Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Greencard...Almost there

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Greencard...Almost there

Bericht door coukie »

Even een update

Priority date current in November 2013 in EB-3
Filling I-485 en I-140 op 1 November
Fingerprints appointment op 18 December
Approval advance parole en EAD in productie op 24 December
Ontvangen EAD..........
Ontvangen Green card...........

Uiteindelijke wachttijd voor de GC was dus 3 jaar ( priority date sept 2010)
Het begin van het nieuwe jaar ziet er uiteraard zeer goed uit :clap:

Alhoewel ik hier niet zo heel actief deelneem kom ik geregeld toch op bezoek en heb ik over de jaren heen hier heel veel informative gevonden wat ons enorm geholpen geeft op onze weg waarvoor DANK !!! :thumbup:
Maureen
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
bedeve
Amerika-expert

Re: Greencard...Almost there

Bericht door bedeve »

Gefeliciteerd.!
Voor hoeveel jaar krijg je hem nu ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

bedeve schreef:Voor hoeveel jaar krijg je hem nu ?
Bedankt bedeve :)
En das nog even afwachten voor hoelang, ik dacht de GC voor 10 jaar? EAD geen gedacht van, toen ik nog op l-2 was en toen wel mocht werken was die telkens maar 1 jaar geldig
# finally home!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Groene kaart is voor de rest van je leven tenzij je misdagige dingen gaat doen - proberen te stemmen is er een van - dan wel langer uit de US weg blijft dan toegestaan. Iedere tien jaar moet je de groene kaart laten updaten bij USCIS. Vingerafdrukken, digitale fotos worden dan gemaakt. Je krijgt een nieuwe aangepaste kaart thuisgestuurd.
(Over tien jaar gaat allemaal dat vast geavanceerder ?)

Je moet die Biometrics afspraak zelf maken een aantal maanden voor je huidige groene kaart verloopt. En dat is natuurlijk sneller dan je denkt.
Je bent ook verplicht iedere keer dat je verhuisd dat aan USCIS te melden middels een speciaal on-line formulier, ik dacht binnen twee weken ofzo.

Met groene kaart heb je geen EAD nodig, alles zit ingebouwd. Maar werken voor US overheid (in de meeste gevallen ook de staat of de county) is er niet bij.

Wel is het zo dat je na vijf jaar groene kaart iets meer rechten hebt - administratief gezien.
Zo ontdekte ik pas dat ik onverzekerd voor ziektenkosten zal zijn vanaf 1 jan. Want geen MediCare-A rechten. Maar kan wel MedicCare-B kopen aangezien ik langer dan vijf jaar LPR ben ontdekte men.
Ik dacht dat er na vijf jaar ook rechten zijn op bepaalde hulp - bv. voedselbonnen - van de Fed. overheid dan wel de staat.

Spannend - de kaart is er dus bijna ? Dan heb je de EAD straks niet (meer) nodig. Ook de Advance Parole niet meer.
GEFELICITEERD !!! met de vooruitgang. He is toch altijd een boel stress tot je zeker weet dat je kaart binnenkort in je brievenbus zal liggen.
Wat een goede Kerst voor jullie denk ik zo, en een prima begin van het nieuwe jaar.
Laatst gewijzigd door USInsider op 26 dec 2013, 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Proficiat met je nieuwe status.
Groet,

Old Faithful
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Gefeliciteerd! De EAD / AP kan inderdaad ingelijst worden, daar heb je maar kort plezier van gehad. Maar, who cares, als je The Real Thing nu hebt verworven. Geniet er van!
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

USInsider schreef:Groene kaart is voor de rest van je leven tenzij je misdagige dingen gaat doen - proberen te stemmen is er een van - dan wel langer uit de US weg blijft dan toegestaan. Iedere tien jaar moet je de groene kaart laten updaten bij USCIS. Vingerafdrukken, digitale fotos worden dan gemaakt. Je krijgt een nieuwe aangepaste kaart thuisgestuurd.
(Over tien jaar gaat allemaal dat vast geavanceerder ?)
Dat wilde ik bedoelen :oops: heb het niet echt goed verwoord :D , de bedoeling is wel dat we beide na 5 jaar gaan naturalizeren .
USInsider schreef: Spannend - de kaart is er dus bijna ? Dan heb je de EAD straks niet (meer) nodig. Ook de Advance Parole niet meer.
GEFELICITEERD !!! met de vooruitgang. He is toch altijd een boel stress tot je zeker weet dat je kaart binnenkort in je brievenbus zal liggen.
Wat een goede Kerst voor jullie denk ik zo, en een prima begin van het nieuwe jaar.
Ja de kaart is er bijna :thumbup: dus als ik goed begrijp is de EAD dus maar tijdelijk tot de groene kaart in de bus ligt, weer wat geleerd dus :) de AP kon ik me voorstellen dat dit maar tijdelijk was, ik zeg het nogmaals hier op dit forum is een schat aan informatie te vinden!
En ja een beter kerst cadeau konden wij ons inderdaad niet voorstellen :D
goldenhills schreef:Gefeliciteerd! De EAD / AP kan inderdaad ingelijst worden, daar heb je maar kort plezier van gehad. Maar, who cares, als je The Real Thing nu hebt verworven. Geniet er van!
Ik denk dat we dat gaan doen goldenhills :lol: al is het maar om ons te herinneren aan de afgelegde weg :wink:
# finally home!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Laat me raden - naturaliseren zodat een zeker iemand ook kan komen ? Of zijn jullie inmiddels al zo verknocht aan dit land ?
(Je weet dat hij/zij dan ongetrouwd moet blijven om het een beetje behapbaar te houden wat tijd betreft.)

Ja inderdaad, die twee Forms die je kon filen - gratis tegenwoordig geloof ik - bij je AOS aanvrage zijn alleen om de tijd te overbruggen dat de aanvrage loopt.
Ik dacht dat beide - AP en EAD - worden goedgekeurd nadat de toestemming op je I-140 aanvrage is gegeven.

Wij zijn destijds voor Consular Processing gegaan. Ik was beducht mijn paspoort en mogelijkheid snel te reizen een aantal maanden kwijt te zijn vanwege de gezondheid van familieleden thuis. Ik kan me niet herinneren dat AP toen als een alternatief naar voren is gebracht.
Een ander ander punt is dat met AOS je nu zeker weet dat je goed zit.
(Met CP, als je de week tevoren je baan kwijt raakt, dag met het handje. Geen groene kaart. Hoezo stress ?)
SvS
Amerika-ontdekker

Bericht door SvS »

Gefeliciteerd Coukie.
Dat is echt supersnel gegaan zeg, vanaf dat je datum current is geworden!
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

Thanks Old Faithful en SvS :)
USInsider schreef:Laat me raden - naturaliseren zodat een zeker iemand ook kan komen ? Of zijn jullie inmiddels al zo verknocht aan dit land ?
(Je weet dat hij/zij dan ongetrouwd moet blijven om het een beetje behapbaar te houden wat tijd betreft.)
Lol ik denk beide USinsider we zijn hier alles samen nu al 7 jaar en dit is "home" en we kunnen het ons niet anders meer voorstellen :) en ja ik weet dat ze moet ongetrouwd blijven en de wachttijd blijft in beide gevallen dezelfde , ongeveer 7 jaar , als we ze nu gaan sponseren de moment dat wij PR worden is het 7 jaar denk ik en als we wachten tot we genaturaliseerd zijn.........ook 7 dus ja..., het blijft moeilijk , maar ze komen deze zomer weer op verlof en wie weet krijgt 1 van hen goed nieuws op 1 Mei met de lottery ( je weet maar nooit :roll: ) wij hebben nooit het geluk gehad die te winnen maar zijn er uiteindelijk toch geraakt en wie weet................maybe the kids will be lucky :D
# finally home!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bij mijn weten maakt een huwelijk wel verschil. Ongehuwd valt hij/zij in Fam. Categorie 1.
Trouwt hij/zij dan zakt hij/zij naar fam. Categorie 3. Stukken langere wachttijd - denk jaren. Overigens kunnen de echtgenoot/echtgenote en ev. al geboren kids onder de 21 ook meekomen in dat geval.
Plus Fam. Cat 3 en 4, dat zijn de categorieen die wel eens kunnen gaan verdwijnen als men de immigratie-regels de noodzakeijke 'overhaul' geeft.
Een LPR kan niet een gehuwd kind sponsoren, alleen een ongehuwd kind onder of boven de 21 (Cat. 2B.) Dus als je een Petitie indient en het kind trouwt dan vervalt die Petitie. Kind voldoet niet meer aan voorwaarden.
Een USC kan Categorie 1 en Categorie 3 sponsoren. Maar een gehuwd kind is ook voor een USC en zaak van lange adem bij mijn weten.

Bij mijn weten is de wachttijd voor een LPR inderdaad vrij lang voor het sponsoren van een kind van boven de 21. Hoewel de wachttijd voor een spouse ook lamge tijd aanzienlijk was en dit jaar werd de categorie opeens 'current'. Dus wie weet....

Inderdaad zul je een aantal jaren wachten als LPR, vervolgens Citizen kunnen worden. Dan is de vraag of je de procedure laat doorgaan als begonnen, of dat je een upgrade doet.

Zelf moet ik er niet aan denken mijn Nederlanderschap kwijt te raken ! "Thuis" dat is voor mij Nederland.

Maar jullie ervaringen hier zijn zo anders dan de onze. Bv. op dit moment heeft je man bij mijn weten geen H-1B status meer (?) maar werkt op EAD danzkzij de goedgekeurde LCA. Dat is dacht ik de reden dat er voor jou een ook EAD aangevraagd kon worden. Een werkgever moet bij mijn weten bereid zijn aan deze wijziging mee te werken.
In ons geval durfden we dergelijke stappen niet te nemen. Wat als het bedrijf opeens (weer) wordt overgenomen ? Iets dat op dat moment een reeele mogelijkheid was.
(Er is hier ooit een discussie geweest over H-1B/EAD omdat het voor H-4 vrouwen een aantal jaar kon 'afschaven' van de gedwongen werkeloosheid. In de praktijk - op andere fora te vinden - blijkt dat weinigen die stap durven nemen. Nu is voor een Indier de EAD periode ook beduidend langer dan die voor jullie zal zijn.)
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

Ja zij valt in Cat 2B en priority date voor deze staat nu op 1jun 06 dus als we nu willen sponseren van zodra de GC in ons bezit is dat we aankijken op +/- 8 jaar :o tenzij ze natuurlijk enorm zouden gaan jumpen wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt als je kijkt naar de vorige jaren.
Eerlijk gezegd heb ik me in die materie nog niet echt verdiept omdat in eerste instantie voor ons de GC op de eerste plaats kwam en ik wist dat het heel moeilijk/onmogelijk is om een meerderjarige binnen te halen zonder dat wij eerst de GC wisten te bemachtigen.
Ik heb voorgaande jaren mij verdiept in de laws en regulations voor de GC in onze situatie en meestal kwam naar voor dat voor meerderjarige kinderen een heel lange wachttijd was.
Nu de stress wegvalt van het krijgen van onze GC is dit het volgende chapter waar ik me zal opgooien :D
Ik denk dat ze in de komende jaren nog niet echt aan huwen denkt maar eerder zal gaan samen wonen , daar gaan we het deze zomer eens uitgebreid over hebben :)
Zoals gezegd is dit hoofstuk voor mij nieuw dus wat betreft upgraden nadat wij citizen worden kan ik niet echt over meepraten.

Bedoeling is dat we voor dual citizenship gaan :) en ik denk dat het voor iedereen anders is wat het woord "thuis" voor hen betekend , in mijn geval was het zo, zelfs toen ik hier voor het eerst op vakantie kwam , ik een gevoel van thuiskomen had, het gevoel van hier hoor ik thuis , zelfs nu , wanneer ik hier rondrij komt het gevoel soms boven dat ik hier mijn hele leven al woon, ik weet het klinkt gek maar zo is het en is voor buitenstaanders vaak moeilijk te omvatten.
Dus neen het land Belgie zegt me niet echt veel meer, en heimwee is er bij mij nooit geweest .

Tot we de EAD in de bus hebben ( zou moeten binnen de 7 dagen zijn :clap: ) werkt hij dus nog op de H-1B verlenging ( die uiteindelijk ook binnen gerold is een week geleden :wink: ) dus de 2 aanvragen liepen zowat door elkaar lol.
Dus na 3 jaar onvrijwillig werkloos kan ik dus ook aan de slag :lol: al heb ik hier thuis genoeg om handen om mij bezig te houden! we zien wel wat er uit de bus valt :wink: .
Voor het bedrijf is het inderdaad riskant om hier aan mee te werken want eenmaal de GC binnen is kan hubby gaan en staan waar hij wil , dus ook veranderen van werkgever , wat met een H-1 moeilijker is maar niet onmogelijk , maar in dit geval blijft hubby trouw aan de werkgever , doet zn job enorm graag dus waarom zou hij moeten veranderen :)
# finally home!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je hebt inderdaad jaren (!) om de hele materie door te spitten. Vraag is alleen wat een komende wijziging ev. zou betekenen. Er is al een aantal keer sprake van geweest om immigratie van gehuwde kinderen van USC's stop te zetten. Die hebben toch al een leven in een ander land al en waarom zou hen toegestaan worden naar de US te komen alsnog ?
Maar zoals alles wat met immigratie te maken heeft, gecompliceerd en gevoelig.

Je moet wel bedenken dat als je dochter iemand tegenkomt en ongetrouwd blijft, alleen zij naar de US kan komen hetzij inCat. 2B (jullie LPR) hetzij in Cat. 1 (jullie straks USC). Inderdaad je praat over een lange periode voor het zover is in beide gevallen. Maar wat als je dochter inderdaad een partner heeft waar ze verder mee wil in BE dan wel in de US ? Omsamen naar de US te komen zal ze toch eerst moeten trouwen en daarmee naar de nog veel langer in de wacht staande Cat. 3 zakken.
Alternatief is dat ze komt, na vijf jaar USC wordt en haar verloofde/vriend dan als echtgenoot als Immediate Relative binnen haalt.
Het is alles zo een kwestie van onzekerheid en wachten.
In feite is het voor je kids in veel opzichten een moeilijke situatie - in feite no-win - naar mijn mening.

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt bij een collega van mijn man. Die wachte ruim zes jaar op zijn groene kaart - was ook deels gesaboteerd, deels ongelofelijk slecht gedaan. Zijn dochter werd 21 net drie maanden voor de groene kaart in de bus rolde. Ze dachten dat ze het wel zouden redden in de jaren dat ze moest wachten op hereniging, aangezien ze van Canada waren. Ik dacht dat de wachttijd toen vier jaar was. Maar het lukt toch niet, en het echtpaar in kwestie gaf binnen twee jaar hun groene kaarten op om weer bij hun dochter te kunnen zijn.

Inderdaad als jullie Belgen zijn, dan wordt je dual citizens. Wij zijn Ned.landers en dat betekent dat we een keuze moeten maken. Dual zou ik inderdaad best willen doen - graag zelfs, maar helemaal opgeven dat gaat te ver. (Begrijp nog steeds niet waarom Ned.land daar zo 'flauw' in moet zijn.)

Ik hoop dat je iets goeds kunt vinden mbt. werk het komende jaar !
Maar al met al heb je dus iets van negen jaar niet gewerkt ? (Zes jaar L-2 en drie jaar H-4).
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

Ik weet het is heel moeilijk om de kids hier te krijgen, en ze willen beiden hier naartoe , daarom dat ze dus ook beiden met de lottery meedoen, mocht 1 van hen dat winnen word er wel meteen getrouwd.....uiteraard lol
1 van de vragen is dan ook, als we sponseren ,met de lange wachttijden, ik denk ergens gelezen te hebben dat deelnemen met de lottery niet toegestaan is, omdat ze dan in status zou zijn, hij kan dan wel deelnemen maar wat als hij dan wel wint hoe zit het dan met hun trouwen? een heel grijs gebied dus!
Maar je hebt gelijk het is bijna een no win situation , daarom dat ze voorlopig de lottery, zoals zovele, als hun enige kans zien.
Ze is er veleden zomer al eens uitgeplukt aan immigration omdat ze al zo vlug het land weer inwilde ( was hier ook de kerst daarvoor hier geweest) en daar hebben ze ze danig op de rooster gelegd, dachten dat "ik" hier ilegaal was en zij dus ook ilegaal wilde blijven, nu dat is dan helemaal goed gekomen maar ze staat dus geflagd denken we,word vervolgd deze zomer..........

werkloos voor 9 jaar klopt niet helemaal, als ik me goed herinner was hubby al in L status toen we trouwden dus na het aanvragen van mijn visum heb ik het laatste stuk van de total 5 jaar op dat visum gedaan (3jaar en dan velengd met nog es 2 jaar) dus na 5 jaar verliep het visum en moesten we het land uit voor een jaar om het visum opnieuw aan te vragen dus dan zijn ze in allerijl gaan zoeken naar een oplossing om ons niet te moeten laten vertrekken wat dus resulteerde in de H .
Dus in totaal is het dus een goeie 6.5 jaar geweest :( maar de vooruitzichten zien er goed uit, ik weet nog toen, onze dan landloard mij vertelde it's not what you know but who you know! dus via via heb ik al een paar interesante gesprekken gehad :D
# finally home!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Officieel is het zo dat deelnemen aan de lottery 'intent to immigrate' is. Maar de kans op winnen is zo miniem dat niemand - en klaarblijkelijk ook USCIS niet - die regel afdwingt. Althans dat heb ik gelezen op websites van diverse lawyers.

Deze 'family friendly' country laat ook hier alle steken vallen IMHO.
Je dochter moet in feite, als ze een relatie krijgt binnen de komende vijf, zes jaar, kiezen tussen die relatie en immigratie naar haar familie ! Want ze kan of op een enigszins afzienbare termijn weg via Cat. 1 of ze moet ontstellend lang wachten in Cat. 3.
In Cat. 1 kan ze geen echtgenoot meenemen, in Cat. 3 wel.

Je hebt het over de lottery. Ik vind het knap dat je je hoofd koel houdt. Want ik wordt echt bozig als ik eraan denk hoe een aantal personen zonder verdere kwalificaties welkom is, terwijl jij en je familie je in een pretzel moet buigen om een beetje kans te maken hier met elkaar een bestaan op te bouwen.
Degenen die naar de US komen om te werken worden daar zwaar voor gestraft en dan vooral de naaste familie !
Ik dank altijd dankbaar dat ik/we geen kids hadden want dan hadden er ongetwijfeld pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden de afgelopen jaren.
Wat is dat voor waanzin dat iemand moet kiezen tussen man+werk en de rest van het gezin ?!
Goed, ik zal maar niet weer op mij stokpaardje gaan.....

Prima dat je enige 'leads' hebt ! Inderdaad dit is het land van netwerken. Ik zeg dat wel vaker. Niemand wil je hier kennen als er niet een kansje tot voordeel aan je verbonden is. Ik woon hier twintig jaar, ik ken de klappen van de zweep inmiddels.
Je bent denk ik ook jonger dan ik en dat helpt ook. Ik zal voor je duimen de komende maanden !!!

Ik ben onlangs ook (wederom) onderzocht op immigratie- en SS fraude. Probleem is dat zelfs bij overheidsinstanties het Non-iImmigrant Visum dat geen rechten heeft onbekend is ! Ieder keer een hele toestand eea. uit te leggen. Gaat zo van: Dus u bent illegaal ? Nee. Oh. Maar als u legaal hier was dan kon u gaan werken ? Nogmaals een nee, althans, later wel maar de eerste zes jaren niet. Oh. En waarom was dat dan ? Omdat de regels zo zijn. Oh. Plus we zijn aansluitend verplicht anderhalf jaar buiten de US geweest. Oh. En waarom ging u dan weg ? Omdat de regels zo zijn. Oh. Maar waarom bent u dan niet meteen na aankomst citizen geworden ? Dat kan dus niet. Oh. Is uw man dan illegaal ? Nee die zeker niet. Oh. Maar werkt die dan wel ? Ja hoor. Oh. Is die dan meteen citizen geworden ? Nee want dat kan dus niet. Oh. Maar.... Enz. enz. (Dit was een tel. met iemand van de SS Adm. onlangs....)
En wij hadden het allemaal tevoren moeten weten....
Laatst gewijzigd door USInsider op 29 dec 2013, 06:01, 1 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

USInsider schreef: Ik ben onlangs ook (wederom) onderzocht op immigratie- en SS fraude. Probleem is dat zelfs bij overheidsinstanties het Non-iImmigrant Visum dat geen rechten heeft onbekend is ! Ieder keer een hele toestand eea. uit te leggen. Gaat zo van: Dus u bent illegaal ? Nee. Oh. Maar als u legaal hier was dan kon u gaan werken ? Nogmaals een nee, althans, later wel maar de eerste zes jaren niet. Oh. En waarom was dat dan ? Omdat de regels zo zijn. Oh. Plus we zijn aansluitend verplicht anderhalf jaar buiten de US geweest. Oh. En waarom ging u dan weg ? Omdat de regels zo zijn. Oh. Maar waarom bent u dan niet meteen na aankomst citizen geworden ? Dat kan dus niet. Oh. Is uw man dan illegaal ? Nee die zeker niet. Oh. Maar werkt die dan wel ? Ja hoor. Oh. Is die dan meteen citizen geworden ? Nee want dat kan dus niet. Oh. Maar.... Enz. enz. (Dit was een tel. met iemand van de SS Adm. onlangs....)
En wij hadden het allemaal tevoren moeten weten....
:thumbup: :thumbup:
:
k ben misschien te laat geboren,
of in een land met ander licht.
Ik voel me altijd wat verloren,
al toont de spiegel mijn gezicht.
Ik ken de kroegen en kathedralen,
van Bakersfield tot aan Stockton
Toch zal ik elke dag verdwalen,
dat houdt de zaak in evenwicht.

LAAT ME, LAAT ME, LAAT ME MIJN EIGEN GANG MAAR GAAN.
LAAT ME, LAAT ME, IK HEB HET ALTIJD ZO GEDAAN.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

coukie schreef:Even een update

Priority date current in November 2013 in EB-3
Filling I-485 en I-140 op 1 November
Fingerprints appointment op 18 December
Approval advance parole en EAD in productie op 24 December
Ontvangen EAD en advance parole op 30 December
Ontvangen Green card...........

Uiteindelijke wachttijd voor de GC was dus 3 jaar ( priority date sept 2010)
Het begin van het nieuwe jaar ziet er uiteraard zeer goed uit :clap:

Alhoewel ik hier niet zo heel actief deelneem kom ik geregeld toch op bezoek en heb ik over de jaren heen hier heel veel informative gevonden wat ons enorm geholpen geeft op onze weg waarvoor DANK !!! :thumbup:
Maureen
So far so good lol
Volgende week job interview :thumbup: :clap:
# finally home!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik duim voor je !!!
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

Nog even een update in het process ....
Zonet een brief gekregen van de lawyer ( met de copies van de approval notice EAD en advance parole) waarin ze vragen om een copie te maken van de kaart en hen te bezorgen voor hun file.
Nu in deze brief staat ook het volgende,

Your wife can now apply for her SS card using this, if she doesn't have one already. For traveling purposes , the cards may be used in lieu of H-1b or H-4 visa stamps.
However, please note that if H-4 visa holders start to work using the card, technically they are no longer deemed to be in H-4 status and will not be able to travel using their H-4 visa stamps any longer.

Dus dit is ook een van de zogenaamde " kink in de kabel" ?
Dit heb ik nog nergens gelezen en nochtans ( dacht ik) goed over alle aspecten nagelezen te hebben op tig websites en instanties.
Iemand die hier meer over weet?

Dan wacht je al een aantal jaar om te mogen werken, op een dag mag het en dan kan je niet reizen tenzij je zonder werk zit? :roll: :?: :evil:
# finally home!
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

De kaart die je hebt gekregen is een combo card: EAD(work) and travel (Adv parole).
Je gebruikt de kaart voor beide doeleinden (en dus niet meer de oude H4 stamps)

We zijn net door dezelfde procedure gegaan. Sta er niet te lang bij stil, nog enkele wkn en je hebt de GC en dan kun je alle andere kaartjes weer vergeten.
Het gaat ontzettend snel op dit moment.

Gr,
Encinitas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer