Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Annaw
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2015, 22:52

Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door Annaw »

Eindelijk na 3 jaar heb ik dan mijn greencard, en ik kan ook al heel snel Americaan worden.
Ik heb echter nog huisraad in Nederland staan. Bankstel en zo voorts.
Ik probeer nu een beetje te wikken en te wegen of het de moeite is om het te verschepen.
Weet iemand een bedrijf die dit voor een redelijke prijs doet. En op wat voor prijs kan ik dan rekenen.
Alles moet naar Arizona.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door Dbacks2 »

Als je enigzins hangt aan je europese smaak is het zeker de moeite waard om meubels te verkassen :-)
Naast Ikea en loeidure merken zijn wij hier nog niks moderns tegengekomen... (gelukkig houden we wel van Ikea)

Wij hebben Altas gebruikt... niet de allerlaagste offerte, maar ze hadden tenminste een idee waar ze mee bezig waren. Customer Service was goed, snel en behulpzaam, aflevering was ook keurig in orde. Zou ze gewoon even bellen voor een offerte...

(en gefeliciteerd met je greencard! Waar in Arizona ga je je vestigen? Of ben je al hier en staan alleen je spullen nog in NL?)
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door Dude »

Ik weet niet waar je precies in NL woont, maar in Antwerpen zit Gosselin moving : http://www.gosselingroup.eu/removal-moving .
Wij hebben die gebruikt en zijn er tevreden over. Je kan kiezen uit verschillende pakketten qua grootte, tot een ganse container moest dat nodig zijn. Alles is van deur tot deur. Je hebt wel de mogelijkheid om zelf in te pakken om de prijs iets te drukken.

Ik ben ook benieuwd waar je naar toe gaat of al bent... Phoenix (zoals de meeste) of toch elders? Wij zitten in Tucson.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door USInsider »

Meerdere slechte ervaringen met Allied - slordig, ondeskundigd, schade veroorzaakt/niet vergoed, oneerlijk zelfs.
Vervolgens goede ervaringen met Atlas - spijt dat we daar niet van meet af aan voor hadden gekozen.

Mbt. je meubilair - kijk snel in wat meubelwinkels en on-line of je iets van je gading ziet. Beslis dan wat de beste oplossing is.
Maar inderdaad, echt mooi meubilair - voor redelijke prijzen - ben ik hier niet echt vaak tegengekomen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 28 jul 2015, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door kastelke »

Goede ervaring met Allied uit Antwerpen in 2010.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door Big_Mo »

Annaw schreef:Eindelijk na 3 jaar heb ik dan mijn greencard, en ik kan ook al heel snel Americaan worden.
:offtopic: Zit daar niet een 5 jaar wachttijd op nadat je je greencard ontvangt? Sorry voor de Hijack
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door Bennogr »

Als je getrouwd bent is dat 3 jaar, als alleenstaande duurt het vijf jaar na je groene kaart voordat je Amerikaan kan worden. Als je met een militair getrouwd bent (of militair bent) kan het mogelijk sneller.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door Rudolfje »

Toch zijn er in de US, naast de Ikea, ook andere zaken waar je moderne meubels kunt kopen. Weet je budget niet maar hier zien wij altijd leuke meubels en deze zitten allemaal in en rond Phoenix/Scottsdale:

Crate & Barrel
Restoration Hardware
Copenhagen
West Elm
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door Dbacks2 »

Dat zijn inderdaad allemaal leuke zaken... maar kijk eerst naar de prijzen voor je besluit om daar je huis mee vol te zetten... een eetkamer tafel van 3000 dollar en 6 stoelen van 300/400 per stuk zijn niet echt bedragen waar je op zit te wachten zo net na een emigratie...

Kijk ook eens bij Living Spaces... die zitten een beetje tussenin.. en 'the potato barn' ... geen goede online kandidaat want veel enkele stuks.. maar wel een gave winkel!
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door Essiej »

Mag ik hier even inbreken?

Wij zijn bezig met ons visa, en ik neem geen meubelstukken mee, maar wil van te voren al wat boeken en kleding verzenden (ook naar Arizona). Wat zou dan het handigst zijn?
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door USInsider »

Cost Plus World Market heeft ook een aardige selektie meubilair tegenwoordig.

Plus er zijn ook de thrift stores en winkels van tweedehands meubilair uit 'estate sales'. Voor sofa's meestal niet zo een goed idee, maar eetkamersets zijn vaak pristine - aangezien die alleen jarenlang meubilair hebben staan te wezen in de meeste US huizen.
Ik heb ooit een schitterende eetkamerset gevonden voor weinig geld (helaas gingen we weer verhuizen en ik moest 'em weggeven.)
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door Dbacks2 »

Essie, onze ervaring is dat de meeste 'verhuizers' niets sturen als het aan de andere kant niet kan worden opgevangen door iemand die tot dezelfde partij behoort. Dus wij kregen vragen als: wanneer verzenden en wanneer zijn jullie dan daar? Nu was het in ons geval geen probleem want Dbacks ging 3 maanden voor ons uit, maar je hebt dus wel iemand nodig in dit soort gevallen waar de douane contact mee op kan nemen.

Per koerier zal waarschijnlijk alleen een adres voldoen en willen ze wel contact in NL zoeken als dat nodig mocht blijken... de post... zou ik persoonlijk niet doen; er komt hier erg veel niet aan...(of op tijdstippen dat je het allang verloren beschouwt)

Leuk dat je ook naar Arizona komt! Heb je al woonruimte/woonplaats op het oog??
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door hemmie »

Toen wij vanuit India naar de VS verhuisden hebben we ruim vooraf laten inpakken en uiteindelijk ging de container net een paar dagen voor wij het land uit gingen op de boor. Wij hadden toen echter nog geen visum, zijn eerst een maand in NL geweest en toen pas, inmiddels met visum, naar de VS. Onze container kwam uiteindelijk een paar weken na ons aan. Er is destijds nooit over gesproken dat dat een probleem zou zijn.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door USInsider »

Ik denk dat het verschil maakt of je wat spullies opstuurt naar iemand die bereid is de doos aan te pakken, of dat het om verhuis-goed gaat.

Spullen die je opstuurt aan derden zijn tot zekere hoogte vrijgesteld van invoerrechten - hoewel het in de US wat makkelijker gaat dan in Ned.
Er moet een douane-verklaring worden bijgevoegd waarin aangegeven wordt wat er in een doos zit en wat de waarde is.
Je kunt als 'gift' aanmerken. Als je een lage waarde aangeeft kun je alleen voor die waarde verzekeren.
Ik zou zeker verzekeren, want dan krijgt de doos een nummer en is te volgen. Zonder dat nummer is de kans groot dat je de doos nooit meer ziet. (Been there, done that.) Ik heb nooit problemen gehad met USPS verzendingen die ik aldus 'gezekerd' had. Maar zonder dat ben je rechteloos.

Verhuis-boedel betekent dat men eenmalig na immigratie spullen die men al heeft, mag invoeren zonder dat daar rechten op betaald moeten worden. Er zijn enige regels voor, bv. dat je iets min. 6 maanden al in je bezit moet hebben. Ik dacht ook dat je max een jaar hebt om de invoer te doen.
En er moet inderdaad een bona-fide immigrant zijn. (De verhuiswagen met onze spullen heeft vast gestaan vanwege gebrek aan de juiste papieren hieromtrent.)
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door ned in MO »

Als je een paar dozen wilt versturen ben ik waarschijnlijk de beste optie. (ik doe dat voor mijn beroep)
Meubilair versturen zou ik niet doen. Niet de moeite waard. Gewoon verkopen en lekker nieuw kopen in de USA
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door Essiej »

Dbacks2 schreef:Essie, onze ervaring is dat de meeste 'verhuizers' niets sturen als het aan de andere kant niet kan worden opgevangen door iemand die tot dezelfde partij behoort. Dus wij kregen vragen als: wanneer verzenden en wanneer zijn jullie dan daar? Nu was het in ons geval geen probleem want Dbacks ging 3 maanden voor ons uit, maar je hebt dus wel iemand nodig in dit soort gevallen waar de douane contact mee op kan nemen.

Per koerier zal waarschijnlijk alleen een adres voldoen en willen ze wel contact in NL zoeken als dat nodig mocht blijken... de post... zou ik persoonlijk niet doen; er komt hier erg veel niet aan...(of op tijdstippen dat je het allang verloren beschouwt)

Leuk dat je ook naar Arizona komt! Heb je al woonruimte/woonplaats op het oog??

Hey Dback, ik ga met het K1 visa, dus in principe heb ik al wel iemand op me wachten daar :D We gaan eerst in Tucson wonen, maar we staan op de wachtlijst voor een appartement in Phoenix ! Mag ik vragen met welk bedrijf jullie het hebben verstuurd?
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door Dento »

Wij hebben destijds KHZ gebruikt (is inmiddels wel alweer 7 jaar geleden), en we waren er enorm tevreden mee. Weliswaar niet bijzonder goedkoop, maar wel bijzonder goed. We hebben destijds echt heel veel verhuisd, inclusief heel veel kleine en breekbare dingen, maar er is echt helemaal niets beschadigd of kapot gegaan.
USInsider schreef:Cost Plus World Market heeft ook een aardige selektie meubilair tegenwoordig.
Alleen zijn die meubels bijzonder duur voor de kwaliteit die je krijgt - althans hier in Colorado. Wij verbazen ons elke keer weer over hoe duur slecht in elkaar gezette meubels zijn. Het ziet er allemaal leuk uit, maar ze vragen er veel te veel voor, en ik betwijfel of je er lang plezier van hebt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door Dbacks2 »

Wij hebben voor Atlas gekozen en daar geen moment spijt van gehad. Ik kreeg alle hulp bij het invullen van het papierwerk (een hoop douane-dingen van deze kant die op tig situaties van toepassing moesten zijn en daardoor niet altijd even duidelijk). Ze waren vriendelijk, zeker niet de duurste (de goedkoopste daar had ik nog geen brief aan willen meegeven) en hebben alles keurig ingepakt. Tot op de teerste vaas (die ik in gedachten echt had opgegeven) is alles heel overgekomen.

Hihi ja op een K1 heb je wel iemand hier als het goed is! En laat maar van je horen als je een keertje Nederlands wilt kletsen... Ons hele hok vol praat thuis NL :mrgreen: (of als je iets zoekt... maar ik heb ook nog lang niet alles gevonden en ben naar veel minder op zoek dan in het begin...sommige dingen vergeet je op een gegeven moment gewoon!)

cost plus meubels??? Wat ze hier hebben staan is precies dat wat ik NIET zoek :mrgreen: :mrgreen: ... donkerbruin en lompgroot... terwijl een eetkamertafel niet verder gaat dan een zes persoons... ipv de 8/10 die wij zoeken... Waarom hebben ze zulke mini tafels overal voor joekel huizen???
Hun tuinassortiment was echter wel modern...dus ik hou ze wel in de gaten...
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door USInsider »

DBacks, het is mijn ervaring dat in het 'rural' ZuidWesten van de US veel groot, donker, zwaar meubilair wordt verkocht in de 'populaire' meubelwinkels. Ik zou het ook niet in mijn huis willen maar er zijn klaarblijkelijk toch klanten voor.

Overigens zijn in de meest huizen de eetkamers niet berekend op tafels met stoelen voor meer dan zes, en dat is vaak al krap.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Eindelijk greencard nu boedel verhuizen

Bericht door Dbacks2 »

Usinsider... deze hele wijk heeft voornamelijk 'open floor plan' en dus geen aparte eetkamer. Een 6 persoonstafel staat hier als een bijzettertje :sadcry: (de US manier van een 2e zithoek past ook niet echt in onze stijl)

De winkels die wij leuk vinden:
Crate & Barrel
Restoration Hardware
Copenhagen
West Elm

Zoals al genoemd door rudofje eerder, hebben wel grote tafels... maar met even grote prijzen, waar we als het even kan toch een weg omheen willen zoeken.. komt wel goed, maar heeft even tijd nodig, al is het langer dan we dachten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer