Kaap Koraal HAS LANDED

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door ned in MO »

nee joh, gewoon in de sloot tussen de alligators, lekker spannend :lol:
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door USInsider »

Vergeet de (Burmese) pythons niet.

Kaap, ik zag dat er vooral in FL veel pressure-cleaners zitten. Waarom is dat ? Warm en vochtig en dus gaat er snel van alles en nog wat op je huis groeien ?
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

Voorlopig huren we even een huis met zwembad en daarna wil we er één laten bouwen met zwembad, hier zonder zwembad is echt niet leuk zeker voor kids.
Google even op Koogler homes cape Coral en dan het model de Marquesa ! Kwijl kwijl mooi !
En eindelijk een bouwer die europees georienteerd is.


Ja Oortjes hier door de hele hoge luchtvochtigheid komt er veel mos/algvorming op de daken die bijna zeker na één jaar weer terugkomt.
Wij doen echter een chemicalclean en dan blijft het 3 jaar weg, wel duurder maar dan heb je ook wat. :lol:
In sommige gebieden hier kan je zelfs een boete krijgen van $1500.00 als je je dak niet schoon houdt !
Dus dat betekend altijd werk net als gras wat altijd zal blijven groeien. :D
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

Ik vertel trouwens idd vaak dat het wel Amerika is waar ik ben maar dat je dit stukje zeer zeker niet kan vergelijken met elk ander stukje Amerika.

Het is een gebied waar veel ouderen wonen (door de crisis is het niet meer onbetaalbaar geworden en is het de laatste jaren flink aan het verjongen).
Hier worden 50% van de huizen verhuurt aan en een groot deel is van de snowbirds, dat zijn mensen van over de hele wereld met centjes die hier liever overwinteren
als thuis in de kou.
Er zijn hier geen ghetto's, 95% vrijstaande huizen en geen hoge gebouwen of kantoren, het bestaat relatief erg kort dus ziet alles er netjes uit, crime rate is erg laag, mooiste stranden van Amerika zijn dichtbij Fort Myers beach,Venice beach, Siësta beach, weinig armoede tot geen het is nl een dure stad ivm hoge belastingen.
Veel controles door de gemeente hier ...geen RV/trailer/boot/bedrijfswagen op je eigen oprit of tuin, op bepaalde tijden mag er maar gesproeid worden eerst een waarschuwing dan een boete, gras en dak netjes houden enz enz.
Het is super rustig meestal op de wegen ..cruise control op 80 en gaan en dan 50km verder naar Naples (1 van de rijkste steden van de VS) er pas afhalen.
Er word hier ook meer plezier gemaakt dan gewerkt ..hele dag bergen bootjes op het water, vissers walhalla hier.

De stad is ooit zo gebouwd dat een heel groot gedeelte van zijn inwoners vanuit hun achtertuin direct naar open zee kunnen varen.
Ze noemen het ook wel Little Venice door al zijn kanalen en meertjes.

Sommige hierboven maken er geintjes over maar wat is er nou mooier dan bijna alleen maar vriendelijke mensen om je heen ??

Ok nog ff vbtje : Wij als gezin vorige jaar weer een villa gehuurd en onze kids spelen een paar dagen met de buurkids , hun ouders 2x gezien en een beetje gesproken... volgende dag ding dong ..kids van hun aan de deur ...af jullie morgenavond de Super Bowl komen kijken bij ons !!??
Ok wij er heen ...hele huis vol met vrienden en eten.. nou waar maak je dat nou nog mee ??
Die mensen weten dat dat een huurhuis is en dat wij binnen 5 weken weer weggingen en toch vragen ze ons voor zoiets groots (hetzelfde als je iemand vraagt om de finale van het WK voetbal te komen kijken in NL)
Super toch ?
Nou ik gisteren weer langs bij die familie ..(mijn vrouw was haar nr dus kwijt geraakt vandaar geen contact meer gehad) ..die vrouw omhelst ons alle 3 x en I'm so happy for you ... haar man ..ohh volgende week gaan met onze boot lekker varen.. nou is dat gastvrijheid in de opperste vorm of niet ??

Nog een leuke sidenote : Dat huis was smerig van binnen echt te erg, maar ik kan daarvan wel weer de humor en de laidbackheid van inzien.

NL gezin : ohhh we krijgen visite ..alles opruimen stofzuigen boenen ...als ze maar niet denken dat we viespeuken zijn ...oohhh stresss ze komen over een uurtje al gauw alles onder het tapijt vegen en alle rotzooi in de kast onder het bed ..nou je begrijpt wat ik bedoel denk ik ... :lol:

Dit gezin (en wellicht meer Amerikanen met hen): zooo gezellig er komen dadelijk een hoop mensen zoo gezellig ff een berg eten halen dat niemand tekort heeft en klaar.
En misschien ver in hun achterhoofd : Vies ?? het zijn toch onze vrienden en die nemen ons zoals we zijn en anders zijn het geen echte vrienden toch ?
Vind je het vies dan komje gewoon toch lekker niet meer.

Just my $0,02 ! :thumbup: :lol:
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 16 aug 2013, 03:25, 1 keer totaal gewijzigd.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door USInsider »

Dan nog even een tip van Oortjes (en wel heel toepasselijk hahaha):

Voorkom pijn en misere vanwege zwembad door twee produkten in je medicine cabinet te hebben - en te gebruiken:
- Auro-Dri - dit zorgt dat water in je oor opdroogt en help zwemmersoor voorkomen (en zijn soortgelijke produkten)
- Burows solution (OTC generic) of Domeboro poeder (van Bayer) om het zelf te maken: dit doet de zwelling van buitenoor-ontsteking verminderen.
Duikers van US Navy gebruiken Domeboro om oorproblemen te voorkomen (dus in je oren doen voor je het zwembad ingaat).
Domeboro helpt ook prima bij poison ivy kontakt (brandnetels dur ook voor Ned. landers), insektenbijten, enz.

Ik heb een heel assortiment van oordopjes en oorafsluiters geprobeerd, maar kreeg toch oor-problemen voortdurend aan een oor.
Vandaar dat ik het nu met deze produkten probeer te voorkomen, dan wel probeer zsm. er van af te komen.

Want inderdaad een eigen zwembad is fantastisch ! Wij hebben sinds bijna twee jaar een huis met zwembad en 'in seizoen' zwemmen we zo ongeveer alle dagen.
Het water wordt verwarmd dankzij Sol-Tek panelen op ons dak. Wij kunnen zo ong. een maand eerder en een maand langer zwemmen dan de buren.
We hebben allebei - zijn niet zo jong meer helaas - minder rugklachten als we regelmatig zwemmen.
(Dit voor degenen die het 'te luuks' vinden.)
Laatst gewijzigd door USInsider op 16 aug 2013, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

Dank je voor de tips !

Mijn zoontje van 5 heeft al vaak oorontsteking gehad in zijn leven en ik denk dat ik speciale oordopjes ga kopen/proberen idd , ook handig voor als hij op zwemles gaat binnenkort. Ik hou die andere middeltjes zeker in de gaten.

Nee ik zou hier nooit zonder zwembad gaan zitten ..wat lekker is dat en wat een fun voor de kids en voor ons zelf.
Ik ga vaak ook net als ik uit bed kom en dan daarna lekker douchen .... heerlijk.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door KW1984 »

Mooi huis zeg zo'n Marquesa!! Enig idee wat die kosten? Neem aan dat die zelfs voor daar nog flink duur zijn?
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door LittlePhoenix »

Klinkt super allemaal! En nu snap ik ook waarom er zo vaak daken worden schoon gemaakt in onze buurt. Dat het snel smerig is weet ik, maar het onderhoudt is dus misschien zelfs verplicht. Hmmm...misschien kunnen we de verhuurder zo gek krijgen om dit huis eens schoon te laten maken.

Wij hebben trouwens bewust voor een huis zonder zwembad gekozen. De jongste is 1 en de volgende is 3 en ze spelen graag buiten. De kleinste natuurlijk onder toezicht maar die van 3, 7, en 12 rennen in en uit en dat betekent dat de deur regelmatig niet goed dicht is. Ik zou geen moment rust hebben met een zwembad in de tuin. Maar we gaan wel regelmatig naar de Y om te zwemmen. Is makkelijker voor mij omdat ik de kleinste dan naar de childcare breng en m'n handen en aandacht vrij heb om met de jongens te werken. Ze kunnen allebei nog steeds niet goed zwemmen al begint die van 7 nu eindelijk een beetje effectief rond te spartelen.

En nu ga ik eens Googlen naar dat huis.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door LittlePhoenix »

Strak ontwerp. Is het ranch style?
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

We vragen wel altijd om een childfence trouwens zonder is idd net te doen, die van ons zijn net 2 en net 5 dus same story overhere. :lol:

Ik weet niet precie hoe die style heet maar het is echt nog mooier als je er echt voor staat of in bent en super strak ja.
Heb je zelfs die rechte dakpannen gezien heeel mooi ook.

Waar wonen jullie dan in FL ? In de buurt dan kom ik even een free estimate doen ..hahaha
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

KW1984 schreef:Mooi huis zeg zo'n Marquesa!! Enig idee wat die kosten? Neem aan dat die zelfs voor daar nog flink duur zijn?

Deze is prijzig ja, zo,n $850.000 maar dan heb je 2800 sq feet en wij nemen genoegen met rond de 2400 ook.
En dat zwembad is ook erg duur dat hoeft voor ons ook niet dus zo hopen we wat ervan te kunnen besparen.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door LittlePhoenix »

Hier in de buurt heb ik nog nooit een childfence om een zwembad gezien. Wel altijd een hek om de hele tuin, vanwege de wettelijke aansprakelijkheid enzo. Maar dus nooit om het zwembad zelf.
Wij wonen in Weston, da's maar zo'n 2 uur rijden van Cape Coral :)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door hemmie »

Hier zie ik wel veel hekken om de zwembaden, maar niet altijd. Hier in Houston is 2 weken gelden nog een kind van 18 maanden in het zwembad verdronken, kind van expats, ouders dachten dat de deur op slot was...
Wij wilden er ook liever gewoon geen zwembad. Jongste is 1, ik vind het zo eng. Nu verhuizen we binnenkort naar Brazilie, en ik zou graag in een huis wonen ipv een flat, maar het beangstigt me dat vrijwel elk huis een zwembad heeft zonder hek, en dat durf ik echt niet aan. Dus afwachten of we een huis zonder zwembad kunnen vinden, of een hek kunnen laten plaatsen.
Terug in Texas!
Gast

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Gast »

In onze wijk is het plaatsen van hekken om het zwembad verplicht door de HOA. Ik vind het ook griezelig, zo'n zwembad als de kids kleiner zijn. Je weet bv nooit wat een buurkind doet als jij niet thuis bent. Pa/ma letten even niet op en kind duikt in jouw zwembad. Je bent dan wel verantwoordelijk. Maar het is natuurlijk wel lekker dat je na een lange dag in je eigen zwembad kan liggen :)
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Sandy »

Wat leuk om een update te lezen van jullie nieuwe start in Amerika Kaap Koraal.. Hoewel het verlangen om te emigreren (naar Amerika) bij mij niet meer zo aanwezig, geniet ik er altijd wel van om van anderen te lezen.
Sandy
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Ziva »

Wij hebben na de verhuizing ook weer een huis met zwembad gekozen en zijn van een 12.000 ft above ground pool naar een 20.000 ft inground pool met een diep/ondiep gedeelte gegaan. Echter heerlijk hoor, lekker na een dagje werken ff zwemmen in je eigen tuin! En na alle ellende van een above ground pool schoonmaken zal het hopelijk een verademing zijn om in de winter gewoon de boel af te dekken en dan in de zomer weer open te gooien.

Alhoewel, als je ooit advies nodig hebt over zwembaden, vraag maar raak haha. Geloof dat ik na 2.5 jaar wel heel wat wijzer ben geworden en bijna "pro" in het omtoveren van een vieze groene vijver in een helder azuurblauw zwembad ;)

En dat mosgebeuren viel me echt op in Florida ja, heel apart om te zien als je daar bent. Nou ja, voor elk probleem is wel een oplossing toch? Hou vast die positieve vibe en laat ons lekker meegenieten Kaap :D
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door USInsider »

Waar ik woon is het plaatsen van een hek verplicht door de gemeente. Als ik goed begrepen heb mag je in plaats daarvan, alarm nemen op de deuren. Maar ik denk dat je dat piep-piep-piep op een gegeven moment teveel gewend raakt (?)
Wij hebben een stevig hek om de hele tuin en poortje altijd op slot. We hebben geen kids, om ons zwembad staat geen veiligheids-hek. (Een van de vorige bewoners koos voor alarm.) Buren met kinderen/kleinkinderen hebben inderdaad vrij hoge hekken om hun zwembad.
Maar ik kan me voorstellen dat je als je kinderen hebt, enige angst hebt voor een in-ground pool. Kinderen kunnen in ondiep water al verdrinken. En zeker als het water nog koud is.
Ik heb het de afgelopen jaren toch met enige regelmaat mogen lezen hier dat het weer was gebeurd. Meestal omdat het deurtje van het hek niet goed dicht zat oid.

Bij mijn weten dekt bijna niemand hier in de winter zijn zwembad af. We kijken er veel te graag naar (we laten de poolservice doorlopen).

Het is hier te droog voor mosgroei oid. Wel hebben we binnen snel last van zwarte schimmel - wc's, wasbakken, kranen, etc. Vaak en veel schoonmaken dus.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

Het mooiste is een echte automatische cover over het zwembad (zie internet) daar kunnen kinderen gewoon overheen lopen en je water blijft ook nog eens warmer in de winter . Wie weet als ik wat geld over heb ...
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door USInsider »

Warm doen we met de SolTek. Maar een pool-cover gaat ook verdamping tegen, en dat kan geld sparen.
Ik zie wel dat het beter gaat (en staat) als je een 'lap-pool' hebt, rechthoekig dus. Ons zwembad is nier-vormig.

Overigens Kaap, is dit een ander huis dan je eerst had uitgezocht ? Ik keek even, floorplan enzo, en dacht dat ik vorige keer een andere master bathroom zag ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 16 aug 2013, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

Ja klopt dit is weer een andere bouwer en als we gaan bouwen wil ik het mooiste kiezen van alle bouwers hier en dat combineren.
Maar dit modelhuis is pas af en vooral gericht op Europeanen dus dat spreekt ons wel aan.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer