Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar moet ik nog aan denken mbt emigratie?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Dutch88
Amerika-ontdekker

Waar moet ik nog aan denken mbt emigratie?

Bericht door Dutch88 »

April is het dan eindelijk zo ver. Ik maak de overstap naar de Verenigde Staten om bij mijn geliefde te kunnen zijn. Ik ben nu bezig met alles regelen maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd ga zien dus kan extra info enorm gebruiken :)

Voor zover ik begrepen heb kan ik me pas 5 dagen voor ik vertrek uitschrijven bij de gemeente (website rijksoverheid). Zodra ik mijn tickets heb gekocht en de exacte datum weet kan ik ook definitief mijn zorgverzekering en zorgtoeslag opzeggen. Overige verzekeringen zoals mijn overlijdensverzekering bijvoorbeeld heb ik al opgezegd. Mijn bankrekening kan ik in Amerika gewoon blijven gebruiken maar ik moet een dag voor mijn vetrek mijn adres wijzigen. Ik twijfel nog of het verstandig is mijn telefoonnummer aan te houden of deze ook op te zeggen. Aangezien ik bij ING zit en gebruik maak van TAN-codes bij een overschrijving zit ik dus een periode zonder mogelijkheid tot internetbankieren.

Ik weet niet zeker wat ik precies verder nog moet afhandelen hier in Nederland? Moet ik me bijvoorbeeld uitschrijven bij de huisarts, tandarts en zulke zaken?

Bedankt!
SanneW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waar moet ik nog aan denken mbt emigratie?

Bericht door SanneW »

De zorgtoeslag is bij mij automatisch geregeld toen ik me uitschreef bij de gemeente. Het is slim om je tel. Nmmr om te zetten naar prepaid en het te houden voor een tijdje, want je kan het nog nodig hebben.... ik ben mijn simkaart kwijtgeraakt en kan niet meer op duo inloggen ivm digid ><
Approved K1 - 12/11/15 (on my birthday!)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Sannew ; da's een belangrijke die jij noemt. Hou je tel nummer een tijdje vast zodat je kunt blijven inloggen op DIGID .
Voor DUO of voor andere redenen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Je kunt de TAN-codes per bief aanvragen, dan hoef je geen sms-jes te ontvangen.
Superdeya
Amerika-ontdekker

Bericht door Superdeya »

Jaaaa, digid is een belangrijke! Ik had geen sms code en kan dus op veel dingen niet inloggen, oa duo. Telefoonnummer veranderen bij je digid kan niet vanuit Amerika. De enige optie is dan de volgende keer dat je in Nederland bent een afspraak maken op Schiphol om het daar te regelen. Goed idee dus om idd een prepaid telefoon te nemen!
Dutch88
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch88 »

Bedankt voor de tip ik zal KPN bellen met de vraag mijn abonnement over te zetten naar prepaid. Mijn huisarts moet ik die wel opzeggen?
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Hey tof dat je in april gaat ! (toch geen maart geworden?)
Ja, vraag bij de ING je tancodes op papier, of machtig iemand in Nederland (Ik wou dat ik dat had gedaan, want mijn pa krijgt nu alle brieven, maar we kunnen niks doen. Ik heb nog het geluk dat mijn pa bij duo werkt, en dus zo nog dingen kon regelen). Dokter hoef je niet op te zeggen, is niet zo belangrijk, maar als jij je er beter bij voelt.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Ik heb mijn huisarts wel officieel opgezegd, en meteen een afschrift van mijn medisch dossier opgevraagd. Dat heb ik op papier meegekregen. Je weet nooit waar het allemaal goed voor kan zijn!
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Misschien een 1 jaar internationaal rijbewijs aanvragen bij ANWB? Je mag anders maar 3 maanden rijden met je Nederlands rijbewijs. Ik kon pas mijn Amerikaans rijbewijs aanvragen toen ik mijn Green card had wat 11 maanden duurde. Succes !! :thumbup:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Superdeya schreef:Jaaaa, digid is een belangrijke! Ik had geen sms code en kan dus op veel dingen niet inloggen, oa duo. Telefoonnummer veranderen bij je digid kan niet vanuit Amerika. De enige optie is dan de volgende keer dat je in Nederland bent een afspraak maken op Schiphol om het daar te regelen. Goed idee dus om idd een prepaid telefoon te nemen!

Je kunt een amerikaans nummer op je digid zetten, maar dan moet je dat wel regelen als je nog in NL bent, ze sturen namelijk de bevestiging met code naar je huisadres op. Debiele regeling, maar het is niet anders.

Weet niet of je dit ondertussen ook op schiphol kunt regelen?
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Superdeya
Amerika-ontdekker

Bericht door Superdeya »

Ja, het kan op Schiphol, binnen 30 dagen nadat je het via internet hebt aangevraagd.
Dutch88
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch88 »

Heb nu via KPN mijn abonnement om laten zetten naar prepaid om dit probleem te vermijden. Als het goed is krijg ik 'm deze maand nog binnen. Fijn dat ik mijn nummer kan behouden zonder extra kosten. Bedankt voor deze tip! :)
sakura
Amerika-newbie

Bericht door sakura »

Dutch88 schreef: Aangezien ik bij ING zit en gebruik maak van TAN-codes bij een overschrijving zit ik dus een periode zonder mogelijkheid tot internetbankieren.

Ik weet niet zeker wat ik precies verder nog moet afhandelen hier in Nederland? Moet ik me bijvoorbeeld uitschrijven bij de huisarts, tandarts en zulke zaken?

Bedankt!
Hoi! vraag ING even of je een tancode lijst kan ontvangen! En geef gelijk even door dat dat is omdat je straks een buitenlands telefoon nummer hebt
Sharon_helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sharon_helena »

Dutch88 schreef:Heb nu via KPN mijn abonnement om laten zetten naar prepaid om dit probleem te vermijden. Als het goed is krijg ik 'm deze maand nog binnen. Fijn dat ik mijn nummer kan behouden zonder extra kosten. Bedankt voor deze tip! :)
Hoe heb je dit geregeld Dutch88? Ik kreeg zojuist een zeer onvriendelijke meneer aan de telefoon bij KPN die vertelde dat een abonnement alleen gewijzigd kan worden bij overlijden :shock:
17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer