Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag over reis naar Amerika
Vraag over reis naar Amerika
Hallo forum members!
Ik heb een vraagje wat me nu al een tijdje dwars zit dus heb ik eindelijk maar een account op deze forums aangemaakt. Ik keek al eens vaker rond en heb al heel wat interessante informatie hier kunnen wegplukken. Ik kon helaas niks vinden in de zin van het ''dilemma'' waar ik voor sta.
Situatie: Ik ben vanaf 22 juni tot 13 juli naar Amerika geweest. Ik ben nu verloofd met een man die ik al een tijdje ken.
1 Augustus vragen wij het k-1 visum aan.
En nu mijn vraag, in September wil ik weer terug gaan naar Amerika voor 2 maanden. Mijn verloofde betaald mijn
ticket. Ik heb gewoon een ESTA visum die nog geldig is. Maar kan dit tot problemen leiden? Ik bedoel, ik ga gegarandeerd terug naar Nederland na die twee maanden vanwege het k-1 visum. We doen het op de legale manier. En ik heb een retour ticket.
Ik werk op het ogenblik niet (ik sta ingeschreven als invalkracht onderwijsassistent) en ben voor de vakantie geslaagd voor mijn opleiding.
Kan iemand mij wat wijzer maken of ik in hun ogen een risico ben dat ik illegaal wil verblijven en niet meer wil terug gaan. Of wat ik indien kan aantonen als bewijs dat ik terug ga.
Ik ben 22 en woon dus nog thuis. (zag al eerder dat dit misschien een probleem is)
Alvast heel erg bedankt voor de tips en adviezen!
Ik heb een vraagje wat me nu al een tijdje dwars zit dus heb ik eindelijk maar een account op deze forums aangemaakt. Ik keek al eens vaker rond en heb al heel wat interessante informatie hier kunnen wegplukken. Ik kon helaas niks vinden in de zin van het ''dilemma'' waar ik voor sta.
Situatie: Ik ben vanaf 22 juni tot 13 juli naar Amerika geweest. Ik ben nu verloofd met een man die ik al een tijdje ken.
1 Augustus vragen wij het k-1 visum aan.
En nu mijn vraag, in September wil ik weer terug gaan naar Amerika voor 2 maanden. Mijn verloofde betaald mijn
ticket. Ik heb gewoon een ESTA visum die nog geldig is. Maar kan dit tot problemen leiden? Ik bedoel, ik ga gegarandeerd terug naar Nederland na die twee maanden vanwege het k-1 visum. We doen het op de legale manier. En ik heb een retour ticket.
Ik werk op het ogenblik niet (ik sta ingeschreven als invalkracht onderwijsassistent) en ben voor de vakantie geslaagd voor mijn opleiding.
Kan iemand mij wat wijzer maken of ik in hun ogen een risico ben dat ik illegaal wil verblijven en niet meer wil terug gaan. Of wat ik indien kan aantonen als bewijs dat ik terug ga.
Ik ben 22 en woon dus nog thuis. (zag al eerder dat dit misschien een probleem is)
Alvast heel erg bedankt voor de tips en adviezen!
Re: Vraag over reis naar Amerika
Twee maanden naar de VS is flink wat langer dan gebruikelijk. Daarnaast reis je ook nog eens alleen. Dus ja, daar ga je zeker vragen over krijgen.
De pijnpunten voor hen zijn:
1) geen baan
2) jouw vriend betaalt jouw ticket
3) jullie willen gaan trouwen, dus waarom zou je dat niet doen als je daar bent
4) hebt feitelijk geen banden met Nederland (geen eigen huis, geen baan en wil toch al naar de VS)
5) lange periode, zo lang dat je daar wellicht een baantje zoekt (en misschien ook vindt)
6) weinig geld, want net afgestudeerd en geen baan, en jouw vriend moet jouw ticket betalen.
Wat ga je daar precies doen?
De pijnpunten voor hen zijn:
1) geen baan
2) jouw vriend betaalt jouw ticket
3) jullie willen gaan trouwen, dus waarom zou je dat niet doen als je daar bent
4) hebt feitelijk geen banden met Nederland (geen eigen huis, geen baan en wil toch al naar de VS)
5) lange periode, zo lang dat je daar wellicht een baantje zoekt (en misschien ook vindt)
6) weinig geld, want net afgestudeerd en geen baan, en jouw vriend moet jouw ticket betalen.
Wat ga je daar precies doen?
ik heb papieren nodig van hem zoals zijn geboortecertificaat, papieren van zijn scheiding en we willen al wat dingen in orde maken voor de bruiloft. De eerst volgende keer dat we elkaar zien is dus pas als het k-1 visum rond is. (april, mei). Verder blijf ik gewoon bij hem thuis. Ik heb geen rijbewijs en hij woont in een nogal niet zo beste buurt in Phoenix.
Is het dus beter om maar gewoon 3 weekjes te gaan net als voorheen?
Is het dus beter om maar gewoon 3 weekjes te gaan net als voorheen?
Het vervelende bij dergelijke zaken is dat er geen garanties te geven zijn. 2 maanden zal vragen oproepen, maar 3 weken kan net zo goed vragen oproepen. Er is geen garantie te geven dat je met 3 weken wel doorgelaten wordt, en ook geen garantie te geven dat je wordt teruggestuurd als je 2 maanden wil gaan.
mmmh, vervelend. Bij 3 weken voel ik me wel zekerder. Maar twee maanden is natuurlijk ideaal. Ik weet dat ik daar geen baan zal gaan zoeken, ik riskeer het echt niet maar dat weten zij niet en ik kan het niet bewijzen.
Wat is het ergste dat er kan gebeuren als ik niet word toegelaten? Kan dat gevolgen hebben voor ons k-1 visum?
En wat als ik met een brief van mijn college kan bewijzen dat ik na mijn reis mijn diploma nog moet ophalen? (eigenlijk zou ik mijn diploma in september ophalen maar dat zou ik eventueel kunnen uitstellen en regelen met mijn coach) Zal dat voldoende zijn als bewijs dat ik terug ga?
Daarnaast hebben we in December een afscheidsfeest gepland maar ik zou niet weten hoe ik dat kan bewijzen.
Wat is het ergste dat er kan gebeuren als ik niet word toegelaten? Kan dat gevolgen hebben voor ons k-1 visum?
En wat als ik met een brief van mijn college kan bewijzen dat ik na mijn reis mijn diploma nog moet ophalen? (eigenlijk zou ik mijn diploma in september ophalen maar dat zou ik eventueel kunnen uitstellen en regelen met mijn coach) Zal dat voldoende zijn als bewijs dat ik terug ga?
Daarnaast hebben we in December een afscheidsfeest gepland maar ik zou niet weten hoe ik dat kan bewijzen.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Even niet over het wel of niet naar Amerika gaan voor 3 weken of 2 maanden, ik zie toch ook wat dingen in je posts die mij een vervelend gevoel zouden geven als je mijn dochter was. Je bent 22, woont nog thuis (en ik neem aan dat je nooit zelfstandig hebt gewoond?), je hebt geen rijbewijs en je bent verloofd met een man die in een niet zo goede buurt woont. Uhm...jeetje, doet me aan m'n eigen verhaal denken! Ik ben getrouwd toen ik 21 was, woonde nog thuis, had geen rijbewijs en het plan was om in het oude huis van m'n man te gaan wonen in een zeer slechte buurt van Houston. Dat laatste ging niet door, we zijn een paar jaar in Nederland gebleven.
Mijn advies, gebaseerd op mijn eigen ervaringen: ga alvast rijles nemen zodat je straks niet opgesloten zit. Zelfs als je in Nederland niet slaagt helpt het om alvast de basics te leren, dan een paar lesjes hier te doen en je rijbewijs te halen. Zonder rijbewijs is het leven een beetje ingewikkeld in Amerika. Toen wij naar Utah verhuisden duurde het nogal lang voor ik m'n Amerikaanse rijbewijs kon halen omdat m'n man vreemde uren werkte op z'n nieuwe basis. Achteraf gezien had ik in Duitsland de tijd moeten maken om daar on-base m'n rijbewijs te halen. De eerste weken in Utah waren heel moeilijk omdat er bijna niets op loopafstand was. Ja, de Walmart maar daar kan je ook niet elke dag uren rondhangen eh?
Ga ook alvast oefenen hoe het is om niet op je ouders terug te vallen. Eigen woonruimte zal waarschijnlijk geen optie zijn met de wachtlijsten in Nederland maar je kan wel alvast oefenen met elke dag eten plannen en koken, rekeningen betalen (als je ouders het goed vinden dat je meekijkt in hun administratie, dat geeft je een goed idee over hoe veel kleine en grote kosten je elke maand hebt), zelf je was doen enz enz enz. Op jezelf gaan wonen is sowieso een grote stap, maar van huis uit gaan samenwonen met een man die zo te lezen al het een en ander achter de rug heeft (je schreef dat hij gescheiden is), dat is niet niks. Helemaal als je in een nieuw land gaat wonen. Het is prima om elkaar te steunen maar zorg dat je zelf weet hoe je dingen moet regelen of uitzoeken zodat je niet afhankelijk bent.
Ik wil je dus absoluut niet uit je hoofd praten om met hem te trouwen, ik weet uit ervaring dat het WEL goed kan aflopen ondanks alle waarschuwingen en doomdenkers enz. Maar zorg dat je op je eigen benen kan staan als het nodig is. De eerste keer dat m'n man naar z'n nieuwe duty station vertok vond ik heel moeilijk, ineens moest ik alles in m'n eentje regelen. De laatste keer dat hij vertrok vond ik het nog steeds moeilijk om 2 maanden gescheiden te leven maar ik wist ook zeker dat ik het allemaal wel zou redden.
Mijn advies, gebaseerd op mijn eigen ervaringen: ga alvast rijles nemen zodat je straks niet opgesloten zit. Zelfs als je in Nederland niet slaagt helpt het om alvast de basics te leren, dan een paar lesjes hier te doen en je rijbewijs te halen. Zonder rijbewijs is het leven een beetje ingewikkeld in Amerika. Toen wij naar Utah verhuisden duurde het nogal lang voor ik m'n Amerikaanse rijbewijs kon halen omdat m'n man vreemde uren werkte op z'n nieuwe basis. Achteraf gezien had ik in Duitsland de tijd moeten maken om daar on-base m'n rijbewijs te halen. De eerste weken in Utah waren heel moeilijk omdat er bijna niets op loopafstand was. Ja, de Walmart maar daar kan je ook niet elke dag uren rondhangen eh?
Ga ook alvast oefenen hoe het is om niet op je ouders terug te vallen. Eigen woonruimte zal waarschijnlijk geen optie zijn met de wachtlijsten in Nederland maar je kan wel alvast oefenen met elke dag eten plannen en koken, rekeningen betalen (als je ouders het goed vinden dat je meekijkt in hun administratie, dat geeft je een goed idee over hoe veel kleine en grote kosten je elke maand hebt), zelf je was doen enz enz enz. Op jezelf gaan wonen is sowieso een grote stap, maar van huis uit gaan samenwonen met een man die zo te lezen al het een en ander achter de rug heeft (je schreef dat hij gescheiden is), dat is niet niks. Helemaal als je in een nieuw land gaat wonen. Het is prima om elkaar te steunen maar zorg dat je zelf weet hoe je dingen moet regelen of uitzoeken zodat je niet afhankelijk bent.
Ik wil je dus absoluut niet uit je hoofd praten om met hem te trouwen, ik weet uit ervaring dat het WEL goed kan aflopen ondanks alle waarschuwingen en doomdenkers enz. Maar zorg dat je op je eigen benen kan staan als het nodig is. De eerste keer dat m'n man naar z'n nieuwe duty station vertok vond ik heel moeilijk, ineens moest ik alles in m'n eentje regelen. De laatste keer dat hij vertrok vond ik het nog steeds moeilijk om 2 maanden gescheiden te leven maar ik wist ook zeker dat ik het allemaal wel zou redden.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat je je diploma moet gaan halen, dat zien ze niet als een belangrijk iets, aangezien dat diploma geen (of zeer weinig) waarde heeft in de US en je dus ook zonder kan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
1) Je kan nooit meer op VWP naar de VS. 2) Geen idee, wellicht wel, maar wellicht ook niet.Riful schreef:Wat is het ergste dat er kan gebeuren als ik niet word toegelaten? Kan dat gevolgen hebben voor ons k-1 visum?
Dat maakt niks uit. Een diploma kan je laten opsturen, of iemand anders haalt het voor je op.Riful schreef:En wat als ik met een brief van mijn college kan bewijzen dat ik na mijn reis mijn diploma nog moet ophalen? (eigenlijk zou ik mijn diploma in september ophalen maar dat zou ik eventueel kunnen uitstellen en regelen met mijn coach) Zal dat voldoende zijn als bewijs dat ik terug ga?
Ach, daarvoor moet nog alles geregeld worden en zijn nog geen kosten gemaakt.Riful schreef:Daarnaast hebben we in December een afscheidsfeest gepland maar ik zou niet weten hoe ik dat kan bewijzen.
Ik heb me nu even de meest cynische kant van de immigrations ambtenaar ingebeeld.
mijn diploma moet door mij getekend worden als ik hem ophaal. Niemand anders mag dat voor mij doen. Mijn handtekening moet erop.
En als ik een kopie van de aanvraag van het k-1 visum meeneem om aan te tonen dat we het de legale manier zullen doen?
En als ik een kopie van de aanvraag van het k-1 visum meeneem om aan te tonen dat we het de legale manier zullen doen?
Het klinkt mij logisch in de oren dat iemand die in een visumaanvraag zit, geen verkeerde intenties heeft en dus geen verdacht geval is, maar tegelijkertijd gooi je dan wel een hoop kaarten op tafel die tot een heleboel vragen kunnen leiden. Persoonlijk zou ik tijdens zo'n periode van visumaanvraag liever even helemaal niet naar de VS reizen, maar ik weet niet hoe haalbaar dat is.
Dat verhaal van dat diploma zal vrees ik toch geen indruk maken. Ten eerste is het geen verplichting jegens iemand in Nederland (niemand ligt er een seconde wakker van als je dat diploma niet op komt halen) en ten tweede is het een moeilijk controleerbaar verhaal. Hetzelfde geldt voor dat afscheidsfeest. Je moet je realiseren dat er talloze mensen zijn die er alles voor over zouden hebben om in dit land te wonen/werken, en die iedere gelegenheid zouden aangrijpen, diploma of niet, feest of niet.
Dat verhaal van dat diploma zal vrees ik toch geen indruk maken. Ten eerste is het geen verplichting jegens iemand in Nederland (niemand ligt er een seconde wakker van als je dat diploma niet op komt halen) en ten tweede is het een moeilijk controleerbaar verhaal. Hetzelfde geldt voor dat afscheidsfeest. Je moet je realiseren dat er talloze mensen zijn die er alles voor over zouden hebben om in dit land te wonen/werken, en die iedere gelegenheid zouden aangrijpen, diploma of niet, feest of niet.
ik heb een getekende brief van het friesland college dat ik mijn diploma in december mag komen ophalen. Ik wil er best het telefoonnummer van mijn school bijzetten of van mijn coach.
Het k-1 visum process duurt ongeveer 7-9 maanden en dat is een nogal lange tijd zonder elkaar. Ik denk dat ik een paar telefoontjes pleeg naar de amerikaanse ambassade en kijk wat zij te zeggen hebben. Ik schrijf een paar namen op en kijk of geweigerd worden invloed heeft op onze aanvraag voor het k-1 visum. Ik baseer denk ik daarop mijn besluit.
Heel erg bedankt voor al het advies iedereen. Het wordt heel erg gewaardeerd!
Nog een vraagje. Ik las ergens anders dat het goed was om te bewijzen dat je ''gebonden'' bent aan nederland door kopieen te maken van de paspoorten van familie. Zit hier enige waarheid in en zo ja, wat bewijs ik daar precies mee?
Het k-1 visum process duurt ongeveer 7-9 maanden en dat is een nogal lange tijd zonder elkaar. Ik denk dat ik een paar telefoontjes pleeg naar de amerikaanse ambassade en kijk wat zij te zeggen hebben. Ik schrijf een paar namen op en kijk of geweigerd worden invloed heeft op onze aanvraag voor het k-1 visum. Ik baseer denk ik daarop mijn besluit.
Heel erg bedankt voor al het advies iedereen. Het wordt heel erg gewaardeerd!
Nog een vraagje. Ik las ergens anders dat het goed was om te bewijzen dat je ''gebonden'' bent aan nederland door kopieen te maken van de paspoorten van familie. Zit hier enige waarheid in en zo ja, wat bewijs ik daar precies mee?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
mág ophalen. Maar dat moét dus niet. Wat dimona ook al schreef, het bijwonen van een diploma-uitreiking is geen verplichting.Riful schreef:ik heb een getekende brief van het friesland college dat ik mijn diploma in december mag komen ophalen. Ik wil er best het telefoonnummer van mijn school bijzetten of van mijn coach.
Je moet deze wel persoonlijk op school ondertekenen maar wanneer je dat precies doet daar zijn geen regels voor.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
enig idee hoe ik dan kan bewijzen dat ik terug kom?
Ik haal sowieso mijn diploma op want ik ben op het ogenblik bezig met solliciteren en ik heb daarbij toch mijn diploma nodig. Maar ik zie wat jullie bedoelen, het is mijn woord tegen de kansen dat ik illegaal wil verblijven.
Je zou denken dat een visum dat aangevraagd is genoeg bewijs zou zijn dat we van plan zijn op een legale manier samen te zijn. Zo vermoeiend.
Ik haal sowieso mijn diploma op want ik ben op het ogenblik bezig met solliciteren en ik heb daarbij toch mijn diploma nodig. Maar ik zie wat jullie bedoelen, het is mijn woord tegen de kansen dat ik illegaal wil verblijven.
Je zou denken dat een visum dat aangevraagd is genoeg bewijs zou zijn dat we van plan zijn op een legale manier samen te zijn. Zo vermoeiend.
@Riful, het probleem is dat jij te maken hebt met het "de goeden moeten lijden onder de kwaden principe". Omdat vele anderen wel de regels overtreden zijn deze voor iedereen aangescherpt en zijn als jouw goede intenties voor hun onvoldoende. Paspoorten van je familie, sja, wat moet je daarmee, je gaat ze straks toch verlaten als het huwelijk plaats heeft gevonden, dus hoe moeten die nu een band met NL aantonen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1165 Weergaves
-
Laatste bericht door Jacque73
-
- 7 Reacties