DV winnaar 2017: Kaap koraal

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Pfff laatste 5 maanden 3 regenbuien gehad, het gaat een beetje op Californie lijken.
Er is altijd al een sproeischema maar vanaf 21 april mag ik de tuin nog maar 1x per week sproeien dat heb ik in die 4 jaar nog nooit meegemaakt.

De prijzen hebben heel erg veel te maken met het gebied SW is het beste, maar bepaalde gebieden in de SW zijn weer betere als andere, hoe zuidelijker hoe duurder/aan het water/aan het water maar rechtstreeks naar zee kunnen varen/ouderdom van het huis enz enz.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Zo dan toch maar even gebeld en meisje van USCIS zegt dat alles toch goed gaat komen als ik maar geduld heb.

Ze schijnen hier lokaal wat achter te lopen dus het blijft wachten op de bevrijdende brief/Green Cards in mijn mailbox.

Pffff de stresssss.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door SemJes »

Vito, volgende keer ook Sarasota bezoeken hoor :D

Kaap, check jij je status op de USCIS website (https://egov.uscis.gov/casestatus/mycasestatus.do)? Wij hadden ons aangemeld om automatisch updates via email te krijgen als er weer iets nieuws met onze case was. Dus ipv elke dag met spanning de brievenbus te openen waren we de hele tijd gespannen op onze telefoons aan het kijken wachtend op een email notificatie :wink:
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Ja ik ben het zeker gaan checken maar toch maar even gebeld.
Ze zeiden dat mijn regio kantoor helaas een paar maanden achterloopt dus vandaar.

Het is waarschijnlijk gewoon te klein hier, zeker vergeleken met een Tampa office denk ik.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Jaaaa eindelijk een interview datum... 24 augustus, het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.
Maar was ook door denkfoutje mijnerzijds, ik dacht dat ze niet om mijn casenummer heen konden aangezien XXXXX lager dan 30 !!!!
Maar Adjustment of status heeft niks te maken met je case nummer. :lol: :lol:
Het werd ook wel een beetje kort dag aangezien ze in September stoppen met het uitgeven van de Green Cards wat ik heb begrepen = einde fiscale jaar.

Heb wel ondertussen mijn makelaarsdiploma gehaald en begonnen bij een makelaarskantoor/bouwbedrijf hier in Cape Coral.
Dus mensen die nog een leuk optrekje zoeken in SWFL PM me. :thumbup: :thumbup:
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Vito »

Goed nieuws, kaapkoraal. Ben je gestopt met je dakschoonmaakbedrijf ?
Veel plezier in de makelaardij, zodra wij de Staatsloterij hebben gewonnen meld ik me voor een leuk optrekje in Zuid CC. :lol:
Tot die tijd blijft het bij vakantie, volgende winter gaan we weer!
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Hallo Vito, ik heb het schoonmaakbedrijf nog steeds maar wel aan het afbouwen het was niet echt mijn droom om te doen, het was meer om de E-2 binnen te halen. Er is veel concurrentie vooral omdat het vaak owner/opperator bedrijven zijn die mij vaak kunnen aftroeven met het bieden op werk aangezien ik niet het werk zelf doe.
Bedoel je deze aankomende winter of echt de volgende ?
Volgende keer als je hier komt geef dan een seintje dan spreken we wat af en laat ik je gelijk wat huizen zien just in case. >>> staatsloterij :lol:
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Zo dat was dan het interview vandaag en achteraf gezien viel het allemaal erg mee we moeten alleen nog een keer terug naar de een dokter omdat nieuwe regelgeving om een extra bloedtest vraagt.
Maar het hele gesprek ging heel relaxed en in een brief hadden ze nog gevraagd om een laatste I-94 mee te nemen maar daar vroeg ze niet eens om.
Gelijk maar doorgereden naar de dokter en gelijk de bloedtest kunnen doen zonder afspraak bij Quest en morgen al de uitslag.
Dus allemaal top geregeld dan nog 1x terug naar het USCIS kantoor en dan moet alles klaar zijn !!! :thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door SemJes »

Super! Nu kan het niet lang meer duren :thumbup: Wat voor'n vragen kreeg je met zo'n interview? Was het echt een gesprek of meer een checklist doornemen ofzo?
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Het was meer de befaamde checklist doornemen met de bekende " heb je ooit mensen vermoord/gesmokkelt/belet hun religie te volgen" vragen lol.
Al die vragen die ik al negatief had beantwoord op papier werd nog een extra rood vtje achter gezet en natuurlijk voor de 5e keer vingerafdrukken :lol:
Maar wat wel weer leuk was dat op hetzelfde moment er een ceremonie werd gehouden voor nieuwe staatsburgers.
Allemaal mensen strak gekleed en ik sprak een Columbiaanse man aan met 2 kids van een jaar of 10 ook strak in de stropdas en nette kleding en je zag gewoon dat het hele happening was voor die mensen, de dankbaarheid en trots straalde ervan af.
Toen gingen bij mij wel mijn gedachten naar Europa dat het daar imo heel anders gaat en men daar niet het gevoel krijgt trots te mogen zijn op bv hun Nederlanderschap en helaas imo again er eerder een "afkeer" heerst ivm verschil in geloof/levenswijze dan een trots gevoel.
Amerika blijft sowieso voor bergen mensen HET land van de American Dream maar ook gewoon HET land met een wereldwijde vooral positieve uitstraling en aantrekkingskracht (op het midden oosten na dan :D ... alhoewel die (de jeugd) zelfs de auto/rapcultuur vaak proberen te copieren).
Vandaar ook al die rond de 17 miljoen green card lotery deelnemers en dan nog die miljoenen/miljarden die daar nog niet eens weet van hebben, de
meeste Amerikanen (en Nederlanders ook trouwens) die ik spreek kennen het niet eens.
En hier zelfs een Fransman die ook met een E-2 hier zit wist het niet en ik had hem geholpen om zich aan te melden.
Dus al met al super blij dat ik in dit heerlijke land mag blijven wonen !!! :thumbup:
Pompeius
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 29 nov 2016, 14:05

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Pompeius »

Proficiat! ZSM staatsburgerschap! De republiek heeft uw stem nodig in 2022!
Texas
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 sep 2014, 06:03

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Texas »

Pompeius schreef:Proficiat! ZSM staatsburgerschap! De republiek heeft uw stem nodig in 2022!
De volgende presidentsverkiezingen zijn in 2020. Of doel je op de mid terms van 2022 (wat een beetje gek zou zijn)?

Mooi verhaal overigens Kaap Koraal. :)
Pompeius
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 29 nov 2016, 14:05

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Pompeius »

Met een reguliere groene kaart duurt het vijf jaren voor burgerschap mogelijk is.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door dutch_in_seattle »

Of drie jaar als je met een Amerikaans staatsburger bent getrouwd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Dank voor het medeleven en nee helaas niet getrouwd met een Amerikaanse maar wel ZSM op voor staatsburgerschap al is het idd alleen al
voor Trump 2024 !! :lol:
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door GJ »

Je gaat er al van uit dat-ie in 2020 niet wordt herkozen? :wink: :lol:
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Vito »

Ik denk dat kaap pas voor het eerst in 2024 mag stemmen of zit ik dan fout?
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door GJ »

Ja, maar na (eventueel) twee termijnen zal Trump in 2024 niet herkiesbaar zijn :wink:
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Vito gaat door naar de volgende ronde :thumbup: Klopt, als ik hem nu na 5 jaar krijg is het 2022 dus moet ik nog 2 jaar geduld hebben :lol:

Kan de President geen 3 termijnen uitzitten ? Dat wist ik niet.
Mrs. Trump dan maar :lol: :lol:
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Dutchess »

kaap koraal schreef:Kan de President geen 3 termijnen uitzitten ? Dat wist ik niet.
Nog maar even hard studeren voordat je je US staatsburgerschap aanvraagt dan :wink:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer