Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Amerika
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Emigreren naar Amerika
Waar in Amerika is het levensonderhoud goedkoop? En kan je rondkomen van 15a1600 dollar in de maand ? Het gaat ons niet om luxe .We zijn geen stadsmensen ,houden meer van een rustige omgeving met veel ruimte .Ik weet de huren zijn vrij hoog .Maar we hebben genoeg overwaarde van ons huis om een huis in Amerika te kunnen kopen.ook wij hebben geluk na 9 jaar meegedaan het in ontvangst te nemen . Graag hoop ik op meer informatie .Alvast bedankt
Re: Emigreren naar Amerika
Bedoel je dat een van jullie hebt gewonnen in de DV Lottery van 2015, dat jullie visums hebt gekregen en nu op punt staat te verhuizen ?
Zijn jullie met twee personen of meer ?
Denk je te gaan werken in de US bij een bedrijf dat medical insurance biedt ?
Er is hier een deelnemer die in Missouri woont. Ik krijg de indruk dat de kosten van levensonderhoud daar lager liggen dan waar ik woon (in het achterland van CA).
Zijn jullie met twee personen of meer ?
Denk je te gaan werken in de US bij een bedrijf dat medical insurance biedt ?
Er is hier een deelnemer die in Missouri woont. Ik krijg de indruk dat de kosten van levensonderhoud daar lager liggen dan waar ik woon (in het achterland van CA).
Ik waarschuw je alvast, mijn reactie is in eerste instantie niet heel erg aardig.
Hoe willen jullie naar de VS gaan?
Hoeveel geld hebben jullie? Hoe oud zijn jullie? Hoe is de gezinssamensteling? Definieer goedkoop? Moeten jullie nog werken? Etcetera, etcetera, etcetera.
Een Alaska is in de lege gebieden qua wonen goedkoop, maar ja, er een baan vinden is dan ook weer lastig.
Zucht, weer zo een. Je wil meer informatie maar geeft zelf zo goed als geen enkele informatie. Als je meer informatie wil, geef deze dan eerst zelf.Annette.. schreef:Graag hoop ik op meer informatie .Alvast bedankt
Hoe willen jullie naar de VS gaan?
Hoeveel geld hebben jullie? Hoe oud zijn jullie? Hoe is de gezinssamensteling? Definieer goedkoop? Moeten jullie nog werken? Etcetera, etcetera, etcetera.
Een Alaska is in de lege gebieden qua wonen goedkoop, maar ja, er een baan vinden is dan ook weer lastig.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo hockey we zijn 65en 66jaar oud .Nee we willen niet meer werken ons inkomsten is AOW en gaan zonder kinderen heen .Hoe willen wij naar VS gaan ,had al gemeld dat we na 9 jaar meegedaan aan de Green Card Loterij het geluk hadden om het te winnen. Jaren geleden zijn we in Florida -nevada -Ca- en Memphis geweest ,is ook heel mooi. Ja zorgkosten is wel een en ander aan veranderd door Obamacare volgens ons mogen wij daar aan deelnemen .We zouden graag 1 x in het jaar naar Nederland gaan om onze kinderen en kleinkinderen te zien als wij daar wonen.In Nederland kunnen we ook rondkomen van ons AOW.Ja ,de planning is dec 2015 .Houston Tx is onze voorkeur ,maar wij weten niet hoe duur daar het levensonderhoud is
- bedeve
- Amerika-expert
Voordat je gaat emigreren.Annette.. schreef:.We zouden graag 1 x in het jaar naar Nederland gaan om onze kinderen en kleinkinderen te zien als wij daar wonen
Afhankelijk van de plek en status van je huis is er wat geld te verdienen.
Daarmee kun je in Texas wel iets kopen.
De AOW en het afgetopte pensioen zorgt eerst nog voor een inkomen.
Maar 1 x per jaar kinderen en kleinkinderen zien??
Weet je het zeker dat je dat accepteert bij emigratie ??
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Een bescheiden huurappartement in een zuidelijke staat (LA, MS, FL, TN, TX, GA) in een buitenwijk van een grotere stad is een goede optie. Mits een zorgverzekering mogelijk is uiteraard. Je kunt tegen minimumloon bijverdienen in de horeca, bewaking of detailhandel.
Opties:
- Als je gaat werken om aan een ziektenkostenverz. te komen krijg je het probleem dat verzekeraars in principe geen betalingen doen voor mensen van boven de 65 - tenzij in uitzonderlijke situaties. Veel lagere lonen werkgevers bieden nu ook alleen banen aan van onder de 30 uur per week, en hoeven dan geen verz. te bieden.
- Een ACA policy.
Om die te kunnen afsluiten moet je boven de 100 % van de zg. Fed. poverty line verdienen/aan inkomen hebben - dat is voor 2 personen rond bijna $ 16,000 (in Alaska bija & 20,000).
Veel artsen/ziekenhuizen accepteren echter geen ACA policy. Dat wel aan het veranderen overigens.
De policy heeft een eigen risico van $ 6,300 - maar als je pech hebt en je vindt inderdaad geen artsen die de verzekering nemen - heb je al snel $ 12,500 eigen risico per jaar.
Heb je minder inkomen dan de genoemde bedragen dan kun je je niet verzekeren via ACA.
Heb je inkomen boven de genoemde bedragen dan zul je inaanmerking komen voor een ACA-policy. Het lijkt erop dat immigranten ook voor de subsidies - tax credits - in aanmerking komen.
- MedicAid.
In staten die hun MedicAid system hebben uitgebreid, komen ACA kandidaten die niet voldoende verdienen, automatisch in de MedicAid categorie.
Daar zijn voor jullie twee problemen mee.
1. Er kan 5 jaar wachttijd zijn voor je in aanmerking komt.
2. Als je boven de 65 bent mag je in de meeste staten maar $ 3000 hebben totaal aan geld op de bank en equity in je huis en aan bepaalde spullen zoals een auto.
(Plus alles wat MedicAid betaalt - incl. premie-bedragen - voor je na je 55e levenjaar, wordt verhaald op je 'estate'.)
- Een policy zelf-afgesloten op de US 'vrije markt'.
Gezien jullie leeftijd zal een redelijk policy toch snel rond de $ 800 - 1200 kosten schat ik. Hoe minder premie, hoe groter de eigen bijdrages plus het eigen risico. Als je zelf een policy afsluit op de vrije markt - dus niet via de M/E - dan heb je geen recht op tax credits.
Ziekenhuizen en klinieken moeten emergency medical care bieden aan onverzekerden. Maar als je bezit hebt of inkomen, zul je de volle mep moeten betalen. En dat kan enorm oplopen. ER care = dure care.
Ons huishouden - twee personen - kost tegen de $ 5000 per maand. De grote posten zijn aflossen hypotheek - $ 1500 - en ziektenkostenverz. plus meds - ook $ 1500. (En dat dekt eigenlijk alleen calamiteiten, want de eigen bijdrages voor artsenbezoeken, onderzoeken, meds, zijn dermate hoog dat we allebei in meer dan een jaar geen dokter meer hebben bezocht. We knutselen nu maar zelf met home-remedies. )
Omdat we een eigen huis hebben betalen we bijna $ 500/maand aan OG bel. Aangezien de huizenprijzen stijgen gaat dat bedrag ook ieder jaar iets omhoog.
- Als je gaat werken om aan een ziektenkostenverz. te komen krijg je het probleem dat verzekeraars in principe geen betalingen doen voor mensen van boven de 65 - tenzij in uitzonderlijke situaties. Veel lagere lonen werkgevers bieden nu ook alleen banen aan van onder de 30 uur per week, en hoeven dan geen verz. te bieden.
- Een ACA policy.
Om die te kunnen afsluiten moet je boven de 100 % van de zg. Fed. poverty line verdienen/aan inkomen hebben - dat is voor 2 personen rond bijna $ 16,000 (in Alaska bija & 20,000).
Veel artsen/ziekenhuizen accepteren echter geen ACA policy. Dat wel aan het veranderen overigens.
De policy heeft een eigen risico van $ 6,300 - maar als je pech hebt en je vindt inderdaad geen artsen die de verzekering nemen - heb je al snel $ 12,500 eigen risico per jaar.
Heb je minder inkomen dan de genoemde bedragen dan kun je je niet verzekeren via ACA.
Heb je inkomen boven de genoemde bedragen dan zul je inaanmerking komen voor een ACA-policy. Het lijkt erop dat immigranten ook voor de subsidies - tax credits - in aanmerking komen.
- MedicAid.
In staten die hun MedicAid system hebben uitgebreid, komen ACA kandidaten die niet voldoende verdienen, automatisch in de MedicAid categorie.
Daar zijn voor jullie twee problemen mee.
1. Er kan 5 jaar wachttijd zijn voor je in aanmerking komt.
2. Als je boven de 65 bent mag je in de meeste staten maar $ 3000 hebben totaal aan geld op de bank en equity in je huis en aan bepaalde spullen zoals een auto.
(Plus alles wat MedicAid betaalt - incl. premie-bedragen - voor je na je 55e levenjaar, wordt verhaald op je 'estate'.)
- Een policy zelf-afgesloten op de US 'vrije markt'.
Gezien jullie leeftijd zal een redelijk policy toch snel rond de $ 800 - 1200 kosten schat ik. Hoe minder premie, hoe groter de eigen bijdrages plus het eigen risico. Als je zelf een policy afsluit op de vrije markt - dus niet via de M/E - dan heb je geen recht op tax credits.
Ziekenhuizen en klinieken moeten emergency medical care bieden aan onverzekerden. Maar als je bezit hebt of inkomen, zul je de volle mep moeten betalen. En dat kan enorm oplopen. ER care = dure care.
Ons huishouden - twee personen - kost tegen de $ 5000 per maand. De grote posten zijn aflossen hypotheek - $ 1500 - en ziektenkostenverz. plus meds - ook $ 1500. (En dat dekt eigenlijk alleen calamiteiten, want de eigen bijdrages voor artsenbezoeken, onderzoeken, meds, zijn dermate hoog dat we allebei in meer dan een jaar geen dokter meer hebben bezocht. We knutselen nu maar zelf met home-remedies. )
Omdat we een eigen huis hebben betalen we bijna $ 500/maand aan OG bel. Aangezien de huizenprijzen stijgen gaat dat bedrag ook ieder jaar iets omhoog.
Laatst gewijzigd door USInsider op 03 mei 2015, 07:19, 9 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Usinsider even een vraag hoezo maar $3000 Als ik het goed begrijp mogen wij niet meer als $ 3000 op ons spaarrekening hebben ? Of de auto mag niet meer als $ 3000 waard zijn? , Dit is ook het eerste wat ik hoor .Dus wij mogen niet een nieuwe auto kopen of nieuwe meubels met een waarde van meer als $3000 is dat ook in Texas ? Zo
Bij mijn weten heeft TX het MedicAid programma niet uitgebreid tot mensen zonder kinderen. Dus daar heb je de issue niet. Voorzover ik weet kun je je daar niet verzekeren tenzij je de bedragen krijgt/verdient per maand die ik noemde.
TX heeft geen eigen Marketplace/Exchange voor ACA, je moet dan naar de Federale M/E om te kijken wat je opties zijn.
TX heeft geen eigen Marketplace/Exchange voor ACA, je moet dan naar de Federale M/E om te kijken wat je opties zijn.
Laatst gewijzigd door USInsider op 03 mei 2015, 07:18, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Dus het komt er op neer als wij laten we zeggen meer als$3000 in ons bezit hebben als spaar of de auto die meer waard is dat we dan geen recht hebben op teruggave belasting? Voor zorgkosten enz .En dat we overal de volle mep voor moeten betalen als ik het goed begrijp?
Nee, die $3000 limiet is alleen van toepassing als je voor Medicaid in aanmerking wil komen. En dat kan overigens nog verschillen per staat.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Er zijn staten waar de M/E kandidaten met een inkomen van onder de $ 22,000 (voor twee personen) aanmerkt als gerechtigd voor MedicAid.
Wij hebben vorig jaar een inkomen daarboven opgegeven, om mijn man in aanmerking te laten komen voor een ACA policy. Met een lager inkomen bleef de CA M/E hem in MedicAid classificeren en kwam hij niet in aanmerking voor een ACA policy. Hoe dat in een andere staat met 'extended MedicAid' uitgewerkt zou hebben weet ik niet.
Hij kwam overigens in aanmerking voor MedicAid omdat hij nog geen 65 is.
Het geciteerde bedrag aan eigen vermogen dat je mag hebbben voor MedicAid bovenr de 65, is gebaseerd op een Fed. norm.
Er zijn staten die iets meer aan eigen vermogen toestaan, maar er zijn ook staten die een lagere norm hanteren.
Wij hebben vorig jaar een inkomen daarboven opgegeven, om mijn man in aanmerking te laten komen voor een ACA policy. Met een lager inkomen bleef de CA M/E hem in MedicAid classificeren en kwam hij niet in aanmerking voor een ACA policy. Hoe dat in een andere staat met 'extended MedicAid' uitgewerkt zou hebben weet ik niet.
Hij kwam overigens in aanmerking voor MedicAid omdat hij nog geen 65 is.
Het geciteerde bedrag aan eigen vermogen dat je mag hebbben voor MedicAid bovenr de 65, is gebaseerd op een Fed. norm.
Er zijn staten die iets meer aan eigen vermogen toestaan, maar er zijn ook staten die een lagere norm hanteren.
Laatst gewijzigd door USInsider op 03 mei 2015, 07:24, 10 keer totaal gewijzigd.
-
Laatst gewijzigd door USInsider op 03 mei 2015, 07:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Er is een verdrag tussen Nederland en de VS waardoor Nederlandse sociale verzekeringen (gedeeltelijk?) meetellen als je naar de VS verhuist. Misschien de moeite waard om dat een na te gaan zoeken? Voor zover ik me herinner zijn er wel eens verbindingen met dat verdrag geplaatst op dit forum. Anders moet er meer informatie ergens op een regeringswebpagina in Nederland te vinden zijn.
Gaat misschien niet op voor mensen die hier pas aankomen, maar je weet maar nooit wat voor moois er mogelijk misschien in zo'n verdrag verstopt zit.
Gaat misschien niet op voor mensen die hier pas aankomen, maar je weet maar nooit wat voor moois er mogelijk misschien in zo'n verdrag verstopt zit.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Aan dat verdrag hebben ze - voorzover ik weet - niets in hun situatie.
Ze gaan niet uit Ned. weg met nu lopende rechten op werknemersverz.
Ze zijn AOW-gerechtigden.
Voor een 'merge' - het samen voegen van Soc. Sec.-rechten en AOW-rechten - moet je minstens 8 punten SS-rechten hebben. Dwz. je moet 2 jaar in de US hebben gewerkt en SS premies hebben afgedragen.
Maar een merge maakt je niet eligible voor MediCare.
Om MediCare gerechtigd te zijn moet je minstens 5 jaar als G.K. houder in de US hebben gewoond.
Maar dan heb je alleen 'recht op' - en dat betekent niet premie-vrij.
Je moet betalen voor MediCare part A en voor part B. Momenteel (samen) bijna $ 600 per maand voor een persoon.
Alleen als je 40 punten aan SS-rechten hebt dus (grofweg gezegd) 10 jaren hebt gewerkt in de US en SS premies hebt afgedragen, dan heb je recht op Premium Free MediCare A. Part B moet je altijd zelf betalen.
MediCare A en B geeft geen recht op medicijnen-vergoeding. Daarvoor moet je extra een MediCare D polis afsluiten. Dat loopt in premies vanaf $ 30 per maand. Maar hoe goedkoper je keuze, hoe minder het fomularium is van Rx (prescriptions) waar je recht op hebt. Plus er zijn eigen bijdrages voor meds, in hoogte afhankelijk van welk medicijn het is.
MediCare kent bovendien eigen bijdragen van 20% voor onderzoeken en ingrepen. Er is een eigen risico van $ 6,300 - maar dat is er event, niet per jaar. Aangezien bijna alles in de US gezondheidszorg duur is, zijn de eigen bijdrages behoorlijk hoog.
Dat eigen bijdrage-risico kun je overigens afkopen middels een MediCare C policy.
Ze gaan niet uit Ned. weg met nu lopende rechten op werknemersverz.
Ze zijn AOW-gerechtigden.
Voor een 'merge' - het samen voegen van Soc. Sec.-rechten en AOW-rechten - moet je minstens 8 punten SS-rechten hebben. Dwz. je moet 2 jaar in de US hebben gewerkt en SS premies hebben afgedragen.
Maar een merge maakt je niet eligible voor MediCare.
Om MediCare gerechtigd te zijn moet je minstens 5 jaar als G.K. houder in de US hebben gewoond.
Maar dan heb je alleen 'recht op' - en dat betekent niet premie-vrij.
Je moet betalen voor MediCare part A en voor part B. Momenteel (samen) bijna $ 600 per maand voor een persoon.
Alleen als je 40 punten aan SS-rechten hebt dus (grofweg gezegd) 10 jaren hebt gewerkt in de US en SS premies hebt afgedragen, dan heb je recht op Premium Free MediCare A. Part B moet je altijd zelf betalen.
MediCare A en B geeft geen recht op medicijnen-vergoeding. Daarvoor moet je extra een MediCare D polis afsluiten. Dat loopt in premies vanaf $ 30 per maand. Maar hoe goedkoper je keuze, hoe minder het fomularium is van Rx (prescriptions) waar je recht op hebt. Plus er zijn eigen bijdrages voor meds, in hoogte afhankelijk van welk medicijn het is.
MediCare kent bovendien eigen bijdragen van 20% voor onderzoeken en ingrepen. Er is een eigen risico van $ 6,300 - maar dat is er event, niet per jaar. Aangezien bijna alles in de US gezondheidszorg duur is, zijn de eigen bijdrages behoorlijk hoog.
Dat eigen bijdrage-risico kun je overigens afkopen middels een MediCare C policy.
Ik heb mijn posts aangepast omdat ik al Googelende en lezende, geen indikatie (meer) kon vinden dat de tax credits niet gegeven zouden worden aan net-aangekomen immigranten die een ACA polis kunnen kopen.
Ook kan ik geen indikatie (meer) vinden dat er voor net-aangekomen immigranten van boven de 65 beperkingen zouden zijn. (Zoals die er waarschijnlijk wel zijn voor hier al langer verblijvende immigranten. Heel onlogisch.)
Ik noemde een expat polis van JoHo as alternatief - maar realiseerde me later dat zo een polis niet voldoet an de eisen die de ACA-wetgeving - Obamacare - aan een polis stelt. In dat geval kan er een boete opgelegd worden, gelijk aan de boete die er is voor niet-verzekerd zijn.
De boete was voor afgelopen jaar 1% van je inkomen, met een min. van $ 95 per persoon.
Als je door te weinig inkomen geen ACA polis kunt kopen via de M/E is is die boete niet verschuldigd.
Ook kan ik geen indikatie (meer) vinden dat er voor net-aangekomen immigranten van boven de 65 beperkingen zouden zijn. (Zoals die er waarschijnlijk wel zijn voor hier al langer verblijvende immigranten. Heel onlogisch.)
Ik noemde een expat polis van JoHo as alternatief - maar realiseerde me later dat zo een polis niet voldoet an de eisen die de ACA-wetgeving - Obamacare - aan een polis stelt. In dat geval kan er een boete opgelegd worden, gelijk aan de boete die er is voor niet-verzekerd zijn.
De boete was voor afgelopen jaar 1% van je inkomen, met een min. van $ 95 per persoon.
Als je door te weinig inkomen geen ACA polis kunt kopen via de M/E is is die boete niet verschuldigd.
Laatst gewijzigd door USInsider op 03 mei 2015, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat was voor 2014. Voor 2015 is de boete 2% van je inkomen, of $325 per persoon.
Bron: https://www.healthcare.gov/fees-exempti ... g-covered/
Bron: https://www.healthcare.gov/fees-exempti ... g-covered/
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-ontdekker
We hadden meer mogelijkheden gehad als we nog jonger waren geweest om te emigreren .Maar las ook iets over Missouri waar de levensonderhoud betaalbaar is .Als mijn man nu 20a30 uur zou werken is het bedrijf niet verplicht om een zorgverzekering af te sluiten ? Waar hij niet op zit te wachten. Hij heeft 45jaar gewerkt in Nederland. Onze droom ligt al jaren in Amerika, zodra we met pensioen zouden gaan en nu is het mogelijk door de Green Card om in Amerika te wonen. Het zorg geeft ons wel een probleem ?
Laatst gewijzigd door Annette.. op 03 mei 2015, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Neem bij het nemen van een beslissing mee dat je met je Nederlandse A.O.W.-inkomen in euro's ook een koersrisico loopt. Als de euro t.o.v. de dollar daalt, daalt ook je inkomen in dollars en omgekeerd.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Ja klopt we volgen het elke dag Euro/ dollar koers als de euro nog lager zou zijn geeft het wel een probleem .
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2211 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-
- 10 Reacties