Morgen (dan EINDELIJK) het interview en hopelijk snel naar huis.
Ik ga vandaag even zoeken om jullie tips te lezen, zoals ik al eerder in het proces ook heb gedaan. Waarvoor dank voor dit fijne forum.
In het kort over ons:
Juli 2013 getrouwd. Met mijn man
Sindsdien vertrokken, want visumtijd was om.
Had nog wel zaken in de States maar kwam het land niet meer in, ook niet met B-visum, vanwege ons huwelijk. Op dat moment was ik nog niet met mijn aanvraag begonnen voor permanente verblijfsvergunning. Mijn bewijs van zaken in VS en daarna ook weer in NL wilden ze niet eens bekijken. Maar ik mocht het nog een keer proberen. Erg naief, heb ik dat nog gedaan. Herhaling van weer een lomp, kort onaangenaam interview.
Intussen de hele procedure doorlooooopen en er erg aan toe om weer naar huis te kunnen. Sinds ons huwelijk hebben we elkaar maar 1 keer een week kunnen zien, in Europa, een jaar geleden!
Mijn man en ik hebben elkaar leren kennen toen we tussen 8 en 14 jaar in dezelfde klas zaten. Paar jaar terug goede vrienden geworden maar we werden uiteindelijk dikke mik verliefd. Hij woont intussen al 30 jaar in de VS en is begin dit jaar citizen geworden.
Enfin, ik knijp hem een beetje, heb mijn vertrouwen in A'dam consulaat wat verloren en gehoord dat ze een zekere reputatie hebben. Ben bang voor een horrorscenario dat ze vragen om een reisdatum, dat ik die niet meer precies weet en dat dat dan "liegen" wordt genoemd.