Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reizen naar Verenigde Staten tijdens aanvraag K1 visum
-
Chargeotto
- Amerika-ontdekker
Reizen naar Verenigde Staten tijdens aanvraag K1 visum
Op dit moment ben ik al vergevorderd in het proces om een K1 visum te krijgen om volgend jaar waarschijnlijk in April te trouwen. Op dit moment wacht ik op de laatste documenten om vervolgens naar het consulaat in Amsterdam de brief terug te sturen dat ik klaar ben voor een afspraak voor het interview.
Nu ben ik echter van plan binnenkort voor een laatste keer naar Amerika te gaan voor ongeveer 2,5 week op vakantie in oktober of november.
Nu vraag ik me af, stel dat het consulaat volgende maand dan ineens een afspraak inpland als ik op vakantie ben, of ik die afspraak voor het interview nog wijzigen?
Of is de afspraak die hun plannen een afspraak waar je koste van het kost ervoor moet zorgen dat je beschikbaar bent.
Verder lees ik op het forum hier vaak wisselende reacties of het mogelijk is om op een esta naar de Verenigde Staten te reizen terwijl je bezig bent met het immigratieproces. Ik lees meestal verhalen dat men gewoon doorgelaten wordt, dus het lijkt mij dat het risico hiervoor wel meevalt?
Nu ben ik echter van plan binnenkort voor een laatste keer naar Amerika te gaan voor ongeveer 2,5 week op vakantie in oktober of november.
Nu vraag ik me af, stel dat het consulaat volgende maand dan ineens een afspraak inpland als ik op vakantie ben, of ik die afspraak voor het interview nog wijzigen?
Of is de afspraak die hun plannen een afspraak waar je koste van het kost ervoor moet zorgen dat je beschikbaar bent.
Verder lees ik op het forum hier vaak wisselende reacties of het mogelijk is om op een esta naar de Verenigde Staten te reizen terwijl je bezig bent met het immigratieproces. Ik lees meestal verhalen dat men gewoon doorgelaten wordt, dus het lijkt mij dat het risico hiervoor wel meevalt?
Re: Reizen naar Verenigde Staten tijdens aanvraag K1 visum
Met C1 aanvraag in progress werd ik zonder problemen doorgelaten. Ik ging ook voor 2,5 weken.
Van wat ik heb gehoord is dat het wel kan, en dat genoeg mensen worden doorgelaten. Maar dat het echt af hangt van wie je voor je hebt op het vliegveld. Ze mogen je terugsturen, maar ze kunnen je ook dus gewoon door laten. Je kan het proberen, maar er zit dus altijd een risico aan verbonden.

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Neem heel de papierwinkel mee, zodat je aan kan tonen dat je echt niet illegaal wilt emigreren, maar dat je het via de officiele weg doet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik ga het rond die tijd ook zelf proberen, 2 weken rond eind oktober en begin november, dit omdat ik 7 november een ball heb in amerika met mijn verloofde... dus ik hoop zelf van harte dat ik erdoor kom!!! Ik neem mijn noa2 mee, en waarsch heb ik tegen die tijd ook al een afspraak voor een interview etc. Ik denk at at veel uitmaakt of je erdoor kan komen, je moet denk ik gewoon heel overtuigend overkomen en niet alsof je iets van plan bent...
Approved K1 - 12/11/15 (on my birthday!)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
-
Chargeotto
- Amerika-ontdekker
Maar heeft er iemand een idee wat er gebeurt "stel" dat volgende week het consulaat van Amsterdam een afspraak voor mij inplant half oktober, terwijl ik binnenkort ook tickets ga boeken en dus dan niet op die afspraak er kan zijn. Ik heb geen idee hoelang het nog duurt tot ik een interview datum weet, dus wil niet wachten eigenlijk totdat ik een datum heb met een vliegticket boeken en vrij te vragen enzo op mijn werk.
Ik neem aan dat het bij het consulaat wel mogelijk is een afspraak te verzetten? Of is een afspraak die hun plannen zo van "je MOET die datum er zijn als je een visum wilt".
Ik neem aan dat het bij het consulaat wel mogelijk is een afspraak te verzetten? Of is een afspraak die hun plannen zo van "je MOET die datum er zijn als je een visum wilt".
Wachten tot alles is afgerond. Daarna pas verdere plannen maken. 
-
Chargeotto
- Amerika-ontdekker
Dat kan dus juist niet, aangezien ik volgende maand op vakantie nog erheen wil, zodat er nog tijd tussen zit voordat ik emigreer.
Voordat ik uberhaupt de afspraak weet kan misschien nog wel een maand of langer duren, en voor 1 afspraak die misschien wel gewoon te verzetten zou zijn in het ergste geval hoef ik toch niet een hele reis niet af te zeggen? Als ik nu over een maand niet ga, dan wordt het wel erg dicht op mijn emigratie.
Voordat ik uberhaupt de afspraak weet kan misschien nog wel een maand of langer duren, en voor 1 afspraak die misschien wel gewoon te verzetten zou zijn in het ergste geval hoef ik toch niet een hele reis niet af te zeggen? Als ik nu over een maand niet ga, dan wordt het wel erg dicht op mijn emigratie.
Ik heb begin dit jaar gewacht met het opsturen van het briefje dat ik alle formulieren rond had tot ik terug was van mijn vakantie. Ik had eind jan. de brief van het consulaat met alle info die ik moest verzamelen enzo. Pas als jij het formulier hebt teruggestuurd dat je alles hebt plannen zij een afspraak in. Ik wou inderdaad ook geen risico nemen en heb dus tot half maart gewacht met het insturen van dit formulier. En maar goed ook want uiteindelijk had ik 20 april mijn interview, ongeveer een maand later dus.
Het consulaat en USCIS interesseert je vakantie niets: die verwerken je visum. Je kunt dus alleen met het systeem werken zoals het bestaat: er tegen in gaan / uitzonderingen aanvragen is verspilde moeite.
Ik heb in 2009 ook mijn laatste gesprek verplaatst maar daar waren ze bijzonder geïriteerd over en kon toen alleen vanwege een belangrijke reden. Ik zou het risico niet nemen.
Ik heb in 2009 ook mijn laatste gesprek verplaatst maar daar waren ze bijzonder geïriteerd over en kon toen alleen vanwege een belangrijke reden. Ik zou het risico niet nemen.
-
Chargeotto
- Amerika-ontdekker
Oke dat is goed om te weten. Ik had enige hoop dat (gezien dat hun manier/systeem van werken waar totaal geen inzicht in is) men wel afspraken kan verzetten naar een moment dat het goed uitkomt. Natuurlijk hoeft dat niet voor ieder klein dingetje te zijn, maar het is een beetje vreemd dat alles maar moet wijken voor een gesprek.
Maar dan ga ik even nadenken.... ik zou het formulier nog een tijdje niet terug kunnen sturen. Is er een maximum datum waarop je het opgestuurd moet hebben? Ik heb het formulier nu al meer dan een maand, en misschien zelfs al 1.5 maand in bezit namelijk en wacht nog steeds totdat ik alle benodigde documenten heb.
Hoelang duurt het trouwens ongeveer na het interview totdat je echt naar Amerika mag?, gaat dat dan al meteen in na dat gesprek?.... aangezien we in April willen trouwen zou ik dus in theorie tot november kunnen wachten met het formulier terug te sturen en daardoor gewoon eind oktober voor 2 of 3 weken weg kunnen naar Amerika zonder zorgen.
Maar dan ga ik even nadenken.... ik zou het formulier nog een tijdje niet terug kunnen sturen. Is er een maximum datum waarop je het opgestuurd moet hebben? Ik heb het formulier nu al meer dan een maand, en misschien zelfs al 1.5 maand in bezit namelijk en wacht nog steeds totdat ik alle benodigde documenten heb.
Hoelang duurt het trouwens ongeveer na het interview totdat je echt naar Amerika mag?, gaat dat dan al meteen in na dat gesprek?.... aangezien we in April willen trouwen zou ik dus in theorie tot november kunnen wachten met het formulier terug te sturen en daardoor gewoon eind oktober voor 2 of 3 weken weg kunnen naar Amerika zonder zorgen.
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zodra je je interview heb gehad zou je binnen een week je paspoort met visum terug moeten hebben en dan kun je gelijk weg als je wilt. Visum is 6 maanden geldig.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
-
Chargeotto
- Amerika-ontdekker
Ja oke, dus met andere woorden moet ik gewoon eens gaan hopen dat die stomme advocaat die dit regelt eens de documenten gaan opsturen naar mij. Ik wordt er zo moe van, dat alles zo enorm traag gaat. Ik denk misschien te simpel, maar als ik een formulier zie dat ingevuld moet worden online dan doe ik dat meteen nog dezelfde dag en is het klaar. Maar om de 1 of andere reden moet er bij zo'n advocaat die er nog eens 1000 dollar per fase van het imigratieproces voor rekend weken overheen gaan (en wij dachten juist dat het sneller zou gaan als alles meteen goed ingevuld zou worden en we geen fouten konden maken).
Dit kan ik echter nu niet meer terugdraaien, en zal dus maar moeten blijven wachten tot ik de documenten in bezit heb, aangezien ik niet kan riskeren nu dat formulier in te sturen en dan die documenten straks niet op tijd te hebben.
Hierdoor is een vakantie plannen nogal lastig, want ik wil niet te dicht op de emigratie komen, maar moet dus nu wel wachten eigenlijk tot ik het visum in bezit heb en mijn paspoort weer terug heb. (wat nog wel even gaan duren denk ik)
Dit kan ik echter nu niet meer terugdraaien, en zal dus maar moeten blijven wachten tot ik de documenten in bezit heb, aangezien ik niet kan riskeren nu dat formulier in te sturen en dan die documenten straks niet op tijd te hebben.
Hierdoor is een vakantie plannen nogal lastig, want ik wil niet te dicht op de emigratie komen, maar moet dus nu wel wachten eigenlijk tot ik het visum in bezit heb en mijn paspoort weer terug heb. (wat nog wel even gaan duren denk ik)
Tip: nooit iets uitbesteden in de VS wanneer je het zelf kan. Dat voorkomt een hoop (mogelijke) ellende.
Een K-1 procedure of Immediate Relative immigratie is prima zelf te doen. Sterker nog, kun je beter zelf doen.
Je kunt voor een paar dollar een App kopen waarin alles wordt uitgelegd en volledige instructies plus praktische tips worden gegeven.
Alleen er iets speelt bij een van de twee partners dat een Waiver vereist, kun je beter een immigratie-advokaat inhuren.
Het werk aan je file niet gedaan door de advocaat, maar door een paralegal. Alleen in goede kantoren (meestal kleinere kantoren) houdt de advocaat de hele zaak adquaat in de gaten.
Het is ook de ervaring van velen helaas, dat advokaten oprekken, zelfs problemen veroorzaken, om zo meer 'billable hours' te kunnen berekenen.
Een procedure voor een werkgebonden visum moet altijd via een advokaat worden geregeld omdat er veel bij komt kijken. The devil is always in de details. Maar ook daar loont het er bovenop te blijven zitten en de procedure voort te duwen.
In de US heeft men nogal de neiging werk te laten liggen in de hoop dat een ander het doet, of dat het miraculeus vanzelf gebeurt.
Terugbellen is iets dat altijd wordt belooft, maar zelden gebeurt.
Kortom zelf bellen en domweg 'lastig' zijn. The squeaky wheel gets the grease.
Ik kreeg door toeval het dossier in handen van onze eerste G.K. procedure. Een groot advokatenkantoor had drie jaar rekeningen veroorzaakt en niets gepresteerd. Toen ik de advocate wier naam op de file stond daarover aansprak was haar antwoord: 'Maar niemand gaf aan dat het belangrijk was !'
Je kunt voor een paar dollar een App kopen waarin alles wordt uitgelegd en volledige instructies plus praktische tips worden gegeven.
Alleen er iets speelt bij een van de twee partners dat een Waiver vereist, kun je beter een immigratie-advokaat inhuren.
Het werk aan je file niet gedaan door de advocaat, maar door een paralegal. Alleen in goede kantoren (meestal kleinere kantoren) houdt de advocaat de hele zaak adquaat in de gaten.
Het is ook de ervaring van velen helaas, dat advokaten oprekken, zelfs problemen veroorzaken, om zo meer 'billable hours' te kunnen berekenen.
Een procedure voor een werkgebonden visum moet altijd via een advokaat worden geregeld omdat er veel bij komt kijken. The devil is always in de details. Maar ook daar loont het er bovenop te blijven zitten en de procedure voort te duwen.
In de US heeft men nogal de neiging werk te laten liggen in de hoop dat een ander het doet, of dat het miraculeus vanzelf gebeurt.
Terugbellen is iets dat altijd wordt belooft, maar zelden gebeurt.
Kortom zelf bellen en domweg 'lastig' zijn. The squeaky wheel gets the grease.
Ik kreeg door toeval het dossier in handen van onze eerste G.K. procedure. Een groot advokatenkantoor had drie jaar rekeningen veroorzaakt en niets gepresteerd. Toen ik de advocate wier naam op de file stond daarover aansprak was haar antwoord: 'Maar niemand gaf aan dat het belangrijk was !'
-
Chargeotto
- Amerika-ontdekker
Zojuist ben ik dus erachter gekomen dat mijn paspoort en formulier wat je moet opsturen naar het consulaat dus helemaal nog niet verzonden waren!
En die paralegal leuk mij mailen met de website waar je online een afspraak kan maken. Maar daar las ik:
Do not continue with this process if you have not received a Consular appointment letter from the National Visa Center (NVC), Kentucky Consular Center (KCC) or the Consular Section.
Enter the Consular location and exact date from the appointment letter you received from the NVC, KCC, or the Consular Section.
You are not scheduling an appointment, you are only registering your appointment information from the received appointment letter.
The Consular Section will not process applicants who enter false or different information than what is on your appointment letter.
En toen was ik het dus zat... en heb ik meteen die paralegal gemailt dat ik exact wil weten wat ze nu wel en wat niet gedaan heeft. En heb meteen mijn paspoort kopie + het ds-160 confirmation formulier op de post gedaan naar het consulaat in Amsterdam.
Echter nu ik nog eens alles nalees zie ik dat die paralegal ook nog eens een spelfout in mijn geboorteplaats gemaakt heeft. NAALDWYK terwijl dit NAALDWIJK moet zijn. Stom dat ik dit niet eerder gezien heb, maar heb net alles al in de brievenbus gedaan.
Iemand een idee of dit erg is indien ik een K1 visum zou krijgen waarop mijn geboorteplaats als NAALDWYK staat?.... of zou het ook problemen al kunnen geven bij het interview?
Het liefst wil ik dus laten corrigiren, maar een DS-160 formulier kan je volgens mij niet corrigeren? En ik heb daarnet al de 250 euro betaald in het scherm waarin ik het confirmation number van mijn DS-160 formulier ingevuld heb.
Iemand een advies hoe ik dit het beste en snelste kan aanpassen?
En die paralegal leuk mij mailen met de website waar je online een afspraak kan maken. Maar daar las ik:
Do not continue with this process if you have not received a Consular appointment letter from the National Visa Center (NVC), Kentucky Consular Center (KCC) or the Consular Section.
Enter the Consular location and exact date from the appointment letter you received from the NVC, KCC, or the Consular Section.
You are not scheduling an appointment, you are only registering your appointment information from the received appointment letter.
The Consular Section will not process applicants who enter false or different information than what is on your appointment letter.
En toen was ik het dus zat... en heb ik meteen die paralegal gemailt dat ik exact wil weten wat ze nu wel en wat niet gedaan heeft. En heb meteen mijn paspoort kopie + het ds-160 confirmation formulier op de post gedaan naar het consulaat in Amsterdam.
Echter nu ik nog eens alles nalees zie ik dat die paralegal ook nog eens een spelfout in mijn geboorteplaats gemaakt heeft. NAALDWYK terwijl dit NAALDWIJK moet zijn. Stom dat ik dit niet eerder gezien heb, maar heb net alles al in de brievenbus gedaan.
Iemand een idee of dit erg is indien ik een K1 visum zou krijgen waarop mijn geboorteplaats als NAALDWYK staat?.... of zou het ook problemen al kunnen geven bij het interview?
Het liefst wil ik dus laten corrigiren, maar een DS-160 formulier kan je volgens mij niet corrigeren? En ik heb daarnet al de 250 euro betaald in het scherm waarin ik het confirmation number van mijn DS-160 formulier ingevuld heb.
Iemand een advies hoe ik dit het beste en snelste kan aanpassen?
Komt goed: dat kunnen ze uiteindelijk alsnog corrigeren.
Les geleerd: niet uitbesteden wat je zelf kan doen.
Les geleerd: niet uitbesteden wat je zelf kan doen.
De letter Y is het US equivalent van de IJ - een letter die men hier niet kent.
-
Chargeotto
- Amerika-ontdekker
Ja ik kreeg al binnen een paar minuten een reactie op de email die ik gestuurd had naar het consulaat:
"Naaldwijk or Naaldwyk not a big issue.
Immigrant visa unit"
En ja, ik besteed liever niks meer uit als ik het zelf kon doen. De paralegal gaf aan dat ik het medisch onderzoek al kan laten uitvoeren bij die dokter in Amsterdam. Is het daadwerkelijk ook zo, dat voordat ik de instructies officieel al heb om dat medisch onderzoek te doen al die dokter kan bellen om het onderzoek en rontgenfoto te laten maken in Amsterdam?
"Naaldwijk or Naaldwyk not a big issue.
Immigrant visa unit"
En ja, ik besteed liever niks meer uit als ik het zelf kon doen. De paralegal gaf aan dat ik het medisch onderzoek al kan laten uitvoeren bij die dokter in Amsterdam. Is het daadwerkelijk ook zo, dat voordat ik de instructies officieel al heb om dat medisch onderzoek te doen al die dokter kan bellen om het onderzoek en rontgenfoto te laten maken in Amsterdam?
Bij mijn weten kun je de medical exam pas laten doen als je een afspraak hebt voor het visum interview.
Meestal vindt de exam ong. een week voor het visa intvu plaats.
Zoek je vaccinatie-boekje op om prikken te bewijzen ! Heb je het niet, kontakt de RIVM.
Search hier even, het is in een aantal ond. aan de orde gekomen.
Je krijgt instructies van het Consukaat, maar moet inderdaad zelf de afspraak maken.
Het laten maken van de R-foto doe je meestal voor je naar de dokter gaat, elders, en het is een walk-in gebeuren.
Je wilt het med. exam ook niet te lang tevoren laten uitvoeren, want de resulaten zijn 12 maanden geldig.
Nadat je bent getrouwd in de US, begin je de Status Adjustment procedure.
In je verzegelde Visa Packet zit enveloppe - die ook is verzegeld - de results of de med exam en je immunizatie report.
De gegevens zijn electronisch aan het Consulaat doorgeven.
Vraag de dokter voor het onderzoek om een kopietje van de med exam results en het vaccinatie report. Check dit alles meteen.
Di. het enige moment dat vergissingen/omissies rechtgezet kunnen worden.
Officieel is het mex exam geldig 12 maanden tot en met het indienen van de AOS petitie.
Echter sommigen hebben gemerkt dat het 12 maanden tot en met de toekenning G.K. kan zijn. Is USCIS langzaam dan loop je kans de med exam opnieuw te moeten ondergaan. (Idem wanneer een vervelende CBP officer de verzegelde med exam enveloppe openmaakt.)
Je krijgt de X-ray op een CD-rom. Stop die in je handbabage. Er wordt zelden/nooit om gevraagd, maar het is gebeurd dat CPB er een issue van maakte.
Meestal vindt de exam ong. een week voor het visa intvu plaats.
Zoek je vaccinatie-boekje op om prikken te bewijzen ! Heb je het niet, kontakt de RIVM.
Search hier even, het is in een aantal ond. aan de orde gekomen.
Je krijgt instructies van het Consukaat, maar moet inderdaad zelf de afspraak maken.
Het laten maken van de R-foto doe je meestal voor je naar de dokter gaat, elders, en het is een walk-in gebeuren.
Je wilt het med. exam ook niet te lang tevoren laten uitvoeren, want de resulaten zijn 12 maanden geldig.
Nadat je bent getrouwd in de US, begin je de Status Adjustment procedure.
In je verzegelde Visa Packet zit enveloppe - die ook is verzegeld - de results of de med exam en je immunizatie report.
De gegevens zijn electronisch aan het Consulaat doorgeven.
Vraag de dokter voor het onderzoek om een kopietje van de med exam results en het vaccinatie report. Check dit alles meteen.
Di. het enige moment dat vergissingen/omissies rechtgezet kunnen worden.
Officieel is het mex exam geldig 12 maanden tot en met het indienen van de AOS petitie.
Echter sommigen hebben gemerkt dat het 12 maanden tot en met de toekenning G.K. kan zijn. Is USCIS langzaam dan loop je kans de med exam opnieuw te moeten ondergaan. (Idem wanneer een vervelende CBP officer de verzegelde med exam enveloppe openmaakt.)
Je krijgt de X-ray op een CD-rom. Stop die in je handbabage. Er wordt zelden/nooit om gevraagd, maar het is gebeurd dat CPB er een issue van maakte.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3229 Weergaves
-
Laatste bericht door USInsider
-
- 5 Reacties