Bankrekening openen in USA welke bank?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
floridausa
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 mar 2013, 21:40

Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door floridausa »

Good morning,

Aangekomen in Florida en Green Card geactiveerd na 3 uur wachten bij immigration.
Wij kwamen pas om 21.00 uur aan en helaas was het avond dienst.... 1 officer voor 20 mensen.. :(

Wij willen een bankrekening openen en wie heeft er tips voor een goede bank?

CHASE
BANK OF AMERICA
of anders banken

Zoals in Nederland zijn wij gewend om veel online te bankieren.

Zie jullie reactie/ ervaringen graag tegemoet.

Florida 8)
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door kastelke »

Welke bank heeft de meeste filialen in de buurt waar je gaat wonen/werken? Daar zou ik gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Dbacks
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 03 mei 2013, 14:06
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Arizona

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door Dbacks »

Dag Florida,

Ik ben hier natuurlijk al een hele week :-)..

Wij hebben Bank of America genomen omdat, zoals Kastelke al aangaaf ze veel vestigingen in de buurt hebben. 'onze' bank zit nu 900 meter hier vandaan en dat is zeker de eerste tijd heel handig want je blijft er binnen lopen..
Tevens hebben ze een goed online bankieren systeem. Hebben de eerste dag geld overgemaakt vanuit NL (Rabo) en dat stond binnen 12 uur op onze rekening hier.

Wat ze wel heel graag willen, maar dat geldt hier overal, is een Amerikaans rijbewijs. Ik heb kunnen inschrijven met mijn paspoort en visum maar dat was volgens mij wel omdat ik al wel een vast woon adres had.

Dus toch maar even snel mijn rijbewijs gehaald, dan gaan dingen hier een stuk sneller :D
Never give up!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door Hockey »

Welke bank heeft veel branches en welke bank is open op tijden dat het jullie uitkomt? Mijn vriendin heeft een bank vlak bij haar huis, maar die is op zaterdag niet open en krijgt haar dus niet als klant, om maar een voordeel te noemen.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door USInsider »

Van groot belang is de voorwaarden van je rekening. Heb je niet een bepaald saldo dan wel direct deposit dan moet je meestal per maand vaste kosten betalen. Ook kunnen kosten worden berekend voor balie-bezoek (de bank inlopen), cash geldopnames niet ATM enz.
Dit kan per bank en/of per soort van rekening verschillen.

Wij hebben altijd naast het checking account ook een savingsaccount. Daar staat $ 1000 op. Beide accounts zijn gekoppeld. Is er dan op een gegeven moment een te klein saldo op de checking account voor het betalen van een check of om een automatische betaling af te schrijven dan loop je geen kosten/boete/rapportering naar scorings co.'s etc. op.

Zelf ben ik in de afgelopen tien jaar een of twee keer bij de bank binnen geweest.
Gebruikersavatar
Color01
Amerika-expert
Berichten: 2109
Lid geworden op: 23 sep 2006, 03:05
Locatie: Beautifull Virginia

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door Color01 »

ik heb al jaren Bank of America, en doe alles online en via de ATM Machine..dan is de checking/savings account gratis, als je zaken wilt doen in het bank gebouw of via de teller, dan moet je maandelijkse kosten betalen.
floridausa
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 mar 2013, 21:40

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door floridausa »

Om de hoek bij ons zitten zowel Chase als Bank of America :thumbup:
Zal dus checken welke bank qua kosten het voordeligst is en welke service.
Gebruikersavatar
Dbacks
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 03 mei 2013, 14:06
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Arizona

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door Dbacks »

"Om de hoek bij ons" O wat klinkt dat spannend, hebben jullie al iets definitiefs gevonden dan?
Never give up!
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door goldenhills »

Wij bankieren, uit principe, bij een credit union. Ze moeten aan strengere financiele regels voldoen dan 'gewone' banken. Onze credit union wilde zich vorig jaar wel omzeten in een mutual bank, maar dat voorstel is overweldigend weggestemd door de leden (alle bankrekeninghouders zijn ook leden). Er zit een filiaal vlak bij mijn werk, en dat bevalt goed. Zeker in het begin hadden we ze meer nodig, en ze hebben ze ons goed geholpen; zonder credit history kun je dat wel gebruiken.
floridausa
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 mar 2013, 21:40

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door floridausa »

Good morning Ddbacks,

Nee wij huren voor 2 maanden een appartement en zijn op zoek naar een huis. Wij willen graag een vast adres hebben vanaf 1 augustus.
Huizen zijn nog steeds gunstig qua vraagprijs (t.o.v Europa).

Dus de komende tijd zijn wij op huizenjacht.

HOA fees vergelijken, enz enz ..

Leuk dus!! :D
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door LittlePhoenix »

Jullie zitten toch ook in Florida? Of ben ik nu helemaal in de war?

Let niet alleen op de HOA, maar ook op de regels. Zeker als je van plan bent om te kopen. Zo zijn er hier HOAs die strenge regels hebben over welke planten je in de voortuin mag hebben, welke kleur bloemen in de voortuin mogen, wat voor decoratie er mag staan en waar dat mag staan, hoeveel auto's je maximaal voor de deur mag hebben tussen zo laat in de ochtend en zo laat in de avond, hoe laat je kinderen in de achtertuin mogen, welke kerstversiering je mag ophangen, welke kleur lampjes je mag ophangen enz enz enz enz enz enz enz enz enz.

1 van de huizen waar wij naar keken viel af omdat de HOA regels echt belachelijk streng waren. Sommige buurten hebben wel HOAs maar bijna geen regels, maar het kan moeilijk zijn om een huis te vinden in zo'n buurt. Persoonlijk heb ik liever een wat minder strenge HOA want je kan flink problemen krijgen als je je niet aan de regels houdt. Hier in de buurt had een man een paar dagen ontzettend veel gasten, er was iemand overleden en ja, dan komen mensen bij elkaar he? En de gasten waren heel beleefd en parkeerden hun auto's zo goed mogelijk aan de kant. Maar 1 buurman die nota bene in een andere straat woont heeft toch geklaagd. Gelukkis is die buurman een gluiperd en speelt hij liever via de HOA want hij had ook het sleepbedrijf kunnen bellen om auto's weg te komen halen. Hier zijn de regels over waar je mag parkeren ontzettend streng, maar over het algemeen wordt er weinig gesleept omdat bijna iedereen wel eens een dag heeft dat er meer gasten zijn dan eigenlijk mag. Het wegslepen is meer voor mensen die zich echt niet gedragen. Maar er zijn ook buurten waar elke week wel een auto weggesleept wordt. Een kennis woont in zo'n buurt en het gaat bijna altijd om idiote overtredingen. Zoals een paar cm te dichtbij de onzichtbare grens tussen 2 tuinen staan ofzo.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben al vele jaren naar alle tevredenheid Suntrust als bank. Hun hoofdvestiging is in Florida dus ik denk dat er daar ook veel filialen van zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
bazinga
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 feb 2013, 21:48
Locatie: Las Vegas

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door bazinga »

Ik heb bij de Bank of America gewerkt en ben goed op de hoogte van hun "praktijken". Ik ben dolgelukkig dat ik toen overgestapt ben op een credit union.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door USInsider »

Misschien kun je iets vertellen over 'de praktijken' ? Want zo zegt het me niet veel. In een PB'tje ?
Ik heb zelf slecht ervaringen met CITI. Daar dus nooit meer.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door Dbacks2 »

bazinga schreef:Ik heb bij de Bank of America gewerkt en ben goed op de hoogte van hun "praktijken". Ik ben dolgelukkig dat ik toen overgestapt ben op een credit union.
Ik vraag me echt af wat nu de waarde is van zo'n bericht. Als je iets kwijt wilt waar anderen iets aan hebben... zeg het dan.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door Dutchess »

Als je "credit union versus bank" googlet kom je veel artikelen tegen. Hier is er eentje: http://www.businessinsider.com/credit-u ... nks-2013-4

Wij hebben ook altijd bij een credit union gebankierd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door Dbacks2 »

Okay... er is dus een andere optie dan een bank... daar zullen we ons eens in verdiepen.

Maar zoals ik het lees was er specifiek commentaar op de Bank of America...dat doe je toch niet zomaar. Wat kun je nu met zo'n opmerking?

Da's toch zoiets als... ga niet naar Las Vegas? (omdat het te warm is, of te druk, of als je gokverslaafd bent, of ,of , of...)
bazinga
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 feb 2013, 21:48
Locatie: Las Vegas

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door bazinga »

Klopt mijn commentaar heeft totaal geen waarde.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door Hockey »

@bazinga, waarom nogmaals zo'n nietszeggend commentaar? Leg dan uit wat er mis is met Bank of America!
bazinga
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 feb 2013, 21:48
Locatie: Las Vegas

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door bazinga »

Ik zeg alleen maar dat ik blij ben dat ik bij een credit union bankier. Ik geloof dat als je kijkt hoe BoA een rol heeft gespeeld in de mortgage crisis en dergelijke ik niet veel over hun praktijken hoef uit te vertellen.
Laat ik het zo zeggen: 75% van de mensen die bij BoA een account heeft checked zijn rekening niet..... en dat is alles wat ik er over zeg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer