DV-2015 winnaar : clp90

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Hier dan toch ook maar een topic voor mezelf, wat wel zo handig is. Ook ik heb als bericht gekregen dat ik geselecteerd ben om de procedure tot de bemachtiging van een greencard voort te zetten, met als case number 2015EU00013XXX. Totale verbazing natuurlijk, ik dacht ik check eventjes mijn status om te zien dat ik niet geselecteerd ben, maar dat pakte anders uit. Ik heb me ingeschreven voor de lottery samen met een Italiaanse vriendin die ik tijdens mijn studieperiode in Texas heb leren kennen. Op het moment van inschrijving was ik vrijgezel en uiteraard helemaal lyrisch van de VS. Op het moment van schrijven heb ik een vriend, die ik vlak na de DV2015 inschrijving heb leren kennen. Dat laatste is ook wat het zo moeilijk maakt. Ik wil hem niet hier achterlaten en alleen gaan en ik geloof dat de enige manier om hem mee te krijgen is om te trouwen? Daar heb ik dan ook gelijk wat vragen over. Ik hoop dat iemand hier meer van weet.
1. Is het niet super obvious als we net voordat ik een greencard zou kunnen krijgen gaan trouwen? En zou zoiets dan na het interview moeten gebeuren?
2. Mijn vriend is een nogal anti-trouwen. Een geregistreerd partnerschap is eventueel te overwegen, maar staat een GP in de VS, net als hier in Nederland, gelijk aan een huwelijk?

Ik zie graag alle reacties/tips/meningen tegemoet!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Hockey »

clp90 schreef:Ik wil hem niet hier achterlaten en alleen gaan en ik geloof dat de enige manier om hem mee te krijgen is om te trouwen?
Hij mag alleen maar mee als jullie getrouwd zijn. Al het andere telt niet. Als hij anti trouwen is geldt: of jullie trouwen en hij mag mee, of jij gaat alleen, of jullie blijven samen hier, maar dan is er een kans dat je nooit meer de kans krijgt om naar de VS te gaan.
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door AlexFL »

Hoi clp90,

Zolang aantoonbaar is dat jullie relatie begon vóór 1 mei 2014, is er niks aan de hand als jullie nu op termijn gaan trouwen.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door USInsider »

Zoals Hockey al aangaf, alleen huwelijk is op dit moment erkend door USCIS.
Wil je vriend het wat langer aankijken dan kan hij straks, gebaseerd op een huwelijk met jou, ook emigreren naar de US. Dat betekent dan wel dat hij een aantal jaren moet wachten tot er een groene kaart beschikbaar komt. (In het verleden is de wachttijd opgelopen tot vijf jaar, oo het moment is de wachttijd korter, maar kan weer oplopen.)

Als je nu trouwt en alles goed regelt mbt. financieen is het toch altijd mogelijk om te gaan scheiden tat. ? Scheiden jullie na een een bepaalde periode samen in de US, dan kan hij bovendien zijn groene kaart houden als hij dat zou willen.

Als je maar bewijzen hebt van een bestaande relatie (foto's, brieven, emails, etc.) moet het geen probleem zijn als jullie trouwen in de periode tussen nu en straks afgeven visum. Dus zoveel mogelijk van dat soort bewijzen van relatie bewaren.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18763
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door kastelke »

Wat is de reden dat je vriend anti-trouwen is? Misschien, als we de reden kennen, hebben we nog wat tips?

Het ding is natuurlijk dat je anti-weet-ik-veel-wat kan zijn, maar als je iets officieels wilt regelen, en ze zeggen dat een officieel papiertje nodig is, dan kan je anti-en zoveel je wilt, zonder dat papier zal het niet lukken. ;-) (of duurt het jaren langer, tijd waarin je een lange-afstandsrelatie hebt die ook makkelijk op de klippen kan lopen. Zeker omdat men hem de deur kan wijzen in de US als hij regelmatig over-en-weer gaat reizen met een vriendin in de US).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Dude »

Ik was ook anti trouwen :lol:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Xcode
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 29 mei 2013, 17:17
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: BELGIE

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Xcode »

Dude grappig.
Wat is er dan gebeurf dat je pro werd :-)
why...
floridausa
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 mar 2013, 21:40

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door floridausa »

Gefeliciteerd!

Zou toch echt trouwen.... wij waren al lang samen en vonden trouwen niet zo nodig.
Zijn uiteindelijk in 2011 getrouwd in Las Vegas en wonnen in 2013 de DV Lottery.

Waren wij niet getrouwd had ik alleen mijn Greencard (ik heb gewonnen met NL nationaliteit) :lol:

Dus tip .... even doorzetten en financiële zaken gewoon goed regelen op papier.

Succes
:D
florida
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

kastelke schreef:Wat is de reden dat je vriend anti-trouwen is? Misschien, als we de reden kennen, hebben we nog wat tips?

Het ding is natuurlijk dat je anti-weet-ik-veel-wat kan zijn, maar als je iets officieels wilt regelen, en ze zeggen dat een officieel papiertje nodig is, dan kan je anti-en zoveel je wilt, zonder dat papier zal het niet lukken. ;-) (of duurt het jaren langer, tijd waarin je een lange-afstandsrelatie hebt die ook makkelijk op de klippen kan lopen. Zeker omdat men hem de deur kan wijzen in de US als hij regelmatig over-en-weer gaat reizen met een vriendin in de US).
Volgens mij is het voornamelijk iets psychisch, een geregistreerd partnerschap zou hij voorbeeld geen moeite mee hebben haha. Volgens mij denkt hij bij trouwen gelijk aan een enorme bruiloft, terwijl het natuurlijk met een paar handtekeningen op het stadhuis gebeurd kan zijn. Anyway, we moeten het er nog maar eens goed over hebben allemaal. Lange afstandsrelaties ben ik geen fan van, en het hierboven geopperde idee dat ikzelf naar de VS zou gaan en hij eventueel later zou komen vind ik dan ook niets. Naast het feit dat ze hem inderdaad toegang tot de VS kunnen weigeren na regelmatig heen en weer reizen.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door USInsider »

Mijn posting was niet zozeer 'een idee geopperd'.
Ik probeerde uit te leggen wat de consequenties zijn als jullie nu niet trouwen maar dat na jouw vertrek naar de US alsnog zouden willen doen.

Voor Permanent Residents (Groene Kaart houders) is GEEN categorie Immediate Relatives (met onbeperkte visums).
Als echtgenoot van een Groene Kaart houder zou hij in Cat. 2 voor Family Reunion vallen.
Daar wordt per jaar een beperkt aantal visums voor uitgegeven. Gevolg: wachttijd. En die wachttijd kan oplopen tot een aantal jaren.

Plus dan worden er meer eisen gesteld. Je moet je echtgenoot in dat geval sponsoren en daarmee een financiele verplichting op je nemen die in principe - als het even tegenzit - tot jouw dood of tot zijn dood kan doorgaan. Je moet voor sponsorship een minimum inkomen verdienen en een baan hebben, of aantonen redelijk succesvol self-employed te zijn.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Dude »

Xcode schreef:Dude grappig.
Wat is er dan gebeurf dat je pro werd :-)
Tja als je dan de kans krijgt om in Amerika te gaan wonen kan je precies toch snel van gedachten veranderen :mrgreen:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Wat ik me nog afvraag eigenlijk, hoevaak gebeurt het dat mensen worden afgewezen tijdens zo'n gesprek op het consulaat? Stel mijn vriend en ik trouwen en we krijgen geen greencard after all.. gebeurt zoiets vaak?
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door AlexFL »

Als jullie beiden aan alle dv voorwaarden voldoen & genoeg aantoonbare middelen hebben om in de VS een tijd rond te kunnen komen en/of job offer(s), dan is er weinig kans dat je wordt afgewezen op het consulaat.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Oke, bedankt voor de reactie! Sorry voor de vele vragen hoor, maar ik heb eigenlijk nog een vraagje.

Ik zie dat ik vanaf 19 mei online het DS-260 Immigrant Visa and Alien Registration Application in kan vullen. Ik neem aan dat dit hetzelfde is als het opsturen van alle documenten wat mensen voorgaande jaren moesten doen (aangezien het nu allemaal digitaal gaat en de geselecteerden ook geen brief meer krijgen van het kcc). Ik zal dan alleen informatie over mezelf invullen. Stel dat ik dit allemaal invul en einde van het jaar of begin volgend jaar een gesprek heb op het consulaat. Moet ik dan ineens met mijn man aan komen zetten en met het marriage certificate? Of moet ik wachten met het invullen van dat DS-260 totdat we getrouwd zijn? Ik las namelijk dat het opsturen van de documenten en dus het invullen van dat DS-260 zsm moet gebeuren. Ik weet niet hoe mensen dit voorgaande jaren gedaan hebben?
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

USInsider schreef:Mijn posting was niet zozeer 'een idee geopperd'.
Ik probeerde uit te leggen wat de consequenties zijn als jullie nu niet trouwen maar dat na jouw vertrek naar de US alsnog zouden willen doen.

Voor Permanent Residents (Groene Kaart houders) is GEEN categorie Immediate Relatives (met onbeperkte visums).
Als echtgenoot van een Groene Kaart houder zou hij in Cat. 2 voor Family Reunion vallen.
Daar wordt per jaar een beperkt aantal visums voor uitgegeven. Gevolg: wachttijd. En die wachttijd kan oplopen tot een aantal jaren.

Plus dan worden er meer eisen gesteld. Je moet je echtgenoot in dat geval sponsoren en daarmee een financiele verplichting op je nemen die in principe - als het even tegenzit - tot jouw dood of tot zijn dood kan doorgaan. Je moet voor sponsorship een minimum inkomen verdienen en een baan hebben, of aantonen redelijk succesvol self-employed te zijn.
Okee, ik begrijp het. Ik vind dat niet echt een ideale situatie. Naast het feit dat er een wachttijd aan hangt en er meer eisen worden gesteld heb ik simpelweg geen behoefte aan een lange afstandsrelatie haha. Zeker niet als er dus de optie is om dit alles te vermijden door hier te trouwen.
Gebruikersavatar
inge67
Amerikakenner
Berichten: 677
Lid geworden op: 06 mei 2009, 14:22
Locatie: Santa Barbara, California
Contacteer:

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door inge67 »

clp90 schreef: Ik las namelijk dat het opsturen van de documenten en dus het invullen van dat DS-260 zsm moet gebeuren.
Wij hebben gewacht met het opsturen van de documenten (4 maanden) en zijn eerst getrouwd. Dan hebben we de papieren opgestuurd als getrouwd koppel
Feliciter
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Nijmegen

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Feliciter »

Hebben jullie 4 maanden gewacht met het terugsturen ja? Was je niet bang dat je uiteindelijk niet meer aan de beurt zou komen dan? Of begrijp ik hier ergens iets niet?
01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
24-05-2014 Completed DS-260 form
04-12-2014 Appointment at US Consulate Amsterdam! APPROVED!
Gebruikersavatar
inge67
Amerikakenner
Berichten: 677
Lid geworden op: 06 mei 2009, 14:22
Locatie: Santa Barbara, California
Contacteer:

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door inge67 »

We hebben inderdaad 4 maanden gewacht. We wilden eerst trouwen. Aangezien de uitslag bekend was op 15 Juli (na de computerfout in Mei van dat jaar) was het volop in de zomervakantie en we moesten eerst heel wat regelen voor ons huwelijk (notaris enz). We zijn uiteindelijk op 11/11/11 getrouwd en hebben vlak daarna de papieren teruggestuurd. En ja er was wel een beetje spanning, maar er staat nergens vermeldt dat je je papieren voor een bepaalde datum moet terug sturen...vandaar
Feliciter
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Nijmegen

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Feliciter »

Ah vandaar! Trouwens nog super gefeliciteerd met jullie nieuwe onderkomen (las je andere topic!). Ik stelde de vraag over het later terugsturen vanwege mijn eigen positie, ik heb een casenummer in de 10000 en dacht dat als ik hem later zou terugsturen, wellicht mijn nummer vervalt. En dat ik dus - ondanks mijn lage nummer - nog steeds snel moet zijn met invullen..
01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
24-05-2014 Completed DS-260 form
04-12-2014 Appointment at US Consulate Amsterdam! APPROVED!
Gebruikersavatar
inge67
Amerikakenner
Berichten: 677
Lid geworden op: 06 mei 2009, 14:22
Locatie: Santa Barbara, California
Contacteer:

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door inge67 »

Ik had hiervoor naar KCC gebeld. Ze hebben me (toen) verteld dat je nummer niet vervalt. Je komt gewoon aan de beurt wanneer je documenten behandeld zijn. Ons nummer was current in Oktober en ik heb alles pas teruggestuurd in November. Ons uiteindelijke interview was in Februari
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer