DV-2015 winnaar : clp90

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Globalcity
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2014, 06:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Globalcity »

Allen,

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen. Ik heb het Ds 260 formulier ingestuurd eindelijk!!

Toch bang dat ik nu té laat ben heb best een hoog casenummer. 23XXX
Ook ben ik bang dat er fouten in het document staan.

Ik weet echt niet goed meer precies van wanneer tot wanneer ik ergens gewoond heb. Vaak verhuist.

Ook heb ik ooit al een studentenvisum gehad, maar ik weet niet meer wanneer dat was afgegeven. Heb ik nu gegokt..

Maak me erge zorgen.

Dank.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Dutchess »

Je moet gewoon je eigen topic openen met de titel "DV-2015 winnaar : Globalcity".
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Lijkt me niet dat je te laat bent.

Wat die data betreft.. ik heb het het formulier zelf nog niet ingevuld, maar wel al gekeken naar wat ze vroegen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet helemaal precies meer weet hoor.. Ik vraag me af hoe erg het is als je daar een maandje naast zit. Ben namelijk sinds ik studeer ook van kamer veranderd en ik weet ook niet meer helemaal precies in welke maand dat was. Zelfde geldt voor wanneer ik met mijn bijbaan ben begonnen.
Gebruikersavatar
TwentseGijs
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mei 2014, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Houston Texas (voorheen in Enschede)

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door TwentseGijs »

Frustratie moment(je)!!! Hoe gaat het verder!? Ben je naar Amerika gegaan? Ben je getrouwd met je prille lief? Ben je gaan studeren? Ben je hamburgers gaan flippen? Welke stad is het geworden!? zucht... zoveel vragen....
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Ik ben nog niet eens op interview geweest dus het zal wel even duren voordat ik je vragen kan beantwoorden, haha.
TomDS
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2013, 19:40
Locatie: New York City, NY

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door TomDS »

@clp90 Het kan niet zo'n kwaad als je bepaalde zaken die je op je forms hebt ingevuld niet helemaal meer weet of niet zeker van bent. Net voor je interview kan je namelijk nog wijzigingen aanbrengen op de papieren die je opstuurde. (Althans in België - Ik was zelf enkele papieren vergeten tekenen en mocht dat gewoon op de ambassade doen) Je hebt dus nog wel even tijd om alles te checken/dubbelchecken.

Ook over je casenumber zou ik me niet te veel zorgen maken. Ik had casenumber 36XXX en ben ook zonder problemen aan de beurt geweest en goedgekeurd. Het enige vervelende is dat je wat langer moet wachten. Veel succes! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Aricon op 24 aug 2014, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet toegestaan direct bovenliggende berichten te quoten --> quote verwijderd.
Gebruikersavatar
TwentseGijs
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mei 2014, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Houston Texas (voorheen in Enschede)

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door TwentseGijs »

clp90 schreef:Ik ben nog niet eens op interview geweest dus het zal wel even duren voordat ik je vragen kan beantwoorden, haha.
Oeps... verkeerde datum bekeken haha. Maar ben wel erg benieuwd naar alles! Succes!
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Hockey »

TomDS schreef:Ook over je casenumber zou ik me niet te veel zorgen maken. Ik had casenumber 36XXX en ben ook zonder problemen aan de beurt geweest en goedgekeurd. Het enige vervelende is dat je wat langer moet wachten.
Sorry, maar dit klopt niet meer. We hebben zeer recent gezien dat een nummer niet meer current is geworden, zie hier.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Tot casenummer 40150 is aan de beurt gekomen voor DV2014, maar ik heb geen idee wat we daaruit af kunnen leiden voor komend jaar.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Dbacks2 »

clp90,

wij hadden de vorige ronde een 13XXX nummer en we waren in januari aan de beurt (met de medical zelfs nog voor kerst!). Met 36XXX kun je wel safe zitten maar zou ik na vorig jaar toch niet meer heeel hard durven roepen :-((... maar als ze zelfs de 13XXX niet meer halen moet het wel heel gek lopen.
TomDS
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2013, 19:40
Locatie: New York City, NY

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door TomDS »

Oh, ik zie het net.... Wat erg voor hen! :( Oké; Blijkbaar is een een hoog casenummer inderdaad riskanter geworden... De dame aan het loket in Brussel zei me wel dat er voor DV-2014 inderdaad heel wat mensen zijn op ingegaan en dat ze zelf al meer visums dan in principe toegelaten hebben moeten uitreiken. Vandaar de stop op 40150 waarschijnlijk... Hopelijk is dit voor de komende jaren niet meer het geval. Kan me voorstellen dat het alles behalve een pretje is om plots te zien dat je niet meer aan beurt komt :shock:
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

@Dbacks2

Ik maak me met casenummer 13xxx ook geen zorgen hoor! Ik heb de visa bulletins van afgelopen jaren bekeken en ik gok p een interview rond januari/februari. Aangezien ze tot en met september doorgaan moet het inderdaad wel heel raar lopen mocht ik niet meer aan de beurt komen! Met een casenummer rond de 36xxx zou ik me misschien wel lichtelijk zorgen maken, gezien het feit dat dit jaar dus niet alles current is geworden (tot 40.150)..

Al moet ik zeggen dat de meeste DV-2015 winnaars op het forum volgens mij vrij lage casenummers hebben!
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Ook hier een update! Door een vrij grote sprong in het visa bulletin van december naar januari (van 11600 naar 16000!) ben ik in januari al aan de beurt voor een interview! Nu de exacte datum en tijd nog even afwachten.
Gebruikersavatar
Hille
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mar 2008, 14:18

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Hille »

Ja, wat een grote sprong ineens! Ik heb een nummer van in de 18.000, dus als het zo'n vaart loopt, ben ik wellicht in januari aan de beurt. Veel succes met je interview! :thumbup: Weet je al waar je je gaat vestigen?
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Dankjewel! Ik ga er vanuit dat ik volgende week ergens een datum krijg. En wie weet is dat wel op mijn verjaardag (22 januari). De interviews zijn namelijk op dinsdag en donderdag heb ik begrepen, en 22 januari is een donderdag haha!

Ja ik ga waarschijnlijk richting DC. Atlanta vond ik eigenlijk wel leuker, maar ik ken daar helemaal niemand en het lijkt me dan toch vrij eenzaam om daar in mijn eentje te gaan zitten (plus dat mijn ouders dat geen fijn idee vinden, haha). Ik ken ondertussen iemand die ook van plan is om naar DC te gaan, dus het is wel fijn om soort van samen met iemand te gaan, en alvast iemand te kennen om eventueel een appartement mee te delen!

Jij gaat naar L.A. meen ik gelezen te hebben?
Gebruikersavatar
TwentseGijs
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mei 2014, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Houston Texas (voorheen in Enschede)

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door TwentseGijs »

Hey clp.

Je moet daar gaan wonen waar jij wilt. En niet waar je ouders of wie dan ook maar willen. Tenzij zij jarenlange ervaring hebben in beide regionen.
Je bent overal en nergens alleen. Als je wilt... Zoek je gewoon Online contact en stuur je een "hallo ik ben alleen hier, helup" kreet uit. Dan zal iedereen je helpen.
Komt vast goed.

Je hebt zo mensen gevonden. Succes met jouw avontuur! Besef eens wat de mogelijkheden zijn: on-be-perkt
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Vito »

Ik las in een ander topic dat je voor onbepaalde tijd naar de VS gaat, dus als ik het goed begrijp is alles nu rond en heb je je gesprek al gehad? :thumbup:
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

Nee interview is nog niet geweest, KCC loopt blijkbaar redelijk achter met het processen van de DS260 forms aangezien ze dat sinds dit jaar allemaal digitaal doen.. waarvan je juist zou denken dat dat sneller zou moeten gaan, maargoed haha. Had eigenlijk in januari al mijn interview gehad kunnen hebben (gezien mijn casenummer) maar dat wordt april. Maar ben inderdaad al wel rond aan het kijken naar tickets. Ga er vanuit dat dat interview wel goed moet komen :).
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door clp90 »

@Twentse Gijs De plannen zijn alweer gewijzigd. Ben nu aan het kijken naar Atlanta of ergens in Texas. Ben toch meer een southern girl haha.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: DV-2015 winnaar : clp90

Bericht door Greenhorn »

Zeer oud topic, maar als ik me niet vergis is deze persoon hier nog actief?

Ben verschillende gelijkaardige topics aan het lezen en vroeg me af hoe het bij deze persoon gegaan is/gaat.

-excuses als persoon dat ergens anders al beschreven heeft, had gezien dat persoon in april nog actief was-
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer