DV-2017 winnaar: Kastelke

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door Old Faithful »

Gefeliciteerd met deze extra optie.

Waarom zouden er negatieve reacties komen?
Ik zal me van adviezen onthouden. Ik heb er alle vertrouwen in dat je een verstandige beslissing gaat nemen.

Ik wens je een voorspoedige toekomst, waar dan ook.
Groet,

Old Faithful
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door Bennogr »

Wat Old Faithful zegt. Sterkte met de keus.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
rsn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2009, 13:25
Locatie: Austin, TX

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door rsn »

:thumbup:

Exciting times!
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door Essiej »

Gefeliciteerd ! :clap:

Wat een lastige keuze joh, ik kan heel goed begrijpen dat je op een gegeven moment op de automatische piloot mee doet. Hebben jullie het al besproken met jullie zoon?
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door judy »

Ik dacht laat ik weer eens even kijken of al iemand gewonnen heeft. Was al weer even geleden en dan dit!!!!!! Een hele goeie bekende van het forum!! Kastelke, van harte gefeliciteerd. Moeilijke keuze zeker maar wel een optie. Dus of je het nu aanpakt of niet, je kan in ieder geval zeggen dat je de keuze hebt. Dat moet toch ook een klein beetje goed voelen. Maar wat een grote verrassing!!

Succes met het maken van deze moeilijke beslissing.

Groet Judy
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door meyem »

ik had eerder een heel verhaal, maar het is verdwenen ...

ik wilde nog wat toevoegen: dit soort momenten kunnen heel goed zijn om duidelijk te krijgen wat je nou eigenlijk wilt .... bedenk ook vooral: er mankeert helemaal niets aan blij zijn met wat je nu al hebt ..... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door vana »

En nog een overpeinzing.
Zou het zo kunnen zijn dat datgene wat je in Amerika zocht en waarvoor je uit België wegwilde, inmiddels al gevonden hebt in Canada?
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door UitHolland »

Wauw Kastelke!!
Je gaat nu opnieuw kiezen. Wat de uitkomst ook moge zijn het zal je weer wijzer en sterker maken!
Veel succes :thumbup:
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door Anneke66 »

Wauw Kastelke!!! Hartelijk gefeliciteerd!!! :thumbup:
We gaan dus "samen" er tegenaan!!!
floridariaantje
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:10
Locatie: Antwerpen, Zandvliet

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door floridariaantje »

Hallo Kastelke, eerst en vooral ..proficiat! Alhoewel je nu weer voor een moeilijke keuze staat ! Wij waren er na 12 jaar alweer niet bij ...Ik weet zeker dat je de juiste keuze zal maken! Veel geluk in ieder geval! :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door kastelke »

Jullie vragen heb ik wat samengevat in vragen/reacties, waar ik een antwoord op ga geven. Iedereen een voor een gaan quoten zou een rommelige bedoening worden met al die quotes in een bericht, dus ik hoop dat dit format ook voor jullie werkt:

Waar wil je je vestigen? Speelt het weer een rol? De natuur?
Ons ideaal zou zijn:
* aangenaam warm in de zomer (maar niet zo vochtig dat het zweet van je af stroomt als je buiten komt)
* een winterseizoen. Dat mag er eentje met sneeuw zijn (liefst beperkt tot 1.5meter max), maar zelfs al valt er maar 15 cm sneeuw, dat is ook goed)
* Bomen. Groene bomen.
* wat ik niet graag heb: aardbevingen, orkanen en tornado’s
* een leuke vrijstaande woning met 3 slaapkamers < $500,000
* goede kansen voor mijn echtgenoot om een uitdagende baan op zijn niveau te vinden

(ligt Utopia toevallig ergens verscholen in de US? :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door kastelke »

Wat zijn de voordelen van in de US te wonen? Wat hebben we te winnen bij een verhuis naar de US? Wat kan je in de US vinden dat je nu niet hebt?
Tja, dat is waar het allemaal om draait.
Het gaat voor ons niet om het vinden van voordelen of dingen die we kunnen ‘winnen’. Het gaat er om: denken we dat we minstens even gelukkig kunnen zijn op een andere plaats, waar dan ook een leuke carriere voor mijn echtgenoot aan vast hangt, en waar we ook een goede ‘quality of life’ ervaren.
Ik denk niet dat we in de US veel zullen gaan vinden dat we nu niet hebben.

Dit was het om mee te beginnen, ik zal hopelijk later tijdens het weekend nog meer vragen beantwoorden. Nu ga ik eerst mijn boodschappenlijstje maken, want het is lekker zomers weer, zoonlief en zijn vriendin zijn hier en we gaan BBQ-en.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door kastelke »

Wat denkt onze zoon er van?
Erg gelukkig is hij er niet mee, maar hij zegt het te begrijpen als wij denken dat dit een goede beslissing is voor ons. Hij gaat ons zeker missen, maar denkt niet ooit te willen verhuizen naar de US.

Je bent Canadees en kan altijd terugkeren.
Dat is inderdaad waar.
Daar waar we, toen we Belgie verlieten, er 100% zeker van waren dat, als de verhuis niet meeviel, we in ieder geval niet terug zouden keren naar Belgie, zien we nu Canada wel als onze thuis naar waar we terug kunnen keren als het niet meevalt.

Gaat het een keuze zijn die gebaseerd is op ons gevoel?
Dat zal in ieder geval een belangrijke rol spelen in onze beslissing. Je kan proberen enkel maar naar de cijfertjes te kijken (welke cijfers? Die van netto inkomen, taken, ziektekosten(verzekering), pensioen? Of die van verhuiskosten, mogelijke winst op het verkopen van je huis,...?), maar hoe je je leven ervaart is toch niet helemaal bepaald door die dingen. Ik heb zelfs nooit een vergelijking Belgie-Canada gemaakt wat dat betreft, ook niet nu we hier wonen.
Het gaat om het gevoel gelukkig te zijn. En je kan echt wel heel gelukkig zijn terwijl je toch minder geld verdient (maar nog altijd genoeg om aangenaam van te kunnen leven ;-) ).

Doe het stap voor stap.
Dat gaan we inderdaad doen. Ik ga de documenten verzamelen die we nodig hebben, en pas in 2017 terugsturen.
Ondertussen blijven we plaatsen in de US verkennen, proberen we in contact te komen met mensen die er wonen en die ons iets zinnigs kunnen zeggen over het leven/de omgeving en de tewerkstellingskansen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1679
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door SemJes »

Spannend hoor! Jullie zullen er vast wel uit komen.

Hebben jullie al aan Colorado gedacht? Daar liggen wel wat steden die behoorlijk goed aan jullie lijstje lijken te voldoen.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door kastelke »

Wij zijn nog bezig met een 'long list'. Een overzicht van wat we tot nu toe hebben (met onze meest 'negatieve' bedenkingen erbij, meestal gebaseerd op niet echt al beter verkende clichés :lol: ):
* Portland, OR (og geen contact met iemand die ons enig inzicht kan geven in tewerkstellingskansen, maar op het eerste zicht geen interessante werkgevers voor hubby / teveel regen?)
* Raleigh, NC (proberen nog info te verzamelen over werkgelegenheid / te vochtig?)
* Austin, TX (proberen nog info te verzamelen over werkgelegenheid / te 'cowboyachtige' omgeving?)
* Denver/Boulder/Fort Collins, CO (nog geen contact met iemand die ons enig inzicht kan geven in tewerkstellingskansen / huizenprijs?)
Verder opperde Dude ook al Phoenix, en we zullen zeker contact nemen met de familie Dbacks. ;-)
Ik zou ook graag eens in contact komen met mensen in de regio van Boston, MA (winters?). Misschien zijn er in New England nog andere interessante streken die we kunnen verkennen? (zo lang er maar geen 2-3 meter sneeuw valt op een winter!)

Oproep:
* Als je me meer kan vertellen over bovenstaande streken, of andere suggesties hebt qua locatie: laat het me weten!
* Ken je mensen die in IT werken in Pharmaceuticals, Healthcare of Finance Industry, en die bereid zijn om ons wat meer inzicht te geven over die sectoren in een bepaalde regio die interessant zou zijn om ons te vestigen: laat het me weten!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door hemmie »

Je gaf aan wel een beetje winter te willen, dat gaat je volgens mij in Austin niet lukken, daar is sneeuw volgens mij toch ook uitzonderlijk. Neemt niet weg dat je wel een echt winter hebt, je zult in de winter zeker dagen hebben dat het rond het vriespunt is, maar waarschijnlijk ook dagen met best lekker weer. Voor mij ijn er hier in Houston voldoende seizoenen, en Austin heeft dat nog iets meer volgens mij, maar ik vergelijk het met onze vorige woonplaatsen in de tropen waa het altijd warm was. Of het te cowboy-achtig voor je is weet ik niet, ik denk dat het wel meevalt, veel van de grote steden in TX (Houston, Austin, San Antonio) zijn toch wel heel anders dan de rest van TX, en Austin is daar waarschijnlijk nog het beste voorbeeld van. Wat ik zelf het grote nadeel aan dit deel van TX vind is dat je zo ver van de rest van de VS af zit. Wij reizen graag, maar als we een lang weekend of een week hebben is de keus beperkt, tenzij je gaat vliegen. En in de zomer is het dan weer erg heet in de wijde omgeving, waardoor je al snel een langere afstand aflegt om in een aangenamer klimaat te komen. Verder vind ik het klimaat trouwens prima, ik vind de warmte in het dagelijks leven goed te doen. De lange zomervakanties zijn met de kinderen nog wel een uitdaging (veel binnen vanwege het weer), maar daar hebben jullie geen last meer van.

Ik droom zelf overigens van CO, deels vanwege het wat koelere klimaat, maar vooral omdat ik het landschap rond Houston saai vind. Maar een verhuizing naar Austin zou voor mij ook zeker een goede optie zijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door Dude »

Elke, Erwin (Vol hier op het forum maar inactief) en Sylvia wonen bijna twee jaar in Boston. Verhuisd vanuit Phoenix waar ze, dacht ik, vier of vijf jaar gewoond hebben, zo heb je meteen twee steden waarvan je informatie kan opdoen.

Ik kan je in contact brengen met hen als je dat wilt. Ze hebben mij destijds ook veel informatie gegeven toen wij de DV wonnen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door kastelke »

@Dude: Yes please! :thumbup:

@Hemmie: bedankt voor die info!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door Martin & Marianne »

kastelke schreef: Bomen. Groene bomen.

Sequoia's blijven groen!
kastelke schreef:(ligt Utopia toevallig ergens verscholen in de US? :lol: )
Ja, in Floriade ligt een Utopia met 714 inwoners en in Texas ligt een Utopia met 241 inwoners. :wink:

Martin

p.s. Wat het beste voor jullie is, tja, geen idee. Dat is persoonlijk. Daar kan ik niet over oordelen, maar ik denk dat jullie vast een goede beslissing gaan nemen. Wat wij wel eens deden als we ergens over twijfelden, was het opgooien van een muntje en daarna kijken of we blij waren met de uitkomst.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: DV-2017 winnaar: Kastelke

Bericht door Big_Mo »

Over Colorado zou je wellicht Loek even een prive berichtje kunnen sturen. Als ik het goed heb werkt hij ook in de IT zit net buiten Denver.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer