De winnaars van de DV Lottery en hun ervaringen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
driftergirl
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2009, 17:58

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door driftergirl »

68. 1. driftergirl
2. 4e keer
3. zelf ingevuld (1e keer ook, dan 2 maal USAFIS)
4. dinsdag 9/06/2009 (verzonden 20 mei)
5. 26xxxdriftergirl

PB gestuurd 10/11/12
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door sachasenne »

1. Deelnemer: Sten
2. Doet je partner ook mee? Ja (Jeroen) => Jeroen is de winnaar
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? Dit is de 2e keer (eigenlijk de 3e: ik heb in een ver verleden het eens door een vaag bureautje laten doen voor 25 $, nooit meer iets van gehoord ). Echtgenoot doet 2de keer mee.
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? Zelf
5. Notification Letter ontvangen op: 14 mei 2010
6. Case Number EU 252XX
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug? 25 mei 2010
8. Datum ontvangst 2de brief
9. Datum en plaats interview
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen? [/(hopefully) California

Sten komt niet meer op het forum, maar is wel degelijk geemigreerd naar Californie.
Groetjes,
Carine
GJK
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 okt 2009, 01:08
Locatie: Moraira, Spanje

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door GJK »

1. Deelnemer: GJK
2. Doet je partner ook mee? single
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? dit wordt de eerste keer
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? zelf ingevuld
5. Notification Letter ontvangen op: 10 mei 2010
6. Case Number EU 9500
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug? 18-05-2010
8. Datum ontvangst 2de brief 23-09-2010
9. Datum en plaats interview 02-11-2010, Amsterdam
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen? 7-11-2010 vanaf Amsterdam naar Los Angeles, California

GJK is geemigreerd maar is teruggekomen en richt zich momenteel op Spanje.
Hier vind je zijn blog.http://www.woneninamerika.blogspot.be/
k ben op dit moment in california op vakantie en heb het super naar mijn zin. geen enkel probleem bij de customs, hij vroeg hoelang ik het land was uitgeweest en toen vertelde ik ongeveer 6 maanden en nadat hij vroeg waarom ik zolang was weggeweest zei ik familie problemen.
mag nu iig weer een klein jaar wegblijven zonder dat ik mijn GC verlies. verder toch gewoon op mijn california drivers license een auto gehuurd, met mijn nederlandse rijbewijs was het 300 dollar duurder geweest, omdat ik ook nog underage ben.

ondanks het heerlijk mooie weer en iedereen hier weer te zien ben ik ontzettend blij met mijn keuze een huis in spanje te hebben gekocht.
SoCal is een super gebied om op vakantie te gaan, maar ik zou hier nooit meer kunnen wonen. wat een verschil vergeleken met zuid europa!
ik ben ontzettend blij dat ik nu doordat ik al zo vroeg verschillende plekken heb ervaren echt de juiste keuze heb kunnen maken en alleen al daarom was nog een keer terug naar california gaan het al waard. toch zal ik hier ongetwijfeld nog terugkomen.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door Ziva »

1. Deelnemer: Ziva
2. Doet je partner ook mee? Nee
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? Twee keer
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? Zelf ingevuld
5. Notification Letter ontvangen op? 6 mei 2010
6. Case Number? EU 7000
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug? 16-05-2010
8. Datum ontvangst 2de brief? 31-08-2010
9. Datum en plaats interview? 18-10-2010, Amsterdam
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen? 20-11-2010 Greencard activatie in Memphis, dan terug en dan hopelijk eerste kwartaal 2011 voorgoed.

Ik ben in maart 2011 geëmigreerd en woon nu ruim 1.5 jaar in Amerika. Ik ging van klein flatje in de stad als vrijgezel met 2 katten naar mijn Amerikaanse partner en zijn 2 kinderen, 2 honden en 2 katten. Mijn 2 katten verhuisden vrolijk mee. Al met al best wel wat veranderingen eigenlijk.

Als ik nu terugkijk besef ik dat ik best wel wat stappen heb gezet toen ik in maart 2011 besloot alles achter me te laten. Ik realiseerde het me toen niet omdat het zo goed voelde dat ik het gewoon wilde doen. Ik heb vanaf het moment dat ik te horen kreeg dat ik geselecteerd was voor de DV constant in mijn achterhoofd dat ene zinnetje gehad "liever spijt van iets proberen wat misgaat dan spijt omdat je het nooit durfde te proberen". En zo denk ik er nog over. Ik heb mijn hele leven al het gevoel gehad dat ik niet oud wilde worden in Nederland maar wist nooit waar dan wel totdat ik naar Amerika op vakantie ging. En 3 jaar later viel alles op z'n plek.

Binnen 5 maanden na aankomst had ik een superleuke baan gescoord en nu, krap een jaar verder, ben ik al in de running voor een mogelijke promotie. Ik heb achteraf gezien enorm veel geluk gehad want ik stuitte bij toeval op de advertentie. Ik woon weliswaar in een stad maar toch liggen de banen niet voor het oprapen.

Ik ben eigenlijk gewoon gegaan, alsof ik op een duikplank van een zwembad stond. Natuurlijk waren er genoeg angsten vooraf maar die heb ik eigenlijk een beetje weggedrukt voordat ik ging omdat ik anders misschien niet meer wilde gaan.

De angst om alles achter me te laten, alle zekerheden in Nederland. De angst dat mijn partner niet was wie hij zei dat hij was… of dat hij niet de man was die me gelukkig kon maken (toch lastig als je nooit met iemand samen hebt gewoond, helemaal als die man aan de andere kant van de oceaan woont). De angst dat ik zijn kinderen maar niets vond of zij mij niet of dat het hele gezinsleven me totaal niet zou bevallen. De angst dat Amerika wel een leuk vakantieland bleek te zijn maar dat het vreselijk was om te wonen. De angst om geen werk te vinden, dat was een grote omdat ik altijd wel een baan heb gehad en ik een enorme onafhankelijkheidsdrang heb. De angst voor heimwee… de angst voor het besef dat je familie en dierbaren veel te ver weg zijn.

Voor mij bleken alle angsten achteraf ongegrond gelukkig maar ik ben ze wel afgegaan nadat ik hier een tijdje wonen om zelf even de balans voor mezelf op te maken. Ik besef elke dag nog hoe bijzonder het is dat ik hier ben. Extra bijzonder omdat ik samen ben met mijn lief. We hebben samen het een en ander meegemaakt en als je langere tijd niet bij elkaar kunt zijn vanwege de afstand is het goed om daar nog af en toe aan te denken vind ik. Hij is zeker de man met wie ik oud wil worden en of dat nou in Amerika of Nederland is, ik vind het prima.

Wat me achteraf nog het meest verbaasde is dat ik in al die tijd slechts 1 keer heimwee heb gehad in de zin dat ik echt een traantje voelde rollen. Nota bene toen ik "Boer zoekt vrouw" keek, een programma waar ik in Nederland nooit naar keek. Op dat moment besefte ik dat ik nooit meer in Nederland wil wonen en dat was toch wel even slikken. Dat moment markeerde voor mij ook de overgang van het "roze wolk/vakantie" gevoel naar "hey, dit is nu jouw thuisland"

Het moeilijkste blijft je familie en vrienden achter laten. Maar, wat veel mensen al zeiden, ik heb nu beter en frequenter contact met ze dan toen ik nog in Nederland woonde. Verder de tijdzone… ik blijf het een vreselijk iets vinden. Als ik morgen weer voor de keuze stond, zou ik zo weer gaan en ook exact op dezelfde wijze als ik gedaan heb. Ik ben met een heel leuk feestje uit Nederland vertrokken en daar denk ik nog met veel plezier aan terug. Je laatste dagen in je thuisland moet je bijzonder maken want die dagen zijn belangrijk in je herinnering en daar moet je een goed gevoel over blijven houden. Verder ben ik rustiger geworden sinds ik me goed voel als Dutch-American. Dat klinkt gek maar toen ik net geëmigreerd was ging ik als een dolle op zoek naar alles Nederlands, alles wat ik kende. Ik vond alles wat Amerikaans was maar raar en gek en kocht als een bezetene alles wat bekend was voor mij. Verder had ik ook kritiek op alles Amerikaans. Ik denk dat dit een soort drang naar je comfortzone is of zoiets. Toen kwam er een periode dat ik probeerde me zo goed mogelijk "aan te passen" omdat ik wilde integreren en niet anders wilde zijn dan anderen en probeerde dus een American te zijn. En nu combineer ik zoveel mogelijk het beste van 2 werelden. Een Hollandse gehaktbal smaakt prima met een Green Bean Casserole ;)

De beste tip die ik kan meegeven voor mensen die ook willen emigreren is "ga ervoor als je de kans krijgt en erover denkt om te vertrekken". Ik realiseer me dat dit voor sommigen makkelijker is dan voor anderen maar als puntje bij paaltje komt is er 1 persoon in dit leven die je gelukkig moet maken en dat ben je zelf. Dit klinkt misschien enorm egoïstisch maar ik geloof nooit dat je een ander gelukkig kunt maken als je dat zelf niet bent. Het leven is al zo kort, wat heeft het voor zin om vast te houden aan al je "zekerheden" als die zekerheden je weerhouden van wat je echt gelukkig maakt? En besluit je niet te gaan is dat ook prima, maar accepteer dit dan en laat het niet aan je knagen.

Amerika is niet het "perfecte land" en gelukkig heb ik dat ook nooit zo gezien. Het is wel het land waar ik me gelukkiger in voel dan in Nederland. Waarom kan ik niet uitleggen. De natuur en weidsheid, de vriendelijkheid, het patriottisme, de over-the-top mentaliteit, het preutse… het zijn maar een paar dingen die ik kan waarderen. Ik ben opgehouden met Nederland en Amerika te vergelijken. Het zijn beiden prachtige landen maar Nederland is mijn verleden en Amerika mijn heden en toekomst en dat voelt enorm goed!
Gebruikersavatar
rsn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2009, 13:25
Locatie: Austin, TX

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door rsn »

1. Deelnemer: rsn
2. Heb je ook een partner die meedoet? vriendin
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? 2
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? zelf
5. Notification Letter ontvangen op: 10 mei
6. Case Number EU 10xxx
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug? 14 mei
8. Datum ontvangst 2de briefeind september
9. Datum en plaats interview29 Nov. Amsterdam
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen? Maart 2011 en waarschijnlijk eind 2011 definitief. Austin, TX

update 06/07/13
De uiteindelijke oversteek lijkt alweer een hele tijd geleden, ook al is het in werkelijkheid maar iets meer dan een jaar.

Het hele proces van begin tot eind was zachtst gezegd bewogen. Het was de 2de keer dat we mee deden en het was in ons laatste jaar van onze graduate studies. We hadden eind november 2010 het gesprek met de consul generaal en zijn in eind April/begin Mei van 2011 naar Amerika gegaan om de procedure af te ronden op het POE (Houston). Dit ging allemaal ok en wijkte niet veel af van de ervaringen van anderen. We hadden vanaf dat moment een jaar om ons definitief te vestigen in the US.

We zijn nog 2 weken gebleven in Austin, TX en hadden onze beide Greencards en SSN's ontvangen in deze 2 weken, veel sneller dan de norm waar we blij mee waren . Na deze week gingen we weer naar Nederland en begon het avontuur pas.

Mijn vrouw en ik hadden sinds de zomer van 2010 een opname studio in het oosten van het land en al een aardig clientèle opgebouwd. Het gevoel was nu erg dubbel, we konden ons eindelijk gaan vestigen waar we wouden, in Austin, TX; 'live music capital of the world', een van de meest vegan-friendly steden in Amerika, een van de meest (if not, most) liberale steden in Texas maar we hadden in NL al bereikt wat we wouden. We hadden een opnamestudio opgebouwd vanuit niets waarvan de konden leven en de rekeningen konden betalen. Uiteindelijk besloten we dat het beter is spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt dan van iets wat je NIET gedaan hebt. Sinds dat punt zijn alle klussen aan gaan nemen en heb ik nog een baan aangenomen in een outbound callcenter (worst job in the world..) om maar zoveel mogelijk te sparen voor de oversteek.

Naarmate we dichterbij 10 April 2012 ('de' datum) kwamen begonnen we steeds meer te beseffen wat familie eigenlijk voor ons betekende en dat maakte het er niet gemakkelijker op. We hadden vrede met het opgeven van onze studio en de andere dingen, maar onze families 'achter laten' zal altijd een rol spelen in de rest van onze levens.

In Maart moesten we 1 van onze katten in laten slapen, wat het er ook niet makkelijker op maakte. Uiteindelijk zijn we op 10 April, na een heartbreaking afscheid vertrokken met onze kat. Onze spullen hadden we enkele dagen eerder al afgeleverd in de haven in Rotterdam en die zouden er enkele weken over doen. Onze kat heeft het gelukkig zonder kleerscheuren overleefd wat eigenlijk onze enige concern was tijdens de vlucht. Een goede vriend kwam ons ophalen in Houston, TX en we vervolgde de reis per auto naar Austin, TX zodat onze kat niet hoefde over te stappen en in nog een vliegtuig hoefde te zitten.

De eerste paar dagen waren een beetje surreal en we voelde ons erg out-of-place en begonnen ons besluit te second guessen (wat hebben we opgegeven, en waarvoor?). We konden bij een goede vriend in trekken totdat we op eigen benen konden staan. Uiteindelijk hebben we geprobeerd gewoon de eerste week een week vakantie te nemen en van het klimaat te genieten en uit te rusten. Hierna begonnen we ons druk te maken over het langere termijn. We zijn gaan zoeken naar werk en mijn vrouw kon aan de slag op de groente afdeling in Target en ik kon 2 weken later aan de slag in een muziek winkel; ook al hebben we beide een master degree en ervaring in het runnen van een eigen bedrijf, you have to start somewhere.. We konden van de broer van onze roommate een auto overkopen op afbetaling wat erg veel hielp (vooral in TX).

In de fall van 2012 solliciteerde we, na een open-house bijgewoond te hebben, beiden bij een college die een Bachelors of Science in music production/sound engineering aanbiedt. We werden uitgenodigd op gesprek en uiteindelijk ook uitgenodigd voor een teaching demo. Alles ging goed en we werden beide na veel hassle (de program coördinator werd ontslagen en niemand had een kopie van onze papieren) aangenomen. Mijn vrouw was meteen ingeroosterd om een les te geven; ik werd in het winter semester pas ingepland. Tot op de dag van vandaag hebben we nog steeds een beetje gezeik vanuit het hoofdkantoor in Houston omdat Nederlandse Hogeschole/Universiteiten niet met 'transcripten' werken zoals ze dat in Amerika doen en dit is blijkbaar onmogelijk voor hun om te begrijpen. Oh, well . In the meantime staan we gewoon voor de klas and ti's been fun so far.

Ook hebben we toen we waren aangenomen een 2de auto gekocht vanuit een praktisch oogpunt. Dit ging allemaal veel makkelijker dan verwacht, considering dat we pas vanaf April 2012 in the US wonen en geen history (credit, etc.) whatsoever hebben opgebouwd. We zitten bij een Credit Union die ons erg goed helpen met het financiële systeem van Amerika (bijv. het hele ass-backwards credit-system). We hebben naast een bank account ook onze credit cards bij hun en ze gaven ons als tip elke maand de credit card op 1 dollar na af te betalen zodat je rente opbouwt over het openstaande bedrag. Blijkbaar werkt dit goed aangezien we enkele maanden geleden, tijdens het aanvragen van een nieuwe CC de creditscore te zien kregen die bijna tegen de 700 aan zat.

Ondertussen maken we trips naar omliggende steden en is mijn moeder al een keer op bezoek geweest. Ook zijn we in afgelopen April terug naar Nederland geweest voor 2 weken, wat naast erg leuk ook erg zwaar was.

Toen we terug kwamen zijn we eindelijk op onszelf gegaan (it was time..) en hebben we een appartement gevonden in een leuke buurt met fijne amenities. Het plan is om over een jaar te gaan kijken voor een huis; nu zou dit niet reëel/praktisch zijn. We gaan deze week met een studio eigenaar om de tafel zitten om te gaan kijken wat we voor elkaar kunnen gaan 'betekenen'.

Tot zover vinden we het geweldig hier. Ik ben een happier person; mijn gemoedsrust wordt altijd erg beïnvloed door het weer, ik werd in NL altijd erg down van het donkere regenachtige weer. In Austin is het praktisch vanaf eind Maart tot Oktober zomer , perfect solution. We hebben hier ook een vriendengroep die een stuk closer is omdat hun familie ook ver weg woont (in ieder geval, niet om de hoek) wat we niet hadden in NL. We missen familie wel en dat zal ook nooit weg gaan, gelukkig heeft iedereen een smartphone met whatsapp en skype wat het makkelijker maakt om deel uit te maken van elkaars leven.

We zijn blij met wat we tot nu toe bereikt hebben (de realiteit was iets complexer en minder makkelijk dan hierboven beschreven ) maar willen nog een hoop bereiken in de komende tijd. We gaan nu eerst even genieten van onze 2-week summer break tussen de semesters in!.

Ik heb in 2012 een blog bijgehouden ("a year in 3:2") waarbij ik elke dag een foto postte met een kort 'verslag' van die dag. De hele verhuizing is uiteraard onderdeel van dit blog geweest: http://ayear.robertnabbe.com/

Op aanvraag van onze families, zijn we in 2013 verder gegaan met een nieuw blog om ze op die manier een beetje op de hoogte te houden met alledaagse foto's en verhalen op: http://meanwhileinatx.robertnabbe.com/
LioraMel
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2010, 18:41

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door LioraMel »

1. Deelnemer: LioraMel
2. Heb je ook een partner die meedoet? ja
3. Hoe vaak heb je in totaal al deelgenomen? 1ste keer
4. Heb je het zelf ingevuld of betaal je een bureau? zelf ingevuld
5. Notification Letter ontvangen op: 6 mei 2010
5. Case Number EU: <100
6. Wanneer stuurde jij de documenten terug?
7. Datum ontvangst 2de brief
8. Datum en plaats interview
9. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen?

PB gestuurd op 10/11/12
Ridley
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2011, 14:38

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door Ridley »

1. Deelnemer: Ridley
2. Doet je partner ook mee? Vriendin heeft meegedaan, maar we zijn uit elkaar.
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? Dit was de eerste keer
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? zelf ingevuld
5. Notification Letter ontvangen op: begin mei
6. Case Number EU 17xxx
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug? mid mei
8. Datum ontvangst 2de brief 28-01-2011
9. Datum en plaats interview 01-03-2011, Amsterdam
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen? 25-03-2011 naar Los Angeles, California

PB gestuurd op 10/11/12
Gebruikersavatar
inge67
Amerikakenner
Berichten: 677
Lid geworden op: 06 mei 2009, 14:22
Locatie: Santa Barbara, California
Contacteer:

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door inge67 »

1. Deelnemer: Inge67 (Belgische deelnemer)
2. Heb je ook een partner die meedoet? Ja
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? Ieder 3e keer
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? Zelf
5. Wanneer zag je dat je gewonnen had? : 15 juli
6. Case Number EU69xx
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug? 14 november 2011 (nog gewacht op huwelijk met partner op 11 nov.)
8. Datum ontvangst 2de brief
9. Datum en plaats interview: 14 februari
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen?


Update :
Inge67 is nog actief op het forum en is nog bezig met haar procedure.
Gebruikersavatar
Centrino
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 03 mei 2011, 11:45
Locatie: Austin, TX

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door Centrino »

1. Deelnemer: Centrino (Belgische deelnemer)
2. Heb je ook een partner die meedoet? Nee
3. Hoe vaak heb je in totaal al deelgenomen? 9 keer
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? Zelf ingevuld
5. Wanneer zag jij dat je gewonnen hebt?: 15 juli
6. Case Number EU : EU00019xxx
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug? 19 juli 2011
8. Datum ontvangst 2de brief: 9 december 2011
9. Datum en plaats interview: 23 februari 2012, Brussel
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen? Nog te bepalen.

PB gestuurd 10/11/12
matchbox
Amerika-ontdekker
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 apr 2011, 16:40
Locatie: San Francisco Bay Area

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door matchbox »

1. Deelnemer: BillyBob + matchbox (Belgische deelnemer)
2. Heb je ook een partner die meedoet? ja
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? eerste keer
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? zelf
5. Wanneer zag je dat je gewonnen had? : 15 juli
6. Case Number EU 5XXX
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug? ergens eind juli
8. Datum ontvangst 2de brief eind augustus
9. Datum en plaats interview 17 januari
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen? wanneer zijn we nog niet helemaal uit waar: waarschijnlijk Texas, tenzij we ergens anders op voorhand werk vinden

Hoi Carine,

tof initiatief!

Momenteel hebben mijn man en ik het superdruk, want zaterdag is voor ons de grote dag, dan emigreren we.

Nadat we geselecteerd waren voor de DV lottery hebben we heel hard getwijfeld en op een gegeven moment zelfs besloten om het toch maar niet te doen (om verschillende redenen). Maar daar hadden we dus al heel snel spijt van en dus zijn we er toch mee door gegaan. Daar ben ik enorm blij om want ik ben zeker dat ik er de rest van mijn leven spijt van zou gehad hebben.

Onze droom is om te verhuizen naar Californië en het liefst naar de Bay Area. Maar omdat dit zonder job voor ons niet haalbaar is (veel te duur), hadden we een back-upplan: Texas. In juni zijn we naar daar gereisd en besloten we dat het San Antonio zou worden. Maar toen zijn we ook even overgevlogen naar San Francisco om te gaan solliciteren. Met succes: op 28 november begin ik in de Bay Area te werken. Zaterdag verhuizen we dus naar onze droombestemming

Groetjes!
Logician
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jul 2011, 18:52

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door Logician »

1. Deelnemer: Logician (Jeffrey) & Carol (zij heeft gewonnen)
2. Heb je ook een partner die meedoet? ja
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? Ik 2e keer, zij 1e keer!
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? zelf
5. Wanneer zag je dat je gewonnen had? : 15 juli
6. Case Number EU 11XXX
9. Datum en plaats interview: 13 maart 2012
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen? We wonen al in San Francisco, CA

Update :
Op 10/10/12 een PB gestuurd maar geen reactie ontvangen
collandia
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jul 2011, 23:31

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door collandia »

1. Deelnemer: collandia
2. Heb je ook een partner die meedoet? ja
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? eerste keer
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? zelf
5. Wanneer zag je dat je gewonnen had? : 15 juli
6. Case Number: EU (beneden de 100)
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug? begin augustus
8. Datum ontvangst 2de brief: eind september
9. Datum en plaats interview: begin november, Bogota, Colombia
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen? in FEB naar familie in Boca Raton FL voor activeren en dan zsm afhangend van werk naar onze definitieve nieuwe stad

update :
Op 10/10/12 een PB gestuurd maar geen reactie ontvangen.
Willel
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2011, 17:19
Locatie: Hulshout (België)

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door Willel »

1. Deelnemer: Willel (Belgische deelnemer)
2. Heb je ook een partner die meedoet? nee
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? 1
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? zelf
5. Wanneer zag je dat je gewonnen had? : 15 juli
6. Case Number EU00004XXX
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug?
8. Datum ontvangst 2de brief:
9. Datum en plaats interview: 9 februari 2012
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen?

update :
Op 10/10/12 een pb gestuurd maar geen reactie ontvangen.
Debster
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 aug 2011, 20:25

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door Debster »

1. Deelnemer: Debster
2. Heb je ook een partner die meedoet? Nee
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? 3x
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? zelf
5. Wanneer zag je dat je gewonnen had? : 20jul2011
6. Case Number EU 00011xxx
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug? 29jul2011
8. Datum ontvangst 2de brief : 7 okt 2011
9. Datum en plaats interview : 5dec2011 Amsterdam. Paspoort en verzegelde enveloppe teruggekregen op 9 december.
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen : Orlando, Florida
Ik ga 28 februari naar mijn vriend zodat ik de entry visa kan gebruiken en zal dan de laatste week van mei definitief naar de US verhuizen.

Hi,

op 1 juni 2012 ben ik daadwerkelijk verhuisd en ik woon nu in Kissimmee bij Orlando. Alles gaat prima en ik ben erg druk met het helpen van mijn vriend op de zaak. Veel administratie en geregel. Alles ging vrij makkelijk maar heb wel wat aanpassings problemen hier. Heb begrepen dat het aan de staat ligt. Mijn probleem is met de mentaliteit hier dus dat heeft niets te maken met de emigratie op zich.
Na bijna 6 maanden heb ik al wel mijn heimwee moment gehad en heb nu af en toe een moeilijke dag aangezien al mijn familie nog in Nederland is en ik alleen hierheen ben gegaan.
Kathleen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2008, 09:50
Locatie: België

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door Kathleen »

1. Deelnemer: Kathleen
2. Heb je ook een partner die meedoet? nee
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? eerste keer
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? zelf
5. Wanneer zag je dat je gewonnen had? : 11 november 2011
6. Case Number EU 20XXX
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug? 18 november 2011 letter returned , 2nd letter 30 november 2011
8. Datum ontvangst 2de brief: 09 december 2011
9. Datum en plaats interview 28 februari 2011
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen? Island Park, Idaho, op 29 februari vertrek ik op vakantie, dan kom ik effe terug om alles te regelen en ben ik riebedebie

Update 26/10/2012 : man man man, tijd vliegt.

Ik woon nu sinds juni in de States en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik was niet ongelukkig in België, maar ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als nu.
vbreugel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 aug 2006, 16:33

Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervaringe

Bericht door vbreugel »

1. Deelnemer Martijn en Mireille vbreugel
2. Heb je ook een partner die meedoet? ja
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al meegedaan? vanaf 2005 elk jaar
4. Heb je het zelf ingevuld of betaal je een bureau? 2005/2006 USAFIS, daarna zelf
5. Wanneer zag je dat je gewonnen had? 02/05/12 ikzelf had niet gewonnen, mijn vrouw wel
6. Case Number: EU 25.000-30.000
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug?
8. Datum ontvangst 2de brief:
9. Datum en plaats interview:
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen?
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervar

Bericht door sachasenne »

Alle tips omtrent contactname DV Lottery winnaars zijn welkom !
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: De winnaars van de DV Lottery en hun ervaringen

Bericht door sachasenne »

En een update van matchbox ! Zij vertrekken as zaterdag. Veel geluk voor jullie beiden !
Ook rsn gaat nog zijn ervaringen doorsturen.
Groetjes,
Carine
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Overzicht van de winnaars van de DV Lottery en hun ervar

Bericht door kastelke »

Centrino schreef:1. Deelnemer: Centrino (Belgische deelnemer)
[knip]
6. Case Number EU : EU00019xxx
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug? 19 juli 2011
8. Datum ontvangst 2de brief: 9 december 2011
9. Datum en plaats interview: 23 februari 2012, Brussel
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen? Nog te bepalen.

PB gestuurd 10/11/12
Centrino zit ondertussen in de buurt van Austin, Texas:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 23#p749823
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: De winnaars van de DV Lottery en hun ervaringen

Bericht door sachasenne »

En ook raket heeft contact opgenomen . :thumbup:
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer