DV-2015 winnaar : clp90

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Feliciter
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Nijmegen

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Feliciter »

Ah zo! Nouja mocht ik dat overwegen zal ik ook nog weleens contact opnemen met KCC. Ik denk dat je nummer alleen vervalt als alle visa reeds vergeven zijn..
01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
24-05-2014 Completed DS-260 form
04-12-2014 Appointment at US Consulate Amsterdam! APPROVED!
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Dbacks2 »

Je moet het met de nummers zo zien:
Er worden nummers current zeg 1 t/m 1000 en de volgende maand t/m 2000 dan is dat niet 1001 t/m 2000 maar 1 t/m 2000 enz. Dus op het moment dat je papieren retour zijn en behandeld kijken ze naar je nummer. Is dat al current dan krijg je een oproep.
Alleen als de visa op zijn.... dan zijn ze op. Maar je hoeft je echt niet heel erg te haasten met de papieren... en het kan een manier zijn om je datum van vertrek of activeren van de visa wat te beinvloeden.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door USInsider »

Maar we hebben hier nog nooit een noodkreet gehoord van iemand die in/uitgeloot was en vanwege te hoog nummer buiten de prijzen viel. (Wat geen bewijs is dat het niet gebeurd is, maar toch....)
Laatst gewijzigd door USInsider op 08 mei 2014, 01:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Feliciter
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Nijmegen

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Feliciter »

Ah thanks voor jullie reacties! Ik moet er dus nog zelf eens goed over nadenken wanneer ik mijn papieren ga terugsturen..
01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
24-05-2014 Completed DS-260 form
04-12-2014 Appointment at US Consulate Amsterdam! APPROVED!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door kastelke »

Voor zover ik weet zijn de afgelopen 6 jaar alle nummers voor Europa current geworden.
Ik herinner me wel dat lang lang geleden men wel eens zei dat het er om kon houden als je case number ergens in de 30,000 of 40,000 was, maar zelf heb ik nooit gehoord van iemand die dan uiteindelijk niet aan bod kwam. (wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat ooit in 2006 of daarvoor nooit gebeurd is)
Als je echt wil dan kan je de oude visa bulletins online uit gaan pluizen. Al is dat wat er in 2003 gebeurde niet meer echt relevant meer dan 10 jaar later.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

inge67 schreef:We hebben inderdaad 4 maanden gewacht. We wilden eerst trouwen. Aangezien de uitslag bekend was op 15 Juli (na de computerfout in Mei van dat jaar) was het volop in de zomervakantie en we moesten eerst heel wat regelen voor ons huwelijk (notaris enz). We zijn uiteindelijk op 11/11/11 getrouwd en hebben vlak daarna de papieren teruggestuurd. En ja er was wel een beetje spanning, maar er staat nergens vermeldt dat je je papieren voor een bepaalde datum moet terug sturen...vandaar
Bedankt voor je reactie, ik heb ondertussen ook al andere topics gelezen van mensen die voor hun interview zijn getrouwd. Zij hadden de papieren al teruggestuurd, zijn daarna getrouwd, en hebben dat doorgegeven aan KCC. Ze moesten toen extra papieren terugsturen (voornamelijk een nieuwe DS260 voor de aangetrouwde partner). Daar was overigens nog wel gedoe mee, omdat in sommige gevallen de extra papieren pas bij KCC aankwamen toen KCC ze al had doorgestuurd naar het consulaat (2 maanden voor het daadwerkelijke interview!). Uiteindelijk is toen alles goed gekomen, en alles is nu "gelukkig" elektronisch dus ik neem aan dat dat nu wel sneller gaat.

Heb overigens alsnog KCC gemaild en gevraagd of het het handigste is om te wachten met het submitten van het DS260 totdat we getrouwd zijn, of dat het handiger is om dat erna aan te passen. Voor zover heb ik nog geen antwoord gekregen, maar ik ben benieuwd wat ze hierop zeggen.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

inge67 schreef:Ik had hiervoor naar KCC gebeld. Ze hebben me (toen) verteld dat je nummer niet vervalt. Je komt gewoon aan de beurt wanneer je documenten behandeld zijn. Ons nummer was current in Oktober en ik heb alles pas teruggestuurd in November. Ons uiteindelijke interview was in Februari
Dan zal het inderdaad helemaal niet zoveel uitmaken wanneer je je papieren terugstuurt, als je in februari aan de beurt bent terwijl je de papieren in november hebt teruggestuurd. Ik bedoel mijn case number was voorgaande jaren sowieso pas rond januari/februari aan de beurt.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Hockey »

@clp90, naar ik begrijp is jullie relatie nog behoorlijk pril, dus laat je niet in een keurslijf dwingen van trouwen en bedenk heel goed of je dat echt wel wil. Zowel wel als niet trouwen heeft grote consequenties als je gaat emigreren en dat is dus een beslissing die je niet al te lichtzinnig moet nemen.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

@Hockey Dat klopt inderdaad, en dat is dus ook het moeilijke van deze hele situatie. Toen ik me voor de lottery inschreef was ik vrijgezel, nu met de uitslag heb ik een relatie. Ik moet het er gewoon een keer goed met hem over hebben wat hij wil. Uiteindelijk komt het waarschijnlijk toch neer op 1. we trouwen en gaan samen of 2. we gaan niet. Ik ga daar niet alleen heen, hem hier achterlatend. Daar word ik zelf ook niet gelukkig van. En ik weet zeker dat als hij "gewoon" mee had gekund hij het ook zeker wel had gedaan. Helaas is er dus dat 'trouwvereiste' haha.

Overigens als we zouden trouwen zou dat waarschijnlijk ook gewoon gratis op maandagochtend zijn hoor, maximaal 10 minuten. Ikzelf zou dat zo doen, het ligt dus meer van hem af wat hij wil.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Ik heb trouwens bericht terug van KCC. Volgens mij is het gewoon een standaard mailtje ofzo, ze geven totaal geen antwoord op mijn vragen. Heb ik lekker veel aan dus. :D
Gebruikersavatar
inge67
Amerikakenner
Berichten: 677
Lid geworden op: 06 mei 2009, 14:22
Locatie: Santa Barbara, California
Contacteer:

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door inge67 »

Ze gaan je inderdaad niet laten weten wat 'beter' is. Dat is wel vaker zo in de VS. Je krijgt meestal standaard antwoorden. Het komt er dus inderdaad op neer dat je zelf moet beslissen. Als je sowieso niet zonder hem gaat dan zou ik er samen even heel goed over nadenken en dan de knoop doorhakken
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Ik heb ook een vraag gesteld of er een einddatum zit aan het submitten van het DS260 formulier en nog een vraag over de police records die je mee moet nemen naar je interview en ik kreeg dit terug:
Thank you for your inquiry,

Thank you for contacting the Kentucky Consular Center (KCC). As stated in the instructions for DV-2015 applicants, the DS-260 Immigrant Visa and Alien Registration Application will be available for DV-2015 cases beginning on May 19. Prior to that date, you will not be able to access the form with your case number. Please try again after that date. All DV-2015 applicants must fill out the online DS-260 Immigrant Visa and Alien Registration Application, which can be accessed in the Consular Electronic Application Center (CEAC). Paper forms are no longer accepted.

Instructions for diversity visa applicants are located at http://www.DVSelectee.state.gov. Please be sure to follow these instructions carefully. Failure to follow the instructions can cause significant delay in processing your case.

If you continue to have difficulty accessing the DS-260 after May 19, or if you need to contact KCC directly for any other reason, please refer to your name and case number exactly as they appear in the Entrant Status Check (ESC). Include your case number in the subject line of your e-mail. The KCC telephone number is 606-526-7500 (7:30 a.m. until 4:00 p.m. EST). The e-mail address is KCCDV@state.gov
Klinkt nogal als een standaard bericht haha. Maar ik kom er wel uit :)
Feliciter
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Nijmegen

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Feliciter »

Dat lijkt mij ook een automatisch gegenereerd bericht inderdaad ;) Wellicht dat ze pas vanaf de 19e echt inhoudelijke vragen beantwoorden? En anders wellicht even bellen?
01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
24-05-2014 Completed DS-260 form
04-12-2014 Appointment at US Consulate Amsterdam! APPROVED!
Gebruikersavatar
inge67
Amerikakenner
Berichten: 677
Lid geworden op: 06 mei 2009, 14:22
Locatie: Santa Barbara, California
Contacteer:

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door inge67 »

Zelfs bij gerichte vragen krijg je standaard antwoorden...
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Ondertussen zijn we ruim twee maanden verder! In oktober ga ik met mijn ouders (vriend kan wegens geldgebrek helaas niet mee) twee weken naar de VS om een aantal steden te bekijken die me wel aanspreken. Heb er super veel zin in!

Toch zit ik nog met een overweging, en dat is of ik als ik eenmaal in de VS ben verder zal studeren of niet. Zoals het er nu voor staat mag ik me in september master of laws noemen, al heb ik daar in de VS jammer genoeg weinig aan. Ik zou misschien wel verder willen studeren, maar heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om dat nog 3 jaar te gaan doen. Ik zou liever direct een master doen (eventueel misschien nog een pre-master ervoor). Mijn voorkeur gaat dan uit naar Criminal Justice, ik heb binnen die richting een paar vakken gevolgd toen ik exchange student was in Texas twee jaar geleden en vond dat erg interessant.

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met doorstuderen in de VS na emigratie en na het al behalen van een Nederlandse bachelor of master?
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door USInsider »

Misschien heb ik iets gemist of niet goed begrepen. Maar het volgende.

Je gaat met je ouders naar de US om te kijken naar een plaats om je mogelijk te vestigen.
De vriend - de man waarmee je wellicht gaat trouwen - gaat niet mee ?
Als je inderdaad naar de US emigreert met een partner moet je er samen voor gaan.
Derhalve moet je samen keuzes maken.

Mbt. een studie - hen je zoveel spaargeld dat je een eerste periode van werkloosheid kunt overbruggen plus gaan studeren ?
Of zijn je ouders hier het geld-loket (hetzij een gift dan wel een lening).
Je beste kans op studie is als je dan-man behoorlijk de kost verdiend in de US.
Maar de as. man is niet mee om ook zijn kansen in te schatten, kontakten te leggen.

Studeren in de US is duur, zeker in een gevorderde fase.
Dan is er ook de issue dat je toelating moet verzoeken en dat het aantal plaatsen beperkt is.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

We gaan inderdaad naar een aantal steden om een beetje sfeer te proeven. Mijn vriend heeft niet genoeg geld om mee te gaan, en is waarschijnlijk in die maand sowieso druk met afstuderen.
Ik ben me ervan bewust dat we samen keuzes moeten maken, maar we zijn er nog niet uit of we gaan trouwen of niet. Daar denkt hij op dit moment nog over na. Dat is sowieso niet iets wat je 1,2,3 kunt beslissen na zo kort samenzijn, en ik moet daarom ook rekening houden met het scenario dat ik eventueel (in eerste instantie) alleen zal vertrekken.

Ik heb inderdaad genoeg spaargeld om een eerste periode te overbruggen en in leven te blijven, maar ik ben niet van plan lang op de bank te gaan zitten. Desnoods ga ik ergens hamburgers flippen. Sowieso zal ik naast het studeren moeten werken.
Je beste kans op studie is als je dan-man behoorlijk de kost verdiend in de US.
Maar de as. man is niet mee om ook zijn kansen in te schatten, kontakten te leggen.
Dit begrijp ik niet helemaal. Of bedoel je dat studeren zo duur is dat daarnaast iemand full time zal moeten werken? Mijn vriend doet overigens HBO Rechten, dus zit wat dat betreft in hetzelfde schuitje als ik.

Dat studeren duur is, daar ben ik me van bewust. Ook de toelating zal lastig worden. Niet alleen door het beperkte aantal plaatsen, maar ook omdat ik natuurlijk wel degelijk een al studie afgerond heb, maar dit niet aansluit op studies daar. Ook weet ik niet of ik daarom verplicht zal zijn een SAT af te leggen. Vandaar dat eigenlijk mijn vraag was of er dus mensen na hun in Nederland behaalde bachelor of master in de VS zijn gaan doorstuderen en daar tips of informatie over hebben.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door USInsider »

Ik kan je vertellen wat mij gevraagd is gedurende mijn pogingen hier aan het studeren te gaan.

- Reeds behaalde diploma's op echtheid gewaarmerkt door Min. O&W (of hoe dat nu ook heet).
- Gecertificeerde kopieen van de diploma's.

- Beschrijvingen van alle cursussen ooit gedaan voor die diploma's, met verklaringen van de docenten/wetensch. medewerkers die de cursussen gaven.
- Vertalingen daarvan indien niet in Engels.

- TOEFL (kun je al in Ned. doen via Cito).

- Mogelijk toelatingsexamen voor de studie bv. L-SAT, G-Mat, enz.

- Drie refenties, van voormalige werkgevers en/of docenten.

- Geboorte-akte.

- Bewijs van status in de US.

Meestal moeten buitenlandse diploma's gewaardeerd. En dat moet dan gebeuren bij een Evaluation Services bedrijf dat de universiteit aanwijst. Daarom moet je gewaarmerkte kopieen van je diploma's hebben - je krijgt ze niet altijd terug.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Bedankt voor de informatie! Er is redelijk wat voor nodig dus, dat dacht ik eigenlijk al. De Toefl test heb ik al eens gemaakt, maar die is helaas niet meer geldig. Ik denk dat ik in eerste instantie toch maar op zoek ga naar een baan haha.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door USInsider »

Als je een een aantal jaren onder je niveau werkt is er grote kans dat je niet meer uit die positie komt.
Ga in een plaats wonen waar studeren voor jou een reele mogelijkheid is.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer