NL-paspoort verlengen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: paspoort verlengen

Bericht door Big Al »

Ik vraag me af of de wachttijden korter bij de andere consulaten (Chicago, New York, Miami, DC).
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: paspoort verlengen

Bericht door Big_Mo »

Big Al, er is geen locatie in Chicago meer waar voor je met je paspoort terrecht kan.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: paspoort verlengen

Bericht door Big Al »

Tjonge - het wordt steeds schaarser! In het verleden kon je nog bij de consulaire hulpposten (Honorary Consulates) voor een paspoort (bijv. Denver), maar nu al niet eens meer bij alle consulaten (Consulate General) zelf?!?!
Steffen
Amerikafan
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 nov 2007, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Pittsburgh, PA

Re: paspoort verlengen

Bericht door Steffen »

Heeft iemand op het forum hier recentelijk zijn paspoort verlengt in Washington D.C.?

Ik heb een nieuwe baan geaccepteerd en kwam er tot mijn grote schrik achter dat mijn paspoort over 10 dagen verloopt. Zojuist een afspraak gemaakt op het consulaat van Washington D.C. (de eerste beschikbare datum is derde week van Augustus). Ik zal dan denk ik vanuit Pittsburgh vrijdag vroeg in de ochtend om een uurtje of 3 in de morgen met de auto vertrekken en dan in D.C. mijn paspoort te verlengen. Kan iemand mij vertellen of je gemakkelijk kan parkeren rondom het consulaat? En hoe lang duurt het voordat je klaar bent?

Ik weet dat het mijn eigen schuld is dat ik het niet in de gaten heb gehouden, maar ben toch wat gefrustreerd dat ik op een doordeweekse dag moet afreizen naar D.C. en 12 uur op en neer reizen komt me slecht uit :roll:
smittenimmigrant
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 feb 2012, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: paspoort verlengen

Bericht door smittenimmigrant »

Volgens de Facebookpagina hebben ze zowel een eigen parkeergelegenheid als een gelegenheid tot straatparkeren. Google Maps laat beperkte parkeergelegenheid zien, maar aangezien alles volgens afspraak gaat, zal het vermoedelijk wel goedkomen. Eventueel kun je ook naar de Howard Law School kijken om te parkeren - die ligt recht naast de deur.

Mocht het je beter uitkomen om donderdagavond laat al aan te komen en evt in de stad te overnachten, kan ik kijken of wij dan thuis zijn. Je kunt bij ons gratis parkeren en hebt dan in de ochtend maar ongeveer een half uurtje te rijden, of je kunt de metro te pakken (van zo ongeveer recht voor de deur). We hebben geen luxe logeerkamer, maar wel een bank waar mensen al comfortabel op geslapen hebben.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: paspoort verlengen

Bericht door Bennogr »

Opmerking: waarom doet men in Nederland zo moeilijk? Ik ben indertijd gekeurd voor een 'clearance' om te mogen tolken en vertalen voor het federale ministerie van justitie. Moest naar het hoofdbureau van politie in New York waar ze mijn vingerafdrukken maakten (en toen uitprintten om per fax naar Washington te sturen, maar da's een ander verhaal). Nederland zou toch eigenlijk met de vingerafdrukkenmakenapparatuur van onder meer de plaatselijke politie en de balies van de immigratiedienst moeten kunnen werken! (Nederland zou in dat geval toch samen moeten kunnen werken met onze trouwe NAVO bondgenoot!)Waarom moet dat allemaal zo ingewikkeld met zo weinig aanvraagplaatsen en af en toe een vliegende brigade.

Stem daarom bij de volgende verkiezingen op Eelco Key (D'66) of mijn nichtje Jakobien Groeneveld (GroenLinks) -- als ze tenminste op een verkiesbare plaats komt. Ik ben haar al aan het bestoken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: paspoort verlengen

Bericht door Big Al »

Steffen schreef:Heeft iemand op het forum hier recentelijk zijn paspoort verlengt in Washington D.C.?

Ik heb een nieuwe baan geaccepteerd en kwam er tot mijn grote schrik achter dat mijn paspoort over 10 dagen verloopt. Zojuist een afspraak gemaakt op het consulaat van Washington D.C. (de eerste beschikbare datum is derde week van Augustus). Ik zal dan denk ik vanuit Pittsburgh vrijdag vroeg in de ochtend om een uurtje of 3 in de morgen met de auto vertrekken en dan in D.C. mijn paspoort te verlengen. Kan iemand mij vertellen of je gemakkelijk kan parkeren rondom het consulaat? En hoe lang duurt het voordat je klaar bent?

Ik weet dat het mijn eigen schuld is dat ik het niet in de gaten heb gehouden, maar ben toch wat gefrustreerd dat ik op een doordeweekse dag moet afreizen naar D.C. en 12 uur op en neer reizen komt me slecht uit :roll:
Heb je wel een geldig paspoort nodig? Ik had destijds eenzelfde situatie, maar toen was het hier in de VS niet nodig dat je buitenlandse paspoort nog geldig was zolang je Green Card niet was verlopen. Dat kan natuurlijk nu anders zijn.
Steffen
Amerikafan
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 nov 2007, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Pittsburgh, PA

Re: paspoort verlengen

Bericht door Steffen »

Toen ik bij de USCIS office hier was keken ze wel duidelijcnaar de datum en maakten een opmerking dat deze binnen 12 maanden verliep. Juridisch weet ik niet hoe het zit, maar ik ben geen Amerikaans staatsburger dus het lijkt me niet onlogisch dat het paspoort van het land waar ik nogsteeds staatsburger ben geldig dient te zijn.
Steffen
Amerikafan
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 nov 2007, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Pittsburgh, PA

Re: paspoort verlengen

Bericht door Steffen »

Ha Smitten, ik ga wellicht je aanbod aan nemen! Toch prettiger om optijd te komen en ook leuk om je/jullie (eindelijk) te ontmoeten. Heb de rit een paar keer gemaakt, maar ik wil niet in de file terecht komen in en rondom D.C.
Ik zal je mijn nummer even sturen in een Pb, wellicht gemakkelijk.

@ Benno; het is niet alleen met paspoorten onhandig. Mijn laatste belasting opgave toen we vertrokken liep mis. Ik kreeg ruim €10K gestort, nadat we uiteraard al in Amerika zaten. Ik bellen dat dat niet juist kon zijn. Omdat ik in het buitenland woonde kon ik niet digitaal opnieuw dit verwerken en moest een formulier met ruim honderd vragen (sommige met A t/m N) uitprinten, invullen en opsturen. Vervolgens gaven ze aan dat het drie jaar kon duren totdat het gerectificeerd kon worden. Ik wilde mijn Nederlandse rekening sluiten want dat koste enkel geld en ik gebruikte de rekening niet. Op de vraag wie de kosten voor de kostten opdraaide om de rekening open te houden kreeg ik uiteraard geen antwoord. Geld uiteindelijk over gemaakt naar de rekening van m'n ouders en 2,5 jaar later kwam de rectificatie. Ondertussen was ik verhuisd en ontving de brief laat. Geld overgemaakt en 5 maanden later kreeg ik een brief dat ik te laat was met m'n terugbetaling. Ik moest rente betalen en kreeg een aanmaning. Wat een ongelooflijke rompslomp.
Laat ik kort zijn, die betaling hebben ze mooi niet ontvangen.


Heel erg :offtopic: maar ik ben echt enorm enthousiast over m'n nieuwe baan. Is er een draadje wat de NederAmerikanen zo al doen hier in Amerika?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: paspoort verlengen

Bericht door Old Faithful »

Ik weet niet of zo'n topic al bestaat maar je kunt er altijd eentje starten. Één lezer heb je al. :wink:
Groet,

Old Faithful
dominicr
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2010, 19:18

Re: paspoort verlengen

Bericht door dominicr »

Steffen schreef:Ha Smitten, ik ga wellicht je aanbod aan nemen! Toch prettiger om optijd te komen en ook leuk om je/jullie (eindelijk) te ontmoeten. Heb de rit een paar keer gemaakt, maar ik wil niet in de file terecht komen in en rondom D.C.
Ik zal je mijn nummer even sturen in een Pb, wellicht gemakkelijk.

@ Benno; het is niet alleen met paspoorten onhandig. Mijn laatste belasting opgave toen we vertrokken liep mis. Ik kreeg ruim €10K gestort, nadat we uiteraard al in Amerika zaten. Ik bellen dat dat niet juist kon zijn. Omdat ik in het buitenland woonde kon ik niet digitaal opnieuw dit verwerken en moest een formulier met ruim honderd vragen (sommige met A t/m N) uitprinten, invullen en opsturen. Vervolgens gaven ze aan dat het drie jaar kon duren totdat het gerectificeerd kon worden. Ik wilde mijn Nederlandse rekening sluiten want dat koste enkel geld en ik gebruikte de rekening niet. Op de vraag wie de kosten voor de kostten opdraaide om de rekening open te houden kreeg ik uiteraard geen antwoord. Geld uiteindelijk over gemaakt naar de rekening van m'n ouders en 2,5 jaar later kwam de rectificatie. Ondertussen was ik verhuisd en ontving de brief laat. Geld overgemaakt en 5 maanden later kreeg ik een brief dat ik te laat was met m'n terugbetaling. Ik moest rente betalen en kreeg een aanmaning. Wat een ongelooflijke rompslomp.
Laat ik kort zijn, die betaling hebben ze mooi niet ontvangen.


Heel erg :offtopic: maar ik ben echt enorm enthousiast over m'n nieuwe baan. Is er een draadje wat de NederAmerikanen zo al doen hier in Amerika?
Ik kreeg laatst ook een brief dat ik nog wat moest betalen, de brief had een termijn van 9 dagen na dagtekening maar kwam pas 2 weken later binnen. Ik bellen met kantoor buitenland en zij gaven doodleuk aan dat ze al rekening houden met langere verzendtijd. Nou niet goed genoeg dus.

Let ook op dat ze je niet signaleren, anders mag je op Schiphol afreken
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: paspoort verlengen

Bericht door Dakloze »

Let ook op dat ze je niet signaleren, anders mag je op Schiphol afreken
Oh, ik kan je garanderen dat ze dat doen. Dat is ondergetekende namelijk ook overkomen, 6 jaar na emigratie.

Afgelopen december werd ik apart genomen op weg terug naar de VS, omdat de Nederlandse overheid nog graag 77 eurootjes van mij wilde. Wat de marechaussee mij vertelde was dat mijn paspoort al jaren (sinds 2012) gesignaleerd was, maar dat ze dit niet altijd checken als je in- en uitreist. Meestal reis ik met vrouw en dochter, dus dat zal er onschuldiger uitzien dan een alleenreizende.

Overigens hadden ze gewoon een pinapparaat dat m'n visa accepteerde en ik was na een half uurtje al weer bij de gate. Maar ja, als het om 10k gaat wordt het wellicht wat moeilijker.
--
I route, therefore you are.
Steffen
Amerikafan
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 nov 2007, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Pittsburgh, PA

Re: paspoort verlengen

Bericht door Steffen »

Die 10K had ik weggesluisd naar de rekening van mijn ouders. Daar moest ik uiteindelijk 9,5K van terug betalen, maar niet vlot genoeg blijkbaar. Eerst 3 jaar wachten op de Nederlandse overheid en dan een paar weken de tijd krijgen het terug te betalen. Dat gaat allemaal niet snel genoeg en krijg je direct een boete.

Om verdrietig van te worden....
dominicr
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 05 mar 2010, 19:18

Re: paspoort verlengen

Bericht door dominicr »

Wie weet bij welke gens gemeentes je het nederlandse paspoort kan verlengen of hoe het werkt op schiphol ? Krijg je dan je nieuwe paspoort direct mee ? Mijn paspoort is nog geldig tot 2018.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: paspoort verlengen

Bericht door hemmie »

Hier meer info over een paspoort vernieuwen in NL. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar van wat ik zo hoor duurt het ongeveer een week totdat je je nieuwe paspoort af kunt halen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
TedjevanEs
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 11 apr 2007, 18:46
Locatie: Troy, NC

Re: paspoort verlengen

Bericht door TedjevanEs »

Al een tijd niet op dit forum geweest, maar blij dat ik dit draadje lees.
Mijn paspoort verloopt 1 Nov. en ik had al een ritje naar Atlanta in gedachten net als de vorige keer.
Nu ja ik moet 15 Okt. In Ft. Lauderdale zijn voor een bruiloft. Een dag ervoor dan maar even naar Miami.

Moet je eigenlijk een afspraak maken?
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: paspoort verlengen

Bericht door Gabbyxx »

^ Klopt Atlanta is al sinds vorige jaar dicht. Ik heb het gelukkig nog in augustus 2015 gedaan.

Je moet inderdaad een afspraak maken dit kan online via hun website, http://www.the-netherlands.org/organiza ... eral-miami

Succes! :thumbup:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Steffen
Amerikafan
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 nov 2007, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Pittsburgh, PA

Re: paspoort verlengen

Bericht door Steffen »

TedjevanEs schreef: Moet je eigenlijk een afspraak maken?
Ja, ik moest een afspraak maken. Houdt er wel rekening mee dat je optijd plant, de eerst volgende afspraak die ik kon maken was ruim een maand later
steve_young
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 mei 2014, 12:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Bentonville arkansas

Re: paspoort verlengen

Bericht door steve_young »

Oke ik heb hulp nodig..
Over 2 weken ga ik naar Miami om mijn paspoort te verlengen reis is geboekt afspraak is gemaakt.
Pasfoto's maken was geen probleem bij walgreens ze kunnen hun systeem op een ander land zetten kwa pasfoto formaat.
en de duitse formaat kwam precies overeen.
Ook had ik voor de zekerheid een papier met de foto eisen meegenomen.
Maar nu ben ik zowel bij UPS als Fed ex langsgeweest en beide vertellen ze mij dat ze mij geen shipping label kunnen geven.
en al helemaal niet met mijzelf als verzender en ontvanger.
Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: paspoort verlengen

Bericht door Gabbyxx »

^ Verzender is het adres van Miami consulaat. Zo hebben wij dat toen ook gedaan met Atlanta. Ging perfect.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer