Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren en trouwen in de U.S.A.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
mattttiz
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Emigreren en trouwen in de U.S.A.

Bericht door mattttiz »

Dag,

Het is zover.
Ik ga trouwen, eindelijk heb ik de liefde van mijn leven gevonden :)
En we hebben besloten om samen door het leven te gaan in Connecticut.

Vanuit Nederland ben ik nu bezig om alle lopende zaken ( woning, auto, verzekeringen, inboedel....etc) netjes af te werken.
En mijn god.......als je er echt over gaat nadenken dan zijn er veel zaken, waar je niet bij stil staat, die je moet afronden.
Hoe ga je om met je inboedel, electronica /PC / Laptop ( verschil met de US), koffie ( zeer belangrijk in de ochtend), mijn fiets ( zonder helm).
Allemaal in een zeecontainer dumpen is ook niet perfect, want de kosten reizen de pan uit.
Ik heb dus familie die ik blij kan maken met enkele materiële zaken die toch niet de overkant gaan halen :)
Maar eigenlijk zijn dit allemaal bijzaken en zijn mijn foto's toch het meest belangrijke die ik mee moeten nemen.
In ieder geval, ik laat alles achter en we proberen zo snel mogelijk mijn visum rond te krijgen.

We hebben een mega dossier gemaakt en alle documenten die wij noodzakelijk achten gebundeld in combinatie met bewijzen van onze relatie.
Foto's, Skype gegevens ( wow, blijkbaar kunnen we 36 uur achtereen online zijn), whatsapp (4500 berichtjes:)), meerdere vliegtickets ( duur geintje), kopieën van stempels Customs Border in Paspoort en ga zo maar door.
Formulieren die we in een keer opgestuurd hebben zijn, I-129F, G235A (voor beide), i-134 en G-1145 ( email notification), letters of intent,etc...etc..etc..

Na 6 werkdagen kregen we via email de bevestiging binnen...maar hier zijn nog geen rechten aan verbonden.
En ik vermoed dat dat nog wel even zal duren :(.

Your case has been accepted and routed to the USCIS California Service Center for processing. Within 7-10 days by standard mail you will receive your official Receipt Notice (Form I-797) with your Receipt Number WACxxxxxxxxxxx.

Greetz, You all :)
Dulles
Amerikafan

Re: Emigreren en trouwen in de U.S.A.

Bericht door Dulles »

Op www.visajourney.com kun je de gemiddelde doorlooptijd van procedures zien. Verder is zoveel mogelijk in NL verkopen/weggeven inderdaad prettig. Ik ben zelf indertijd ook maar met een paar koffers en dozen via TNT (toen hadden ze nog zeepost dozen met een relatief lage prijs) verhuisd. Achteraf gezien nog steeds met teveel spullen vind ik.

Notebooks (computers) zijn wel gemakkelijk mee te nemen: kwestie van het stopcontactdraadje omwisselen: de meeste laadblokken hebben een insteekbare stroomkabel. :thumbup:

Succes en veel plezier! CT is een mooie staat. :D
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Ik begrijp dat je de K1 visum doet?

Succes met alles!! Ik kan je zeggen het is veel werk, maar het word hopelijk allemaal beloond als het goedgekeurd is :D
Veel plezier in CT als het zover is.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
mattttiz
Amerika-newbie

Bericht door mattttiz »

Gabbyxx schreef:Ik begrijp dat je de K1 visum doet?
Ja, klopt.....nadat ik vanuit NL kant deze website heb doorgeworsteld ( en dat is gewoon geweldig om te doen), blijkt K1 de beste manier om met mijn soulmaatje samen te zijn.
Liever gisteren dan vandaag :)
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Als je pas over 10 maanden naar Amerika verhuisd, is het niet een beetje te vroeg om nu al over je huis/inboedel/etc zorgen te maken?
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Eindelijk eens iemand die naar Connecticut komt!
:thumbup:
Waar ga je wonen?
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

blijkt K1 de beste manier om met mijn soulmaatje samen te zijn.
Liever gisteren dan vandaag :)
Haha ja, maar je moet helaas wachten! Het kan in 3 maanden goedgekeurd worden of..6 of 9 etc.

Tip: Plan geen vaste datum om te verhuizen/trouwen/vliegticket kopen/ etc..Als je dat wel doet, geef je jezelf alleen maar stress.

Succes!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
mattttiz
Amerika-newbie

Bericht door mattttiz »

adam747 schreef:Als je pas over 10 maanden naar Amerika verhuisd, is het niet een beetje te vroeg om nu al over je huis/inboedel/etc zorgen te maken?
10 maanden?.......4 maanden?.....een jaar..... ik geen idee wanneer het exact rond is.
Je weet ook wel dat je daar geen controle over hebt :)
En nee het is zeker niet de vroeg om daarover na te denken, een koopwoning verkopen onder tijdsdruk is zeker niet wat ik van plan ben.
En ja, in het verlengde zal je nu al moeten kijken hoe je met alle materiële zaken omgaat.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

nee hoor, vind ik ook, 't is nooit te vroeg om je rotzooi op orde te maken. Gefeliciteerd! En hartstikke leuk dat je naar New England komt. Welkom!
mattttiz
Amerika-newbie

Bericht door mattttiz »

dutchie_in_boston schreef:nee hoor, vind ik ook, 't is nooit te vroeg om je rotzooi op orde te maken. Gefeliciteerd! En hartstikke leuk dat je naar New England komt. Welkom!
Klopt, en ik ben verrast door de rommel die ik door de jaren heen heb verzamelt.
Boeken/ CD's / DVD's.......het is gewoon gruwelijk veel......lol. en het is gewoon niet normaal wat ik als vent aan bestek heb verzamelt in de loop der jaren :lol:

Daarbij zijn er tevens enkele pareltjes boven water gekomen waarvan ik niet eens meer wist dat ik het had.
hopelijk blijft het tot enkele verhuisdozen met gewilde zaken die ik echt wil meenemen.
Ik probeer op een of andere manier een deel van een zeecontainer te regelen waarin ik mijn persoonlijke spullen kan versturen, alles om de prijs zoveel mogelijk te drukken. maar dat komt wel goed :)
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

als het inderdaad echt bij een paar verhuisdozen blijft, kan luchtvracht even duur of zelfs iets goedkoper zijn. ik ging 6 dozen verschepen en verwachtte dat het via zeevracht zou gaan, maar de verscheper deed een snelle kostenberekening en in mijn geval was luchtvracht 10 euro duurder.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
mattttiz
Amerika-newbie

Bericht door mattttiz »

Marion K schreef:Eindelijk eens iemand die naar Connecticut komt!
:thumbup:
Waar ga je wonen?
Hoi Marion, nadat ik alles voor de K1 heb doorlopen mag ik Stratford mijn nieuwe home noemen :)
Superdeya
Amerika-ontdekker

Bericht door Superdeya »

Spannend allemaal!
Zelf ben ik 2 weken geleden op een K1 visum naar Colorado gekomen, heel vers dus. Op het moment dat we de aanvraag deden ben ik ook begonnen met mijn spullen uitzoeken, verkopen etc. Ik ben begonnen met de logeerkamer, daarna de werkkamer etc etc. Ik vond het erg fijn om het op deze manier te doen. Ja, je huis wordt op een gegeven moment leeg maar ergens past dat ook bij het proces van afscheid nemen. Toen ik weg ging voelde het niet meer als mijn huis dus dat maakte het makkelijker. Gedurende de 9 maanden dat het duurde voor ik daadwerkelijk mijn visum had heb ik steeds een aantal dozen via DHL naar mijn verloofde gestuurd (30 euro voor 10 kilo). Zo kon ik de kosten wat spreiden en hoefde ik het allemaal niet in 1 keer te doen. En bijkomend voordeel: toen ik hier kwam stonden er al allerlei spullen van mij in de kasten, dat is toch ook een fijn gevoel :)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Oh - dat klinkt als een hele slimme aanpak.
Gefeliciteerd met je viusm, je aankomst in de US, en zometeen met je huwelijk !

Mattiz, veel sterkte met je procedure !
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Superdeya schreef: Gedurende de 9 maanden dat het duurde voor ik daadwerkelijk mijn visum had heb ik steeds een aantal dozen via DHL naar mijn verloofde gestuurd (30 euro voor 10 kilo).
Waar vind je die prijzen? Als ik op DHL Particulier zoek kom ik op 32 euro voor tot 5 kilo en 52 voor 5-10.
Superdeya
Amerika-ontdekker

Bericht door Superdeya »

Je moet even kijken bij DHL for you en dan zelf naar een DHL punt brengen ipv laten ophalen thuis :)
mattttiz
Amerika-newbie

Bericht door mattttiz »

Superdeya schreef:Je moet even kijken bij DHL for you en dan zelf naar een DHL punt brengen ipv laten ophalen thuis :)

Klopt, is een optie.
Maar als je mogelijkheden hebt ( Kvk plichtig) om via een bedrijf van een familielid of kennis cq vriend de spullen over te brengen vai DGF.
Dan zou ik toch daarvoor gaan.

Ik probeer op deze manier mijn spulletjes op een pallet te krijgen ( ongeveer 16 dozen), en me te liften in een groupage container.
VIa een kennis al info gekregen dat een 40ft container E3100,00 kost. traject: Antwerpen - New jersey.
Als dit omgerekend E125,00 kost, dan ben ik spekkoper. :)
Superdeya
Amerika-ontdekker

Bericht door Superdeya »

Oh ja, als je die mogelijkheid hebt dan win jij! :thumbup:
Probleem voor ons zou dan nog zijn dat wij geen haven in de buurt hebben (Colorado) en dat er dus alsnog van alles geregeld moest worden, inclusief kosten daarvoor, om het hier te krijgen.
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Leuk ! Wij gaan nu ook alles opsturen :) Ben al bezig met alles uitzoeken haha. Wat een hoop spullen. :lol:
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
mattttiz
Amerika-newbie

Bericht door mattttiz »

Ik dacht het word een tijd voor een update :)

Laat ik maar eerst met het goede nieuws beginnen, ik heb mijn interview gehad bij het Amerikaans Consulaat in Amsterdam en ik ben .....APPROVED:)
Intussen heb ik zelf ook niet stilgezeten, ik heb mijn huis opgezegd, mijn inboedel gesorteerd ( de lokale kringloopwinkel heeft behoorlijk veel spulletjes gekregen)......in Augusts mijn baan opgezegd.....en als laatste mijn auto van de hand gedaan.
En natuurlijk al mijn verzekeringen opgezegd.......het moment dat ik dat gedaan heb, voelt het wel als een bevrijding ( gewoon geen vaste lasten meer, en das lekkkkeeerrrrrrr :))....nee, zelfs geen telefoon abbo meer ( thank god there is ROBIN MOBILE).

Aansluitend ben ik begin November in het vliegtuig gestapt om samen te zijn met de liefde van mijn leven. Dit tripje is nog gedaan obv een ESTA.
Heerlijk enkele maanden samen geweest om alsnog een keer terug te vliegen naar Nederland voor mijn medical en interview.
Ik ben nu zover om binnen 10 dagen de definitieve oversteek te maken en de volgende stap te nemen......i am gettin married :)
Nu gaan we ons focussen op het aanvragen van een SSN, marriage licence en dan is tijd om in het huwelijksbootje te springen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer