Zoals menig gebruiker van dit forum droom ik al van kinds af aan om naar Amerika te emigreren.
Ik hou van mooie natuur zoals in Amerika te vinden is en ga zo maar door.
Ik heb veel mooie verhalen van gebruikers op dit forum gelezen, en zou graag in hun voetsporen treden.
Wat jammer is, is dat ik het idee heb dat de kansen een succesvolle emigratie , door toedoen van beperking van immigratie en de financiële crisis, veel kleiner zijn geworden.
Het lijkt mij dat veel Amerikaanse bedrijven niet meer al het papierwerk willen verrichten om een Nederlander aan te nemen, Als er ook gewoon Amerikanen beschikbaar zijn.
Dit is voor mij nog lang niet aan de orde aangezien ik nog maar 17 jaar ben en voordat ik klaar ben voor de arbeidsmarkt ik wel 24 zal zijn. Maar ik vind het al leuk om er over na te denken
Op dit moment doe ik vwo en na het behalen van mijn diploma wil ik aan de TU werktuigbouwkunde gaan studeren.
Ik heb mij laten vertellen dat afstudeerders van technische studies als werktuigbouwkunde veel gevraagd zijn, in zowel Nederland als Amerika.
Ook zijn vakken als wiskunde en natuurkunde international waardoor ik geen achterstand zal hebben.
Integendeel, toen ik op deze site keek http://jobsearch.monster.com/search/mec ... ll-Time_58 .
Zag ik dat voor vacatures er niet eens een Masters degree is vereist terwijl het in Nederland gebruikelijk is die wel te behalen (wat ik dus ook van plan ben).
Ik realiseer mij wel dat de meeste functies op die site vragen om meer ervaring.
Maar aangezien ik eerst nog een studieschuld zal moeten afbetalen zal ik eerst ook werkervaring in Nederland opdoen
Hiermee heb je dus een kleine voorsprong in onderwijs. Maar zijn Amerikaanse bedrijven wel blij met een in Nederland behaalt diploma?
Volgens mij moet ik maar hopen dat de economie in Amerika over een jaar of 5 weer hard gaat groeien, omdat ik anders niet zoveel kans maak.
Of zie ik dat verkeerd?
Misschien denk ik over een aantal jaar wel anders over mijn emigratie, maar ik denk het niet.
En het lijkt mij dan ook erg leuk om jullie mening over de vooruitzichten te krijgen.