DV 2017 winnaar: Anneke66

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door bedeve »

USInsider schreef:Ik kom hier zelden meer, maar:
.
De Forum bezoekers die behoefte hebben aan kennisdeling vinden dat jammer.!
Want dat zijn de mensen die uitkijken naar jouw postings
Voor mijn familie was je Diversity App net te laat.
Mijn zoon had het geluk te maken te krijgen met de ambassade in Brussel.
Dat was een hele hulp.
Je leest hier vaak dat het consulaat in Amsterdam strilkt controleert en niet consulteert.
Jammer .
Maar jouw APP als stappenplan lijkt mij top

Wel blijven terugkomen USInsider.
We kunnen je berichten en kennis niet missen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Dude »

USInsider schreef: Dude, wat denk je dat mijn nationaliteit met de inhoud van onze App van doen heeft ?
Weet ik veel, ik ken jouw app niet. Ik hoop dan dat je het belgische schoolsysteem goed kent, want toen ik in het verleden hier vragen over had was er veel twijfel over mijn diploma.
Maar ik zal in het vervolg de professionals laten antwoorden. :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door USInsider »

Ik ken het Belgische schoolsysteem niet, ga ervanuit dat Belgen hun eigen systeem kennen of er informatie over kunnen opvragen.
Er zijn bijna 200 landen op de wereld. Ik denk niet dat er iemand is die van al die landen specifieke kennis heeft mbt. de school-systemen.

Ik geef in mijn App de eisen aan die de US overheid stelt voor educatie/werkervaring. Plus waar je vragen kunt stellen als je onzeker bent of je aan de eisen voldoet - iets dat vooral in Derde Wereld landen speelt.

Waarom zou je geen antwoorden meer geven hier ? Je bent een van de mensen met praktijkervaring waar het om het Div. Visa gaat. Dat is waardevolle ervaring.

Bedeve, wat een lieve woorden (weer). Helaas de problemen met mijn gezondheid beperken me meer en meer.
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Anneke66 »

Hi lieve mensen

Vooreerst wens ik iedereen op dit forum het allerbeste toe voor 2017!!! :reindeer:

Zoals jullie weten hebben wij case nummer EU17XXX. Weet iemand wanneer wij onze mail krijgen van KCC met de datum voor het interview in Brussel?

Misschien ook nog een handig weetje: onze zoon wordt 21 eind maart en om mee op de DV lottery een green kaart te verkrijgen, moet hij zijn GC activeren voor zijn verjaardag... Noch de ambassade, noch KCC kan ons blijkbaar helpen om ons te vertellen of we die deadline zullen halen... Best stressy allemaal. We zijn dan maar via kennissen en vrienden op zoek gegaan naar wat er gebeurt als onze zoon te laat is voor de activering. Het schijnt dat hij dag gewoon een visum kan aanvragen op basis van gezinshereniging.

Iemand een goede en aanmoedigende commentaar hierop? Ik heb me dit jaar voorgenomen om mijn jaar te vullen met alleen maar positief nieuws... Misschien een beetje naïef, maar ik ga het wel proberen! :wink:
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door kastelke »

Oh nee, wat spannend zeg!
Voor januari ging het tot 15.900 en voor februari zouden de nummers tot 18.000 uitgenodigd worden voor interview. Als jullie alles vrij snel ingestuurd hebben, ga je dus waarschijnlijk in februari uitgenodigd worden voor interview!

Ik denk dat de datum van uitreiking visum telt (en dus niet de inreisdatum), maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Laat ons hopen dat die gezinshereniging niet nodig is, want die wachttijd is een jaar of 7 (op voorwaarde dat hij ongehuwd blijft!).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Anneke66 »

Even een update!!! :blob4: :blob5: :blob3: :blob2: 10 minuten na de eedaflegging van de nieuwe president kregen we een email met de datum voor ons interview!!! Het is begin maart, dus nog voor onze zoon 21 wordt!!!
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door marc08 »

USInsider schreef:Je kunt bij mijn weten nu niet meer vertrekken op VWP/ESTA. Een voorwaarde om hier gebruik van te maken is dat je verklaart geen immigration-intent te hebben. Die bedoeling heb je dus wel. Want: je hebt aan de lottery meegedaan en bent geselecteerd. Plus je hebt een immigrant visa aangevraagd.
Je loopt grote kans aan de grens geweigerd te worden, want bovenstaande info zit nu in het CBP systeem.

Jouw 'geliefde States' is uitermate streng waar het om regels en regeltjes gaat. Geen uitzonderingen. Zeker niet mbt. immigratie-regelgeving. (Been there, done that, but no T).

(Ik ben het.)
Ik en mijn toekomstige vrouw hebben ons ook ingeschreven voor DV2018. Nu gaan we dit jaar in sept terug naar Amerika voor vakantie. Stel dat we in aanmerking komen dit jaar voor de DV2018. Is het dan nog wel mogelijk om op de Esta te reizen?

Zo niet, wat zijn dan de mogelijkheden? Of is t dan een keuze maken tussen wel of niet op vakantie gaan?

Esta hebben we overigens beide vorig jaar aangevraagd (toen was er nog geen intentie voor immigratie), de ESTA is toch 2 jaar geldig?
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Anneke66 »

Geen paniek hoor. Reizen op ESTA kan nog steeds! Wij hebben gezien op 4 mei dat we de GC lottery gewonnen hadden en ondertussen zijn we al 2x met onze ESTA naar de VS geweest (juli-augustus en december-januari). Geen enkel probleem.
Dat is nu eenmaal een forum... iedereen kan en mag vrij zijn zegje doen en daardoor wordt er soms verontrustende (en foutieve) info verspreid. Ik wil hier niemand tegen zijn schenen schoppen, maar dat is ook de reden waarom ik zelf "ervaringsdeskundigen" rechtstreeks aanspreek, zoals jij nu ook doet :)
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Ataturk007 »

Dag anneke66, hoe gat het? Zijn de GC reeds gearriveerd? Hoe zit het met je zoon? Hopelijk heeft hij er ook 1 gekregen!

Groetjes
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Anneke66 »

Ondertussen is ons interview achter de rug, kregen we onze visa en zijn we de VS ingereisd voor onze zoon 21 werd. We hebben dus allemaal onze GC! Nu zijn we bezig met het moeilijkste van heel de procedure: ons huis na zowat 30 jaar leegmaken en shippen wat we ginder willen hebben... Indien iemand op zoek is naar iets leuks!?... Gaande van meubelen tot huisraad,... We nemen alleen mee wat we echt nodig hebben; de rest wordt verkocht of aan goede doelen geschonken :lol:
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Vito »

Wow, super zeg, gefeliciteerd :thumbup: :clap:

Waar gaan jullie je vestigen en is er al zicht op werk?
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Anneke66 »

Waar gaan jullie je vestigen en is er al zicht op werk?
Orlando wordt onze thuishaven. En werk...mag, maar hoeft niet ;) Ik heb wel iets in het vizier in de immosector. Orlando is immers booming business op dat vlak. Verder gaan we vooral genieten ginder... .Ook opnieuw rondreizen met een RV staat weer op ons verlanglijstje: in het voorjaar kan je immers voor spotprijzen RV's wegbrengen van het ene verhuurstation naar het andere. YOLO :sunny:
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Anneke66 »

Ondertussen zijn we verhuisd naar Orlando. Momenteel is het hier ongeveer 37 graden.
Vandaag 4th of July: parade in Celebration, vanavond gezellig gaan dineren in Red Robin met onze Amerikaanse vrienden en daarna vuurwerk om de dag af te sluiten.
Morgen gaan we cars hunten :D We zullen wel zien wat het brengt. Het wordt in ieder geval een SUV.

Even een vraagje aan andere emigranten: hoe hebben jullie goederen vanuit België (of Nederland) naar de VS geshipt? Wij hebben een offerte gekregen van €4500 voor 80 dozen... Meubelen gaan niet mee; het zijn alleen persoonlijke spullen , verpakt in kartonnen dozen. Het lijkt me een belachelijke prijs... Kan iemand me hier een tip geven?
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Dude »

Wij doen nog iets beter met 41 graden :mrgreen:

Wij hebben een kist laten verschepen via Gosselin in Antwerpen. Ja moet soms een weekje langer wachten tot de container vol zit maar dat vonden wij niet erg. Wij hadden een kist van ik dacht 3 kub en kregen daar meer in dan we dachten. Wij hadden ook enkel kledij, wat keukengerei en wat persoonlijke spulletjes (wat leuk is om toch iets vertrouwd in je huis te hebben om te starten)

Have fun en happy 4th !
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door hemmie »

Prijs lijkt me helaas niet absurd, volgens mij betaalden wij 6 jaar geleden voor onze deelcontainer niet veel minder, en de prijzen lijken flink gestegen. Een complete container van VS naar Brazilie en andersom kostte ons de laatste jaren al meer dan $10000 (enkele reis dus). 80 dozen is ook best al veel, ik hebgeen idee of er dan nog andere opties zijn dan een deelcontainer.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Dude »

Oei excuus, ik zie nu dat ik de prijs ben vergeten te vermelden. Als ik me goed herinnerde betaalden wij 1600 euro voor die 3 kub.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door USInsider »

Iemand attendeerde mij op dit draadje.
De opm. die wordt geciteerd is van enige tijd geleden (twee, drie jaar inmiddels?) en gemaakt in een bepaalde kontekst (please curb your enthousiasm).
U.S. immigratie kennis en ervaringen hebben maar een beperkte houdbaarheid. Dat was ook het geval bij deze uitspraak.

Basis voor de opm.: enige tijd daarvoor meldde zich op AA iemand die een B-1/2 visum had aangevraagd (geen VWP citizenship). Dat visum werd hem geweigerd. Hij had geen idee waarom en was behoorlijk ondersteboven van de ervaring. Vervolgens bleek reden te zijn dat hij in de Visa Lottery had gewonnen ! (Status Check was nog niet mogelijk toen hij de weigering kreeg.) Zijn "win" werd gezien als immigratie-intent.

Inmiddels heeft the Department of State enige duidelijkheid verschaft:
‘(Winning in the Visa Lottery and) submitting Form DS-260 does not execute a Visa Application.  The application is not formally made until the visa applicant(s) is/are interviewed by a U.S. Consular Officer.”
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Anneke66 »

Hallo allemaal
Ondertussen zijn wij zo goed als gesetteld in Orlando :) Het leven hier bevalt ons uitstekend!!
Even een algemene vraag: begin juli vlogen we hierheen met BA/AA. Door één of ander mankement: 6 uren vertraging, aansluitende vlucht gemist... Enfin, niet fijn, maar we zijn er geraakt!
Ik boekte via wtc.nl en ik kreeg van hen een email dat één of ander bureau de claim voor de vertraagde vlucht kon indienen, uiteraard mits een fee van 30%. Ik contacteerde BA zelf, maar zij verwezen me door naar AA.
Concreet: heeft iemand ervaring met rechtstreeks een claim in te dienen bij AA? Hoe doe je dat praktisch? Ik ben niet van plan om een bureau €600 rijker (want het gaat om 3 tickets van €600) te gaan maken!
Alvast bedankt lieve forummers!!!
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Martijn88 »

Hi Anneke! Leuk om een beetje te lezen hoe het bij jullie is gegaan, wel erg vervelend dat je tijdens de vlucht wat vertraging hebt opgelopen. Als ik het goed begrijp was de BA vlucht vertraagd waardoor jullie een aansluitende AA vlucht hebben gemist? In dat geval is toch echt BA verantwoordelijk voor het betalen van compensatie, aangezien zij de vertraging hebben veroorzaakt. Het kan soms een heel juridisch gevecht worden, ik zou 1 of twee keer in verweer proberen te gaan bij BA, mocht dat niet lukken dan zou een claimbureau uitkomst kunnen bieden tegen een aanzienlijk percentage, tenzij je dit zelf naar de rechter zou willen brengen.
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: DV 2017 winnaar: Anneke66

Bericht door Anneke66 »

BA vlucht vertraagd waardoor jullie een aansluitende AA vlucht hebben gemist? In dat geval is toch echt BA verantwoordelijk voor het betalen van compensatie, aangezien zij de vertraging hebben veroorzaakt
Het lijkt me inderdaad ook de verantwoordelijkheid van BA.
een claimbureau uitkomst kunnen bieden tegen een aanzienlijk percentage, tenzij je dit zelf naar de rechter zou willen brengen.
Een claimbureau werd naar voren geschoven door WTC, maar ik wil eerst zelf zien hoever ik zelf geraak. Ik ben trouwens van mening dat het geld voor de compensatie mij en mijn gezin toekomt en niet bedoeld is om externen te verrijken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer