DV winnaar 2017: Kaap koraal

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Dutchess »

Wat een narigheid krijg je allemaal op je dak, Kaap. Sterkte.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door SophiaB »

Van mij ook, sterkte! Hopelijk komt het allemaal weer op z'n pootjes terecht!
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Queste »

Heel erg interessant. Aan de basis lijkt te liggen dat deze contracten niet aangegaan zijn volgens US procedures (geen eigen counsel, alleen een notaris, etc). Ik heb wel de indruk dat het steeds gaat over US staatsburgers die trouwen met een buitenlander en in het buitenland een contract aangaan. Eigenlijk heeft dit me aan het denken gezet of Kaap wel in florida kan ontbinden gezien hun status?
Het lijkt me dat een argument dat ze nu snel wil scheiden onder Florida recht omdat over 6 maanden NL (of BE??) recht van toepassing is en ze geen poot heeft om op te staan ook wel overtuigend zal werken.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Dank voor tips, links en medeleven.

Het vervelende is nl omdat we geen hypotheek konden krijgen hier (voor nieuwbouw) hebben we eind 2015 een huis cash gekocht en heeft mijn moeder mij de helft gegeven en ik betaalde de andere helft. Vandaar dat er ook alleen mijn naam staat op de deed.
Maar ook een (FL) regel hier is dat je zelfs als het huis van jouw is je toch een handtekening/goedkeuring van je vrouw nodig hebt.
Gast

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Gast »

Wat een ellende, het gaat van kwaad tot erger. Vaak zie je dat als het water tot aan de lippen staat (immigratiesituatie) er onenigheid en instabiliteit in een gezin komt, en dan komen er weer andere argumenten om maar snel te scheiden. Soms borrelde er al in het verleden iets sluimerend maar door de spanning wat betreft de DV2017 zal het vast wel tot een kookpunt hebben bereikt. Jammer dat ze nu wil scheiden en niet even wacht tot maart 2018.

[edit] overigens wat is de impact van de scheiding op het al (bijna toch?) lopende appeal?
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door USInsider »

Gemeenschap van goederen in FL.

The distribution of property in a divorce in Florida is covered by Chapter 61 of the Florida Statutes. Rather than a community property state, such as California, Florida has adopted what is known as Equitable Distribution. Under the Equitable Distribution scheme, marital property is fairly divided between the parties.

Marital property includes such things as, by way of example, assets acquired jointly by the spouses during the marriage, the enhancement of value of a non-marital asset during the marriage due to the efforts of the other spouse, jointly titled personal property, a home titled as tenants by the entirety, a gift during the marriage from one spouse to another, and a joint bank account.
A court will first award to each party their own non-marital property, such as property they had and retained prior to the marriage, and which did not become marital property. Non-marital property, however, can become marital property, such as when one party brings a home into the marriage and places the other party on the title to the home. A bank account owned prior to the marriage and maintained by only one party during the marriage, and not used for purposes related to the marriage or the other spouse, would likely retain its separate, non-marital classification.

Once a court has determined what is non-marital, or a spouse's separate property, the court will then determine how to distribute the marital property. The court will look to the factors contained in the Florida Statutes, which are:

(a) The contribution to the marriage by each spouse, including contributions to the care and education of the children and services as homemaker.
(b) The economic circumstances of the parties.
(c) The duration of the marriage.
(d) Any interruption of personal careers or educational opportunities of either party.
(e) The contribution of one spouse to the personal career or educational opportunity of the other spouse.
(f) The desirability of retaining any asset, including an interest in a business, corporation, or professional practice, intact and free from any claim or interference by the other party.
(g) The contribution of each spouse to the acquisition, enhancement, and production of income or the improvement of, or the incurring of liabilities to, both the marital assets and the nonmarital assets of the parties.
(h) The desirability of retaining the marital home as a residence for any dependent child of the marriage, or any other party, when it would be equitable to do so, it is in the best interest of the child or that party, and it is financially feasible for the parties to maintain the residence until the child is emancipated or until exclusive possession is otherwise terminated by a court of competent jurisdiction. In making this determination, the court shall first determine if it would be in the best interest of the dependent child to remain in the marital home; and, if not, whether other equities would be served by giving any other party exclusive use and possession of the marital home.
(i) The intentional dissipation, waste, depletion, or destruction of marital assets after the filing of the petition or within 2 years prior to the filing of the petition.
(j) Any other factors necessary to do equity and justice between the parties."
An award by a judge of property to one spouse must be based upon "competent and substantial evidence" of the spouse's right to that property, as presented by the lawyer for that spouse. The judge must clearly spell out his or her reasons for awarding the property to either spouse.

Like the distribution of assets, the court will also need to equitably distribute the marital debts of the parties. Marital debts include debts incurred during the marriage, or debts which were incurred by one spouse prior to the marriage but which were somehow ratified or adopted by the other spouse during the marriage.
After the equitable distribution of assets, a court will then consider issues such as alimony. Note, however, that when children are involved the issues concerning the children, such as custody and decision making (parenting), and child support, will always take priority over the distribution of assets and debts. Further, when there is a marital home involved, the children will be taken into account when determining who is to be awarded the home and with whom the child will spend the majority of its time, if not equally with both parents.

In an amicable divorce, the parties should try to come to agreement on who is to be the owner of the assets and liabilities of the marriage. This is achieved through a Marital Settlement Agreement (MSA). The Marital Settlement Agreement is an Agreement that acts as road map for how the divorce will be settled. It lays out which debts of the marriage will be borne by each party and to what assets each party is entitled. The MSA also determines issues such as parenting (custody and decision making), and the arrangements for a sale, if necessary, of certain properties such as the marital home.

As can be expected, much litigation occurs over the distribution of assets in a dissolution of marriage in Florida. Often, to facilitate agreement over the distribution of assets, the parties will attend a mediation, whereby an independent third party ñ often a lawyer ñ will hear the arguments of both parties and work to achieve a reasonable agreement between them which can then form the basis for a Marital Settlement Agreement that can be filed in court.

Dat je vrouw mede moet tekenen voor de verkoop van een huis dat op jouw naam staat, maar dat voor haar oook de principele woning is en dat zij mede bewoont, is niet verbazend. Zo is het in Ned. ook geregeld (althans zo was het in in 1995).

De moeder van Kaap kan denk ik een claim indienen dat ze bij verkoop van het huis, haar deel van de betaling terug wil ?
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Bedankt voor deze text USInsider en we gaan zien hoe alles opgelost zal gaan worden word vervolgd.
Ik heb wel al een procedure gestart vanuit NL om proberen af te dwingen dat er eerst naar de huwelijkse voorwaarden gekeken zal worden ( hoop ik )
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Dakloze »

Ik weet niet of het een mogelijkheid is voor jou, maar je kan proberen om je scheiding in Nederland uit te laten spreken: https://oprechtscheiden.nl/ik-woon-in-h ... nederland/

In dat geval is de uitspraak van de Nederlandse rechter omtrent de verdeling van de boedel in principe leidend. In principe is dan de FEFJA (Florida Enforcement of Foreign Judgment Act) van toepassing (http://www.alachuacounty.us/Depts/Clerk ... gment.aspx).

Je moet dan eerst het vonnis (judgement) "domesticaten", een proces dat in iedere staat opnieuw moet mocht dat nodig zijn.
--
I route, therefore you are.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

@Dakloze: Toepasselijke nick :lol: :lol: Maar dat ben ik nog niet gelukkig. :lol:
Maar je hebt gelijk en dat heb ik al ongeveer 4 maanden geleden gedaan dus dat loopt al en ik verwacht deze uitspraak nu op redelijk korte termijn. Dat was mijn idee nl ook om voordat mijn vrouw het hier aan ging aanvragen het proces al te starten in NL.
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Little Vixen »

Ik drop hier als stille meelezer zo af en toe even binnen om bij te lezen maar voel nu toch wel even de noodzaak om je een dikke knuffel te geven zeg.

Note mod: bericht aangepast wegens grof taalgebruik. Zie forumregel 8.
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Ik heb het grove niet meegekregen maar wel erg bedankt iig !! :thumbup:
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Toen zag ik eergisteren een op een locale nieuwszender dat onze Gouverneur Rick Scott naar Fort Myers zou komen om bij een bedrijf te spreken over de hurricane.
Dus ik de stoute schoenen aan en de volgende dag erheen met een brief.
En tot mijn eigen verbazing stond ik opeens gewoon binnen, eerst een vriendelijk woordje buiten met een agent gedaan waar ik kon parkeren en gevraagd of Mr Scott al binnen was en waar ik naar binnen moest.
Het hele kantoor was leeg en ik zocht naar een deur die me zou leiden naar het magazijn, die ik ook vrij rap vond.
Op dat moment was hij al aan het spreken voor ongeveer 25 man personeel en zo'n 15 man pers en 20 toeschouwers en een stuk of 4 security gasten met oortjes waar ik maar gewoon naast ging staan en vriendelijk lachend naar ze.
Na de speech liep ik bijna direct op hem af en gaf ik hem de brief en legde in het kort mijn situatie uit en hij gaf de brief toen aan zijn assistent die zei erop terug te komen nadat ik hem ook nog even een mailtje zou sturen.
Dat gelijk gedaan en verwacht vandaag een belletje terug wat in zijn email terug stond, dus weer fingers crossed dan maar.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door SemJes »

I love it, Kaap :thumbup: Ik denk echt dat je het van dit soort dingen moet hebben en vind het geweldig dat wij die mogelijkheid hebben hier in de VS. Begrijp dat de kans alsnog klein is, maar niet geschoten...
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kastelke »

Los van het gedoe rond het geld/bezittingen die je vrouw zou willen: hoe gaat het met de kinderen? Wil ze die mee terug naar Nederland nemen? Wat als jij in de US kan blijven?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Ik wil toch eerst nog alles op alles zetten om hier te kunnen blijven maar mocht dat niet lukken zullen we met z'n allen teruggaan naar NL.

Next word de POTUS opwachten in zijn golfresort aan de andere kust hier, dat is maar zo'n 2,5 uur rijden hier vandaan dus dat gaat zeker gebeuren en ik heb al een plan. 8) 8) De Gouverneur is heel makkelijk gelukt dus dit gaat ook lukken ... hoop ik.

En mocht ik alleen hier kunnen blijven dan zal de keuze heel moeilijk gaan worden maar daar wil ik nog niet aan denken anders maakt me dat nu al emotioneel en ik gun (en zou ervoor vechten) ze zeker ook een mooier leven hier in onze bubbel Cape Coral.
Een voordeel is ook dat mijn ex ook liever hier wilt blijven dus dat is wel een geruststelling.

En wat er morgen ook staat te gebeuren is een ontbijt (verzorgd door mijn makelaars organisatie) met Francis Rooney Congressman van deze omgeving.
Gast

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Gast »

Is de POTUS ook toegankelijk daar? In Nederland wordt je gelijk tegen de vlakte gewerkt, tenzij je zoals ik Rijksambtenaar bent maar dan moet je geluk hebben en connecties hebben. Die hebben mij ooit bij de minister van IenM en MP gebracht, en ook Poolse ministers ed. tijdens een EU top.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Zojuist een gesprek gehad met de rechterhand van Rick Scott in Washington en die gaat na een goed gesprek ook kijken of ze nog wat voor ons kan betekenen. Word weer vervolgd.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Dat zal hier ook vast gebeuren ja :lol: :lol: maar niet geschoten.... oeps misschien verkeerde woordkeuze. :lol: :lol:
Maar ik heb een plan dat ik later zal onthullen en het gaat mij niet echt om een persoonlijke ontmoeting dat zal haast idd onmogelijk zijn maar
meer om een brief bij hem in zijn handen te krijgen via iemand anders, terwijl dat al heel tricky zal gaan worden.
Want je weet vast dat als je zo out of the blue een brief schrijft naar de POTUS er eerst door een heel team van mensen zou moeten om tot bij hem te komen, dat is niks ik wil zoveel als mogelijk schakels eruit weten te halen.
Hoeveel postzakken zou de POTUS krijgen per week en daar moet toch echt wel een heel team achter zitten dan.
Ik ga mijn geld zetten op zijn relax plek Mar-a-Lago....
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Ok kleine update:

Naar ontbijt geweest met Congressman Rooney en ook die heb ik kunnen spreken en mijn brief overhandigd en nu maar weer wachten op een antwoord ook vanuit Washington... goeie kerel een business man/project ontwikkelaar uit Naples en dus ook in de politiek.

En mijn advocate een nieuwe brief laten opstellen over alle gebreken van de USCIS omtrent de bloed test.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Heden ochtend de scheidings aanvraag/papieren van mijn " vrouw " in ontvangst mogen namen aan de voordeur.
Zo dat word weer een leuke gezellige dag ! :evil: :evil:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer