Waar ik me grote zorgen over maak is echter de prijs van de verlovingsring. In Amerika zijn grote bedragen van een paar duizend veel normaler als hier, en zelf persoonlijk vind ik 3000 betalen voor een ring zonde van het geld. Zeker omdat als ik erheen ga we ook op een gegeven moment een leuk huis willen en alles, en met de 10 vakantiedagen die je van werkgevers vaak maar krijgt, vermoed ik dat freelance/werken op contract basis ook de enige manier zal worden om nog enigsinds normaal eens op vakantie af en toe naar Nederland te kunnen. En daarom vind ik een bedrag tot rond de 1300 euro maximaal voor een ring een redelijk normaal bedrag. (Eigenlijk vind ik dat al veel, maar kan ermee leven)....
Maar nu krijg ik van mijn vriendin eigenlijk enkel maar het idee (door de voorbeelden zie ze me stuurt), dat ze altijd heeft gedroomd van een ring die eigenlijk nog veel duurder is. En dat ze er dan wel mee kan leven, maar ik merk dat ze er nu al erg triest vaak door wordt en zich schuldig voelt dat ze eigenlijk meer wil.
Aan de ene kant maakt het mij ook helemaal niks uit, want ik heb er alles voor over om bij haar te zijn. Maar ik zou dat extra bedrag liever in een grote downpayment in een huis steken.
Misschien ligt het wel aan mij, hier in Nederland is alles toch net wat anders. Maar iemand hier ervaring met emigreren op deze manier en wat een verlovingsring ongeveer zou moeten kosten?