Het is zover.
Ik ga trouwen, eindelijk heb ik de liefde van mijn leven gevonden
En we hebben besloten om samen door het leven te gaan in Connecticut.
Vanuit Nederland ben ik nu bezig om alle lopende zaken ( woning, auto, verzekeringen, inboedel....etc) netjes af te werken.
En mijn god.......als je er echt over gaat nadenken dan zijn er veel zaken, waar je niet bij stil staat, die je moet afronden.
Hoe ga je om met je inboedel, electronica /PC / Laptop ( verschil met de US), koffie ( zeer belangrijk in de ochtend), mijn fiets ( zonder helm).
Allemaal in een zeecontainer dumpen is ook niet perfect, want de kosten reizen de pan uit.
Ik heb dus familie die ik blij kan maken met enkele materiële zaken die toch niet de overkant gaan halen
Maar eigenlijk zijn dit allemaal bijzaken en zijn mijn foto's toch het meest belangrijke die ik mee moeten nemen.
In ieder geval, ik laat alles achter en we proberen zo snel mogelijk mijn visum rond te krijgen.
We hebben een mega dossier gemaakt en alle documenten die wij noodzakelijk achten gebundeld in combinatie met bewijzen van onze relatie.
Foto's, Skype gegevens ( wow, blijkbaar kunnen we 36 uur achtereen online zijn), whatsapp (4500 berichtjes:)), meerdere vliegtickets ( duur geintje), kopieën van stempels Customs Border in Paspoort en ga zo maar door.
Formulieren die we in een keer opgestuurd hebben zijn, I-129F, G235A (voor beide), i-134 en G-1145 ( email notification), letters of intent,etc...etc..etc..
Na 6 werkdagen kregen we via email de bevestiging binnen...maar hier zijn nog geen rechten aan verbonden.
En ik vermoed dat dat nog wel even zal duren
Your case has been accepted and routed to the USCIS California Service Center for processing. Within 7-10 days by standard mail you will receive your official Receipt Notice (Form I-797) with your Receipt Number WACxxxxxxxxxxx.
Greetz, You all