Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door PSVwally »

Ze heeft hier niet meer gepost, maar ze is vandaag wel nog ingelogd, dus wie weet leest ze toch nog mee. Het zou fijn zijn om toch nog een keer iets meer uitgebreide info te krijgen over het hoe en wat ze precies wel en niet heeft gedaan.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door roelb »

RiverCola schreef: Je hebt in Nederland het recht om aanspraak te maken op een sociale huurwoning als je inkomen onder een bepaalde grens ligt. En die grens is niet extreem laag, dus redelijk veel mensen kwalificeren daarvoor; studenten, alleenstaande moeders, gezinnen waarvan 1 ouder werkt in een lager betaalde baan. Om toegang te krijgen tot die woonmarkt dien je ingeschreven te staan en te reageren op vrijgekomen woningen. In grote steden als Amsterdam en Rotterdam zijn daarom de wachtlijsten erg lang, maar in andere regio's helemaal niet.
Dit geldt niet alleen in Nederland, ook in de US is dit voor subsidized of low-income housing het geval. Het probleem in NL is dat het aandeel sociale woningbouw, met name ook in Amsterdam, veel te hoog is.

Wat cijfers: 60% van de huizen in NL zijn eigendom en hoofdverblijf van de eigenaar, de rest is huur. Die 40% huur is dan als volgt opgedeeld: 2/3 sociale huurwoningen, 1/3 privaat eigendom maar worden verhuurd. Oftewel, meer dan een kwart van de woningen in Nl is sociale woningbouw. In Amsterdam is de situatie overigens nog veel krommer. Meer dan de helft van de woningen daar is sociale woningbouw, een paar geleden nog >60%. In absolute aantallen hebben we in Nederland zelfs een derde meer sociale huurwoningen dan onze grote buur, Duitsland (2,4 miljoen tov 1,8 miljoen).

Het resultaat is dat er natuurlijk veel mensen in wonen die eigenlijk helemaal niet in aanmerking zouden moeten komen voor gesubsidieerde woonruimte en dat de normale huurmarkt in ons land klein is. Immers, als private verhuurder kon je eigenlijk nooit fatsoenlijk concurreren met de goedkope sociale huurwoningen. Inmiddels is er nieuwe EU regelgeving met een harde inkomensgrens om in aanmerking te komen voor sociale woningbouw. Ook zijn veel cooperaties al jaren aan het verkopen geslagen, mede ook door regelgeving vanuit het rijk. Ook zijn de fiscale voordelen afgebouwd. Al met al: op naar een gezondere woningmarkt in Nederland.
Laatst gewijzigd door roelb op 13 jun 2015, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door mtl »

Brigitta is al een maand niet op het forum geweest. Zou ze weer in Nederland zijn.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door USInsider »

RoelB - als je quote moet je het wel goed doen. Ik stelde een vraag, RiverCola was zo vriendelijk antwoord te geven.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door roelb »

USInsider schreef:RoelB - als je quote moet je het wel goed doen. Ik stelde een vraag, RiverCola was zo vriendelijk antwoord te geven.
En ik vulde aan :-)..
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door Hockey »

roelb schreef:
USInsider schreef:RoelB - als je quote moet je het wel goed doen. Ik stelde een vraag, RiverCola was zo vriendelijk antwoord te geven.
En ik vulde aan :-)..
Zoals USInsider al zei, doe dan dan wel middels een correcte quote. En dat is aldus:
RiverCola schreef:
USInsider schreef:Klaarblijkelijk is men opgehouden met woonvergunningen te vereisen ?...........
Je hebt in Nederland het recht om aanspraak te maken op een sociale huurwoning......
Ik heb zelf wat tekst weggelaten om het leesbaar te houden. Maar de uitspraak die jij hebt gequote is NIET gedaan door USInsider, maar door RiverCola.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door roelb »

Hockey schreef: Ik heb zelf wat tekst weggelaten om het leesbaar te houden. Maar de uitspraak die jij hebt gequote is NIET gedaan door USInsider, maar door RiverCola.
Ah, excuses, ik zie het.. Wel enthousiast geweest met verwijderen van overbodige tekst, maar een extra quote tag laten staan. Fixed.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door SophiaB »

Hehe dat overkomt de BESTE :mrgreen: (daarom gebeurt mij zoiets nooit) :lol: :lol: :lol:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
brigitta66
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2015, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Utrecht

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door brigitta66 »

Ik ben Brigitta en sinds 19 juli weer terug in Nederland. Hoe is het allemaal afgelopen. Het Nederlandse consulaat wilde het non existence certificate. Dat heb ik toen aangevraagd en meteen gemeld dat ik illegaal was. Heb dit gedaan met behulp van een immigratie advocate. Ben haar erg dankbaar. Daardoor geen problemen gehad omdat zij toegezegd had dat ik na ontvangst van mijn Nederlandse Paspoort het land meteen zou verlaten. Na ontvangst van het non existence certificate heeft de Nederlandse Ambassade in Washington mijn paspoort aanvraag in behandeling genomen. In die tijd hebben vrienden een crowdfunding site opgezet om geld in te zamelen voor mijn ticket. 15 Juli ontving ik mijn nieuwe paspoort wat 150 euro kostte en had ik genoeg via de crowd funding site om meteen ticket te boeken en ben ik Zaterdag 19 juli met Arkefly terug gekeerd naar Nederland waar mijn familie op Schiphol op mij zaten te wachten. Ben nu thuisloos maar heb een bijstands uitkering aangevraagd en pe 1 oktober kan ik een kamer huren. Moet dus weer mijn leven opbouwen. Baan zoeken en terugkeren in de maatschappij in Nederland. Dus ben weer veilig terug in Nederland. En mijn nieuwe doel is om nu zo snel mogelijk mijn drie Nederlandse Katten te laten terugkeren. Zij zitten nog in Florida bij vrienden van mijn immigratie advocate. Ben nu dus druk bezig met dat. Dan kan ik samen met mijn lieve katten mijn leven weer opbouwen. xxx
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door Vito »

Fijn dat het allemaal gelukt is en dat je nog een terugkoppeling geeft.
Heel veel succes met het opbouwen van je leven in Nl. en ik hoop dat je je katten gauw kunt over laten komen.
brigitta66
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2015, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Utrecht

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door brigitta66 »

Mogen mensen op dit forum nog vragen hebben over het hele traject wat ik doorgelopen heb om terug te keren. Stel gerust je vraag en ik zal antwoorden. Belangrijkste is... ik ben weer thuis in mijn thuisland hier in Nederland. En dank voor iedereen die mij raad gegeven hebben toen ik nog in de USA was. Heb toen helaas niet alles kunnen lezen omdat ik inderdaad geen Internet meer had. Maar wees gerust ik heb niet vast gezeten en ben ook niet gearresteerd toen ik aan Homeland Security vertelde dat ik illegaal was. Ben zonder problemen uit de USA vertrokken,
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door USInsider »

Wat attent dat je even laat weten hoe het is afgelopen.
Ik blijf vinden dat de Ned. Ambassade je beter had kunnen helpen.
Toch fijn dat je genoeg 'goede' mensen op je pad kreeg: de immigratie-advocate, vrienden, crowd-funders, familie-leden.
En ook US DHS die je de kans gaf 'self-deportation' te doen.

Ik wens je alle goeds in Ned. met het 'terugbouwen' van je leven.
brigitta66
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2015, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Utrecht

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door brigitta66 »

[quote="bedeve"]" proof of non existence "

Prachtige tekst !
En dan zijn er ook nog bezorgde mede landers die daar serieus op reageren

als je niet weet waar je over praat. Hou het dan voor je. Als dit niet had bestaan Proof of Non Existence dan had ik nooit een brief gehad van USCIS met dit gevraagde. Kan altijd de beheerder van deze site vragen of ik een kopie mag plaatsen van het Non Existence Certificaat.Dat houdt in dat ik nooit de Amerikaanse Nationaliteit heb aangevraagd en nooit geregistreerd bent. Nogmaals als je niet weet waar je over praat hou het dan voor je. Ben terug in Nederland via een immigratie advocate en na indienen Non Existence Certificaat heeft de Nederlandse Ambassade een nieuw paspoort voor mij afgegeven zodat ik terug kon naar Nederland. Ben weer terug in mijn thuisland. Maar hoop echt niet mensen zoals jou te treffen hier die dezelfde domme opmerkingen maken als ze niet weten waar ze over praten.
brigitta66
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2015, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Utrecht

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door brigitta66 »

@USInsider:

:thumbup:
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door SophiaB »

Leuk dat je hebt laten weten hoe de terusreis is gegaan! Zo weinig mensen laten van zich horen (zowel heen als terug) dus waardeer het zeer :thumbup:

Nu maar hopen dat je je leven gauw weer op de rit krijgt, en alle narigheden (inclusief je verlies) een plek kan geven.
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door Marcopstal »

Blij dat het inderdaad zo verlopen is.

Dit is wat ik min of meer had verwacht. Op het moment dat je "illegaal of niet" je meldt en aangeeft te willen vertrekken is er geen reden waarom men je zou opsluiten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door USInsider »

Dat zou je inderdaad denken. Maar helaas.
Ik heb zelden enige logica mogen ontdekken in US immigratie-wetgeving, en barmhartigheid is ver te zoeken.
De inzet van de immigratie-advokate zal hier een enorm verschil hebben gemaakt denk ik zo.
Grote kans dat B. anders vastgezet en officieel uitgezet zou zijn, om de nummers te helpen opkloppen.
brigitta66
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2015, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Utrecht

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door brigitta66 »

Wat usider zei is inderdaad waar. Als ik geen Immigratie Advocate had gehad was het anders verlopen. Dan was je inderdaad opgepakt en tijdelijk in een detentie centrum geplaats tot je voor de rechter moet verschijnen. Kan enkele weken over heen gaan voordat je aan de beurt bent. Dan de rechter spreekt het vonnis uit dat je uitgezet word. En word je dan inderdaad daarna meteen uitgezet. Dus ik raad iedereen aan die in een zelfde situatie zit waar ik in zat om een Immigratie Advocaat in te schakelen. Ik heb USCIS/DHS de gehele waarheid verteld en waarom ik het gedaan had. En met de toezegging van mijn advocate dat ik na ontvangts van mijn Paspoort meteen de USA zou verlaten heeft ook veel geholpen. Heb ook totaal geen problemen gehad toen ik de USA verliet en geen problemen toen ik Nederland binnen kwam. En over de Proof Of Non Existence waar het Nederlandse consulaat om vroeg is een verklaring dat je niet geregistreerd staat in de USA en ook niet de Amerikaanse Nationaliteit aangevaagd hebt. Heb daar een Certificate of Non Existence voor ontvangen door USCIS/DHS dat is daarna gestuurd naar de Nederlandse Ambassade in Washington. En twee weken later kwam de UPS mijn nieuwe paspoort ( kosten paspoort 150 euro) afleveren afgegeven door het Ministerie van Buitelandse Zaken. Via Nederland door familie is er toen een E ticket voor mij geboekt bij ArkeFly en ben ik Zaterdag 19 Juli teruggekeerd naar Nederland.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door Marcopstal »

Over dat meteen uitgezet ben ik het niet helemaal eens. Men moet je immers ergens naartoe sturen en daar moeten ofwel de papieren voor in orde zijn, wat hier duidelijk niet meer het geval was, of er moeten andere afspraken over zijn.

Nu goed, helemaal zeker gaan we toch nooit weten hoe het anders zou gelopen zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door USInsider »

Gebaseerd op mijn ervaringen met ooit de INS (voorloper van USCIS) baseerde ik mijn observatie dat je niet naar USCIS/CPB/ICE moet gaan met de verwachting daar men 'logisch' zal handelen dan wel men barmhartigheid zal tonen.

Zoals Brigitte aangeeft, zodra er een probleem is of kan opduiken - een immigratie-advokaat inschakelen. Meteen.
NOOIT zelf gaan knutselen.

Kijk even naar de slagen die de Ned. overheid hier maakte - althans de Ned. Ambassade in de US.
De US heeft geen burger administratie. Niemand is daar 'ingeschreven'.
Iemand die illegaal in een land is, heeft geen status en kan zeker geen citizenship aanvragen.
Allemaal dingen die het consulaire personeel weet en waar men op had kunnen handelen.
(Wordt Ned. net als de US ?!)
Laatst gewijzigd door USInsider op 07 sep 2015, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer