Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar emigreer(de) jij naartoe?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
UScrazy
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Waar emigreer(de) jij naartoe?

Bericht door UScrazy »

Hi Guys,

I was wondering..
Als je morgen kon emigreren. Waar ga je dan het liefst naar toe emigreren?
En als je al geemigreerd bent. Waarom ben je dan gaan wonen waar je nu woont?
Heeft het dan met je favoriete plek in de US te maken of ??

Ben benieuwd! :thumbup:
Home sweet home
FrankW

Re: Waar emigreer(de) jij naartoe?

Bericht door FrankW »

Ik ben naar Michigan gegaan om te studeren. En na 20 jaar ben ik hier nog steeds terwijl ik daar nooit van te voren bewust voor heb gekozen. Michigan staat nu eenmaal niet bekend als een gebied om op vakantie te gaan of te wonen als je uit Nederland komt. Maar het blijkt uiteindelijk een goede staat om te wonen met mooie natuur en vriendelijke mensen.

Maar ik wil hier niet meer blijven, het wordt tijd om te verkassen. In het midden van een Midwest winter staat Florida alltijd op de eerste plaats om naar toe te verhuizen.
Laatst gewijzigd door FrankW op 10 jan 2014, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bleef ik lekker thuis !
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik zou waarschijnlijk richting Texas gaan.
AvS67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AvS67 »

Als ik het lef had en de kans kreeg ging ik in Zuid Afrika wonen. :D
http://angeliquevanschaijk.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Min of meer toevallig zijn we in Washington, DC terecht gekomen. Dat was waar het werk was, voor mijn echtgenote en mij.

Nu wonen we in Arlington, VA, een voorstadje van DC en het bevalt ons nog steeds geweldig. Zou nergens anders willen wonen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Mijn schoonouders wonen in Colorado, en we zijn in het begin bij hen ingetrokken zodat we in ieder geval een klein beetje zekerheid hadden. Inmiddels wonen we hier nu vijf jaar, en ik vind het nog steeds geweldig hier. Alles is heerlijk casual, er is zoveel diversiteit aan natuur en landschap in deze staat, en inmiddels hebben we een geweldig huis met uitzicht op de Rockies - ik heb het hier prima naar mijn zin! Vermont en New Hampshire trekken me ook heel erg, hoewel ik denk dat het hoge vochtigheidspercentage me daar niet zo goed zou bevallen; met mijn astma is de droge lucht hier in Colorado geweldig.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

In de zomer naar Noorwegen, en in de zomer naar Australie :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

USA2004 schreef:Min of meer toevallig zijn we in Washington, DC terecht gekomen. Dat was waar het werk was, voor mijn echtgenote en mij.

Nu wonen we in Arlington, VA, een voorstadje van DC en het bevalt ons nog steeds geweldig. Zou nergens anders willen wonen.
What he said, maar dan voor Vienna, VA (heel dicht bij Arlington :))
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Petra/VS schreef:
USA2004 schreef:Min of meer toevallig zijn we in Washington, DC terecht gekomen. Dat was waar het werk was, voor mijn echtgenote en mij.

What he said, maar dan voor Vienna, VA (heel dicht bij Arlington :))
Prachtige stad! Ik zag je artikel over de Van Gogh tentoonstelling in de Phillips Collection, hopelijk lukt het ons ook om nog te gaan kijken.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Florida, omdat hubby er vandaan komt. Eerst had ik weinig met deze staat, maar kan nu niet echt een andere staat opnoemen waar ik liever naar toe zou willen. Vooral niet na de laatste paar winters... :mrgreen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Gaat je vraag alleen over emigratie naar Amerika? Wij zijn namelijk bijna drie jaar geleden naar Spanje geëmigreerd, maar dat heeft zeker te maken met onze ervaringen tijdens diverse reizen in de USA. Vooral Arizona, California, Utah en Colorado hebben ons geleerd dat een zo droog mogelijk klimaat erg gunstig is voor mijn mans gezondheid. Hij heeft OPS, de zogenaamde schildersziekte, wat vooral heel veel klachten geeft bij kou en vooral bij vocht.

Wij wilden niet naar de USA. Om diverse redenen: we gaan graag een paar keer per auto naar Nederland, als er iets met een van onze vier kinderen is kunnen we nog dezelfde dag er zijn, toen we gingen gold hetzelfde voor mijn moeder die inmiddels overleden is en niet onbelangrijk: binnen de EU kon de WAO-uitkering gewoon doorlopen. Bovendien is verzekeren voor ziektekosten in de USA praktisch onmogelijk, in elk geval niet voor chronische ziekten ala diabetes en OPS.

Kortom: de USA heeft best meegespeeld in ons emigratie-idee, maar we hebben ons niet meer verdiept in VISA-mogelijkheden, omdat alle andere redenen zwaarwegender waren om toch voor Europa te kiezen. En al zoekend op het beste klimaat voor pijnpatienten kwamen we hier terecht. En zou ik terug willen? No way, we zijn hier ontzettend gelukkig met het land, de mensen, het weer en ons huis. We vinden Spanje (waar ik voorheen nooit geweest was!) zo heerlijk, dat we zelfs onze jaarlijkse USA-reis al drie jaar hebben overgeslagen. We willen gewoon liefst hier blijven.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Naar New York. Omdat het niet Amsterdam was (waar mijn verleden lag) en de VS je een mogelijkheid biedt om jezelf helemaal opnieuw uit te vinden (om maar eens een vertaald Amerikanisme te gebruiken). Heb in Minnesota gewoond en North Carolina, maar voor mij gaat er niets boven New York, NY (OK, Brooklyn dan, maar dat is ook een onderdeel van de stad).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik ben in Missouri beland omdat ik daar tijdens mijn studie ben geweest. Emigreren is een beetje makkelijker als je zonder geld moet beginnen in een omgeving waar je al bekend bent. In de toekomst wordt het naar het zuidoosten gekeken (florida, S caroilina of georgia. N CArolina evt ook nog
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Ben bij puur toeval in British Columbia, Canada terecht gekomen omdat daar mijn ware jacob woonde. Ik was er zelfs nog nooit geweest en zou er dus nooit bewust voor gekozen hebben.

Maar na een dikke 8 jaar kan ik wel zeggen dat als ik vandaag de plaats kon kiezen waar ik het liefste wilde wonen, ik dit huis, dit stukje grond, dit gedeelte van BC, dit stuk van Canada en dit plekje in de wereld zou kiezen. Het universum laat ik er maar buiten maar het zou me niets verbazen als ook daar niets beters te vinden was :mrgreen:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

In South Florida begonnen, waarom? Al familie daar.
Inmiddels in North Carolina, waarom? Werk, plus we waren SFL wel een beetje zat.
Bettan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Bettan »

Arizona, waarschijnlijk, omdat mijn partner en schoonfamilie daar woont.
Maar ik denk dat -als het financieel mogelijk zou zijn- we vrij snel naar Cali zouden verhuizen.
San Francisco (of eventueel San Diego) hoort tot onze favorieten.
En ik woon graag dichtbij water, de zee.
Dat is in Phoenix Arizona nogal ver te zoeken. :-)
Maar eerst komt ze naar Zweden dit jaar, om ons leven samen te starten.
Wie weet waar we later terechtkomen.
Half/half?
Oh ik moet ècht veel geld zien te verdienen. :-)))

/Elisabeth
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik ben via vier jaar in Minneapolis, MN uiteindelijk in Seattle, WA beland en daar zitten we nou alweer bijna tien jaar. Dit is echt mijn plekkie. Ik zou hier voor geen goud wegwillen.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Willemijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Willemijn »

New York, New York!!
Maar als ik slim was zou ik naar Houston gaan. Ik zit namelijk in de offshore; olie & gas business.
je ne sais quoi...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer