B2 afgewezen en nu trouwen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ishaboi
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2015, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door ishaboi »

Geachte lezers,

Zoals andere, is ook mijn B2 afgewezen. Nu mijn vriendin(amerikaans) en ik plannen hadden om daar op vakantie te gaan, te reizen binnen het land en natuurlijk haar vrienden en familie bezoeken, heb ik besloten een B2 aan te vragen omdat 90 dagen waarschijnlijk te kort was.
Omdat ik dacht dat ik het juiste deed, in plaats van 2 keer op en neer vliegen met een ESTA. Helaas nu dus afgewezen en nu kijken we voor een oplossing om samen te blijven. Aangezien haar visum voor Nederland in augustus ook ophoud. Nu zijn we nog niet lang bij elkaar (0.5 jaar), maar hebben we wel beide het gevoel dat dit echt serieus is. Dus dachten we om een k1 visum aan te vragen om te emigreren.
Nu weten we via andere sites hoe we dit moeten aanvragen, het enige wat ontbreekt is of er een probleem kan zijn met de afwijzing van mijn B2 visum in relatie het aanvragen van een k1 visum?
Tevens is haar naam op haar paspoort nog niet veranderd, vanwege de vele reizen naar het buitenland. Is dit een probleem?

Met vriendelijke groet
Laatst gewijzigd door ishaboi op 23 jun 2015, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door goldenhills »

- Waarom zou de naam op haar paspoort moeten veranderen?
- Een visum afwijzing is overkoombaar als je trouwt met een US citizen.
- Je moet kunnen aantonen dat je daadwerkelijk naar de VS gaat verhuizen als de US citizen partner buiten de VS is.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door USInsider »

Je dacht dat het alternatief 'twee keer vliegen op een ESTA' was - ik neem aan dat je twee keer 90 dagen bedoelde met een retour tussendoor ? Zo werk het dus niet.
Toegelaten worden tot de US is een gunst, niet een recht.
Aangezien Ned. in het VWP is - eveneens een gunst van de US Fed. overheid - kun je als toerist (en voor zakelijke besprekingen) zonder visum naar de US reizen en voor MAX 90 dagen blijven.
En B-1/2 visum wordt alleen afgegeven indien het nodig si en indien de aanvrager sterke banden heeft en kan bewijzen met het thuisland: een huis, een suto, een baan, een studie, enz.

Je schrijft 'de naam op haar paspoort is nog niet veranderd' - waarom zou dat moeten gebeuren ? Zijn jullie al getrouwd inmiddels ?

Je kunt een K-1 visum - het zg. verloofde-visum alleen aanvragen indien je nog niet getrouwd bent.
Ben je al getrouwd dan moeten jullie voor de CR-1 procedure gaan, di. de procedure voor een Immediate Relative.

In princioe hoeft de afgewezen B-2 niet teveel problemen op te leveren. Immers je gaat trouwen/bent getrouwd met een US Citizen, en dan kan veel worden vergeven is de ervaring.
US immigratie-regelgeving is streng, er zijn regels en daar kan niet van afgeweken worden. Er een eigen interpretatie aan geven - zoals 2xVWP=B-1/2 - is nu net wat je niet moet doen. Maar dat heb je al gemerkt.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door PSVwally »

Nu mijn vriendin(amerikaans) en ik plannen hadden om daar op vakantie te gaan, te reizen binnen het land en natuurlijk haar vrienden en familie bezoeken, heb ik besloten een B2 aan te vragen omdat 90 dagen waarschijnlijk te kort was.
Misschien een wijze tip voor mensen die het ook van plan zijn om toch binnen de 3 maanden (minus een paar dagen) wat rond te reizen en familie te bezoeken. Heeft niets met jouw situatie te maken en ik snap dat je bij je vriendin wilt zijn, maar 3 maanden!! De meesten kunnen 3 of 4 weken rondreizen, een enkeling uitgezonderd, en moet dan echt weer terug om te gaan werken. Ik weet niet of je een baan hebt waar je even meer dan 3 maanden vrij kunt nemen, een huis etc. maar dat zijn erg belangrijke zaken voor een B1/2 visum.

De naam op haar paspoort moet veranderd worden? Betekent dat dat ze nog niet zo lang geleden is gescheiden?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door Hockey »

Ik snap je bericht niet. Je wil nu een K-1 visum aanvragen om alsnog te kunnen reizen? Het K-1 visum is geen reisvisum, doch een immigratievisum, dus je zal moeten emigreren naar de VS. Binnen 90 dagen nadat het visum is toegewezen geloof ik en dan binnen 3 maanden nadat je in de VS bent aangekomen daar ook moeten trouwen.
Vervolgens echter spreek je over een veranderde naam op een paspoort, wat zou wijzen op dat je al getrouwd bent. Dan is het K-1 visum niet meer het juiste visum, doch is een CR-1 visum het juiste visum. Maar ook dan geldt: je moet emigreren.
Laatst gewijzigd door Hockey op 22 jun 2015, 20:55, 3 keer totaal gewijzigd.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door USInsider »

Url, url. Wat zeggu ? url, url.
(Sorry, Hockey, ik las je posting even hardop and you made my day ! Ik ben nog steeds aan het lachen.)

Overigens schrijft TS over 'een K-1 visum om te kunnen emigreren'.
Plus lat er geen misverstand ontstaan: IEDER visum is een REIS document. Het geeft nl. het recht er toegang (inreis) tot de US mee vragen.
Het verschil tussen een K-1 en een B-1/2 is behalve de duur, ook het aantal malen dat toegang kan worden gevraagd. Een K-1 visum geeft recht tot een (1) maal toegang verzoeken. Is die toegang gegeven, dan is geen tweede keer toegang meer mogelijk. Het doel van het K-1 visum is het sluiten van een huwelijk - binnen 90 dagen. Is het huwelijk gesloten dan is daarmee de K-1 status in feite vervallen.
De geldigheid van een K-1 visum - dus de periode waarin het gebruikt moet worden is 6 maanden na afgifte.
Laatst gewijzigd door USInsider op 22 jun 2015, 21:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door Hockey »

@USInsider, oeps, foutje, is aangepast.

Ik schreef dit bewust daar TS erg slordig is in zijn woordgebruik dan wel slordig is in de informatie die wordt gegeven. Daarom druk ik hem wat meer met de neus op de feiten.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door USInsider »

He jammer, het was zo leuk ! Ik ben nog steeds aan het lachen.

Prima dat je duidelijkheid wilt, maar onduidelijkheid scheppen - bv. door een K-1 geen reisdocument te noemen, help niet echt naar mijn mening.

Het K-1 visum is geen echt immigratie-visum. Een immigratie-visum heeft inderdaad ook de eenmalige inreis (in principe), maar leidt dan meteen tot een Groene Kaart. TS zal voor zijn Groene Kaart nog meerdere stappen moeten zetten - Status Ajustment - indien hij via een K-1 binnenkomt. Een K-1 is geclassificeerd als een 'non-immigrant visa'.

Niemand MOET immigreren. Wel is het zo dat een Groene Kaart vereist dat iemand de US tot woonplaats maakt.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door kastelke »

Afgewezen visum en dan snel daarna een aanvraag tot huwelijk doen met iemand die je nog maar een half jaar kent... Er zou toch ergens een belletje kunnen rinkelen?

Kan je toekomstige vrouw aantonen dat zij financieel voldoende inkomsten heeft om jou als echtgenoot te kunnen sponsoren om naar de US te gaan?
Heeft ze daar al een baan op 't oog? Heb je er al een woning?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door USInsider »

Een B-1/2 kan afgewezen worden wegens te weinig bindingen met Ned. Er is dan angst voor illegale immigratie. Iemand die een K-1 visum aanvraagt/of al getrouwd is, gaat in principe voor legale immigratie. De afwijzing heeft weinig/geen gewicht meer dan.
De vereiste - voor een K-1 is - is dat men elkaar ergens is tegengekomen en vervolgens minstens twee keer in den lijve ontmoet (tenzij daarvan ontheffing is aangevraagd/gekregen). Zo te lezen voldoen ze aan die eis.
Gebruikersavatar
TwentseGijs
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mei 2014, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Houston Texas (voorheen in Enschede)

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door TwentseGijs »

kastelke schreef:Afgewezen visum en dan snel daarna een aanvraag tot huwelijk doen met iemand die je nog maar een half jaar kent... Er zou toch ergens een belletje kunnen rinkelen?
Dat was ook het eerste wat er bij mij opkwam... Denk dus goed na over hoe je dat gaat verdedigen.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door USInsider »

Vraagteller gaat trouwen, of is al getrouwd, met een US citizen. Waarop dan een beroep wordt gedaan, is niet TS mogelijkheid een visum te verzoeken, het is HAAR recht op vereniging met een (aankomend) Immediate Relative.

Met mijn eerste man woonde ik binnen drie weken samen - met mijn tweede man na drie dagen.
Sommige mensen weten wat sneller of iemand de juiste is.
Laatst gewijzigd door USInsider op 23 jun 2015, 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door kastelke »

Maar op Visajourney lees je toch verhalen van mensen die afgewezen werden en die elkaar nog niet zo erg lang kenden.
Vraagt men bij K1 of je al een afgewezen visum hebt? Indien ik over dergelijke aanvragen moet oordelen, zou ik me afvragen hoe oprecht het huwelijk is. (en moest je het vergeten zijn: mijn echtgenoot en ik woonden ook binnen de paar weken samen en besloten na 3 maanden al om te trouwen. We zijn nu 24 jaar verder. Wat niet wil zeggen dat ik me er vragen bij zou stellen. ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door USInsider »

Ha dat wist ik niet ! of was het vergeten, sorry - mijn hoofd wordt steeds meer een vergiet.

Waarop mensen die mee-praten op visa journey worden afgewezen, weet ik niet. (Redenen kunnen zijn: Leeftijdsverschil, verschil in verdiensten, aanvrager is serieel aanvrager, manier van kennismaken, potentiele immigrant geweigerd voor work-permit ooit, crimineel verleden een van de twee/beiden, enz.)
Ook bij een K-1 aanvrage moet aangegeven worden dat een (ander) visum is geweigerd. Als dat vanwege te weinig binding met Ned. was, lijkt me het geen probleem. Maar stel het was afgewezen op een drugs-related offense, dan zou het een issue kunnen zijn.

Natuurlijk kijken ze of het huwelijk oprecht is. Dat doet USCIS/DOS bij een ieder die via een huwelijk binnen wil komen. Maar dat lijkt me hier toch niet een probleem ?
Vervolgens is er het AOS intvu (na K-1) en dan wordt vooral gekeken naar fin. verstrengeling. Vervolgens kan er nog een intvu komen, en wel wanneer de Conditionele Kaart wordt omgezet in een Definitieve Groene Kaart.

En ja het helpt als nu vast bewijzen worden bewaard van dingen samen, foto's, emails, oid., enz.

Willen TS en zijn as. het zeker(der) weten dan moeten ze een consult aanvragen bij een immigratie-advocaat.
ishaboi
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2015, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door ishaboi »

Hockey schreef:Ik snap je bericht niet. Je wil nu een K-1 visum aanvragen om alsnog te kunnen reizen? Het K-1 visum is geen reisvisum, doch een immigratievisum, dus je zal moeten emigreren naar de VS. Binnen 90 dagen nadat het visum is toegewezen geloof ik en dan binnen 3 maanden nadat je in de VS bent aangekomen daar ook moeten trouwen.
Vervolgens echter spreek je over een veranderde naam op een paspoort, wat zou wijzen op dat je al getrouwd bent. Dan is het K-1 visum niet meer het juiste visum, doch is een CR-1 visum het juiste visum. Maar ook dan geldt: je moet emigreren.

Ik ben inderdaad een beetje slordig geweest, zal met de vele emoties die ons zijn overkomen gister te maken hebben!
Wat ik met een veranderde naam op het paspoort bedoel is, dat ze nog niet zo heel lang geleden is gescheiden. Officieel pas in maart, maar onofficieel al meer dan een jaar geleden. Dus de achternaam van haar vorige man staat nog in haar paspoort. Vanwege de vele reizen die wij samen hebben gemaakt, heeft ze nog geen tijd gehad om een nieuwe aan te vragen, aangezien dit 30 werkdagen duurt.

Dus wij zijn nog niet getrouwd, en omdat we ook pas een half jaar bij elkaar zijn, hadden wij hier niet over na gedacht. Maar de procedure duurt ongeveer 9 maanden, dan nog 3 maanden te tijd om te trouwen, wat betekent dat we dan 1.5 jaar bij elkaar zijn. Het is niet de optimale oplossing, aangezien we graag willen trouwen voor de echte juiste redenen op het moment dat we gesettled zijn (huis, baan).
Haar moeder kan ons cosponsoren, we verblijven momenteel in Nederland en gaan als vervanging een half jaar door Australie reizen om bij elkaar te blijven. Ze kan beginnen aan een baan in de US á 70.000 dollar per jaar, maar dat zou betekenen dat we elkaar bijna een jaar niet kunnen zien.
En dat is iets wat we absoluut niet willen.
Om het verhaal kort te maken, ze is nog niet zolang geleden gescheiden, en ik wil emigreren naar Amerika om met haar te zijn.
Laatst gewijzigd door ishaboi op 23 jun 2015, 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.
ishaboi
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2015, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door ishaboi »

kastelke schreef:Afgewezen visum en dan snel daarna een aanvraag tot huwelijk doen met iemand die je nog maar een half jaar kent... Er zou toch ergens een belletje kunnen rinkelen?

Kan je toekomstige vrouw aantonen dat zij financieel voldoende inkomsten heeft om jou als echtgenoot te kunnen sponsoren om naar de US te gaan?
Heeft ze daar al een baan op 't oog? Heb je er al een woning?

Ik snap wat je bedoeld, die mening had ik ook voordat ik haar ontmoet had.
We hebben genoeg plaatsen om te wonen, zowel bij vrienden van haar als zelf iets huren.
Ze heeft 4 jaar in een ziekenhuis gewerkt en veel ervaring en een groot netwerk op gedaan. Vandaar dat ze nu ook al een baan heeft aangeboden in de US terwijl ze al 2 jaar in Nederland is (opleiding). Dus een baan zal geen probleem zijn wanneer wij naar de US emigreren. Haar moeder of haar zus kunnen mij cosponsoren
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door Hockey »

@ishaboi, toch een paar opmerkingen.

Dat jullie 1,5 jaar bij elkaar zijn als er getrouwd wordt is leuk, maar men kijkt naar hoe lang jullie bij elkaar zijn op het moment van de visumaanvraag.

Haar recente scheiding kan roet in het eten gooien. Kan zij aantonen dat die scheidinsprocedure al veel eerder is ingezet? En dat jullie relatie niet de oorzaak van de scheiding is? Als zij sinds maart gescheiden is, en ze al 6 maanden met jou samen is, nou ja, reken maar uit.

Hoe hard is dat baanaanbod? Als jullie eerst willen gaan reizen, is die baan er nog als jullie terugkeren?

Je zegt dat de moeder of zus kunnen cosponsoren. Maar willen ze dat ook? Hebben ze dat al toegezegd?
ishaboi
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2015, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door ishaboi »

Ze heeft emails van december dat het scheidingsproces is begonnen, grotendeels omdat de man in kwestie voor aardig wat problemen heeft gezorgt. Onze relatie was niet de oorzaak van de scheiding, maar ik snap dat het daar nu wel op lijkt. Die baan is er dan niet meer, maar ik denk dat ze aardig snel een nieuwe baan heeft. Haar moeder heeft al toegezegd om mij te sponsoren, dus dat is geen probleem. Daarbij verdient ze ook genoeg.

Dus eigenlijk kunnen we pas zeggen dat we vanaf maart samen zijn, dan wordt de tijd dat we samen zijn wel heel kort.
Het lijkt erop dat we hier nog even mee moeten wachten?
Laatst gewijzigd door PSVwally op 23 jun 2015, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, het is niet nodig om heel het bovenstaande bericht te quoten
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door PSVwally »

Achteraf makkelijk praten natuurlijk, maar je hebt je echt wat op de hals gehaald door niet gewoon op een Esta te gaan en na 3 maanden voor een langere tijd terug te komen naar Nederland.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: B2 afgewezen en nu trouwen

Bericht door Rachel. »

Misschien is het nog een optie om eerst een half jaar door Australie te reizen samen? Daarna staat je case een stuk sterker.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer