We zijn nu 2 weken in de US of A en alles gaat super hier in SW FL.
Alhoewel Inge wel een beetje het gras voor de voeten heeft weggemaaid (waar we juist ook van kunnen leren) wil ik jullie toch vertellen hoe het ons vergaat.
Het ware drukke 2 weken : SSN aanvragen,zakelijke bankrekening openen (prive had ik al),mijn zoon van net 5 op school gedaan (charterschool de rest was al vol 1 dag voor de start van het schooljaar ...logisch),uniformen vr school gekocht, huurhuis betrokken maar na 10 dagen naar het volgende omdat we die geen aan ééngesloten 2 maanden konden huren, auto gekocht één auto gehuurd,rijbewijs gehaald,creditcard aangevraagd,mobiele telefoons gescoord,vrouw rijbewijs gehaald,motorfiets ophaald na grote beurt,modelhuizen bezocht,het bedrijf wat ik heb gekocht bestudeerd en al wat aanpassingen in gedachte en al 1x naar het strand geweest !
Maar al met al meegevallen qua wachttijden enzo (maar dat komt vooral door het slowseason hier en toch ook wel een goede organisatie)
Rijbewijs had ik in 2 dagen gehaald 1e dag theorie in 1x en de volgende dag praktijk ook in 1x en gelijk met het rijbewijs naar buiten lopen , kijk zo kan het ook NL en dat all voor een lousy $63.00 totaal !!
Verder heb ik het gevoel ...nou het is gewoon zo zelfs ..dat ik een soort adrenalineshot zit van 2 weken aan één stuk ... door een combinatie van me superrr gelukkig voelen hier en dat alles zo smooth verloopt en alles ook gelijk lukt.
Ben vaak helemaal hyper tegen vrouw en kids en raak niet uitgepraat over alle voordelen van dit gebied en de VS als geheel.
Wat een vriendelijke mensen op straat en in winkels ongelofelijk en wat een service .
Was bij AT&T en nog 2 uur na sluitingstijd waren ze nog voor me bezig om onze 2 toestellen te instaleren en foto's en andere dingen over te zetten.
Bij de bank idem SSN kantoor idem postoffice idem enz enz
Die wegen hier ...als biljartlakens heerlijk en die ruimte.
In onze straat kan ik 360 graden de hemel zien met al zijn geweldige zonsondergangen van de Golf van Mexico ... en dat iedere dag !
Dat vrijstaand wonen wat een genot na tig jaar in een rijtje te hebben gewoond.
De buren wat een verademing zo vriendelijken aardig en gelijk je willen helpen met allemaal tips.
Als ik met onze kids op straat speel ( 2 en 5 jaar dus vingervlug) ..de tegemoet komende auto's stoppen eerst op 20 meter afstand om dan met een slakkegangentje voorbij te rijden ( Ok de verzekeringen zijn hoog hier maar wat een beleefdheid vooral)
Elke ochtend en/of middag ff zwemmen met zijn allen ...hhheeerrrlijk.
Parkeren 2 meter van het strand en dat voor een lousy $8.00 de hele dag !! Hallo NL !!
Voor de autoliefhebbers hier, een Camaro ZL1 gekocht convertible ...ok jullie weten misschien nog dat het de Shelby moest worden maar in PB kan ik dat echt uitleggen dat dit DE auto is !!

Er word hier in de buurt best veel gebouwd op dit moment aan nieuwe bedrijven en huizen dus dat is zeker een goed teken vr de lokale economie.
Kan nog wel uren zo doorgaan maar dit is het ff for now !!