Hoe moeilijk is het om werk te vinden in de states ???

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Rick Manhattan
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:58
Locatie: Terneuzen

Hoe moeilijk is het om werk te vinden in de states ???

Bericht door Rick Manhattan »

heey iedereen.
Ik heb eens naar een paar job's gekeken en ze vragen behoorlijk wat werk ervaring en diploma's.
natuurlijk in nederland ook wel maar ik heb hier tenminste het idee van ik ga wel schoonmaken of vakkenvullen todat ik me droombaan vind.
kan dat daar ook en kun je daar dan ook van leven ; je huur ervan betalen en je eten enzo..
ben benieuwd mensen , laat het me weten :D
I want to be a part of it , New york , New York :)
Xerxes
Amerikafan
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 okt 2004, 23:34
Locatie: Los Angeles, CA

Re: Hoe moeilijk is het om werk te vinden in de states ???

Bericht door Xerxes »

Rick Manhattan schreef:heey iedereen.
Ik heb eens naar een paar job's gekeken en ze vragen behoorlijk wat werk ervaring en diploma's.
natuurlijk in nederland ook wel maar ik heb hier tenminste het idee van ik ga wel schoonmaken of vakkenvullen todat ik me droombaan vind.
kan dat daar ook en kun je daar dan ook van leven ; je huur ervan betalen en je eten enzo..
ben benieuwd mensen , laat het me weten :D
Ik woonde in '92 in New York City en ik had een baan als busboy/waiter in een restaurantje in SoHo. Ik verdiende $2.99/hr (waiters wage) en ongeveer $300/$400 in tips, daarnaast werkte ik elke zaterdag van 8 tot 2 voor een NLse advocaat @ $15/hr, dus mijn maandelijkse income was iets minder dan $1500 - $2000 per maand, hier besteedde ik ongeveer $700 voor een kamer in een klein appartementje in de West Village.

Maar ik ken zat mensen die veel krapper beginnen, rondkomen met iets van $1000 tot $1200, en een kamer huren van $500 of helemaal in Queens, Brooklyn of NJ wonen en werken in Manhattan.

In principe moet je echt een overlevings attitude hebben, willingness to work en alles komt goed. Natuurlijk is alles moeilijk als je geen papieren hebt.

In het algemeen, wanneer je een green card hebt,is het niet moeilijk om een baan te vinden.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18772
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan misschien eens een aantal dingen lezen die ik op mijn blog gepost heb:

http://kastelke.blogspot.com/2005/07/bo ... aanse.html
'De achterkant van de Amerikaanse droom' is een heel bekend boek van Barbara Ehrenreich. Als je hier even de zoekfunctie gebruikt op die naam, kom nog nog meer aanvullende info te weten.

http://kastelke.blogspot.com/2005/07/ov ... lonen.html
Dit gaat over de minimumlonen in Amerika. Rekkenvullen en afwassen vallen in die categorie. Het hebben van 2 banen is dan nog niet voldoende om een afgeleefde trailer in een trailerpark te huren...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
laila en morano
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2006, 21:20
Locatie: amsterdam

werken in Florida

Bericht door laila en morano »

Hoi Hoi,

ik zou graag in Florida willen werken, maar vraag me af of er wel werk is in mijn branche. ik ben afgestudeerd maatschappelijk werker en heb mij bachelor degree. Weet iemand of ik hiermee een baan zou kunnen vinden. Alvast bedankt, en trouwens, ik heb al veel info gevonden op deze site. Geweldig!! :lol: [/i]
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1539
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

kastelke schreef:'De achterkant van de Amerikaanse droom' is een heel bekend boek van Barbara Ehrenreich.
Dus dat is de Nederlandse titel van "Nickel and Dimed"...
Ik vroeg me al af hoe ze dat vertaald hadden.

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1539
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Hoe moeilijk is het om werk te vinden in de states ???

Bericht door dutch_in_seattle »

Rick Manhattan schreef:...ik heb hier tenminste het idee van ik ga wel schoonmaken of vakkenvullen todat ik me droombaan vind.
kan dat daar ook en kun je daar dan ook van leven ; je huur ervan betalen en je eten enzo..
Realistisch gezien, nee, zeker in een grote stad.
Nog afgezien daarvan, hoe denk je in de V.S. terecht te komen? Je kunt niet zomaar naar de V.S. vliegen om je daar te vestigen.

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1522
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Hier in Texas is werk genoeg...alleen...die greencard hè? :lol:
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: werken in Florida

Bericht door Texas Boy »

laila en morano schreef:Hoi Hoi,

ik zou graag in Florida willen werken, maar vraag me af of er wel werk is in mijn branche. ik ben afgestudeerd maatschappelijk werker en heb mij bachelor degree. Weet iemand of ik hiermee een baan zou kunnen vinden. Alvast bedankt, en trouwens, ik heb al veel info gevonden op deze site. Geweldig!! :lol: [/i]

Misschien even op deze site kijken waar vraag naar is en zitten ze echt om je te springen dan kan je de DV Lottery overslaan en je nieuwe baas moet ervoor zorgen dat je een Greencard krijgt.

http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1319.html
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7979
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: werken in Florida

Bericht door Pete.Z »

a4plus schreef:
laila en morano schreef:Hoi Hoi,

ik zou graag in Florida willen werken, maar vraag me af of er wel werk is in mijn branche. ik ben afgestudeerd maatschappelijk werker en heb mij bachelor degree. Weet iemand of ik hiermee een baan zou kunnen vinden. Alvast bedankt, en trouwens, ik heb al veel info gevonden op deze site. Geweldig!! :lol: [/i]

Misschien even op deze site kijken waar vraag naar is en zitten ze echt om je te springen dan kan je de DV Lottery overslaan en je nieuwe baas moet ervoor zorgen dat je een Greencard krijgt.

http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1319.html


Ik zou zo aan de slag kunnen als vrachtwagen chauffeur,maar ik krijg mijn vriendin niet zo gek..... :?


Nog los van het feit dat ik eigenlijk geen zin meer heb in werkweken van 100 uur. :wink:
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: werken in Florida

Bericht door Texas Boy »

Pete.Z schreef:
a4plus schreef:
Misschien even op deze site kijken waar vraag naar is en zitten ze echt om je te springen dan kan je de DV Lottery overslaan en je nieuwe baas moet ervoor zorgen dat je een Greencard krijgt.

http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1319.html


Ik zou zo aan de slag kunnen als vrachtwagen chauffeur,maar ik krijg mijn vriendin niet zo gek..... :?


Nog los van het feit dat ik eigenlijk geen zin meer heb in werkweken van 100 uur. :wink:

Amerika is een te gek land, maar als je 100 uur werkt dan kan je toch niet genieten. Blijf dan lekker in Nederland, probeer zoveel mogelijk te verdienen en ga zo vaak mogelijk op vakantie naar de States, is net of je er woont
PBBI
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 29 nov 2003, 17:42
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Ik zou zo aan de slag kunnen als vrachtwagen chauffeur,maar ik krijg mijn vriendin niet zo gek.....

Nog los van het feit dat ik eigenlijk geen zin meer heb in werkweken van 100 uur.
Moet ik je toch teleurstellen, als vrachtwagen chauffeur kom je de VS niet binnen, Canada wel, de VS niet.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Bericht door USInsider »

Even, voor er misverstanden ontstaan:

Quote:
"Misschien even op deze site kijken waar vraag naar is en zitten ze echt om je te springen dan kan je de DV Lottery overslaan en je nieuwe baas moet ervoor zorgen dat je een Greencard krijgt.
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1319.html"

Deze lijst van beroepen geeft bij mijn weten de alternatieven die de USA accepteert voor de DVLottery als de gegadigde niet voldoet aan de eis dat hij/zij een (equivalent van een) high school diploma moet hebben.
Het betekent dus dat je mee mag doen aan de loterij, het betekent niet dat je snel een groene kaart krijgt.

Voor werkgebonden groene kaarten - waarbij dus de werkgever de sponsor is - gelden andere, behoorlijk zware vereisten. In de praktijk zijn er weinig werkgevers te vinden die een werker direkt voor een groene kaart laten gaan.

Voor Laila: orienteer je zo veel mogelijk wat er in de USA gaande is op je vakgebied. Probeer kontakten te leggen bv. in Florida, ga ernaartoe op vakantie en kijk wat er mogelijk is.
Nu even wat schoten voor de boeg:
- FL is een staat vol bejaarden, misschien is extra geriatrische/gerontologische scholing een idee ?
- Kennis van de Spaanse taal is ook een pre voor werken in Florida denk ik.
- Zitten er in FL grotere (Ned.) bedrijven met ook (van origine) Ned. werknemers ? Dan zou je kunnen proberen voor een van hen op Human Resources/Personeel te gaan werken. (De logica is dan dat je kennis hebt van de aansluiting van het Ned. zorgsysteem op de US regelgeving en vice versa.)
- En kijk eens wat er mogelijk is aan extra scholing op een studentenvisum. US colleges en universiteiten zijn duur, dus een uitwisselings- of beursprogramma heeft de voorkeur. Onderwijsinstellingen in de US verlenen beduidend meer hulp bij het vinden van werk dan in Ned. gebuikelijk is en daar kun je dan van profiteren.
Succes !
Christoph1
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2006, 02:08

Bericht door Christoph1 »

Ik wil naar Lake Tahoe emigreren, aan de kant van Nevada of Californie.
De ruimte en de schitterende natuur spreekt me aan. Ik zou dan kunnen gaan werken in de toeristische industrie, wintersport, of in de public relations waar ik voor gestudeerd heb.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Bericht door Bennogr »

En je kennis van het Engels is...? PR is bijvoorbeeld bepaald niet iets wat je zo maar even in een andere taal doet.

Toeristisch zou je Nederlanders kunnen gaan rondleiden of een steunpunt vormen voor verdwaalde en in de problemen gekomen toeristen.

Ga eens bij een toerorganisator in Nederland kijken of ze niet iets hebben waardoor ze je naar de VS kunnen sturen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Bericht door Texas Boy »

Christoph1 schreef:Ik wil naar Lake Tahoe emigreren, aan de kant van Nevada of Californie.
De ruimte en de schitterende natuur spreekt me aan. Ik zou dan kunnen gaan werken in de toeristische industrie, wintersport, of in de public relations waar ik voor gestudeerd heb.

Ging het maar zo makkelijk :D Misschien dat je via een reisorganisatie een tijdelijk baan kan vinden maar denk niet dat ze bij Lake Tahoe op Nederlanders zitten te wachten, anders dan toeristen, maar Good Luck
Christoph1
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2006, 02:08

Bericht door Christoph1 »

a4plus schreef:
Christoph1 schreef:Ik wil naar Lake Tahoe emigreren, aan de kant van Nevada of Californie.
De ruimte en de schitterende natuur spreekt me aan. Ik zou dan kunnen gaan werken in de toeristische industrie, wintersport, of in de public relations waar ik voor gestudeerd heb.

Ging het maar zo makkelijk :D Misschien dat je via een reisorganisatie een tijdelijk baan kan vinden maar denk niet dat ze bij Lake Tahoe op Nederlanders zitten te wachten, anders dan toeristen, maar Good Luck
Waarom niet? Mijn Engels is zeer goed.
laila en morano
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2006, 21:20
Locatie: amsterdam

Bericht door laila en morano »

hai,
bedankt voor de info allemaal.

ik ben weer een stuk wijzer. ik zie een studie daar wel zitten, maar vraag me af of dat kan als je samen met je kind daar wil gaan wonen en studeren/werken.
en zijn er andere staten waar ik met mijn beroep meer kans zou maken.
(new york bijv.?)
Gebruikersavatar
Color01
Amerika-expert
Berichten: 2109
Lid geworden op: 23 sep 2006, 03:05
Locatie: Beautifull Virginia

Bericht door Color01 »

Je kunt altijd wel werk vinden als maatschappelijk werker ... maar kun je het leven in steden als newyork wel betalen :?:

Soms is het leven veel beter als je in steden woont wat niet zoveel toeristen heeft.
laila en morano
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2006, 21:20
Locatie: amsterdam

Bericht door laila en morano »

bedankt, dit geeft me hoop!!
inderdaad is het leven in New York vrij duur, daarom dacht ik ook aan florida.
maar ik blijf hoopvol rondkijken en hoop op een toekomst in the states!! :lol:
dus zijn er nog tips, ik hoor het graag!!
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Bericht door Texas Boy »

Christoph1 schreef:
a4plus schreef:
Ging het maar zo makkelijk :D Misschien dat je via een reisorganisatie een tijdelijk baan kan vinden maar denk niet dat ze bij Lake Tahoe op Nederlanders zitten te wachten, anders dan toeristen, maar Good Luck
Waarom niet? Mijn Engels is zeer goed.
oohh, dan is het geen probleem :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer