Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prijs verlovingsring

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Chargeotto
Amerika-ontdekker

Prijs verlovingsring

Bericht door Chargeotto »

Binnen enkele maanden ben ik van plan een K1 visum aan te vragen om te kunnen trouwen en samen te kunnen gaan wonen met mijn vriendin. We hebben dit eigenlijk al helemaal besproken, en er het bijna elke dag over, dus de vraag of ze JA zal zeggen is niet eens een vraag meer eigenlijk, maar iets wat al vast staat :)

Waar ik me grote zorgen over maak is echter de prijs van de verlovingsring. In Amerika zijn grote bedragen van een paar duizend veel normaler als hier, en zelf persoonlijk vind ik 3000 betalen voor een ring zonde van het geld. Zeker omdat als ik erheen ga we ook op een gegeven moment een leuk huis willen en alles, en met de 10 vakantiedagen die je van werkgevers vaak maar krijgt, vermoed ik dat freelance/werken op contract basis ook de enige manier zal worden om nog enigsinds normaal eens op vakantie af en toe naar Nederland te kunnen. En daarom vind ik een bedrag tot rond de 1300 euro maximaal voor een ring een redelijk normaal bedrag. (Eigenlijk vind ik dat al veel, maar kan ermee leven)....

Maar nu krijg ik van mijn vriendin eigenlijk enkel maar het idee (door de voorbeelden zie ze me stuurt), dat ze altijd heeft gedroomd van een ring die eigenlijk nog veel duurder is. En dat ze er dan wel mee kan leven, maar ik merk dat ze er nu al erg triest vaak door wordt en zich schuldig voelt dat ze eigenlijk meer wil.
Aan de ene kant maakt het mij ook helemaal niks uit, want ik heb er alles voor over om bij haar te zijn. Maar ik zou dat extra bedrag liever in een grote downpayment in een huis steken.

Misschien ligt het wel aan mij, hier in Nederland is alles toch net wat anders. Maar iemand hier ervaring met emigreren op deze manier en wat een verlovingsring ongeveer zou moeten kosten?
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Prijs verlovingsring

Bericht door Simon_Says »

Dit is echt iets wat je met je partner moet opnemen, dat is voor iedereen anders. Ik zou jouw redenering gewoon even met haar aankaarten en zien wat ze zegt.
Het grootste aandeel van de prijs kruipt in de steen die je wil.
Een tip kan zijn om zelf je ring te laten maken, dan kan je met zilver of goud iets speciaal doen, en een eventueel kleinere steen beter tot zijn recht laten komen.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wat een heerlijk bericht om de dag mee te beginnen :clap: Ik kan er niets aan doen, maar ik zie jullie straks al bij Judge Judy staan, omdat jij je ring terug wil en zij etc. etc.

Ik begrijp gewoon niets van het hele fenomeen. Trouwen doe je omdat je bij elkaar wil zijn en een bestaan wil opbouwen. Als je dan ook nog symbolisch een ring bij elkaar om de vinger schuift, prima. Maar van oudsher was dat gewoon een simpele band, later met een inscriptie en niet iets om je vriendinnen de loef mee af te steken.

Dit overzicht maakt helder dat als jullie de traditionele route gaan, er óók heel wat van je verloofde (en haar ouders) wordt verwacht als het op de financiën rond trouwen aankomt: Weddings - who pays for what. Wellicht opent haar dat de ogen en heeft ze eigenlijk ook liever een aardig huis en een echtgenoot die zo nu en dan naar zijn thuisland terug kan, dan een ring in een laatje in de kast.

PS Je verloofde heeft je vraag ook al vanuit haar perspectief gesteld :wink:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Snap het hele idee van een verlovingsring niet zo. En al helemaal niet dat deze zo duur moet zijn. Als de verlovingsring al 3000 kost, wat kost de trouwring dan?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Tja, ik ben het ook helemaal met je eens, maar daar heb je helemaal niets aan natuurlijk. Hier kun je alleen samen met je verloofde uit komen.
Terug in Texas!
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Ik en mijn vrouwtje zijn goed overeengekomen, verlovingsring 250 euro en trouwring ook 250 euro. Mijn ring koste zelfs maar 50 euro, ik heb hem nog geen 5 minuten aan gehad. Zo een ring is voor ons verre van belangrijk.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Lijkt me een ernstig geval van clashende culturen. Jij uit het enigzins calvinistische Nederland, met de focus op verstandig omgaan met geld en zij uit het wat meer op consumeren en op uiterlijk vertoon gerichtte Amerika.
Dit zou ook in andere situaties in je relatie tot discussie kunnen leiden, dus ik zou je adviseren om goed aan haar uit te leggen wat hierin je overwegingen zijn en dat ook breder trekken dan alleen de ring zelf.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wij hadden geen geld toen we trouwden, en hebben zilveren trouwringen gekocht. Voor de set was het nog geen 100 gulden en dat was al een bedrag waar we goed voor moesten plannen. Vond m'n man eerst maar niks, want vrouwen willen immers een diamanten verlovingsring? Dat ik dat echt niet wilde heeft hij nooit geloofd, maar hij heeft zich neergelegd bij mijn keus.

Jaren later heeft hij me op onze trouwdag weer meegesleept naar een juwelier, en omdat we het nu wel konden betalen heb ik een mooie set trouw+verlovingsring uitgezocht. Heel simpel voor Amerikaanse begrippen, maar erg mooi. Heb er helaas nog geen jaar plezier van gehad omdat de ringen tijdens onze laatste verhuizing verdwenen zijn.

Anyway, is het misschien een idee om nu een betaalbare ring te kiezen, en dan af te spreken voor jullie 5-jarig huwelijk ofzo een andere set te kopen? En misschien ook eens echt duidelijk praten over wat jullie financiele standpunten zijn? Misschien zelfs zo'n cursus doen samen? (gaat meestal via de kerk, maar er zijn dus cursussen die jonge mensen kunnen doen voor ze trouwen om te leren praten, leren samen een kasboek te gebruiken, taken verdelen, enz.) Een vriendin heeft dat voor haar tweede huwelijk gedaan en er heel veel aan gehad.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

As a rule of thumb, most jewelers suggest that men shell out about three months of their salary
Blij dat ik in het calvinistische Nederland woon! Het mag best wel wát kosten, maar mijn vrouw heeft er alles bij elkaar nog geen jaar mee rondgelopen. Toen kwam die andere ring. Maar goed, in de VS wordt dat dus anders benaderd. Succes, zou ik zeggen. Kiezen tussen een lege portemonnee of een ongelukkige vrouw :wink:
Groetjes,
Daniel
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hebben jullie al over de andere kosten gesproken, en wie wat gaat betalen, en welke budgetten daar dan verwacht worden?

Wij hebben wel meer geld uitgegeven aan onze trouwringen (3-in-1, wit goud, geel goud en roze goud, Cartier), maar dat was omdat dat voor ons een grote symbolische waarde had. Na 23 jaar kan ik zeggen dat we die ringen nog steeds dagelijks dragen. Met veel plezier. Maar ik heb niet eens een verlovingsring (ik vond die allemaal lelijk, hahaha). Wel hebben wij ook ringen voor elkaar gekocht toen onze zoon geboren werd. Zijn naam staat er in gegraveerd. Dat had voor ons ook een veel grotere symbolische waarde dan een verlovingsring. Maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijke keuze. En ook afhankelijk van wat je verdient.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Tja, in Amerika is de stelregel dat je een maandsalaris uitgeeft aan je verlovingsring en dat geld gaat veelal op aan de steen. De trouwring is vaak goedkoper. Maar inderdaad: vooral met je liefje opnemen.
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Uiteraard eens met 'investeer in diepe gesprekken met je vriendin over financiën en andere belangrijke zaken' (a la premarital counseling - levert soms ook nog korting op voor je marriage License!)
Maar verder: Why Engagement Rings Are a Scam - Adam Ruins Everything: " onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb een verlovingsring met (in mijn ogen) belachelijk grote diamanten, maar dat is omdat het een erfstuk was. Als zij grote stenen mooi vindt, kunnen jullie misschien overwegen zo'n grote setting te kopen met een andere steen dan een diamant, eentje die niet kunstmatig op een veel te hoge prijs gehouden wordt.
http://m.ksl.com/index/story/sid/322449 ... e_direct=y
http://anastaci.com/2013/11/top-celebri ... ent-rings/

Of kijk naar ringen op eBay ofzo, omdat de resale value zo laag is kun je betaalbaardere diamanten vinden als je ze van iemand anders overneemt.

Aan de andere kant, houd er rekening mee dat in haar sociale leven EN op haar werk zij mogelijk afgerekend zal worden op wat voor ring ze krijgt. Dat hangt af van waar ze woont en werkt, maar helaas zijn er zeker plekken waar dat gebeurt. Het kan dus meer zijn dan 'I want shiny!', het kan zijn 'Ik heb gezien hoe er geroddeld werd over mijn collega met een kleine ring, hoe mensen haar minder serieus namen, etc'. Absoluut belachelijk en verschrikkelijk, maar op sommige plekken gebeurt het wel.
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Kijk wel uit met verlovingsringen van internet halen, vaak is de steen/dikte metaal/kwaliteit metaal minder dan het er op de foto uitziet.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kijk hier eens. http://www.betterthandiamond.com Ik ken dit bedrijf heel goed.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wow, zo leer je nog eens wat over 'traditions' en over sociale druk!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ring van mijn vrouw was $600 meen ik en daar werd later de trouwring van haar oma aan vastgesmeed. Je hoort wel eens zeggen dat het 3 maandsalarissen moet zijn maar dat is grote (door marketing bedachte) onzin. Je moet kopen waar je je gelukkig bij voelt. Het schijnt dat hele dure ringen een grotere kans van scheiding later hebben.
Texas
Amerika-ontdekker

Bericht door Texas »

Een verlovingsring wordt tegenwoordig vaak ook gewoon gebruikt als trouwring. Wellicht dat je vriendin daarom iets duurders verwacht. Hoewel ik 1300 EUR persoonlijk ook een prima prijs vind, ben ik haar natuurlijk niet dus daar kan ik niets over zeggen. Maar ik zou je dus adviseren om (subtiel) te vragen of ze op de trouwerij ook nog een trouwring verwacht. Als dat niet het geval is (zoal bij heel veel mensen) kun je natuurlijk besluiten wat meer uit te geven, dat moet je zelf weten. Als ze wel een aparte trouwring verwacht dan zou ik nog maar eens goed nadenken over waar je je geld aan uitgeeft. Zo'n ding draagt ze misschien een jaar. Een paar duizend euro is dan erg veel geld.

Tegenwoordig is het ook mogelijk bij een goede juwelier aan te kloppen met een voorbeeld. Deze wordt dan nagemaakt van kunststof en daarna aan de buitenkant met echt zilver of goud omhult. Je ziet geen verschil maar het is een stuk goedkoper. Je kunt ook besparen door fabrieks-geproduceerde diamanten te gebruiken. Ziet er 100% hetzelfde uit maar komen gewoon niet uit de grond maar uit een machine.
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Over 'je draagt de verlovingsring maar een jaar', dit is niet per se waar. Ik draag die van mij nog elke dag. Veel mensen hebben een verlovingsring en trouwband die bij elkaar passen en dragen ze dan na het huwelijk allebei.

Op zich hebben jullie een voordeel - jij komt niet uit de VS. Dus als zij eigenlijk ook niet per se zo'n ring wil, kunnen jullie een beetje onder die sociale druk uit komen. Als zij een niet-diamant heeft kan ze gewoon tegen vrienden zeggen "Dat is hoe ze het in Nederland doen!" Leugentje om bestwil (je eigen bestwil dan :wink: )

Edit: Nog wat links over het kopen van verlovingsringen:
http://apracticalwedding.com/2013/05/ho ... ment-ring/
http://apracticalwedding.com/2013/06/ho ... ment-ring/
http://apracticalwedding.com/2013/07/ho ... ment-ring/
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Vaak is zelfs een dure verlovingsring een stuk goedkoper dan de bruiloft. Bedragen van $10.000 of meer voor dat feestje zijn niet ongewoon (en de perfecte trouwjurk kan ook zo'n bedrag -- of meer -- kosten). Hangt inderdaad van de bruid af, en ook haar ouders en vriendinnen. Stel haar voor om te 'elopen' (ergens stiekum te trouwen, op het stadhuis of in Vegas bijvoorbeeld) en de hele boel later, als jullie wat meer geld hebben, dan dunnetjes (dikjes?) over te doen. Kijk wat ze daarop zegt.

En als ze aan die dure verlovingsring vasthoudt, zou het afzeggen van de hele boel misschien niet zo'n slecht idee zijn.

Wij zijn indertijd in het gebouw van de Ethical Culture Society in Brooklyn (aan het park) getrouwd, met een receptie in de tuin. Voor iets van ook rond de $1000. En op huwelijksreis naar Bonaire geweest, waar de Wereldomroep indertijd een huisje voor gasten had. De ringen hebben we laten maken bij een goudsmit in Nyack, NY voor in totaal een $1000 (verlovingsringen waren gewoon goedkope zilveren ringetjes). Maar goed ook, want ik ben mijn ring eens verloren en ze kon toen gewoon weer dezelfde maken.

De trouwerij was overigens al weer 32 jaar geleden en we zijn nog steeds bij elkaar. Het HOEFT dus geen dure grap te zijn!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

$10,000 voor de trouwerij? Dat is een koopje, als ik afga op
http://communitytable.com/292912/vianng ... f-the-u-s/
Ook voor Canada vond ik $31,000 als gemiddelde prijs voor een trouwfeest. :shock:
Het lijkt 'normaal' te zin dat je een lening aangaat voor het trouwfeest... (dat zal dan toch over mijn dood lijf zijn :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer