Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eventuele verhuizing naar de Vs.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Eventuele verhuizing naar de Vs.
Beste AllesAmerika leden,
Ik ben Robin, momenteel 21 jaren jong, het verhuizen naar Amerika is iets wat al sinds jongsaf in mijn gedachten zit.
Ik werk reeds 2,5 jaar voor FedEx als Koerier, 1 van de grootste werkgevers in de Vs.
Ik hou van mijn job en ik probeer mij daar momenteel op te werken(typische Amerikaanse bedrijfscultuur).
Mijn vriendin heeft reeds 1 jaar ingewoond bij een Amerikaans gezin als Erasmus project via school.
In principe zou het voor mij direct mogelijk zijn daar werk te vinden aangezien er een 100+ vacatures openstaan bij FedEx in de Vs.
Mijn vriendin zou in principe binnen 3 jaar haar diploma voor leerkracht middelbaar onderwijs moeten behalen.
Stel , ik kan bij FedEx beginnen , is dit zomaar mogelijk en welke documenten zou ik hiervoor allemaal moeten aanvragen?
Kan ik mijn vriendin bij deze dan ook meenemen of moet zij ook direct werken?
Is het mogelijk haar diploma te laten gelijkstellen voor een gelijkaardige job in de Vs?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Robin Van De Maele
Ik ben Robin, momenteel 21 jaren jong, het verhuizen naar Amerika is iets wat al sinds jongsaf in mijn gedachten zit.
Ik werk reeds 2,5 jaar voor FedEx als Koerier, 1 van de grootste werkgevers in de Vs.
Ik hou van mijn job en ik probeer mij daar momenteel op te werken(typische Amerikaanse bedrijfscultuur).
Mijn vriendin heeft reeds 1 jaar ingewoond bij een Amerikaans gezin als Erasmus project via school.
In principe zou het voor mij direct mogelijk zijn daar werk te vinden aangezien er een 100+ vacatures openstaan bij FedEx in de Vs.
Mijn vriendin zou in principe binnen 3 jaar haar diploma voor leerkracht middelbaar onderwijs moeten behalen.
Stel , ik kan bij FedEx beginnen , is dit zomaar mogelijk en welke documenten zou ik hiervoor allemaal moeten aanvragen?
Kan ik mijn vriendin bij deze dan ook meenemen of moet zij ook direct werken?
Is het mogelijk haar diploma te laten gelijkstellen voor een gelijkaardige job in de Vs?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Robin Van De Maele
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Eventuele verhuizing naar de Vs.
Ik neem aan dat jullie beiden geen Amerikaans staatsburger zijn, of daar aanspraak op zouden kunnen maken... Dan is de enige optie in jullie huidige situatie waarschijnlijk erg beperkt: het meedoen aan de green card loterij. De kans is klein, maar niet nul...
Voor immigratie op basis van werk moet de werkgever een visum aanvragen, dat kun je niet zelf doen. Over het algemeen geldt: hoe hoger je opleiding en/of baan, hoe meer kans. Ik vermoed dat je een goede managementpositie binnen FedEx moet hebben voordat je in aanmerking komt voor een 'intra company transfer', een zgn. L1 visum.
A.o. dit topic heeft het 'lijstje van Hockey', met de mogelijkheden voor emigratie:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=51869
Voor immigratie op basis van werk moet de werkgever een visum aanvragen, dat kun je niet zelf doen. Over het algemeen geldt: hoe hoger je opleiding en/of baan, hoe meer kans. Ik vermoed dat je een goede managementpositie binnen FedEx moet hebben voordat je in aanmerking komt voor een 'intra company transfer', een zgn. L1 visum.
A.o. dit topic heeft het 'lijstje van Hockey', met de mogelijkheden voor emigratie:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=51869
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En aanvullend: een onderwijsdiploma uit Belgie of Nederland heeft geen of haast geen waarde in de US.
Sorry voor het niet zo leuke nieuws.
Sorry voor het niet zo leuke nieuws.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Hallo Robin, ik heb het lijstje hier maar even uitgeschreven voor je:
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Wat je helaas niet meldt is wat voor opleiding jij hebt en welk niveau jouw baan is. Om in de VS te gaan werken bij FedEx zal je óf binnen het bedrijf een transfer moeten maken naar de VS (en dan zal je een bepaald niveau binnen het bedrijf moeten hebben bereikt voordat dit kan en mag) of je zal vanuit België (?) naar zo'n baan moeten solliciteren en dan zal die baan een bepaald niveau moeten zodat er minimaal een bacheloropleiding voor nodig is om de baan te kunnen vervullen.
Velen willen naar de VS, doch slechts weinigen mogen ook daadwerkelijk naar de VS emigreren.
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Wat je helaas niet meldt is wat voor opleiding jij hebt en welk niveau jouw baan is. Om in de VS te gaan werken bij FedEx zal je óf binnen het bedrijf een transfer moeten maken naar de VS (en dan zal je een bepaald niveau binnen het bedrijf moeten hebben bereikt voordat dit kan en mag) of je zal vanuit België (?) naar zo'n baan moeten solliciteren en dan zal die baan een bepaald niveau moeten zodat er minimaal een bacheloropleiding voor nodig is om de baan te kunnen vervullen.
Velen willen naar de VS, doch slechts weinigen mogen ook daadwerkelijk naar de VS emigreren.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Beste Leden ,
Bedankt voor de reactie's.
Ik ben al heel wat wijzer geworden.
Ik denk dat de enige mogelijkheid is deelnemen aan de Green Card Lottery.
Ondertussen spits ik mij toe op een manager functie binnenin FedEx.
Bedankt en een fijne dag verder!
Bedankt voor de reactie's.
Ik ben al heel wat wijzer geworden.
Ik denk dat de enige mogelijkheid is deelnemen aan de Green Card Lottery.
Ondertussen spits ik mij toe op een manager functie binnenin FedEx.
Bedankt en een fijne dag verder!
Niet om nog een domper te plaatsen, maar voor een L1 transfer moet Fedex ook de hele procedure in gang zetten en betalen, dat mag jij niet doen. En aangezien daar behoorlijk wat kosten aan vastzitten, zul je wel 'bijzonder' voor ze moeten zijn om die extra kosten te verantwoorden...
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat meer info over L1a, inclusief de kwalificaties:
http://www.uscis.gov/working-united-sta ... or-manager
Pas op, dit is slechts een tijdelijke werkvergunning. Je kan daar niet echt mee immigreren. Maximaal 6 of 7 jaar mee blijven.
Misschien toch maar overwegen om intussentijd naar de hogeschool of universiteit te gaan, aangezien dat je green card aanvraag kan helpen.
http://www.uscis.gov/working-united-sta ... rence-eb-3
http://www.uscis.gov/working-united-sta ... or-manager
Pas op, dit is slechts een tijdelijke werkvergunning. Je kan daar niet echt mee immigreren. Maximaal 6 of 7 jaar mee blijven.
Misschien toch maar overwegen om intussentijd naar de hogeschool of universiteit te gaan, aangezien dat je green card aanvraag kan helpen.
http://www.uscis.gov/working-united-sta ... rence-eb-3
Elke
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je koerier bent ben je niet bijzonder voor fedex. Je loon is $15 per uur overigens. Ook niet om over naar huis te schrijven
Laatst gewijzigd door ned in MO op 27 mei 2014, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Willemijn
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
En van die link hierboven lees ik meteen:
•You must be performing work for which qualified workers are not available in the United States
En met 100+ vacatures (dat zijn er echt niet veel) in heel de USA denk ik wel dat ze die zelf kunnen opvullen.
Succes met de sollicitatie voor manager!
•You must be performing work for which qualified workers are not available in the United States
En met 100+ vacatures (dat zijn er echt niet veel) in heel de USA denk ik wel dat ze die zelf kunnen opvullen.
Succes met de sollicitatie voor manager!
je ne sais quoi...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht