Iemand heeft daar twee maanden geleden nog een topic over gemaakt, hier staan wat tips en prijzen in!

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=62295

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=57103 uit 2014.

Ik ben momenteel on contact met DHL om een pallet te versturen met x aantal dozen (in mijn ogen goedkoper dan een klein deel container huren). Misschien kan je via hun een offerte aanvragen?
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gebruikersavatar
Karin45
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 okt 2015, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Karin45 »

Ik had een van deze topics inderdaad al gelezen en andere topic nog niet gezien. Maar dat gaat allemaal om grotere hoeveelheden.
Bij mij gaat het alleen maar om kleding. Ik ga voor de rest echt alles verkopen of weggeven aan vrienden etc..
Mijn idee Is al om extra baggage van 23 kg te nemen bij mijn vlucht. Ik denk als ik 20 kilo verstuur per post het dan wel haal voor de rest. Nu weet ik al dat het per postverzending verzekerd bij post nl rond de 106 euro zal zijn. Alleen die inklaringskosten op "gebruikte" kleding kan ik nergens achterhalen en of het dus wel waard is uiteindelijk of dat ik beter in Amerika wat nieuwe kleding erbij kan shoppen.. geen outlets in Nebraska :( .

Een pakketje van 20 kilo en had ik afmetingen nog klein gehouden zou bij DHL rond de 400 euro kosten.
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Essiej »

Ik heb alles uiteindelijk weggegeven en ben met 3 volle koffers in het vliegtuig verhuisd. Kostte iets van 220 euro om alles mee te nemen, maar het was voor mij wel de goedkoopste optie.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Big_Mo »

Beste Karin, om beetje offtopic te gaan. Hoe en waarom Nebraska? (ja mensen ga nou niet de stomme tegen vraag stellen, waarom niet? :geek2: :geek2: ). Gewoon even interesse. Over het midden in het land gesproken te hebben :thumbup:
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Dakloze »

Karin45 schreef:Hallo ik wil alvast een gedeelte van mijn persoonlijke spullen (kleding) versturen naar Amerika aangezien ik ga emigreren :D . Mijn huis is zo goed als verkocht en moet natuurlijk leeg. Ik zal voor mijn K1 visa rond is zolang bij een vriendin intrekken en lijkt mij handiger alvast alles wat ik meeneem zoveel mogelijk te verzenden. Dit is natuurlijk allemaal gebruikt en lijkt mij een beetje krom om daar nog is inklaringskosten over te gaan betalen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat de beste /goedkoopste manier is alvast wat kleding naar Amerika te verzenden ?
Ik heb in December een pakket (verhuisdoos van de Gamma) vol Nederlandse boodschappen verstuurt.
Op basis van een pakket met afmetingen 58x40x30cm en een gewicht van 16kg naar Amerika is ons tarief:
FedEx Economy: EUR 72,32 (levertijd +/- 4-6 dagen)
Deze prijs was goedkoper dan dat ik zelf kreeg bij Fedex, en was via ParcelParcel. Zij regelden al het papierwerk, en de doos werd keurig netjes opgehaald door Fedex, een half uur na de boeking.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
Karin45
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 okt 2015, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Karin45 »

Essiej schreef:Ik heb alles uiteindelijk weggegeven en ben met 3 volle koffers in het vliegtuig verhuisd. Kostte iets van 220 euro om alles mee te nemen, maar het was voor mij wel de goedkoopste optie.
Heb ik ook aan zitten denken maar jeetje hoe heb je 3 koffers meegekregen. Geen tussenstop ? koffers inleveren op Schiphol is geen problem maar bij mijn tussenstop. Die paar honderd meter sjouwen en denk ook dat ik bij de tussenstop gelijk de papieren moet gaan inleveren die ik krijg na mijn K1 goedkeuring.... sowieso gaan 2 koffers mee maar ben benieuwd hoe jij 3 koffers voor elkaar hebt gekregen :D
Gebruikersavatar
Karin45
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 okt 2015, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Karin45 »

Big_Mo schreef:Beste Karin, om beetje offtopic te gaan. Hoe en waarom Nebraska? (ja mensen ga nou niet de stomme tegen vraag stellen, waarom niet? :geek2: :geek2: ). Gewoon even interesse. Over het midden in het land gesproken te hebben :thumbup:
Haha nou heel simpel mijn verloofde woont daar. Nog minder te beleven dan in Chicago . Maar we blijven daar ook niet wonen, als ik een beetje gesetteld ben etc gaan we rondreizen/werken en zo wat andere staten aandoen en kijken welke staat ons bevalt.
Gebruikersavatar
Karin45
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 okt 2015, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Karin45 »

thenextdtrump schreef:
Karin45 schreef:Hallo ik wil alvast een gedeelte van mijn persoonlijke spullen (kleding) versturen naar Amerika aangezien ik ga emigreren :D . Mijn huis is zo goed als verkocht en moet natuurlijk leeg. Ik zal voor mijn K1 visa rond is zolang bij een vriendin intrekken en lijkt mij handiger alvast alles wat ik meeneem zoveel mogelijk te verzenden. Dit is natuurlijk allemaal gebruikt en lijkt mij een beetje krom om daar nog is inklaringskosten over te gaan betalen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat de beste /goedkoopste manier is alvast wat kleding naar Amerika te verzenden ?
Ik heb in December een pakket (verhuisdoos van de Gamma) vol Nederlandse boodschappen verstuurt.
Op basis van een pakket met afmetingen 58x40x30cm en een gewicht van 16kg naar Amerika is ons tarief:
FedEx Economy: EUR 72,32 (levertijd +/- 4-6 dagen)
Deze prijs was goedkoper dan dat ik zelf kreeg bij Fedex, en was via ParcelParcel. Zij regelden al het papierwerk, en de doos werd keurig netjes opgehaald door Fedex, een half uur na de boeking.
ParcelParcel had ik ondertussen ook gevonden en is toch goedkoper dan Post nl. Ik heb alleen nog geen afmetingen van een doos maar ga volgende week is een pakketje maken en versturen. Heb je geen douanekosten moeten betalen of was het bedrag van Nederlandse boodschappen onder de (geloof ik) 100 euro waarover geen inklaringskosten betaald hoeven worden?
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door ned in MO »

Geef even maten en gewichten aan mij op. Ik doe het voor mijn beroep. Alles met fedex tegen 50% korting.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Dakloze »

Karin45 schreef: ParcelParcel had ik ondertussen ook gevonden en is toch goedkoper dan Post nl. Ik heb alleen nog geen afmetingen van een doos maar ga volgende week is een pakketje maken en versturen. Heb je geen douanekosten moeten betalen of was het bedrag van Nederlandse boodschappen onder de (geloof ik) 100 euro waarover geen inklaringskosten betaald hoeven worden?
Ik heb inderdaad geen kosten hoeven betalen. Overigens, als je verhuist kan je het classificeren als "household goods", en dan ben je zo goed als vrijgesteld van belastingen.
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
Karin45
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 okt 2015, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Karin45 »

ned in MO schreef:Geef even maten en gewichten aan mij op. Ik doe het voor mijn beroep. Alles met fedex tegen 50% korting.
Ga ik doen :)
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18771
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door kastelke »

Moet je dan in de US niet bewijzen bijvoegen dat het inderdaad om een 'goods to follow' gaat? Voor Canada moesten we een detaillijst opmaken van wat we meebrachten als 'huishoudgoederen', en er moest voor de douane een kopie van het uitgereikte visum bij zitten. Als je nog goederen had die op een latere datum achterna kwamen, moest dat apart vermeld worden, zodat je tot een jaar (?) na activatie van het visum die spullen nog zonder import-tax na kom laten komen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4986
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door hemmie »

Karin45 schreef: Heb ik ook aan zitten denken maar jeetje hoe heb je 3 koffers meegekregen.
Bagagekarretje is natuurlijk de makkelijkste oplossing, maar voor het geval die er niet is, kun je wel 2 koffers (die je op wieltje kunt meetrekken) en een grote rugzak meenemen lijkt me. Als het om kleding gat past daar minstens zoveel in als in een koffer. Je handbagage kan dan nog een schoudertas zijn, of een kleine rugzak die je op je buik draagt. Lijkt mij voor een klein stukje geen groot probleem.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Karin45
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 okt 2015, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Karin45 »

ned in MO schreef:Geef even maten en gewichten aan mij op. Ik doe het voor mijn beroep. Alles met fedex tegen 50% korting.
heb je een priveberichtje met de maten en gewicht verstuurd.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Dakloze »

kastelke schreef:Moet je dan in de US niet bewijzen bijvoegen dat het inderdaad om een 'goods to follow' gaat? Voor Canada moesten we een detaillijst opmaken van wat we meebrachten als 'huishoudgoederen', en er moest voor de douane een kopie van het uitgereikte visum bij zitten. Als je nog goederen had die op een latere datum achterna kwamen, moest dat apart vermeld worden, zodat je tot een jaar (?) na activatie van het visum die spullen nog zonder import-tax na kom laten komen.
Ik heb nog even in m'n mapje gekeken (alles bewaard destijds, erg handig), en het is redelijk gespecificeerd. Maar niet zozeer in de zin van "25 vorken, 24 messen en 25 lepels) etc, maar meer van "5 dozen kleding, 20 meubelstukken (disassembled), 4 dozen keukenspullen" enzo. Visum heb ik niet bij de Bill of Lading gezien. Overigens is in mijn geval alles geregeld door het verhuisbedrijf, we mochten zelfs niet eens dozen inpakken.
--
I route, therefore you are.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18771
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door kastelke »

Dat was bij ons ook zo. Maar zij moesten bewijs hebben dat wij wel degelijk een visum hadden om alles taxvrij in te mogen voeren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Karin45
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 okt 2015, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Karin45 »

kastelke schreef:Moet je dan in de US niet bewijzen bijvoegen dat het inderdaad om een 'goods to follow' gaat? Voor Canada moesten we een detaillijst opmaken van wat we meebrachten als 'huishoudgoederen', en er moest voor de douane een kopie van het uitgereikte visum bij zitten. Als je nog goederen had die op een latere datum achterna kwamen, moest dat apart vermeld worden, zodat je tot een jaar (?) na activatie van het visum die spullen nog zonder import-tax na kom laten komen.
Ik heb vandaag nog is bij ParcelParcel geeinformeerd en inderdaad wil ik geen import kosten betalen over mijn eigen kleding dan moet ik een CBP formulier invullen.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Rachel. »

Ik doe hetzelfde en gebruik DHL in Duitsland. Als je vanaf daar verstuurt kost het 70 euro tot 20 kg en mijn familie woont vlakbij de grens. Na uitgebreide research de goedkoopste optie die ik kon vinden als het om een paar dozen gaat.
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door ned in MO »

Hoi Karin,

Je hebt inmiddels bericht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer