Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2015 invullen formulier

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
rjvanderuit
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

DV-2015 invullen formulier

Bericht door rjvanderuit »

Wil me inschrijven maar ondanks dat de vragenlijst niet lang is, is het wel zeer belangrijk dat je alles 100% correct invult. Heb zelf dan ook twee vragen, hoop dat jullie hulp kunnen bieden.
Zullen er ongetwijfeld meer met vragen zitten, plaats ze en hopelijk ook jullie krijgen uitleg hoe de DV-2015 in te vullen.

Vraag 12: highest education, heb HBO afgerond en ben dus bachelor, welke moet ik invullen (vocational lijkt me MBO, university? of tussenvorm some university courses?)
Vraag 13: Current marital situation, ben na geregistreerd partnerschap (Via gemeente en met zelfde rechten plichten als trouwen) uit elkaar, is dit unmarried of divorced?

Hoop dat jullie je mening geven en alvast dank voor de hulp, wanneer ik mijn inschrijving hebt voltooid houd ik een ieder op de hoogte van het vervolg
Hockey
Amerika-expert

Re: DV-2015 invullen formulier

Bericht door Hockey »

1) University. De VS kent geen hbo en geeft iedereen een bachelor. Dus voor hun is een bachelor university en de NL universiteit mits een master behaald een master's degree.

2) Unmarried. Je bent nooit getrouwd geweest. De VS kent geen geregistreerd partnerschap.
rjvanderuit
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door rjvanderuit »

Super bedankt voor de heldere antwoorden.
Rudy Linthorst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Rudy Linthorst »

Ik wil me ook opgeven voor de DV-2015.
En heb ook zo mijn vragen.

1) First name => eerste naam in het paspoort of al je voornamen?
Middle name => zijn dat de rest van je voornamen in het paspoort of moet ik dat zien als een tussenvoegsel als de, van, van der?

2) Mijn hoogst genoten opleiding ins MBO. Is dat dan wat de TS aangeeft gelijk met de Vocational School?
2003 WI
2004 OH
2007 WI
2010 WI MN OH IN
2011 WI
2012 Tomah WI & Mackville WI
2013 Lamont IA, Dubuque IA & Fremont WI
2014 Mackville WI & Tomah WI
2015 IL, IN, KY, WI, IA
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Rudy Linthorst schreef:1) First name => eerste naam in het paspoort of al je voornamen?
Ik weet dit niet zeker, maar het lijkt mij wel zo veilig om je eerste naam in je paspoort te gebruiken.
Rudy Linthorst schreef:Middle name => zijn dat de rest van je voornamen in het paspoort of moet ik dat zien als een tussenvoegsel als de, van, van der?
Zeker niet je tussenvoegsels! Je achternaam is gewoon 'van de Xxxxx'. Men maakt in de V.S. geen onderscheid tussen 'achternaam' en 'tussenvoegsels'. (Dat betekent ook dat alle achternamen met 'van de' etc. gealfabetiseerd onder 'v' zijn te vinden.)
Als je meerdere voornamen hebt, zou ik als 'middle name' al je voornamen na de eerste gebruiken.

Let wel, ik heb nooit met de loterij meegedaan (en hoeven doen), dus ik heb dat formulier nooit ingevuld. Dat van de 'middle name' en het tussenvoegsel weet ik zeker, maar andere ervaringsdeskundigen kunnen wellicht nader uitsluitsel geven over wat precies in te vullen als 'first name' and 'middle name'.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

First name: je eerste voornaam. Middle name: alle andere voornamen. Last name: achternaam, de Amerikanen nemen 'van de' en zo meestal mee met de achternaam. Vandaar dat je in zo'n geval vaak onder de V staat in plaats van de eerste letter van je 'echte' achternaam.

Gebruik vooral je officiele voornaam in je paspoort, ik heb jarenlang in de VS bekend gestaan onder mijn roepnaam. Totdat ik een keertje bij een vliegtuigkaartjecontrole werd tegengehouden. Heb me er toen uit kunnen praten, maar gebruik sindsdien voor alle zekerheid overal mijn officiele voornaam zoals die in mijn paspoort en op mijn rijbewijs en zo staat.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Rudy Linthorst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Rudy Linthorst »

Dank je Bennogr en dutch_in_seattle.

Nu rest alleen nog de vraag is MBO vergelijkbaar met High School of Vocational School?
Ik heb de MBO afgerond en heb mijn diploma in 2001 gehaald.
2003 WI
2004 OH
2007 WI
2010 WI MN OH IN
2011 WI
2012 Tomah WI & Mackville WI
2013 Lamont IA, Dubuque IA & Fremont WI
2014 Mackville WI & Tomah WI
2015 IL, IN, KY, WI, IA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties