Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K1 naar Orange County, CA.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
asli1993
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

K1 naar Orange County, CA.

Bericht door asli1993 »

Beste Alles over Amerika mensen,

Ik ben Asli, 22 jaar en kom uit Rotterdam en yes ook ik ben een van de miljoenen k1 gevallen hahah
Dankzij dit helpvolle forum heb ik echt alle tips, tricks, adviezen, do' s en dont's hiervandaan. Moet zeggen dat ik tot nu toe alles stilletjes heb meegelezen maar toch wilde ik nu een account aanmaken omdat ik heeel nieuwsgierig ben of er ergens tussen de lezers en account houders ook Nederlanders zijn die richting Orange County in Southern California gaan..??
Het lijkt me gewoon heel leuk om vrienden, kennissen en mensen in je omgeving te hebben waar je in je eigen taal nog eens af en toe kunt kletsen als je eenmaal daar zit.

Onze casus gaat tot nu toe 'langzaam' zoals vele van jullie herkennen. We zijn nu (nogmaar) 3 maanden bezig maar elk deel van de dag dat je niet samen bent is al veelste lang. Op 8 maart 2016 kregen wij onze NOA 2 verificatie en ik geloof nu 2 weken geleden een brief waarin staat dat onze casus onderweg is naar Amsterdam. Enig idee hoelang het duurt voordat je bericht krijgt uit Amsterdam ?
Ondanks dat Nederland een liberaal en veilig land is en dat alles super relaxed hier gaat met de medische keuring en het interview op het consulaat vergeleken met verhalen uit de philipijnen of china... ben ik toch zenuwachtig wat vrij normaal is :)

Ik vraag me wel af of het echt daadwerkelijk nodig is dat je de hele I-129F kopieversie meeneemt aangezien zij (consulaat) dit hele dikke pakket moeten hebben? En het behoorlijk wat werk is voor mn verloofde om dan alles in te scannen en naar mij toe te sturen. En ook lees ik wel eens dat iedereen schrijft dat je het origineel van de Affidavit moet meenemen maar mijn verloofde is dit nog aan het afronden en moet dit dan inscannen naar mij toe sturen zodat ik het uitprint en uiteindelijk meeneem voor het interview.. Vraag me dus af wat er bedoeld wordt met origineel? Aangezien je het origineel niet zo kunt overhandigen naar elkaar.

Ik hoor graag wie er in the OC zit of gaat zitten :D En misschien nog wat clarifying info over de vragen die ik heb

Groetjes,

Asli
SanneW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: K1 naar Orange County, CA.

Bericht door SanneW »

Hij zou het affidavit naar je op kunnen sturen. Ik had het "geluk bij ongeluk"... ik had mijn k1 niet op tijd voor het marines ball wat we geplanned hadden, dus "moest" ik tussendoor even een weekje naar hem toe... en was het makkelijk het origineel mee te nemen..

Success met het medisch en interview, het gaat echt fijn, in mijn ervaring was iedereen aardig en behulpzaam. Ik had ook het geluk bij het interview dat iemand op dit forum dezelfde datum had, en hebben we elkaar via pm en facebook leren kennen, dan ben je niet zo alleen in het wachten haha... maar we waren met een gezellige groep die wat praatte met elkaar tijdens het wachten...

En over California...mijn man en ik willen er wel naartoe maar dat gaat nog een lange tijd duren ivm militairen en het geluk daar gestationeerd te worden
Approved K1 - 12/11/15 (on my birthday!)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
asli1993
Amerika-ontdekker

Bericht door asli1993 »

Hi Sanne

jeetje wat vervelend dat het affidavit origineel moet zijn.
Alles kost al tijd tijdens dit proces nu zou ik me verloofde dus moeten vragen om het aangetekend op te sturen.. Wat nog een paar dagen zal duren met de post.. Bedankt voor de tip. ( ik ga er snel werk van maken)
Had jij wel een kopieversie van de I-129F mee naar het consulaat voor je interview? Hier gaan ook veel discussies over rond ik weet het maar toch is het dan een absoluut vereiste?

Wat ontzettend leuk dat je een maatje had ! En nog eens een gezellige groep waar je me kon kletsen om daar dan de tijd te doden en de zenuwen te bedwingen :D
Ik heb nog niets vernomen vanuit amsterdam dus nog geen idee wanneer ik zou moeten voor het interview
Zal de datum hier wel bekend maken voor als er ook iemand op die zelfde dag moet. Dat lijkt me super leuk!

California is prachtig hoor ik vind het niet erg om er te wonen puur omdat mn partner daar vandaan komt . De huizenmarkt in Southern California daarin tegen is 3x zo duur als in de andere staten waar je je wel bewust van moet zijn.
Er zijn natuurlijk nog veeeeel andere mooie plekken in Amerika. Waar wonen jullie nu ?
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

Je zou het kunnen proberen met een kopie... maar het is vervelend als je later nog iets moet nasturen ipv gelijk een approved krijgen ;) ik heb zelf wel alles meegenomen,kopien van alles en extra info en bewijzen etc... ik wilde gewoon niet met meer delay komen uiteindelijk (ons process duurde een jaar...texas had het ff heel moeilijk :()

En nu wonen we in rhode island... het is lente en het sneeuwt... echt niet leuk! En huizenprijs maakt niet heel veel verschil als je ergrns gestationeerd word bij de militairen ^^ dus gewoon op het beste hopen haha maar miss gaan we naar europa voor een paar jaar...we moeten zien wat mogelijk is, tho als het california word hoor je het!
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
asli1993
Amerika-ontdekker

Bericht door asli1993 »

Ik snap het balen !
zal maar braaf zijn zoals ieder ander en alles voor niets meenemen :(

wat vervelend dat het een jaar heeft moeten duren zeg jeetje maar nu is dat lekker allemaal achter de rug voor je poeeh kan niet wachten tot dat ik released ben
ben nog nooit in Rhode island geweest nergens anders dan california :( puur voor familie bezoeken elke keer en mn fiance maar daar zal verandering in komen als ik er eenmaal woon wil nog zoveel plekken zien in amerika.
lente en sneeuw is niet leuk nee maar altijd rond de 25-30 graden en zomers tot 40 graden is ook niet echt heel leuk
overal het algemeen vind ik de warmte/hitte heerlijk maar had soms echt wel momenten dat ik dacht mag nu wel eens sneeuwen met kerst bijvoorbeeld
kerst in de hitte is echt bah gewoon niet zoals het hoort

oh grappig dat je dan weer in europa gevestigd zult zijn als dat natuurlijk zo uit komt voor jullie, hoe zit het dan met je GC process?

leuk als je een keer in de buurt bent van Orange County hoor ik het tegen die tijd !
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

Een amerikaanse basis in het buitenland word gezien als usa grond... sowieso ga ik zsm voor het citizenship zodat ik omhoog ksn naar officer :)

En ik weet hoe het is... ik heb in Tenerife overwinterd, lag met kerst op het strand haha maar miste de sneeuw wel, tho... een paar dagen skivakantie kan me dan al blij maken ;)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Welkom!

Op Facebook zijn genoeg Nederlanders in Amerika groepen! Altijd leuk om zo in contact te komen met Nederlanders in je buurt. Zo heb ik er paar gevonden hier in Alabama.

Ik kreeg binnen 2 weken bericht van Amsterdam. Je moet niet naar andere gevallen kijken, bij iedereen gaat het anders en sneller of langzamer. Gewoon even geduld hebben :wink:

Ik vind de warme zomers heerlijk :D Ik moet zeggen dat ik het begin wel te warm vond maar nu ben ik er aan gewend.

veel succes met je k1 :thumbup:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Ik hoor graag wie er in the OC zit of gaat zitten :D En misschien nog wat clarifying info over de vragen die ik heb
Ik zit in Oceanside, da's tussen OC en San Diego in. Het goede nieuws is dat je lekker dicht bij de Nederlandse winkel zit. Het slechte nieuws is dat je elke dag in de file gaat staan :) Traffic sucks in dat gebied. I-5 en I-405 zijn helemaal ka uu tee.
asli1993
Amerika-ontdekker

Bericht door asli1993 »

@Gaby super lief , dankjewel !
super zeg dat jij hollandse maatjes hebt in Alabama haha ! hoe kun je die groepen vinden trouwens? (onder welke zoektermen kijken/ connecten jullie?)
ik hou ook de moed erin hahah deze week is het namelijk (pas) de 2e week dat we een brief hebben ontvangen dat het onderweg is naar de consulaat in amsterdam foutje :oops: de NOA 2 verificatie was al op 22 feb dus pakket 3 kan elk moment nu binnenkomen. Moet nog best veel regelen qua kopieen , orginele documenten etc.
weet je hoellang het duurt voordat je de VOG hebt ontvangen?? normaal staat er een tijd van 4 wkn voor ?? Hoop het niet in dit geval. heb nu een afspraak met de gemeente over een week en het formulier al volledig ingevuld (emigratie als aanvraag natuurlijk)

@thenextT sorry ben zelf helemaal geen fan van donald alles behalve om gelijk maar eerlijk te zijn :D hahah maar leuk dat je in oceanside zit !!! het gebied waar wij (ik nog moet gaan) zitten is sowieso prachtig !
en wat je zegt de files zijn af-grijs-se-lijk vooral naar LA ja :( mn verloofde had z'n bouwproject daar 5 jaar lang moest hij om half 5 op om er vervolgens 8uur te beginnen niet zo tof zeg maar...
en nederlandse winkel waar :o vertel ??
permanent resident: 10/25/2016
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Meestal via de zoekterm Nederlanders in het buitenland. Ik heb de VOG rond eind december aangevraagd tussen kerst en oud en nieuw op 27 december en ik kreeg het binnen op 6 januari. Dus gelukkig geen 4 weken bij mij, maar ik zat niet in tijd nood of wat dan ook dus het maakte niet uit of het vroeg of laat kwam. Een tip boek geen vlucht totdat je visum is goedgekeurd en je het in handen hebt!
asli1993
Amerika-ontdekker

Bericht door asli1993 »

bedankt voor de tip Gaby
ik heb dit inderdaad gelezen en begrepen dat je eerst alles moet ontvangen en dan boeken..
tenzij je iets boekt wat over 2-4 wkn is dat lijkt me geen probleem? meestal zeggen ze een week voor uittrekken
2 weken moet dan ruim zijn maar dat is op eigen risico hahah
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Zeg nooit, nooit..Maar dat is op je eigen risico als je niet langer kunt wachten :D

Nogmaals succes!
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Asli,

Donald heeft een goede neus voor zaken :) Ik heb ook liever een ander als president.

De Holland International Market zit in Bellflower: http://www.yelp.com/biz/holland-interna ... bellflower
Da's voor ons een goede anderhalf uur rijden, maar ze hebben er wel goede kroketten.
--
I route, therefore you are.
Sharon_helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sharon_helena »

Ik heb een paar weken geleden het interview gehad op het consulaat en ik had inderdaad ook alles bij me, de complete i-129f met aanvullende foto's bewijs etc. Ze hebben er verder niet naar gevraagd gedurende het interview maar ik voelde me wel zekerder met die hele reutemeteut bij me.

Ik heb hier in Nederland alles voorbereid voor de i-129, dit vervolgens naar mijn verloofde gestuurd, hij heeft alles ondertekend en 1 kopie terug naar mij gestuurd en 1 kopie naar de Lockbox in Texas gestuurd. Daarna is hij de Affidavit gaan klaarmaken en die heeft hij ook op de post gedaan, hier moet namelijk een 'wet signature' onderstaan, dus je mag het niet uitprinten.

Wij verblijven tot en met eind augustus in South Caroline omdat hij daar op de Airforce basis werkt en daarna verhuizen wij naar Eugene, in Oregon.

Succes met alle voorbereidingen Asli :thumbup:
17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
asli1993
Amerika-ontdekker

Bericht door asli1993 »

thenextdtrump schreef:Asli,

Donald heeft een goede neus voor zaken :) Ik heb ook liever een ander als president.

De Holland International Market zit in Bellflower: http://www.yelp.com/biz/holland-interna ... bellflower
Da's voor ons een goede anderhalf uur rijden, maar ze hebben er wel goede kroketten.

Gaaf zeg ik heb even gekeken maar dat is echt niet ver weg ! wel door die files maar agh om een keer wat hagelslag,stroopwafelsenz in te slaan
bedankt voor de tip Donald :D

@ Sharon_Helena
bedankt voor de uitleg :)

klinkt misschien raar maar heb vanmorgen een email ontvangen met datum van interview!! en de dingen die ik moet meenemen voor het interview..

Zonder dat ik de stappen ervoor moest uitoefenen ( wat o.a. de ds-160 online zou zijn)
wij hadden een attorney ingeschakeld voor ons proces omdat mn verloofde zzp' er is en ook nog eens werkt voor een aannemersbedrijf waar hij ook nog eens meerdere functies heeft.
het was even lastig voor ons precies uit te zoeken hoe of wat dan qua fianancien om zelf de k1 op te starten.
de attorney is een kennis van ons.. en als kennissen kun je dan snel even gebruik maken van elkaars service.
achteraf na dat ik op dit forum was beland dacht ik man we konden het net zo goed zelf doen :geek: ( zoveel info te vinden hier)
Zelf wil ik de datum vna interview eigenlijk wijzigen het komt niet echt uit met mn werk.. het is door de attorney en fiance op mn laatste werkdag ingepland en ik zou nog echt even afscheid nemen en het interview liever op een dag hebben dat ik niet hoef te werken.
Vanaf nu zal ik kopieen verzamelen van de i-129f ,ds160 barcode en betalings bewijs van de visa fee uitprinten en nog een paar dingen waar ik nu niet op kom hahah
de affidavit zal mn verloofde vandaag aangetekend opsturen
verder heb ik morgen een afspraak om mn vog aan te vragen bij de gemeente
oh en ik moet een afspraak in plannen voor de keuring natuurlijk

Leuk dat je dus op meerdere plekken woont doordat je man militaire is ( is mijn mening zo zie je nog eens wat van de US en kom je in aanraking met de locals per staat)
zo is dat ook bij SanneW
houden jullie me op de hoogte als jullie ooit in de buurt van Orange County zijn ! lijkt me leuk om te meeten mocht dat er een keer van komen.

nogmaals bedankt meiden! SanneW, Gaby en Sharon
happy easter !!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer