DV 2017 winnaar: Anneke66

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Anneke66 »

Hi everyone
Even mezelf voorstellen: deze zomer word ik 50; time for a change!! Dreams come true... op 4 mei 2016 checkten we de deelname aan de green card lottery... Bingo!! :crazy: Hele papiermolen ingevuld tot een stuk in de nacht en ingediend. Nu is het afwachten tot we een interview krijgen op de Amerikaanse ambassade. Heeft iemand van jullie gouden tips voor ons om het hele proces zo goed mogelijk te laten verlopen?
Alvast bedankt! :thumbup:
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Even voorstellen: Anneke66

Bericht door Dbacks2 »

Heee Anneke!!! Allereerst GEFELICITEERD!!

En je weet het wellicht niet... maar we kijken hier al daaaaagen met smart uit naar dit jaars winnaars :-)

Wij (Dbacks en ik... en 3 van onze kinders) zijn winnaars van DV 2014.. dus ik zou zeggen... verkas naar het emigreren topic, daar krijg je van Dude (ook een DV2014 winnaar) vast een eigen draadje en daar kun je al je vragen in kwijt!!

En mijn PB staat ook open hoor!!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Even voorstellen: Anneke66

Bericht door USInsider »

Anneke, gefeliciteerd. Er gaat wel een drukke tijd aanbreken !
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Vito »

Gefeliciteerd :thumbup:
Echt leuk om te zien dat er ook nog 50-ers :wink: uitgeloot worden. Ik kreeg nl het idee dat het alleen nog maar 30-ers en jonger waren. Hebben jullie al een idee wat je gaat doen en waar?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door hemmie »

Gefeliciteerd! Spannend, ik ben ook erg benieuwd naar jullie plannen. Deden jullie al lang mee?
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door MDeckers »

Gefeliciteerd! We zaten inderdaad al te wachten op winnaars :)

Gouden tip is denk ik vooral, neem je tijd, lees alles twee keer na, en bij vragen kan je altijd hier op het forum terecht!

Al enig idee waar je terecht zou komen als alles volgens plan verloopt?
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1679
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door SemJes »

Wat leuk, toch nog winnaars! Met al 25 keer naar de US te zijn geweest heb je vast zo je voorkeuren wel over waar jullie heen willen verhuizen in de VS. Spannend allemaal inderdaad. Heel veel succes en houd ons op de hoogte :thumbup:
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Anneke66 »

Leuk om jullie reacties te mogen ontvangen!!! :)
We deden zo'n 3 keer mee. Twee jaar geleden ben ik de lottery zelfs vergeten in te vullen... Zucht... :(
De eerste jaren wil ik werken, dan willen we in België ons huis verkopen; dat geld willen we dan in de VS investeren in nieuw vastgoed om te verhuren. Dan zit je met Florida zeker goed! De area rond Orlando is booming business!
Toch zou ik ons nog geen winnaars durven noemen... we hebben case number 17000-isch en dat lijkt me goed te zijn, maar toch... Ik ga ons pas winnaar noemen als we die groene kaarten echt in onze handen hebben.
We keep in touch!! Thanks for the support! :D
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Dakloze »

Toch zou ik ons nog geen winnaars durven noemen... we hebben case number 17000-isch en dat lijkt me goed te zijn, maar toch.
Als je naar het verloop van DV2016 kijkt zit je goed. Op het visa bulletin van Juni is 34000 al current, en die van Juli is alles current. 17000 was in Februari dit jaar al current. Meer dan genoeg tijd dus.
--
I route, therefore you are.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door clp90 »

Met een casenummer rond de 17000 zou ik me inderdaad ook geen zorgen maken. Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door SophiaB »

Van harte!!! Houd ons op de hoogte, ik kan geloof ik wel voor iedereen spreken als ik zeg dat winnaars altijd de grootste belangstelling genieten hier. En ik heb niet eens een Green Card :mrgreen: Gaan jullie met z'n tweeen?
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7217
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Dude »

In elk geval een dikke proficiat met het winnen van de DV.
En veel succes met de verdere procedure. Eigenlijk een fantastische periode als ik er nu op terug kijk.

En laat het gerust horen als er vragen zijn.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Anneke66 »

Twijfel en onzekerheid slaan toe!!! Ik wil deze uitzonderlijke kans op permanent verblijf in mijn geliefde States niet mislopen!...
Weet iemand hier een antwoord op: ik heb in het kader van de DV Lottery een DS-260 ingevuld en doorgestuurd naar het KCC. Mag ik ondertussen naar de US vertrekken met een ESTA? Ik vertrek op 1 juli. Ik wil niet het risico lopen dat daar een probleem opduikt voor ons verder immigratieproces...
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door USInsider »

Je kunt bij mijn weten nu niet meer vertrekken op VWP/ESTA. Een voorwaarde om hier gebruik van te maken is dat je verklaart geen immigration-intent te hebben. Die bedoeling heb je dus wel. Want: je hebt aan de lottery meegedaan en bent geselecteerd. Plus je hebt een immigrant visa aangevraagd.
Je loopt grote kans aan de grens geweigerd te worden, want bovenstaande info zit nu in het CBP systeem.

Jouw 'geliefde States' is uitermate streng waar het om regels en regeltjes gaat. Geen uitzonderingen. Zeker niet mbt. immigratie-regelgeving. (Been there, done that, but no T).

Vito, de meeste 50+ers schrikken van wat med. verzekering hen zal kosten, de problemen die men op die leeftijd meestal toch heeft met het vinden van werk, plus een van de twee - bij voorkeur de oudste - moet tussen 50 en 65 jaar complete rechten voor Social Security/MediCare bij elkaar werken. Dat gaat dan om minstens 10 jaar om de 40 punten te halen die nodig zijn. Dat kan in loondienst dan wel in eigen bedrijf.
US Soc. Sec./MediCare kent geen mogelijkheid tot vrijwillige inkoop.
De US heeft geen voorziening waarbij betaald wordt voor een verblijf - korter of langer - in een verpleeghuis, dat moet men zelf verzekeren en de premies zijn voor de meeste USers te hoog.

Voor Ned./BE geldt dat hoe ouder je bent, hoe langer je hebt inbetaald in een systeem waar je zo rond en boven de 50 gebruik van moet maken. Waarom dat allemaal opgeven en vertrekken naar een land waar je wat voorzieningen betreft, helemaal opnieuw moet beginnen ?
Ik lees hier vaak: Ned./BE is niet een land waar ik oud wil worden ! Prima, maar is de US een land waar je oud wilt zijn ? (Ik ben het.)
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door clp90 »

Ik ben in mei 2014 geselecteerd, heb in september 2014 mijn DS260 gesubmit en ben in oktober 2014 zonder problemen 2 weken op ESTA op vakantie geweest naar de VS. Verder ook geen vragen gehad of wat dan ook.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door USInsider »

Goed te weten dat het kan !
Anneke66 (en haar man) kunnen kopietjes meenemen van de Notice of Selection plus hun DS-260 Visa Applications. Dat geeft aan dat ze alles vlgs. de regels willen doen.

Ik vond het volgende op de site van de Dep. of State. Ik kan me niet herinneren het eerder te hebben gelezen daar.
"Submitting Form DS-260 does not formally execute a visa application. The visa application is not formally made until the visa applicant(s) is interviewed by a U.S. consular officer."
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door clp90 »

Dat zou inderdaad betekenen dat het zonder problemen kan!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door USInsider »

Die indruk heb ik ook - maar zeker weten doen we het nooit.
Misschien moet Anneke66 deze zin uitprinten van de website van Dep. en State en in haar handbagage stoppen. Als er dan problemen ontstaan kan ze dat papiertje voorzichtig in het blkveld van de CBP ambtenaar schuiven. Want tegensporeken zoals je weet, leidt meestal tot problemen, daar houdt 'het gezag' hier echt niet van.
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Anneke66 »

Bedankt voor de nuttige info!! :)
Ik telefoneer vandaag even naar de Amerikaanse ambassade in Brussel om zeker te zijn. Ik kom hier later op terug, want deze info kan nuttig zijn voor anderen.
Documenten uitprinten lijkt me een goed idee en doe ik zeker; zo kan je inderdaad bewijzen dat je niks illegaals doet.
Regels zijn regels in de VS; klopt volledig. Enerzijds is het dat wat me daar aantrekt, maar anderzijds ... :silent:
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Dakloze »

USInsider schreef: Voor Ned./BE geldt dat hoe ouder je bent, hoe langer je hebt inbetaald in een systeem waar je zo rond en boven de 50 gebruik van moet maken. Waarom dat allemaal opgeven en vertrekken naar een land waar je wat voorzieningen betreft, helemaal opnieuw moet beginnen ?
Gelukkig is het niet zo zwart/wit https://www.svb.nl/int/nl/aow/wonen_bui ... /index.jsp zegt over de VS:
Uw AOW-pensioen wordt uitbetaald
Als u woont in dit land, kunt u uw AOW-pensioen en inkomensondersteuning AOW (blijven) ontvangen, zolang u aan de voorwaarden voldoet. U blijft in dit land recht houden, omdat er een verdrag is gesloten met afspraken over de controle op het recht op uitkeringen.
--
I route, therefore you are.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer