Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaar DV-2014 : Dbacks

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks »

Hallo allemaal,
wij zijn er vandaag achter gekomen, na al 10 jaar lang meegedaan te hebben, dat we zijn geselecteerd voor het verdere proces van de DV2014 lottery!!!!
Eigenlijk durfde ik niet eerder te kijken omdat ik al zo'n voorgevoel had..
En nu maar eens zien wat er op ons afkomt de komende maanden..
Kan het nog niet geloven :-)
Never give up!
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door smittenimmigrant »

W00T! Gefeliciteerd :clap:
Dbacks
Amerikafan

Bericht door Dbacks »

Dank!
Het echte (ver)werken begint; eerst de diverse formulieren invullen en daar komt meer bij kijken dan je in eerste instantie denkt (en zeker als je het voor een aantal mensen moet doen).
dan ergens tot okt-feb wachten voor een interview op het consulaat (daar ga ik gezien ons case nummer van 13xxx maar even vanuit) en dan nog alle te regelen zaken (werk, scholen, huis, etc..)
Dus we hebben een hectische tijd voor de boeg, maar wel een die de moeite waard zal zijn.
Never give up!
floridausa
Amerika-ontdekker

Bericht door floridausa »

Gefeliciteerd !
Wij hebben ook gewonnen.
CN: 16xxx hoop dus ook dat wij tussen okt- jan. voor interview mogen.

Groetjes
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wie heeft er nou gewonnen Dbacks of sachasenne? :blink: Snap het niet helemaal als ik de eerste post lees?
Dbacks
Amerikafan

Bericht door Dbacks »

Ik, Dbacks, is de gelukkige..
Maar sachasenne was als moderator zo vriendelijk om voor iedere winnaar een apart draadje te starten, vandaar

Note mod : Even gezocht en ik heb de auteur kunnen wijzigen voor de duidelijkheid :-)
Never give up!
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

:clap: Gefeliciteerd!!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Heh, sorry sachasenne, wist even zo gauw niet wie ik moet feliciteren haha. Gefeliciteerd Dbacks! ;)
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Heeft iemand ervaring met een studerend kind in de VS?

Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer :cry:
In-state tuition lijkt wel mee te vallen... maar da's dan ineens maar weer voor een half jaar.
Vond een calculator voor de ASU (om maar eens ergens te beginnen...) maar daar komen ze met Grands en Scholarships (waar iedereen voor in aanmerking lijkt te komen??) Studiepunten...

Is er al een 'DVwinnaars met studerend kind' voor Dummies ??

(in de tussentijd ploeter ik braaf verder!! :mrgreen: )
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Gefeliciteerd!!

Waar ga je naartoe? Ik zou je kind eerst op een community college doen. Goede manier om de algemene vakken te halen en niet zo duur. Het geeft je dan ook de mogelijkheid verder rond te kijken voor je kind om te bepalen welke universiteit dan het beste past. De behaalde credits van het community college zouden dan meegenomen kunnen worden naar het toekomstige college van je keuze eventueel met scolar ships.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dbacks2 schreef:In-state tuition lijkt wel mee te vallen... maar da's dan ineens maar weer voor een half jaar.
Bij mijn weten geldt dat pas als je al een bepaalde periode in een staat woont. Doch vraag dit na bij de onderwijsinstelling zelf.
Laatst gewijzigd door Hockey op 09 mei 2013, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Let op bij een community college of hun studiepunten 'transferrable' zijn, dat betekent dat je kind de cijfers en de bestudeerde onderwerpen mee kan nemen naar een eventuele universiteit.

Half jaar naar een community college is ook handig, omdat een Amerikaanse vervolgstudieinstelling dan een voor hen wat eenvoudiger houvast heeft op wat je kind in de VS op school allemaal kan presteren. Zo'n overstap komt vaak voor en de achtergrond van een student is dan makkelijker te beoordelen voor een universiteit dan als je met Nederlandse cijferlijsten aankomt (hoewel die ook best mee kunnen tellen, maar dan moet je wat meer moeite doen om officiele verklaringen daarover te krijgen -- via het Nuffic of zoiets).

Ga als het zover is eerst uitgebreid praten met zo'n community college, daar kunnen ze je veel meer informatie geven dan waar wij hier plaats voor hebben, en ook nog eens op maat gemaakt.

Overigens: een scholarship (beurs) is in de VS een gunst, niet een recht, je moet redelijk goed zijn in je studie of in een sport (of redelijk arm) om daarvoor in aanmerking te komen. Lenen is eenvoudiger, maar ook dan moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Vraag ook dat na bij de afdeling financien.

Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Hockey... we zijn nog zo aan het zoeken :shock: ... we doen al 10 jaar mee en de eerste jaren hebben we gezocht en gedaan en gehoopt (zoals iedereen hier) maar daarna werd het toch meer: inschrijven en NEE horen :sadcry:

En nu is het ineens een JA!! Maar onze situatie is natuurlijk niet meer die van 10 jaar geleden. Oudste is het huis al uit en heeft haar eerste jaar geneeskunde erop zitten. Zij is zelf op zoek via de uni (daar schijnen ze mensen voor te hebben, dus wie weet wat zij ons binnenkort kan vertellen) hoe ze verder moet/kan..

Nr 2 daar ben ik voor op zoek, die doet volgend eindexamen TVWO en wilde hier rechten gaan doen (maar daar heeft ie nu dan weinig aan...)

Ned in MO... zo'n community college is dan een soort van HBO?? of moet ik het meer als een zien als een verlengstuk van de middelbare met allerlei vakken weer een stapje hoger?

We hadden gehoopt te beginnen met elementaryschool en dan van daar 'vanzelf' bij te leren, maar de keus voor een vervolg opleiding is in NL al niet makkelijk met alle voorwaarden, lotingen etc en een jaar niets doen en werken maakt maar al te vaak dat er geen vervolg studie meer komt, dus dat probeer ik voor te zijn..maar tot nu toe valt dat best tegen.

(we weten natuurlijk ook al wel waar ons hart ligt, maar als er elders een baangarantie zou zijn, kunnen ook nog wel eens heel ergens anders landen... en de kosten en voorwaarden zijn ook overal weer anders..)

Hahhaha... ik geloof dat ik een beetje ga blaten nu... maar als iemand tips heeft om het Amerikaanse onderwijssysteem beter te begrijpen... ze zijn heel welkom!!
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Benno, ook dank voor jouw reactie!

Kan iedereen na high school dan naar community college?? Of moet je daar met high school een bepaald nivo gehaald hebben? (of is er ook nog iets richting onze MBO?)

Nuffic staat bij de handige sites..thx!
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

De situatie van je oudste gaat waarschijnlijk een beetje gecompliceerd worden aangezien de opleidingseisen geneeskunde in NL niet zomaar te vertalen zijn naar de eisen voor medical school. Het is dan ook helaas niet mogelijk om gewoon door te stromen en ze zal waarschijnlijk moeten kiezen of ze de studie af wil maken in NL, maar dit gaat waarschijnlijk niet goed icm de green card, of met de studie stoppen en zich voor te bereiden op de vooropleidings- eisen voor medical school in de VS.

Zijn jullie van plan naar Arizona te gaan (of staat Dbacks voor iets anders?)?
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Ons hart gaat inderdaad uit naar Phoenix greater area... maar mocht dat niet lukken zijn er nog genoeg andere mooie plekken. Maar in Phoenix zijn we redelijk goed thuis, da's wel een voorsrpong.
nweb
Amerika-ontdekker

Bericht door nweb »

Dbacks2 schreef:Ons hart gaat inderdaad uit naar Phoenix greater area... maar mocht dat niet lukken zijn er nog genoeg andere mooie plekken. Maar in Phoenix zijn we redelijk goed thuis, da's wel een voorsrpong.
Hai Dbacks ,

Hoever zijn jullie met papieren invullen .
wij gaan ze begin volgende week versturen , ben zo benieuwd hoe lang het duurt voordat
je een uitnodiging ontvangt
weet jij of je die per email of per post onvangt ?
ondertussen onze reis naar canada en nu dan ook usa voorbereiden ( we hebben het reisschema maar aangepast :-)
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Nweb... sorry voor de late reactie, maar we waren druk... met het invullen van de papieren :mrgreen:

In principe liggen ze hier nu klaar voor verzending (nog twee geboorte plaatsen checken).

Wat ik zo in de andere draadjes heb gelezen heb je ongeveer 2 maanden tussen je volgende bericht en de afspraak...dus wanneer we bericht krijgen is denk ik koffiedik kijken. Misschien dat als iedereen zijn ongeveer casenummer opgeeft en wanneer de papieren zijn teruggestuurd dat we daar een regelmaat in kunnen vinden??
Heb eigenlijk geen idee of het per email of per post gaat... (we hebben wel gezocht maar nog niet gevonden...wellicht weet een van onze voorgangers het wel!)

Handige tips die ik tot nu toe heb opgevangen:

*Een American Express creditcard....als je die een jaar hebt kun je 'm omzetten naar een Amerikaanse EN je bouwt vast creditscore op
*Papierwerk pas gaan regelen als je je afspraak hebt, want papieren mogen niet ouder zijn dan een half jaar... (ben al wel alles aan het uitzoeken en navragen hoe lang het duurt...om zo min mogelijk verrassingen te hebben..)

Ik had eigenlijk wel verwacht dat onze twee jongsten in de stress zouden schieten, maar da's nog niet gebeurd. Ze luisteren nu zelfs als we Engels tegen hen spreken... waar ze anders alleen maar Paaahap of maaahhammm zeiden.... dat leren we op school wel...

En om de gedachten af te leiden zijn we de gang maar aan het schilderen :shock: ... ach mocht er een kink in de kabel komen dan is ie netjes... en anders is het een zinnige actie om het huis te verkopen. Ben ook als een heleboel spullen aan het wegdoen; een huishouding met vier kinderen verzamelt heeeeel veel in de loop der jaren (te veel!!).

Hoe gaat ie bij jullie??
Dbacks
Amerikafan

Bericht door Dbacks »

Trouwens ook een leuke vraag op de DV formulieren: Geef alle bezoeken aan Amerika op met datum en type visum :shock: hoefde er maar 16 visits sinds 1987 bij elkaar te zoeken..

Was het bewaren van mijn oude paspoorten door Dbacks2 toch nog heeeel erg nuttig :clap:
Never give up!
nweb
Amerika-ontdekker

Bericht door nweb »

Hai ,
ik heb gisteren de papieren bij de fedex gebracht en als het goed is wordt het vandaag bezorgd in de US .
nog best wel gedoe ...check check en nog eens check of alles goed is ingevuld en de foto's goed zijn
heb nu even adempauze nu alles op de post is en een beetje voorbereiden voor wat er komen gaat .

goede tip over die 6 maanden ( papieren) wij moeten alles nog bij elkaar zoeken en ik mis nog een diploma
dus we zijn aan het zoeken geraakt en ondertussen veel heel veel wegdoen , is het maar opgeruimd !
hier ook veel troep met drie kids , gelukkig krijgen mijn kinderen vanaf groep 1 engels , 5 uur per week dus
die kunnen al spreken en de oudste lezen en schrijven dat scheelt veel .

over 8 weken vertrekken wij richting vancouver / seattle dus ook daarvoor moet er nog veel geregeld worden
zou je altijd een intervieuw krijgen ? of kunnen ze hem ook direct afwijzen ? heb geen idee maar ik wil
eigenlijk nog niet teveel juichen stel je voor dat .......
http://forum.allesamerika.com/posting.p ... 2&p=821828#" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer