Jullie 'Emigratie motieven'

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
ThomasG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 feb 2013, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Antwerpen

Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door ThomasG »

Dag allemaal

Aangezien we toch allemaal een passie delen (Emigreren naar) Amerika, zou ik en ben ik zéér benieuwd naar de motieven van jullie verlangen of reeds voltooide emigratie naar de Verenigde Staten net zoals vele anderen op dit forum ben ik van overtuigd. Naast emigreren voor je partner of famillie of werk zijn er zeker en vast nog andere motieven waarom jullie permanent naar de US ondanks we het toch redelijk goed hebben in Nederland of België?

Zéér benieuwd dus!


Thomas
- “Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”

Afbeelding
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door Ziva »

Voor mij was het een combinatie van redenen.

Ik heb altijd al geweten dat ik niet oud wilde worden in Nederland (ondanks dat het een prachtig land is!) maar wist nooit waar dan wel. Totdat ik "magie" voelde bij mijn allereerste bezoek aan Amerika, het voelde als thuiskomen maar ik kon het niet plaatsen omdat ik er nog nooit geweest was.

Het winnen van de DV in combinatie met het vinden van mijn grote liefde maakte dat ik geemigreerd naar Amerika ben. Ik hou van de ruimte, de mensen en de cultuur :)
Gast

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door Gast »

Wij hadden hetzelfde gevoel als Ziva. We wilden naar het buitenland, maar geen idee waar. Totdat we op vakantie gingen naar Amerika, toen viel het kwartje. Toen mijn man hier een baan werd aangeboden, hoefden wij niet lang na te denken.
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door ned in MO »

Er is al veel over geschreven dus even de zoekfuntie gebruiken.
Ik wilde altijd al naar amerika en toen ik er eenmaal voor de eerste keer was wist ik het zeker en het uiteindelijk ook gebeurd
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door wiepster »

Getrouwd met een Amerikaan, woon nu ruim 7 jr in Florida. Na diverse bezoeken aan NL zou ik echt niet meer terug willen, heb het prima naar mijn zin in Central Florida!
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door Bandido »

Ik heb die "Amerikapassie" nooit zo gevoeld, en nog steeds niet eigenlijk. Het was nooit een droom van me om daar te wonen. Ik kreeg een relatie met iemand in de VS, en van het een kwam het andere. Wel kreeg ik na een tijdje op en neer reizen steeds meer het gevoel van: ja, ik voel me hier op mijn gemak en zou hier best kunnen aarden. Maar ik ben ook op precies de plek terechtgekomen die voor mij het beste werkt, in Atlanta. Het lekkere weer speelt een grote rol, maar ook het gemak van alles. Mensen zijn hier erg sociaal, het was ook eenvoudig om leuke vrienden te maken. In NL kom ik op zich best graag, maar ik denk niet dat ik ooit nog terug wil. Maar voor mij geldt wel dat ik Amerika niet idealiseer: elk land heeft zo zijn voor- en nadelen.
"Keep Georgia On Your Mind"
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door kastelke »

Het begon als een topic met een reden waarom niet te verhuizen, maar het werd een topic met pro’s en cons:
Gering aantal verlofdagen VS reden om niet te verhuizen
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=42703

En dit topic dat al jaren loopt geeft je een goed overzicht op hoe forumleden in de US zijn beland (en waarom): Hoe ben je in Amerika terechtgekomen? http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=1551
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Color01
Amerika-expert
Berichten: 2109
Lid geworden op: 23 sep 2006, 03:05
Locatie: Beautifull Virginia

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door Color01 »

Getrouwd met een Amerikaanse , woon nu 13 jaar in Virginia...en na een paar keer op vakantie zijn geweest naar nederland...is dit toch mijn plekje.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door dimona »

Wij wonen hier slechts tijdelijk, en ondanks dat wij de mogelijkheid hebben om aan een green card te komen, denk ik niet dat het permanent gaat worden. Er zijn veel redenen om hier te willen wonen, maar er is tegelijkertijd (nog?) te veel aan dit land dat ik niet begrijp en waarmee ik me niet kan identificeren. Maar ik heb er hoe dan ook erg dubbele gevoelens over, vooral vanwege mijn dochter met handicap die qua onderwijs vermoedelijk nergens beter af is dan hier. Wat ze hier allemaal uit de kast trekken om er uit te halen wat er in zit, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Maar als ik nu even puur aan mezelf denk, dan woonde ik het liefste in Zwitserland :)
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door DejaVu »

Hier is een heel groot topic over ergens op het forum iets van "waarom zijn jullie geemigreerd?"
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door dutch_in_seattle »

Color01 schreef:Getrouwd met een Amerikaanse , woon nu 13 jaar in Virginia...en na een paar keer op vakantie zijn geweest naar nederland...is dit toch mijn plekje.
Ditto, maar dan 12 jaar in Washington State...
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door Petra/VS »

Dit jaar is het dertig jaar geleden dat ik voor het eerst voet op Amerikaanse bodem zette en ik wilde er meteen niet meer weg ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door Bennogr »

Op 30 juni 37 jaar geleden naar de VS getrokken, met een DC-8 naar JFK. Wilde meteen ook eigenlijk nooit meer weg en dat is gelukt. Eerst op eigen kracht groene kaart gehaald en toen met een Amerikaanse getrouwd. Al weer 31 jaar geleden op 16 mei. Kennen elkaar op 25 maart 32 jaar.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door dutchie_in_boston »

Bandido en ik hebben veel gemeen met onze gevoelens over dit land. Ik wist van kleinsaf dat het niet NL zou blijven, maar had geen idee waar dan wel. En toen kwam ik een aardige man tegen die amerikaan bleek te zijn. Het was makkelijker voor mij om hier naartoe te komen dan voor hem naar NL, en nu voel ik me thuis.
Sarissa
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jun 2012, 17:53

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door Sarissa »

Verliefd geworden op een Amerikaan, samen veel gereisd en in verschillende landen gewoond, daarna ons gesetteled in de VS met als doel om daar te blijven. Paar jaar geleden verrassende wending en nu wonen we in Nederland. Ik vond het wonen in de VS erg leuk maar ik geniet ook van het wonen in Europa. Misschien willen we ooit wel terug naar de VS of misschien heel ergens anders heen. Onze kinderen worden nu ook groter dus op dit moment is stabiliteit ook belangrijk. Voorlopig geen verhuisplannen maar je weet natuurlijk nooit wat er allemaal gaat gebeuren.
bazinga
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 feb 2013, 21:48
Locatie: Las Vegas

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door bazinga »

Wij zijn uitgezonden door een grote Nederlandse Multinational. Na 5 jaar hebben wij de keuze gemaakt om permanent te blijven in de USA. Wij hebben er geen dag spijt van deze beslissing gehad.
Klaasenfroukje
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 jan 2010, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Lage (D)

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door Klaasenfroukje »

Ook al hebben we niet deelgenomen aan de DV2014, komend jaar doen we zeker weer mee. Ook bij ons was het van jongs af aan al een verlangen, en dit werd bevestigd sinds het eerste bezoek. Sindsdien doen we, op dit jaar na, mee met de GC.

We weten dat de kans klein is en ook dat je in de US hard moet werken, maar dat vinden we niet erg. We benutten onze tijd hier goed door te studeren, te sparen en ons bedrijf uit te bouwen tot een stabiele inkomstenbron. We gaan voor de DV2015 en zullen zien wat de toekomst brengt.
Oeboemoe
Amerikafan
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 nov 2012, 00:51

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door Oeboemoe »

Emigratie op basis van gezinshereniging (huwelijk). :mrgreen:
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door goldenhills »

Leuk uitdagend werk, lekker weer, en heuvels waar je heerlijk kunt wandelen. Ik was het spreekwoordelijke maaiveld, lange grijze winters en platte polders zooo zat :(
Gebruikersavatar
klaasdj
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 apr 2009, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door klaasdj »

Ik ben dan nog wel niet weg, maar voor mij speelt het structurele tekort aan natuur en wildernis een grote rol. Ja, ik heb ook wel een beetje het Amerika-virus, maar er zijn ook wel degelijk push-factors in Europa. Over vanalles wordt zo moeilijk gedaan.

Op een Europese camping is het me vaak gebeurd dat je gereserveerd moet hebben, en als je al laat mag arriveren, dan zeker niet na 18:00. In de VS gaat dit veel gemakkelijker. "Zet 'm daar maar neer en we praten morgen wel even verder." Gewoon omdat het kan.

Ik doe mee met DV2014, omdat dit voor mij nu nog de enige manier is om kans te maken. Canada biedt iets meer kansen voor mij, dus zodra mijn studie afgelopen is focus ik mij op BC/Alberta.
Amerikanist!

'94: ON, NY
'07: MI, IN, IL, NY, KY, OH
'11: IL, IN, MI, ON, NY, PE, MD, DC, DE, NJ
'12: NY, NJ, PE, MD, DC, VA, NC, ON, VT, NH, ME, MA, RI, CT
'23: NY, NJ... en?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer