De zoveelste K1!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Woo! Gelukkig nieuw jaar! :D Succes met je AOS. Ik wacht nog altijd op een besluit na het insturen van mijn RFIE. :(
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Sunny2007 »

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag heerlijk al jullie reacties gelezen en het doet me goed om te horen dat het uiteindelijk allemaal wel goed komt.

Ik zal me even voorstellen;

Ik ben chantal 31 jaar en woon in het zuiden van het land. Ik ben verloofd met Joey 34 jaar en hij woont in minneapolis.
we hebben op 10 januari onze papieren ingediend en ik zit nu nog op mijn noa 2 te wachten. Fijn dat een hoop vragen voor mij nu al beantwoord zijn door het lezen van deze topic.

Uiteraard ook al bezig met het denken aan de toekomst en een aantal vragen waar jullie mij misschien bij kunnen helpen;

- hoe hebben jullie je spullen verhuisd? tips?
- hoe hebben jullie dat met je telefoon gedaan; ik heb een gekochte telefoon nu en een simonly abb. denk eraan om deze gewoon voor af te zeggen tot dat ik 1 week speling heb. dus als ik 1 week in amerika ben dat hij dan verloopt.
- tips m.b.t. afscheid familie vrienden? ergens spijt van dat je iets niet gedaan hebt toen je nog in nl was? Ik ga vanaf volgende maand weer thuis wonen bij mijn ouders voor extra tijd te spenderen en tevens geld te sparen. Mijn familie wilt graag dat ik kerst nog daar blijf, maar ik zelf denk, we kunnen nu van alle mooie momenten genieten en als ik kan gaan ga ik; dit ook vanwege mijn verloofde/bijna man:). Die heeft het na kerst tot febr zeer druk op het werk. Als ik voor deze tijd kan komen kan hij gemakkelijker vrij krijgen voor onze trouwdag (doen we eerst voor de wet en plannen daarna een groot feest over een half jaar waarbij mijn familie ook af komt), regelen van ssn een emmigratieadvocaat etc.
- hoe hebben jullie de tijd ingekleed toen je nog niet kon werken?
- hoe ervaren jullie het dat je sociaal contact natuurlijk even minder groot is
- hoe is jullie ervaring met het vinden van werk? doen jullie hetzelfde werk als in nl?
ik ben zelf sociaal werker en momenteel bezig om mijn diploma te laten waarderen, vervolgens moe ik deze weer opsturen naar de social work board van de staat minnesota wara ik ga wonen en gaan ze mij vertellen of deze in orde is. Is deze in orde dan kan ik een examen afleggen om mijn license te krijgen en kan ik hopelijk aan de slag.

Een hoop vragen haha; ik hop dat jullie ze kunnen beantwoorden en ben heel benieuwd hoe het jullie nu in de VS bevalt.

lieve groetjes,

chantal
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

- hoe hebben jullie je spullen verhuisd? tips?
Ik ben met twee koffers, een carry on en een handtas verhuisd. Letterlijke schone lei, dus :)

- hoe hebben jullie dat met je telefoon gedaan; ik heb een gekochte telefoon nu en een simonly abb. denk eraan om deze gewoon voor af te zeggen tot dat ik 1 week speling heb. dus als ik 1 week in amerika ben dat hij dan verloopt.
Heb mijn KPN abbo vroeg van tevoren opgezegd en had de laatste maand or so prepaid beltegoed. M'n iPhone heb ik toen ingeruild hier in de US bij Verizon, kreeg daar zo'n $200 voor dus dan gespendeerd aan een phone case en een FitBit. Ga je je telefoon behouden? Elke provider hier gebruikt een ander radio systeem hier, zoals CDMA, GSM, UMTS etc dus als je je telefoon houdt, even kijken welk radio systeem jouw telefoon onderhoudt zodat je je provider kan kiezen.


- tips m.b.t. afscheid familie vrienden? ergens spijt van dat je iets niet gedaan hebt toen je nog in nl was? Ik ga vanaf volgende maand weer thuis wonen bij mijn ouders voor extra tijd te spenderen en tevens geld te sparen. Mijn familie wilt graag dat ik kerst nog daar blijf, maar ik zelf denk, we kunnen nu van alle mooie momenten genieten en als ik kan gaan ga ik; dit ook vanwege mijn verloofde/bijna man:). Die heeft het na kerst tot febr zeer druk op het werk. Als ik voor deze tijd kan komen kan hij gemakkelijker vrij krijgen voor onze trouwdag (doen we eerst voor de wet en plannen daarna een groot feest over een half jaar waarbij mijn familie ook af komt), regelen van ssn een emmigratieadvocaat etc.
Ik heb vier weken de tijd genomen om te doen wat ik wilde, of dat nu alleen was of met vrienden of/en familie, bloemen gelegd op de graven van mijn grootouders and that's it. Heb wel een afscheidsfeest gegeven maar dat was voor mij persoonlijk voldoende. Wat bedoel je met regen van ssn een emigratie advocaat?

- hoe hebben jullie de tijd ingekleed toen je nog niet kon werken?
Het niet werken was heel rot. Ik voelde me elke dag meer en meer repetitive. Dan maar wandelen, work outs etc! Mijn man was gelukkig heel begrijpend en we gingen zvm doen tijdens zijn vrije uren.

- hoe ervaren jullie het dat je sociaal contact natuurlijk even minder groot is
Vond het persoonlijk ***. Was in NL echt een social butterfly en in de States was ik erg muted. Kon geen auto rijden, mocht niet werken, woon in de middle of nowhere, als je dat bedoelt. 'T gaat nu beter sinds ik werk :)

- hoe is jullie ervaring met het vinden van werk? doen jullie hetzelfde werk als in nl?
Ik zat in Nederland al in de retail (CoolCat, C&A, en Hornbach for example) en heb hier ook eventjes retail gedaan (JCPenney) maar er weer uitgestapt. Heb zo'n zeven maanden hotel front desk gedaan maar de uren waren te extreem soms dus ik was blij dat ik daar uit was. Werk vinden is wel lastig, het duurde weeeeeeeken voor iemand eens terug belde, maar vaak hoor je niets.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Superbedankt voor dit geweldige antwoord. hier heb ik wat aan.

- met dat punt bedoel ik inderdaad, dat als ik straks in amerika ben hij met mij mee moet gaan zodat ik een social security card kan regelen. Nadat we getrouwd zijn moet hij weer mij brengen zodat ik mijn naam op mijn social security card kan aanpassen.

- wow knap van je dat je met zo weinig spullen naar amerika bent verhuisd. Ik wil mij daar deze week in gaan verdiepen wat het kost om een aantal spullen op te sturen. Wat ik zelf gedaan heb is dat ik tijdens 2 trips dat ik mijn verloofde op zocht al 2 koffers vol met spullen bij hem heb laten staan. De laatste keer dat hij mij kwam bezoeken heb ik hem ook een koffer vol met mijn spullen mee gegeven.
Dus even denken of ik wat ga opsturen of mijn family vraag allemaal 1 extra koffer vol met spullen mee te nemen.

- de tijd inkleden met niet werken, daar zie ik ook wel tegenop. Ik weet wel al dat ik kan gaan studeren om mijn social work examen te halen en kan studeren voor mijn rijexamen te halen. Verder zoeken naar, voor welke organisaties ik graag wil werken, dat als ik kan solliciteren ik weet wat mij leuk lijkt.

- wat je schrijft met sociaal contact, haha zo ben ik hier ook, even op de koffie bij die, even terrasje pikken en bijkletsen, eerder tijd tekort dan teveel, dus ben heel benieuwd hoe mij dat opeens gaat bevallen. Heb er nu al moeite mee dat ik straks mijn vriendinnen niet meer om mij heen heb. gelukkig via mijn verloofde dat ik wat mensen ken. Zijn vrienden zijn superlieverds en zijn familie is gelukkig ook zo leuk!
Je geeft iets op, maar krijgt er ook iets moois voor terug.
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Little Vixen »

Momenteel ook in afwachting van mijn visum (22 December ingediend). Ik ben al helemaal startklaar.


- hoe hebben jullie je spullen verhuisd? tips?
Het meeste heb ik opgeruimd. Grote yardsale gehouden en verkocht. Ik verhuis met 4 koffers, de rest heb ik in dozen vooruit gestuurd. Voor dozen zwaarder dan 10 kilo is dat ongeveer 105,- per doos, maar das goedkoper dan een extra koffer of een container huren.
Ik heb het 'voordeel' dat mijn huis nu net verkocht is en ik tussentijds verhuisd ben naar een vakantiehuisje. Ik heb dus alles al van de hand kunnen doen en dingen waaraan ik twijfelde zijn naar mijn ouders gegaan. Als ik die over een paar maanden mis dan sturen ze die nog wel achter me aan, haha.

- hoe hebben jullie dat met je telefoon gedaan; ik heb een gekochte telefoon nu en een simonly abb. denk eraan om deze gewoon voor af te zeggen tot dat ik 1 week speling heb. dus als ik 1 week in amerika ben dat hij dan verloopt.
Ik lever mijn 'nieuwe' telefoon in bij de KPN winkel en laat mijn abbonnement nog een maandje doorlopen. Zodra ik land en een SSN heb gaan we een nieuwe telefoon voor mij halen.
- tips m.b.t. afscheid familie vrienden? ergens spijt van dat je iets niet gedaan hebt toen je nog in nl was? Ik ga vanaf volgende maand weer thuis wonen bij mijn ouders voor extra tijd te spenderen en tevens geld te sparen. Mijn familie wilt graag dat ik kerst nog daar blijf, maar ik zelf denk, we kunnen nu van alle mooie momenten genieten en als ik kan gaan ga ik; dit ook vanwege mijn verloofde/bijna man:). Die heeft het na kerst tot febr zeer druk op het werk. Als ik voor deze tijd kan komen kan hij gemakkelijker vrij krijgen voor onze trouwdag (doen we eerst voor de wet en plannen daarna een groot feest over een half jaar waarbij mijn familie ook af komt), regelen van ssn een emmigratieadvocaat etc.
Zover ben ik nog niet maar ik merk wel dat nu het dichterbij komt het steeds moeilijk er wordt vooral voor mijn moeder. Ze wil graag heel veel tijd met mij doorbrengen en dat is wel eens moeilijk. Zorg iig dat je ruim van tevoren bedenkt met wie je nog even bij wil kletsen voordat je gaat en plan dat nu alvast in, want daar ga je straks geen tijd meer voor hebben.
Een immigratie advocaat heb je echt niet nodig! Zorg dat je nu al je AOS pakketje klaar maakt dan kun je die straks als je getrouwd bent meteen aanvullen en opsturen.

- hoe hebben jullie de tijd ingekleed toen je nog niet kon werken?
- hoe ervaren jullie het dat je sociaal contact natuurlijk even minder groot is
Mijn hubby-to-be heeft 4 kinderen waarvan er 2 thuis wonen dus ik zal me zeker niet vervelen. De eerste tijd zal ik nodig hebben om aan de mensen en cultuur te wennen, het is tenslotte geen vakantie meer. Abbo bij de bieb, misschien vrijwilligerswerk bij de kerk. Ook wil ik graag veel tijd door gaan brengen met mijn nieuwe schoonouders en schoonbroers- zussen.
- hoe is jullie ervaring met het vinden van werk? doen jullie hetzelfde werk als in nl?
ik ben zelf sociaal werker en momenteel bezig om mijn diploma te laten waarderen, vervolgens moe ik deze weer opsturen naar de social work board van de staat minnesota wara ik ga wonen en gaan ze mij vertellen of deze in orde is. Is deze in orde dan kan ik een examen afleggen om mijn license te krijgen en kan ik hopelijk aan de slag.
Daar ben ik zelf ook nog niet achter. Mijn eigen diploma's worden niet geacrediteerd dus ik moet helemaal opnieuw beginen. Ook iets wat ik in dat eerste half jaar/jaar wil gaan doen, mijn Amerikaans diploma halen.


PS
Ze zijn bezig met de laatste weken van December, dus het duurt niet lang meer voordat ze aan Januari beginnen!!!!
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Sunny2007 »

Hey superbedankt voor je reactie, leuk om te lezen hoe anderen zich voorbereiden.

Mag ik vragen welk transportbedrijf jij hebt gebruikt om je spullen te verschepen? Ik wil dat ook deze maand al gaan doen, denk zelf momenteel aan fedex omdat ik daar fijne verhalen over hoor. Een vriendin van mij werkt met expads, waarvan het grootste deel het via fedex heeft verstuurd.

Ja ik wil een emmigratieadvocaat omdat ik zo bang ben om fouten te maken. Ik wil ook mijn nls paspoort naast mijn Amerikaans paspoort behouden. Hier moet ik me nog wat meer in verdiepen, maar wat ik tot dusver lees gaat dit niet zo geheel makkelijk. Eerst maar eens focussen op de emmigratie en mijn visum in handen krijgen. Kan niet wachten om eindelijk samen te zijn en ons leven te starten.

Wat rot voor je diploma, wat voor diploma heb je als ik vragen mag en heb je hem in amerika laten waarderen? Meestal vertellen ze je dan welke vakken je eventueel nog moet doen zodat je diploma wel goed genoeg is. Ik heb zelf mijn diploma hier laten legaliseren. Ik heb 1 papiertje wat nog niet in het engels was laten vertalen door een beëdigd vertaler en nu ben ik hem in amerika aan het laten waarderen.

Eeek ja spannend het komt nu steeds dichterbij.

Ik heb al besloten om in augustus mijn ontslag in te dienen. Dan neem ik aan dat ik al verder in het proces ben. Dan moet ik 2 maanden uitwerken en kan ik in november naar amerika gaan. Ik heb in oktober nog vakantie, dat laat ik lekker zo staan.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Dutchess »

Sunny2007 schreef:Ik wil ook mijn nls paspoort naast mijn Amerikaans paspoort behouden. Hier moet ik me nog wat meer in verdiepen, maar wat ik tot dusver lees gaat dit niet zo geheel makkelijk.
Dat komt pas over 3 jaar aan de orde, dus maak je daar voorlopig geen zorgen over. Wie weet hoe de Nederlandse wetgeving er tegen die tijd uitziet.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Little Vixen »

Sunny2007 schreef:Hey superbedankt voor je reactie, leuk om te lezen hoe anderen zich voorbereiden.

Mag ik vragen welk transportbedrijf jij hebt gebruikt om je spullen te verschepen? Ik wil dat ook deze maand al gaan doen, denk zelf momenteel aan fedex omdat ik daar fijne verhalen over hoor. Een vriendin van mij werkt met expads, waarvan het grootste deel het via fedex heeft verstuurd.

Ja ik wil een emmigratieadvocaat omdat ik zo bang ben om fouten te maken. Ik wil ook mijn nls paspoort naast mijn Amerikaans paspoort behouden. Hier moet ik me nog wat meer in verdiepen, maar wat ik tot dusver lees gaat dit niet zo geheel makkelijk. Eerst maar eens focussen op de emmigratie en mijn visum in handen krijgen. Kan niet wachten om eindelijk samen te zijn en ons leven te starten.

Wat rot voor je diploma, wat voor diploma heb je als ik vragen mag en heb je hem in amerika laten waarderen? Meestal vertellen ze je dan welke vakken je eventueel nog moet doen zodat je diploma wel goed genoeg is. Ik heb zelf mijn diploma hier laten legaliseren. Ik heb 1 papiertje wat nog niet in het engels was laten vertalen door een beëdigd vertaler en nu ben ik hem in amerika aan het laten waarderen.

Eeek ja spannend het komt nu steeds dichterbij.

Ik heb al besloten om in augustus mijn ontslag in te dienen. Dan neem ik aan dat ik al verder in het proces ben. Dan moet ik 2 maanden uitwerken en kan ik in november naar amerika gaan. Ik heb in oktober nog vakantie, dat laat ik lekker zo staan.
Ik heb ze gewoon via postNL verstuurd. Allemaal netjes aangekomen.
Je mag straks gewoon je Nederlands paspoort houden omdat je trouwt met een Amerikaan (is een uitzondering op de 'geen 2 nationaliteiten'-regel). Mits ze uiteraard de regels niet veranderen.
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Sunny2007 schreef: Ja ik wil een emmigratieadvocaat omdat ik zo bang ben om fouten te maken.
Zelfs immigratie advocaten maken fouten! Soms snappen ze niet eens wat ze doen en het is absoluut geen garantie voor goedkeuring of snellere verwerking van je green card application. En daarbij gaat je hele process dan nog langzamer want uiteindelijk moet jij het alsnog invullen -> opsturen naar de advocaat -> die leest het door -> die stuurt het weer op. $4000 extra voor iets wat je zelf gemakkelijk kan doen! Het is een kwestie van gewoon goed lezen. Visajourney heeft voorbeeld pagina's die helpen, en je kan cover letters googlen. Het is heus niet zo moeilijk, anders hadden meerdere van ons hier een advocaat ingeschakeld :)

Ik heb alleen een request for initial evidence gehad tijdens mijn AOS fase omdat ze mijn tax returns waren kwijt geraakt. That's it!
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Sunny2007 »

Heyy bedankt voor de reacties.

Ah joh gewoon via post nl? Is natuurlijk ook een optie. Ik heb een drukke werkweek gehad, nog geen tijd gehad om me in het verschepen van de spullen te verdiepen. Ik laat wat weten zodra ik het gedaan heb en hoeveel het kost etc.

Momenteel bezig met mijn diploma te waarderen. Ik had een reactie dat ze toch nog meer informatie willen. Dus nu weer alles gaan uittypen en donderdag terug naar mijn school nu ze nog open zijn.

Ik wil inderdaad ook de nlse nationaliteit behouden naast mijn amerikaans staatsburgerschap. Inderdaad over 3 jaar dan. Ik vind het op internet nogal onduidelijk. Want kan je nu alleen nlse blijven als je je green card behoud of ook als je echt amerikaans staatsburger wordt.

Verder ben ik een lijst aan het maken wat ik moet regelen voordat ik ga van zaken abbonementen etc afzeggen, auto nog verkopen etc. Zet ik ook hierop zodra ik het klaar heb, kunnen we elkaar helpen en aanvullen.

Fijne dag allemaal.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Dutchess »

Zolang jij een green card hebt, behoud je je NL nationaliteit zonder enig probleem (ik heb 20 jaar m'n groene kaart gehad).

Zodra je de Amerikaanse nationaliteit krijgt, verlies je je NL nationaliteit TENZIJ je op het moment van naturalisatie getrouwd bent met een Amerikaan. (Er zijn nog 2 andere uitzonderingsregels maar die zijn hoogstwaarschijnlijk niet op jou van toepassing.) Dan heb je dus dubbele nationaliteit. Je moet wel een hoop documenten overleggen om te bewijzen dat je in aanmerking komt voor deze uitzondering. Die documenten lever je nadat je tot Amerikaanse genaturaliseerd bent. Dat doe je òf als je je NL paspoort vernieuwt, òf als je een "Verklaring Behoud Nederlanderschap" aanvraagt.

Maar nogmaals, maak je daar nu nog niet druk over. Je hebt nog minstens 3 jaar de tijd om je hierover in te lezen. De gelegaliseerde documenten moeten recent zijn op het moment van aanvraag, dus die hoef je nu nog niet te verzamelen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Wel alvast bedankt voor je uitleg. Altijd fijn om iets op voorhand te weten hoe het een beetje in elkaar zit en inderdaad wie weet hoe de wetgeving tegen die tijd er weer uit ziet. Nu eerst maar eens zorgen dat ik hier alles geregeld krijg en hopelijk in november eindelijk voorgoed samen ben met mijn verloofde/man.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Om nog terug te vallen op de onduidelijkheid die je ervaart over het behouden van je Nederlandse burgerschap; er is tot op heden nog steeds een regel geldig dat als je met een Amerikaan getrouwd bent, je dual citizenship mag behouden. Dus na drie jaar citizenship (niet getrouwd zijn, maar drie jaar van het moment dat je permanent resident bent geworden) mag je op basis van je huwelijk N-400 filen en je Nederlandschap behouden door simpelweg op tijd je paspoort te verlengen. That's it!
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Inmiddels ben ik aangekomen bij een medical exam op 26 september en mijn interview op 16 oktober. Yes finally!!

Ik heb dit blog weer even doorgelezen, hier staan zoveel handige tips in super!

Ik lees dat jullie toendertijd via de Hema een documentenmap hebben aangeschaft om daar alle documenten in te stoppen en mee te nemen naar het interview. Was dit uiteindelijk handig? Heb je gewoon de hele map afgegeven om de papieren te laten zien? Ik ben hier zelf nu ook alle papieren in aan het verzamelen.

Ik ben nu bezig met de proof of relationship ; foto's, kopie van betaling bruidsjurk, treinreizen samen, hotelboekingen heb ik er momenteel inzitten. Zou dat genoeg zijn?

ik zie dat' jullie ook skypelogs erbij hadden gedaan; Bij mij staat in de papieren "flight tickets,call logs, and phone bills are generally not accepted as evidence".
Ik denk dat er door de jaren heen wat zaken veranderd zijn; zo praten ze niet meer over een statement of intend to marry om mee te nemen en geen 6 pasfoto's maar 2 pasfoto's.

Ik lees dat jullie het hadden over wel of geen mobiel mee maar als ik op de website van het consulaat in amsterdam kijk mag je dit (tegenwoordig) wel meenemen.

daarbij moet het birthcertificate voorzien zijn van een appostille?
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Ik heb idd een harmonica map aangeschaft toen der tijd en alles op volgorde in de map geplaats.

Begon bijvoorbeeld met appointment letter als eerste want die moet je als eerste tonen -> pakket 4 brief + bewijs dat ik medisch betaalt heb (kreeg een geschreven briefje mee van Dhr. Schulte) -> Geboorte certificaat + VOG -> affidavit of support + supporting documents -> volledige kopie van mijn K1 petitie, in case ze om iets vraagt uit het pakket -> Proof of relationship van insturen tot interview -> achterin gewoon wat kleine dingetjes gepropt zoals kaartjes van mijn man z'n oma (o.a. verjaardag kaartje, condoleance kaartje toen mijn oma overleedt etc). Map niet afgegeven, alleen de documenten eruit gehaald die ze wilde zien. Het is meer om te laten zien aan de Interview Officer dat je goed voorbereidt bent. Daar houden ze van. Ik vond het eindelijk erg handig voor mezelf dan voor het consulaat. Ik hou er van om dingen op orde te hebben & ik voelde me enorm goed voorbereid d.m.v het gebruik van een harmonica map.

Skypelogs is optioneel, can't hurt to add. Denk met USCIS maar zo: liever iets meenemen en ze vragen er niet om dan niets mee nemen en ze vragen erom. Je kan uiteindelijk stukjes logs invoegen op een pagina en zo een paar paginas meenemen --just in case.

Je geboorte certificaat komt met een mooi holographic zegeltje. Dat is de 'appostille'
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Superbedankt voor je reactie.

Ik heb maar meteen nog wat skypelogs geprint en verjaardagskaarten die ik heb gekregen van zijn moeder en tante erbij gedaan en e-mails van mij en zijn moeder.

Ik heb een uitreksel van mijn geboortecertificaat en hier staat alleen een stempel op van de gemeente en zeer zeker geen apostille. Hmm dan toch maar naar de rechtbank toe voor een apostille.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Oh nee niet nodig joh! Ik denk helemaal verkeerd. De VOG heeft een mooi holographic zegeltje, mijn geboorte certificaat heeft alleen een gemeente stempel. Geen problemen mee gehad!

Enige waar je eventueel een appostille voor zou moeten halen is als je scheidingsdocumenten zou moeten aanleveren. En nogmaals, je hebt het bewijs-aanleveren in je eigen handen. Voor mij persoonlijk hielp het om een extra velletje dat niets weegt bij te hebben --just in case. De IO die mijn interviewde twee jaar geleden vroeg om helemaal niets, ondanks dat ik het zelf nog voorstelde: "I have -evidence-. Would you like to see it?" "Oh no,it's good."

Again, persoonlijke keuze.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Sunny2007 »

hallo,

ah ok super, dan laat ik het zo! Nu hopen dat alles in orde is haha. Ben blij als het achter de rug is en ik kan gaan :)
Bjorn32
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2018, 01:05
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: De zoveelste K1!

Bericht door Bjorn32 »

Beste mensen,

ik wil niemand ontmoedigen, maar ik lees nog erg vaak opmerkingen over kaartne, skypelijsten en uitgewerkte telefoongesprekken die worden opgevoerd als bewijs van een relatie m.b.t. het verkrijgen van een K1-visum.
Het enige bewijs dat tegenwoordig voor het Consulaat Generaal van de VS in Amsterdam tijdens het K1-visa interview als "proof of relationship" wordt aanvaard zijn FOTO's waar BEIDE verloofden opstaan, genomen in zowel NEDERLAND als de VERENIGDE STATEN. Alle andere documente zoals skypecalls, kaartjes, tickets, bonnetjes, gesprekslijsten en dergelijke worden naar de prullenbak verwezen en gelden NOOIT als bewijs van een bonafide relatie.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Hoe dan ook; Men moet gewoon bij voegen waar ze zicht zelf prettig bij voelen.

Advies aannemen van een persoon zonder back-up informatie, of geldige links, is meer riskant dan iets bij je petitie voegen waar niet naar gekeken wordt. Het is altijd goed om wat extra bewijs van contact mee te leveren.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer