DV winnaar 2017: Kaap koraal

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

You've been selected !!!
Case nr EU000000 en dan 2 cijfers !!!
Happy happy !!!!
Sorry voor het taalgebruik maar zat net in een dip om het allemaal voor elkaar te krijgen en hier te kunnen blijven vandaar!!
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 25 mei 2016, 03:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door SophiaB »

Ww wat??!? Dus dat betekent dat je mag en wil blijven? Van harte!! Hoe gaat het verder met de Koraaltjes? We horen weinig :mrgreen:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door kaap koraal »

Laat het allemaal snel horen maar eerst even mijn zoon van school halen !!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door Dutchess »

Gefeliciteerd, Kaap Koraal! :blob4: :blob5: :blob3:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door kaap koraal »

Ja ik heb hier idd haast niks meer gepost sinds mijn uitbarstingen van geluk van het krijgen van mijn Visa tot het hier opstartten ed.
Wel de site nog steeds blijven volgen natuurlijk maar op het gebied van kennis blijf ik toch ver achter bij "onze" diehard kenners :lol:.
Ondertussen gewoon de normale beslommeringen van een gewoon huishouden/familylive gehad niet echt om stukken over te schrijven vind ik.
Maar " I'll be back" hahaha
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door hemmie »

Gefeliciteerd!
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door kastelke »

Ik ben dolgelukkig voor jullie!!!!!

Heb je dit vandaag pas gemerkt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door Vito »

Wow, wat gaaf, gefeliciteerd :clap: :clap:

Ik vroeg me toevallig pas af hoe het met je zou zijn tijdens ons verblijf in Cape Coral :lol:
Ik begrijp je wel, ik zou er ook graag wonen!
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door Dbacks2 »

Wouw!!!!! Gecongratuteerd!!!

Dbacks 1, 2, 3, 4, 5 en 6!!
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door SemJes »

Kaap!! Wat super. Zo leuk dit te lezen, wat een geweldig gevoel moet dit zijn zeg. Zoveel onzekerheid straks in een klap weg. Checken jullie nu pas de uitslag dan? Wij van het forum "kennen" jullie virtueel natuurlijk een beetje en dat maakt het altijd nog een stuk leuker als iemand van het forum wint. Zo'n laag case nummer ook!

Groetjes van jullie noorderburen in Sarasota :D
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door kaap koraal »

Dank voor felicitaties !!
En was nl heel trickie aan het worden, waarom ??

Ik heb ooit dit bedrijf (pressure cleaning)wat ik nu hier heb gekozen met een heel andere insteek, ik wilde nl geen retail meer daar zat ik al mijn hele leven 6/7 dagen per week in dan hier in Amerika met zijn 24/7 economie zag ik dat helemaal niet zitten.
Ook had ik altijd in mijn gedachten " nou we gaan het 5 jaar proberen en dan ga ik weer lekker terug naar NL en ons familie bedrijf wat toen al 35 jaar bestond voortzetten. Dus met die gedachten was het allemaal niet zo belangrijk wat voor een bedrijf het zou zijn en wat voor een toekomst daarin zat en ook ik ben ondertussen 48 lentes :-) het is niet echt lekker om op die leeftijd (met hoogtevrees jawel) om daken op te gaan en er in de chloordampen te staan met 35 graadjes en 100% (beetje overdreven natuurlijk) luchtvochtigheid te werken.
Met nog een bijkomende reden dat je zeer laag geschoolde jongens hebt die het werk wel doen met hun bijkomende problemen ( drugs/jail/kinderen her en der/ 0,0 $ op zak enz enz.)
Dus al met al was het gewoon wat heftiger dan ik van te voren had ingeschat en hebben we de laatste jaren dus weinig inkomsten gehad en op spaargeld geleefd vooral.
Zeker ook omdat in dezelfde tijd het familie bedrijf met nieuw management hard achteruit ging en de economie nou ook niet echt beter werd in NL zelfs slechter.
De deadline van 3 jaar hier al zijn met nog 2 jaar ( met goede cijfers afsluiten en 2 mensen vast in dienst hebben wat ik eigenlijk nog steeds niet aandurf aangezien ze gewoon zwaar onbetrouwbaar zijn ..zie redenen hierboven.) te gaan en dan met de billen bloot te moeten bij het consulaat waren niet echt een lekker vooruitzicht zachtjes uitgedrukt. :lol:
En daar kwam ook nog eens bij dat we het hier bovenop mijn al zeer hooggespannen verwachtiging dat deze nog eens met 100% overtroffen werd en ik/we nooit meer weg willen hier.
Word vervolgd moet nu weer naar Karate met de oudste van 7 hahaha
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door kaap koraal »

Kastelke/Semjes: Ja ik checkte het pas vandaag !! Ja na 5 jaren kijken en niks winnen raak je wat minder exited zeg maar op de bewuste dag en doe
je het wat rustiger aan. :lol:
Sarasota cool dat is dichtbij daar hebben we onze auto's gekocht 3 jaar geleden. :lol:
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door kastelke »

SemJes schreef:Groetjes van jullie noorderburen in Sarasota :D
wonen jullie nu in sarasota?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door Dude »

Oh wat leuk kaap !!
Ik mis jouw enthousiasme hier wel, en je gekke verhalen over te snel rijden (LOL) en andere positieve verhalen.

Ik gun het jullie helemaal, aangezien het wel duidelijk was dat jullie er alles voor over hadden. Dit maakt het natuurlijk helemaal af !!

Veel succes en groeten uit het hete Tucson!
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door SemJes »

kastelke schreef:wonen jullie nu in sarasota?
Jep! We hebben onze bazen zover gekregen dat we op afstand mogen werken, en na veel onderzoek te hebben gedaan kwam Sarasota als winnaar voor ons naar boven om te wonen.

Kaap, wat zegt de familie ervan? Ook helemaal door het dolle heen? :D Hoop dat je ons op de hoogte wil houden want ik denk dat je een van de weinige bent die de DV lottery heeft gewonnen en de green card via administrative processing zal krijgen (aannemend dat jullie dat verkiezen boven naar NL gaan voor het interview etc.).
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door kaap koraal »

Dude : Dank je wel en ja nog steeds heel enthousiast gelukkig daarom extra blij met deze kans. Hoe warm is het bij jullie nu dan hier al rond de 93 :lol:
Semjes : Wat houd dat in via adminstrative way ? Is dat anders ? Ik ga morgen wel even bellen.

Waarom is iedereen altijd zo voorzichtig met het noemen van hun volledige case nummer kunnen mensen hier wat mee ??

Ik moet zeker morgen bellen aangezien ik een extreem laag nummer heb en ik hoop niet dat ik te laat al ben !! Omdat ik pas vandaag gekeken heb.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door Dude »

Geen paniek, je bent zeker niet te laat!
Normaal wordt pas vanaf 1 oktober de eersten vast gelegd voor interviews, dus zelfs als je in augustus alle papieren terug stuurt ben je nog op tijd voor in de eerste maand opgenomen te worden in de eerste 'batch' winnaars.

Je gehele nummer zou ik niet openbaar plaatsen, je weet maar nooit welke gekken er rondlopen en met je nummer aan de gang gaan. Beetje als je SSN denk ik zo.

Beetje zelfde temperaturen hier, de komende dagen weer ietsje frisser maar naar het weekend toe en erna weer richting de 100. Alleen veel droger dan bij jullie :wink: :thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door Old Faithful »

Van Harte Gefeliciteerd. :thumbup: :clap:

Zet je je huidige bedrijf voort of ga je iets anders zoeken?

Ik wens jullie in ieder geval veel succes.
Groet,

Old Faithful
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door kaap koraal »

Dank je ouwe dibbes. :-)

Ik ga er wel wat bijzoeken idd maar weet nog niet wat.

Heb wel me een beetje meer ingelezen in de materie ( maar ben echt niet zo goed in die droge advocaten taal blehh)
Maar volgens mij kan ik door een soort verkortte kleine versie mijn GC bemachtigen door een status verandering te doen aangezien ik al een E-2 heb.
Heb wel vandaag een afspraak gemaakt met heerlijk locale USCIS kantoor op 20 min rijden :clap: :clap: en eerst kijken of ik daar eligible voor ben.
Anyone hier ervaring mee ?
@ Kastelke : Heeft er wel eens iemand hier een GC lotery gewonnen terwijl ze hier op al op een willekeurig visum in de VS waren ??
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!

Bericht door kastelke »

Niet dat ik me zo direct kan herinneren... (wat niet wil zeggen dat het niet gebeurde, ik zit hier tenslotte al 11 jaar :lol: ).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer