De zoveelste K1!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Hey allemaal!

Misschien dat sommige jullie mij nog herinneren met een oude topic die ik opende op de mogelijkheden om te kunnen emigreren, ruim 7/8 maanden geleden. Vele van jullie gaven aan dat de meest legale manier toch trouwen is. Dit zagen we niet zo zitten, snauwde hier en daar maar ben wel vriendelijk geholpen door de forumleden. En nu dacht ik, laat ik maar weer eens van me horen want ik wilde het toch wel delen met jullie!

Mijn -jawel- verloofde heeft me 8 dagen geleden ten huwelijk gevraagd tijdens mijn verblijf bij hem. Update dus: Ja, we gaan trouwen! And I couldn't be happier about it. Het voelt zo ontzettend goed maar tegelijkertijd ben ik nu toch zenuwachtig aan het worden (voor de procedure). Heb de afgelopen maanden hier veel zitten snuffelen in de K1 topics maar toch ga ik het standaard doen.. sorry - haha

Wat zijn jullie tips? Hebben jullie een ervaring die jullie kunnen delen met mij?

En mijn belangrijkste vraag, hoe hebben jullie dit met jullie werk in Nederland gecombineerd? Gewoon verteld aan je baas wat je plannen zijn? Een leugentje voor eigen bestwil? De woorden iets omgedraaid of niets gezegd tot het echt niet meer kon? (Ik ben het meest bang voor mijn baan, dat ze me ontslaan hier om.)

Alvast bedankt! Liefs,
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: De zoveelste K1!

Bericht door goldenhills »

Gefeliciteerd!

Wat vertellen op het werk betreft, dat lijkt me erg afhankelijk van waar je werkt. Ik moest vanwege mijn O-1 werkvisum goede aanbevelingsbrieven hebben, dus ik moest wel de stoute schoenen aantrekken en het vertellen, en zelfs om hun hulp vragen zodat ik daar kon vertrekken! Die ironie ontging mijn directeur ook niet :oops:

Als je een vast contract hebt lijkt me dat je daar niet om ontslagen mag worden. Je moet wel van te voren nadenken over de tijdsplanning, want ze willen wellicht een officiele ontslagbrief van je hebben zodat ze een vervanger kunnen aannemen. Ik heb op een gegeven moment toch maar officieel ontslag genomen, terwijl de visumzaken nog niet 100% voor elkaar waren. Emigreren is nu eenmaal ook een beetje in het diepe springen.

Succes!
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Essiej »

Leuk ! Wij zijn net bijna aan het einde van K1, 3 december het interview :)
De zenuwen zijn hier ook al behoorlijk lang aanwezig haha.
Ik kan je aanraden om de site visajourney.com te bezoeken (als je dat al niet had gedaan), staan heel veel guides op. Die hebben ons erg op weg geholpen ! Als je vragen hebt mag je me gerust een berichtje sturen.

Wat trouwens ook erg helpt op het moment is dat alles wordt doorgestuurd naar California service center, via daar heb je meestal NOA2 binnen 1-2 maanden. Maar goed, zou kunnen dat ze dat elk moment natuurlijk weer opheffen, dus geen garanties !

(Over het werk weet ik dan weer niet, ik had geen baan namelijk :D )


Succes!!
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Sharon_helena
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 okt 2015, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Eugene, Oregon

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Sharon_helena »

Gefeliciteerd met jullie verloving! Wij hebben afgelopen vrijdag ons I-129f pakket verstuurd en nu is het dus even afwachten. Wij hebben ontzettend veel gehad aan dit forum en aan de K1 Guide http://www.visajourney.com/content/k1guide. Ik weet op het moment ook nog even niet wat het beste is in verband met mijn baan in NL, tot nu toe weet men alleen dat ik verloofd ben met een Amerikaan en dat we aan het bekijken zijn wat de mogelijkheden voor de toekomst zijn.
17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Bedankt voor het antwoorden! Visajourney heb ik inderdaad al van gehoord, zit het nu door te lezen. Aan de ene kant lijkt het heel veel werk maar aan de andere kant, zolang je georganiseerd werkt lijkt het goed te doen. Hoe zijn de kosten tot nu toe? Ik hoor dat het prijzig is, hmm haha.

Werk blijft gewoon lastig! Ik denk toch dat er nooit een goed moment is om het te vertellen, en dat het voor mij zeker nog te vroeg gaat zijn. Tot nu toe heb ik alleen aan mijn ene supervisor gezegd dat we volgend jaar gaan kijken wat de opties zijn. "Waar ga je trouwen dan?" werd er nog gevraagd en dat heb ik dan weer beantwoord met, "In Amerika, dat wel. Ik wil een Southern wedding, zijn familie is groter dan alleen mijn vader en stiefmoeder en zus. Het is makkelijker om dan terug te vliegen naar Nederland om het hier te laten legaliseren dan andersom." En ze begreep het, denk ik. Dus ik laat er nog niet te veel over uit..
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Sharon_helena
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 okt 2015, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Eugene, Oregon

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Sharon_helena »

Ik vond het klaar maken van het i-129f pakket wel meevallen. Ik heb de stappen gevolgd van de visajourney website, alles geprint, kopietjes gemaakt en dit heb ik naar mijn verloofde verstuurd. Hij heeft nogmaals alles doorgenomen, alles ondertekend en het pakket naar de Uscis lockbox verstuurd.

De aanvraag kost $340,00, ik heb €12,50 betaald voor de pasfoto's, €16,00 voor het verzenden. En dan komen er nog de kosten bij voor de medische check, vaccinaties, het interview. En dat is dan alleen de K1 procedure. De rest van de kosten volgt zodra je de goedkeuring ontvangen hebt en je status aangepast moet worden.

Wij zijn juist van plan om de bruiloft in Nederland te houden omdat hij maar een hele kleine familie heeft, en ik een grote familie heb haha
17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Essiej »

Sharon, hoe zie je dat voor je dan? Trouw je eerst alleen voor het courthouse in Amerika en dan wanneer je je greencard hebt terug naar Nederland voor een paar weken?


En de kosten zijn best hoog, je hebt de eerste kosten van het indienen, paspoort foto's (in mijn geval paspoort ook), medische keuring, inentingen, Interview kosten (die vooraf worden betaald als je je afspraak bevestigd), kosten voor de VOG en birthcertificate. Maar zodra je in amerika bent betaal je ook weer 1000+ voor AOS aanvragen en misschien nog 300+ for EAD (als je die neemt dan).
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Ik wist inderdaad al van de 340$ kosten voor het starten alleen al! We delen de kosten van de hele procedure dus dat "scheelt" haha. Ben benieuwd.. Mijn verloofde verdient best veel dus die kan altijd nog wat extra inleggen zei hij, mochten de kosten te hoog oplopen. Met een eigen huis, auto, vaste lasten etc is sparen soms moeilijk :(

Paspoort foto's heb ik nog, paspoort heb ik ook. VOG en geboortecertificaat is zo opgevraagd en niet zo heel duur geloof ik? Ik zie het nog wel uiterst positief in! :thumbup:
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Superdeya
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 apr 2014, 14:35

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Superdeya »

Hoi hoi,
Gefeliciteerd met je verloving!
Ik ben afgelopen juni verhuisd naar Colorado op een K1 visum en in augustus getrouwd. Vorig jaar ben ik hier 3 maanden geweest om te kijken of ik hier zou kunnen aarden (voor zover je dat weet in 3 maanden) daarna zijn we de hele procedure gestart. Ik ben op mijn werk altijd eerlijk geweest (ik werkte in de zorg), ook over dat ik niet wist wanneer ik precies mijn ontslag zou indienen. Wel heb ik beloofd ze steeds op de hoogte te houden van de vooruitgang en zo snel ik kon aan te geven wanneer ik zou vertrekken. Uiteindelijk heb ik mijn ontslagbrief ingediend op het moment dat ik mijn visum ook daadwerkelijk had, Nou moet ik erbij zeggen dat ik niet direct na het krijgen van mijn visum ben vertrokken maar de tijd heb genomen om alles in Nederland af te ronden (je hebt 6 maanden om in Amerika te komen). Voor mij werkte dit goed maar het is natuurlijk helemaal afhankelijk wat voor contract je hebt en ook hoe de communicatie met je leidinggevende is. Ze kunnen je in ieder geval met een vast contract niet ontslaan omdat je plannen hebt te verhuizen.

Wat betreft de kosten: de eerste aanvraag kost inderdaad 340 euro. Daar moet je al pasfoto's bij aanleveren in Amerikaans formaat, bij een Nederlandse fotograaf betaal je hier al meer voor meestal. Bij mijn gemeente was een geboortebewijs 15 euro, een VOG kost ook zoiets. Vervolgens moet je je inderdaad op een gegeven moment aanmelden voor het interview, kosten volgens mij 250 euro. Het medisch onderzoek was volgens mij 125 euro en de bijbehorende long-foto 50 euro. Eventuele vaccinaties die je moet hebben/herhalen komen hier nog overheen (ik heb dit van te voren bij de GGD laten doen en was in totaal 100 euro kwijt). Als je je visum hebt krijg je de kosten van de verhuizing, het versturen/verschepen van spullen, een ticket en de eventuele kosten van het afronden van dingen in Nederland (ik moest bijvoorbeeld mijn telefoonabonnement afkopen). Als je eenmaal getrouwd bent kan je je greencard aanvragen, kosten 1080 dollar. Voor je werkvergunning hoef je niks te betalen als je dit tegelijk doet met de aanvraag van de greencard.
Het is het allemaal waard maar het is allemaal niet goedkoop, mij viel het al met al tegen, er kwam steeds weer iets bij.
Succes en mocht je vragen hebben, stel ze dan vooral!
Sharon_helena
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 okt 2015, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Eugene, Oregon

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Sharon_helena »

Essiej schreef:Sharon, hoe zie je dat voor je dan? Trouw je eerst alleen voor het courthouse in Amerika en dan wanneer je je greencard hebt terug naar Nederland voor een paar weken?
Ja klopt, we trouwen voor de wet in Amerika en we zullen dan later onze bruiloft in Nederland houden. Aangezien hij op dat moment studeert zullen we rekening moeten houden met het academisch jaarrooster.
17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Essiej »

Leuk ! :) Wij doen ook zo iets maar dan wel de bruiloft in Amerika. We trouwen in Januari, (mijn vader en broer komen over) en dan de grote bruiloft in 2017. Geeft ons wat ruimte om te sparen
Laatst gewijzigd door markro op 18 nov 2015, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; het is niet nodig om een direct bovenstaand bericht in z'n geheel te quoten.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Rachel. »

Werk hangt denk ik helemaal af van je baan en relatie met je werkgever! Ik heb een C1 aanvraag lopen en na lang wikken en wegen besloten het pas te vertellen als het visum al is goedgekeurd. Misschien niet helemaal netjes, maar als je op straat staat met nog een half jaar te gaan is het toch lastig.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Update! Mijn werk weet inmiddels een groot deel van het visum.. niet van het daadwerkelijke verhuizen. De emigratie laat ik nog even voor wat het is. Ze weten dat ik een K1 visum ga aanvragen maar alleen maar om te trouwen in het zuiden. "Je kan toch op je toeristen visum?" werd er direct door mijn leidinggevende gekaatst, "Ik ben in Vegas getrouwd en dat was geen probleem." Waarop ik toch zei: "Ja, maar jij trouwde met een Nederlander ;-) Ik trouw met een Amerikaan, dus als ik op mijn ESTA/Visa waiver ga, betreedt ik de regels en lieg ik aan de paspoortcontrole. Ik doe het liever legaal en vraag dit visum aan, met de juiste papieren zodat we een Zuiders huwelijk kunnen hebben. Erna komen we gewoon samen terug." Korte versie haha. Maar ik heb ze er inmiddels niet meer over gehoord, en ik teken volgende week weer een jaar bij dus ik voorzie voorlopig nog geen problemen vanuit mijn werk.

Geld kwestie. Ik heb mijn huur per 1 januari opgezegd. Ondanks dat ik een goede loon heb, heb ik teveel vaste lasten en hoge kosten om ernaast nog een financiele zekerheid te hebben voor het visum, en sparen voor de droombruiloft! Mijn vader wilde me zo graag voor die laatste paar maanden terug in huis hebben (ben echt een papa's kindje haha) omdat hij me te veel gaat missen. Gisteren was een absurd emotionele avond toen we -samen met mijn verloofde- een gesprek hadden over alles wat gaat gebeuren. Dit maakt het allemaal zo echt! Holy cow!
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Gabbyxx »

Gefeliciteerd met jullie verloving en heel veel succes met de K1 visum! Het is allemaal niet zo moeilijk, er zijn genoeg sites die het stap voor stap uitleggen! En natuurlijk zijn er hier veel leden die jullie ook kunnen helpen. Ik heb de k1 visum in 2013/2014 gedaan en sinds afgelopen mei heb ik mijn Groene kaart. Dus als je vragen hebt kun je me altijd een berichtje sturen. Nogmaals succes!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Gabbyxx schreef:Gefeliciteerd met jullie verloving en heel veel succes met de K1 visum! Het is allemaal niet zo moeilijk, er zijn genoeg sites die het stap voor stap uitleggen! En natuurlijk zijn er hier veel leden die jullie ook kunnen helpen. Ik heb de k1 visum in 2013/2014 gedaan en sinds afgelopen mei heb ik mijn Groene kaart. Dus als je vragen hebt kun je me altijd een berichtje sturen. Nogmaals succes!

Dank je wel!! Mag ik vragen hoe lang het proces tot het interview bij jou duurde?
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Overigens wil ik nu al beginnen met documenten verzamelen en dan in januari alles op de post doen naar mijn verloofde, die dan zijn portie er bij kan doen en het kan opsturen. Ik neem aan dat dit slim is, toch? Moeten de documenten vertaald worden?
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Gabbyxx »

sundaysue schreef:Dank je wel!! Mag ik vragen hoe lang het proces tot het interview bij jou duurde?
Graag gedaan :) Bij mij duurde het 5 maanden.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Echt? Zo kort?! Haha, ik hoor echt horror verhalen over een proces van een jaar. Mijn verloofde en ik gaan uit van tussen de 5 - 9 maanden, maar wow! Ik hoop ook op vijf maanden :clap: zal je net zien.. :lol:
Laatst gewijzigd door markro op 19 nov 2015, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; het is niet nodig om een direct bovenstaand bericht in z'n geheel te quoten.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Essiej »

Ja wat ik dus zei in mijn eerste post, alles wordt nu doorgestuurd naar California voor onbepaalde tijd. Wat de verwerkingstijd aanzienlijk sneller maakt. Wij hebben het in Augustus opgestuurd en 3 december het interview.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Gebruikersavatar
SanneW
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 aug 2015, 16:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: De zoveelste K1!

Bericht door SanneW »

sundaysue schreef:Echt? Zo kort?! Haha, ik hoor echt horror verhalen over een proces van een jaar. Mijn verloofde en ik gaan uit van tussen de 5 - 9 maanden, maar wow! Ik hoop ook op vijf maanden :clap: zal je net zien.. :lol:
Wij hebben het in december opgestuurd ik heb 3 dec het interview... dus bijna een jaar wachttijd.... vreselijk maar we hebben wel meer tijd gehad om dingen te plannen, sparen... dus whatever happens gewoon positief blijven
Approved K1 - 12/11/15 (on my birthday!)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer