Hier dan maar weer eens een update. Ik ben (helaas, pindakaas) niet toegelaten tot dat zomerprogramma bij Columbia. Jammer he? Ze hebben niet aangegeven waarom ze me niet wilden hebben, maar de gemiddelde aangenomen deelnemer is tien jaar jonger dan ik en heeft eigenlijk nog geen werkervaring, dus het kán zijn dat ze me gewoon te oud en te ervaren vonden. Of te dom / te arrogant / te onaardig / niet taalvaardig genoeg / niet Ivy League-fähig genoeg, natuurlijk, maar daar gaan we maar niet vanuit, he?

En, niet (te veel) getreurd, want ik krijg er een kick-ass vakantie voor in de plaats. Twee weken terug is Meneer Smitten afgestudeerd met schitterende cijfers. Heeft zich twee jaar lang absoluut kromgewerkt, maar de resultaten zijn er dan ook echt naar, dus ik ben trots (en ook blij hem nu weer 'terug' te hebben). Na zijn afstuderen hebben we in twee dagen onze hele bibliotheek ingepakt en samen met wat kleine hebbedingen met verhuizers meegegeven - die zijn nu onderweg naar de schoonouders, waar de spullen in een kelder gaan staan afwachten wat we gaan doen. In de dagen erop hebben we onze meubels grotendeels verkocht op Craigslist en klein huisraad hebben we aan buren weggegeven of gedoneerd. Ook hebben we, na lang beraad, een auto gekocht (niet iets waar we happig op waren, maar op basis van hoe de zomer er uit begon te zien, leek het ons zonder auto eigenlijk ondoenlijk. Daarnaast kregen we een erg goede deal doordat de verkopende student op korte termijn terug moest naar zijn thuisland). Enfin. We hebben we al onze kleren / toiletspullen en belangrijke elektronica in de auto gestouwd, alsmede een stapel slaapzakken en -matjes en allerhande mueslirepen en snacks en gallons water.
Zondagmorgen heel vroeg zijn we gaan rijden. Zomaar, op de bonnefooi. Tot we vanwege een werkaanbod ergens moeten zijn of tot onze vlucht naar onze vakantie in Nederland vertrekt, schuiven we dus nu heel vrijbuiterig door de 'lower 48'. Ik verwacht nog altijd dat we ergens aan de oostkust zullen uitkomen (en als de juiste werkgever even 'ja' wil zeggen, kan dat óók best op korte termijn), maar zoals het er nu naar uitziet, hebben we in elk geval een maand de tijd geheel aan onszelf.
Luxe he?
Ik zal af en toe wel in het restaurant-tips topic verschijnen, of eens raad vragen over waar heen te gaan. In de tussentijd wens ik jullie allemaal een heerlijke zomer!
Wordt vervolgd.