Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren: PhD in Georgia
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Emigreren: PhD in Georgia
Dag allen,
Dit is (zoals jullie ongetwijfeld kunnen zien) mijn allereerste post op dit forum en het voelt wat asociaal om direct een topic te openen. Ik moet jullie helaas opbiechten dat ik jullie weinig te bieden heb wat betreft informatie over de VS, maar waarschijnlijk wel erg gebaat ben bij de informatie die jullie hopelijk voor mij hebben. Ik hoop dan ook dat jullie me willen helpen, ondanks dat ik weinig voor jullie terug kan doen. Ik hoop bovendien dat ik dit topic op de goede pijler geplaatst heb...
De situatie is als volgt: mijn vriend (27, werkt fulltime) en ik (23, student) kunnen misschien/waarschijnlijk voor een aantal jaar verhuizen naar Georgia. Vriend krijgt waarschijnlijk de mogelijkheid via zijn werk om die stap te nemen. Hij wil alleen als ik mee ga, en ik ga graag mee! Maar goed, daarmee zijn we er natuurlijk nog niet. Ik vermoed dat zijn visum niet het grootste probleem zal zijn; zijn werk regelt dat immers. Maar dan ik. Ik heb zelf ingeschat dat mijn beste optie een studentenvisum is. Dat is op zich ook geen gekke optie, want na de researchmaster die ik nu aan het doen ben, is een PhD traject een vrij logische vervolgstap. Maar hoe waarschijnlijk is het dat ik aan een Amerikaanse universiteit een PhD kan doen..? Zowel wat betreft mijn kansen daar, als het financiële plaatje. Hoe groot is mijn kans op een beurs? Aan wat voor bedragen wat betreft collegegeld moet ik denken, en hoe groot is de kans dat ik dat bedrag in vermindering kan brengen door middel van research of teaching assistantships?
De afgelopen weken heb ik veel, heeul veel gelezen op internet, maar ik merk dat ik nu toe ben aan wat gerichtere en concretere tips. Hebben jullie die voor mij? Als jullie meer informatie nodig hebben over mijn/onze situatie of plannen, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Alvast heel erg bedankt!!
Dit is (zoals jullie ongetwijfeld kunnen zien) mijn allereerste post op dit forum en het voelt wat asociaal om direct een topic te openen. Ik moet jullie helaas opbiechten dat ik jullie weinig te bieden heb wat betreft informatie over de VS, maar waarschijnlijk wel erg gebaat ben bij de informatie die jullie hopelijk voor mij hebben. Ik hoop dan ook dat jullie me willen helpen, ondanks dat ik weinig voor jullie terug kan doen. Ik hoop bovendien dat ik dit topic op de goede pijler geplaatst heb...
De situatie is als volgt: mijn vriend (27, werkt fulltime) en ik (23, student) kunnen misschien/waarschijnlijk voor een aantal jaar verhuizen naar Georgia. Vriend krijgt waarschijnlijk de mogelijkheid via zijn werk om die stap te nemen. Hij wil alleen als ik mee ga, en ik ga graag mee! Maar goed, daarmee zijn we er natuurlijk nog niet. Ik vermoed dat zijn visum niet het grootste probleem zal zijn; zijn werk regelt dat immers. Maar dan ik. Ik heb zelf ingeschat dat mijn beste optie een studentenvisum is. Dat is op zich ook geen gekke optie, want na de researchmaster die ik nu aan het doen ben, is een PhD traject een vrij logische vervolgstap. Maar hoe waarschijnlijk is het dat ik aan een Amerikaanse universiteit een PhD kan doen..? Zowel wat betreft mijn kansen daar, als het financiële plaatje. Hoe groot is mijn kans op een beurs? Aan wat voor bedragen wat betreft collegegeld moet ik denken, en hoe groot is de kans dat ik dat bedrag in vermindering kan brengen door middel van research of teaching assistantships?
De afgelopen weken heb ik veel, heeul veel gelezen op internet, maar ik merk dat ik nu toe ben aan wat gerichtere en concretere tips. Hebben jullie die voor mij? Als jullie meer informatie nodig hebben over mijn/onze situatie of plannen, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Alvast heel erg bedankt!!
Re: Emigreren: PhD in Georgia
Welkom! Er is toevallig net nog een actief topic gaande over PhD in de VS, zie hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=59582 Daar staan vast al wat antwoorden op vragen die je hebt. Onder andere financien: in principe krijgen PhD studenten als ze geaccepteerd worden funding in de vorm van tuition + een kleine stipend. Maar dat hangt van de universiteit en het programma af.
Weet je toevallig onder wat voor constructie je vriend naar de VS zou gaan? Want als hij een L1 visum krijgt is het misschien logischer/makkelijker als jullie trouwen en je een L2 visum krijgt.
Maar als je toch graag een PhD wil doen is dat een goede optie natuurlijk. Het grootste probleem lijkt me de vraag: is/zijn de universiteit(en) in de buurt van zijn werk een goede optie voor een PhD in jouw onderwerp? Dat kun je zelf een beetje uitzoeken online (kijk ook bijvoorbeeld op het Gradcafe forum). De kans dat je geaccepteerd wordt is erg moeilijk in te schatten, dat hangt van veel factoren af. Heb je goede cijfers en onderzoekservaring? Die research master zal wel helpen.
Wanneer zou je vriend kunnen gaan? Jij zou nu in dit najaar (deadline in december over het algemeen) voor starten in najaar 2016. Je zou dan waarschijnlijk eind augustus/begin september 2016 starten en vanaf begin augustus die kant op kunnen reizen. Jij zit dan dus aan vrij specifieke data vast.
Edit: oh, nog vergeten: universiteiten moeten uiterlijk in april laten weten wie ze accepteren. Dus je doet in het najaar alle dingen die nodig zijn (GRE, TOEFL, personal statement, referenties, etc), stuurt dat voor december in, krijgt uiterlijk april te horen of je geaccepteerd bent, en als dat zo is verhuis je in augustus die kant op.
Weet je toevallig onder wat voor constructie je vriend naar de VS zou gaan? Want als hij een L1 visum krijgt is het misschien logischer/makkelijker als jullie trouwen en je een L2 visum krijgt.
Maar als je toch graag een PhD wil doen is dat een goede optie natuurlijk. Het grootste probleem lijkt me de vraag: is/zijn de universiteit(en) in de buurt van zijn werk een goede optie voor een PhD in jouw onderwerp? Dat kun je zelf een beetje uitzoeken online (kijk ook bijvoorbeeld op het Gradcafe forum). De kans dat je geaccepteerd wordt is erg moeilijk in te schatten, dat hangt van veel factoren af. Heb je goede cijfers en onderzoekservaring? Die research master zal wel helpen.
Wanneer zou je vriend kunnen gaan? Jij zou nu in dit najaar (deadline in december over het algemeen) voor starten in najaar 2016. Je zou dan waarschijnlijk eind augustus/begin september 2016 starten en vanaf begin augustus die kant op kunnen reizen. Jij zit dan dus aan vrij specifieke data vast.
Edit: oh, nog vergeten: universiteiten moeten uiterlijk in april laten weten wie ze accepteren. Dus je doet in het najaar alle dingen die nodig zijn (GRE, TOEFL, personal statement, referenties, etc), stuurt dat voor december in, krijgt uiterlijk april te horen of je geaccepteerd bent, en als dat zo is verhuis je in augustus die kant op.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Om mee te liften op jouw vriend zijn visum, moet je wel gehuwd zijn. Mogelijk val je dan ook onder zijn ziekteverzekering als hij die heeft en moet je dan niet zelf een (dure) verzekering regelen.
Zo lang jullie niet gehuwd zijn, telt jouw vriend niet echt mee voor de Amerikaanse wetgeving. Kan soms lasting zijn.
Zo lang jullie niet gehuwd zijn, telt jouw vriend niet echt mee voor de Amerikaanse wetgeving. Kan soms lasting zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar uit de informatie die ik heb gekregen/vergaard, heb ik begrepen dat ik dan niet mag werken. Dat is voor mij geen optie. Ik verhuis daarheen voor mijn vriend en ben best wel bereid om zijn carriere tijdelijk een beetje voor te laten gaan op de mijne, maar het mag niet totaal ten koste gaan van mijn carriere. We zijn het gelukkig allebei heel erg eens over dat we daar allebei iets leuks te doen moeten hebben. Voorlopig zet ik in op een PhD, omdat ik denk dat dat de meest succesvolle optie is.Max Kool schreef:Trouw, scheelt een hoop gedoe.
Minnim, bedankt voor je informatie! Ik heb een universiteit op het oog in Georgia die perfect lijkt te voldoen aan wat ik graag wil! Mijn cijfers zijn goed (cum laude niveau, vooralsnog) en die researchmaster zal zeker niet in mijn nadeel werken.
Hoe het qua tijdschema eruit gaat zien, weet ik nog niet. Ik heb bedacht dat het verstandig is om mijn huidige opleiding daar af te ronden, zodat ze alvast een beetje een idee hebben van wie ik ben en wat ik kan. Misschien vergroot dat mijn kansen op een PhD of eventueel baan daar. Dus dan zou ik januari 2016 daarheen gaan, en hopelijk september 2016 beginnen met een PhD. Maar ik begrijp uit jouw informatie dat ik daar dan dus dit najaar al mee bezig zou moeten... Wat voor visum mijn vriend krijgt, daar heb ik ook nog geen enkel idee van, helaas.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of jij al dan niet mag werken, hangt af van zijn visum. Krijgt hij een L1 visum, dan mag jij werken. Krijgt hij een H1b visum, dan mag jij niet werken.
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Oh, dat is goed om te weten! Uit wat ik zo snel kan vinden over L1 visa kan ik opmaken dat hij absoluut in aanmerking komt voor dit visum. Maar pfffffff trouwen....... Is trouwen absoluut noodzakelijk, of is het ook voldoende om het voornemen te hebben te gaan trouwen 

-
- Amerika-ontdekker
En geldt een geregistreerd partnerschap voor de Amerikaanse wet ook als huwelijk?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Amerikanen geloven enkel in een huwelijk. Zelfs al heb je 10 jaar een geregistreerd partnerschap, samen een huis en 27 kinderen, het 'telt' niet. 

Elke
-
- Amerika-ontdekker
verdorie... nou ja, dan begin ik maar alvast met het afstaan ter adoptie van die 27 kinderen. die zijn nu ook nergens meer goed voor
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee joh, die moet je meenemen! Je gaat dan vast uitgenodigd worden bij Oprah en waarschijnlijk krijg je je eigen reality tv show en word je een Beroemdheid! 

Elke
Yep, ik ben blij dat ik het tijdsschema uitgetypt heb want dit zou inderdaad waarschijnlijk niet echt helpen! Beste actie is denk ik om een professor bij die universiteit met wie je samen zou willen werken te mailen. Je kunt dan vragen wat hun tijdslijn is (want het kan natuurlijk altijd anders zijn dan ik gewend ben). En vertellen hoe graag je daar onderzoek zou willen doen. En vragen of ze nieuwe studenten van plan zijn aan te nemen (je weet het nooit - misschien gaan alle professoren met sabbatical en zijn ze niet van plan om voor 2016 nieuwe mensen aan te nemen).roxy101 schreef:Hoe het qua tijdschema eruit gaat zien, weet ik nog niet. Ik heb bedacht dat het verstandig is om mijn huidige opleiding daar af te ronden, zodat ze alvast een beetje een idee hebben van wie ik ben en wat ik kan. Misschien vergroot dat mijn kansen op een PhD of eventueel baan daar. Dus dan zou ik januari 2016 daarheen gaan, en hopelijk september 2016 beginnen met een PhD. Maar ik begrijp uit jouw informatie dat ik daar dan dus dit najaar al mee bezig zou moeten...
Als hij een L1 krijgt en jullie trouwen, kun je een L2 visum krijgen en daarmee werken (of studeren als je dat alsnog wilt!). Dat geeft je meer flexibiliteit.
-
- Amerika-ontdekker
Oke dan een vraag over iets anders: ik heb een professor op het oog, heb artikelen van haar gelezen en TEDxTalks gezien, en nu wil ik haar binnenkort gaan mailen. Maar wat voor toon sla ik aan in de mail? Over het algemeen zijn mijn mails heel beleefd en volwassen, maar hebben vaak ook een beetje een informeel tintje. Sla ik daarmee VOLLEDIG de plank mis? Verspeel ik daarmee al mijn kansen? Moet ik haar mailen alsof ze 738202 stappen hoger staat op de academische ladder dan ik momenteel, of mag ik er een klein beetje vanuit gaan dat ze de spontane, grappige vrouw is die ze in haar filmpjes lijkt te zijn? Wat stelt de gemiddelde Amerikaanse professor op prijs? Als ik een heel formele mail stuur, geeft dat niet veel vrijheid en kan ik niet bijzonder veel van mezelf laten zien. Ik denk dat ik overtuigender ben als ik 'mezelf' kan zijn, maar wil dus ook niet helemaal de plank misslaan.
Poeh, daar kan ik echt niks over zeggen, sorry! Enige dat ik kan zeggen is dat zo'n 'superstar' met TedTalks etc waarschijnlijk veel emails krijgt dus probeer het sowieso niet te lang te maken. Je zegt 'beleefd en volwassen met een informeel tintje', dat lijkt me opzich niet verkeerd. Heel formeel is niet nodig denk ik. Maar het verschilt natuurlijk per persoon!
-
- Amerika-expert
Als oudere persoon (hoewel, nog niet stok!) stel ik het altijd op prijs als mensen mij eerst formeel benaderen. In het Nederlands kan je nooit mis gaan als je 'u' zegt, dat informele komt vanzelf.
Ik zou daarom de persoon die je op het oog hebt eerst zeer formeel benaderen, ze zal ongetwijfeld al voldoende 'grappige', 'persoonlijke' briefjes krijgen, vooral in deze, informele tijden (ja, ja, vroeger was alles beter en wisten mensen nog wat hun plaats was!).
Bovendien doe je die benadering in een andere taal dan je moedertaal en wat volgens jou grappig en informeel is, kan wel eens verkeerd uitkomen, vooral in schriftelijke communicatie.
Dus: je zal opvallen juist door formeel te zijn. Als ze je interessant vindt, zal ze vrij snel zeggen noem me maar bij mijn voornaam en dan ga je verder, maar begin 'netjes'.
Veel succes.
Ik zou daarom de persoon die je op het oog hebt eerst zeer formeel benaderen, ze zal ongetwijfeld al voldoende 'grappige', 'persoonlijke' briefjes krijgen, vooral in deze, informele tijden (ja, ja, vroeger was alles beter en wisten mensen nog wat hun plaats was!).
Bovendien doe je die benadering in een andere taal dan je moedertaal en wat volgens jou grappig en informeel is, kan wel eens verkeerd uitkomen, vooral in schriftelijke communicatie.
Dus: je zal opvallen juist door formeel te zijn. Als ze je interessant vindt, zal ze vrij snel zeggen noem me maar bij mijn voornaam en dan ga je verder, maar begin 'netjes'.
Veel succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
Mijn man zal positiever reageren op een nette email zonder taalfouten dan op een "yo doc, i need help getin in the states can u fix me up for some classes"
Ik zou aanraden beleefd te zijn, duidelijk, niet langdradig, maar wel met een beetje uitleg over waarom het voor jou belangrijk is en waarom je haar gekozen hebt.
Ik zou aanraden beleefd te zijn, duidelijk, niet langdradig, maar wel met een beetje uitleg over waarom het voor jou belangrijk is en waarom je haar gekozen hebt.
-
- Amerika-ontdekker
ahw shit, lees ik dit bericht net te laat.......LittlePhoenix schreef:Mijn man zal positiever reageren op een nette email zonder taalfouten dan op een "yo doc, i need help getin in the states can u fix me up for some classes"
Bedankt voor alle tips! Ik maak er gewoon een formele mail van.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb iets soortgelijks gedaan een paar jaar geleden. Gewoon vanuit het niets een e-mail naar een professor gestuurd dat ik bij haar een stage wilde doen voor mijn studie.
Ik heb daarin mijn situatie uitgelegd, mijn achtergrond toegelicht en waarom ik graag met haar onderzoeksgroep wilde werken. Mij verdiept in haar onderzoek, enz enz. Aan het einde van mijn stage daar vertelde ze me dat ze dagelijks een aantal dergelijke e-mails krijgt, maar dat de mijne opviel door mijn correct gebruik van de Engelse taal, dat ik duidelijk liet merken dat ik mij verdiept had in haar werk, en dat ik een goede beknopte achtergrond gegeven had. Het was een vrij formele e-mail. Als de prof die jij op het oog hebt een reactie geeft op jouw e-mail, kan je informeler verder gaan. Op den duur ben ik in het mailcontact vooraf overgegaan van "Dear professor [achternaam]" naar "Hi [voornaam]".
Ik heb daarin mijn situatie uitgelegd, mijn achtergrond toegelicht en waarom ik graag met haar onderzoeksgroep wilde werken. Mij verdiept in haar onderzoek, enz enz. Aan het einde van mijn stage daar vertelde ze me dat ze dagelijks een aantal dergelijke e-mails krijgt, maar dat de mijne opviel door mijn correct gebruik van de Engelse taal, dat ik duidelijk liet merken dat ik mij verdiept had in haar werk, en dat ik een goede beknopte achtergrond gegeven had. Het was een vrij formele e-mail. Als de prof die jij op het oog hebt een reactie geeft op jouw e-mail, kan je informeler verder gaan. Op den duur ben ik in het mailcontact vooraf overgegaan van "Dear professor [achternaam]" naar "Hi [voornaam]".
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wat leuk dat je een Ph.D wil gaan doen! Ik ben de persoon van de andere post, en ook ik ben dus bezig met de voorbereidingen. De tijdlijn die Locutus aangaf is de tijdlijn die ik aanhou. Ik heb ook een mailtje naar de professor gestuurd waarin ik geïnteresseerd ben. Ze reageerde eerst niet, dus toen heb ik haar nog een keer gemaild (vond ik heel eng, maar 'een brutaal mens heeft de halve wereld' zullen we maar zeggen). Toen kreeg ik een super aardig mailtje terug waarin ze zei dat ze erg geïnteresseerd was in mijn onderzoek. Ook ik liet zien dat ik artikelen van haar had gelezen en ik liet ook duidelijk merken waarom zij de juiste persoon was om mijn supervisor te worden, uiteindelijk. Echter, ik moet natuurlijk wel eerst worden aangenomen. Ze liet ook weten wel te willen skypen met mij over mijn uiteindelijke onderzoek en mijn voorstel, dus dat vond ik allemaal vrij goed nieuws. Ik was wel heel erg formeel en zorgde ervoor dat ik inderdaad foutloos Engels schreef. En dus liet zien dat ik geïnteresseerd was in haar onderwerpen en haar stukken had gelezen.
Je moet heel formeel en zakelijk schrijven, beetje overdrijven hier en daar, en zeker in foutloos engels. Uitleggen waarom je juist haar wilt en laten blijken dat je haar publicaties en onderzoek goed kent. Succes!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1838 Weergaves
-
Laatste bericht door jootjekadootje
-
- 13 Reacties