CR1 visumproces

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: CR1 visumproces

Bericht door smittenimmigrant » 03 jun 2015, 09:01

Dag lieve iedereen,

Hier dan maar weer eens een update. Ik ben (helaas, pindakaas) niet toegelaten tot dat zomerprogramma bij Columbia. Jammer he? Ze hebben niet aangegeven waarom ze me niet wilden hebben, maar de gemiddelde aangenomen deelnemer is tien jaar jonger dan ik en heeft eigenlijk nog geen werkervaring, dus het kán zijn dat ze me gewoon te oud en te ervaren vonden. Of te dom / te arrogant / te onaardig / niet taalvaardig genoeg / niet Ivy League-fähig genoeg, natuurlijk, maar daar gaan we maar niet vanuit, he? ;)

En, niet (te veel) getreurd, want ik krijg er een kick-ass vakantie voor in de plaats. Twee weken terug is Meneer Smitten afgestudeerd met schitterende cijfers. Heeft zich twee jaar lang absoluut kromgewerkt, maar de resultaten zijn er dan ook echt naar, dus ik ben trots (en ook blij hem nu weer 'terug' te hebben). Na zijn afstuderen hebben we in twee dagen onze hele bibliotheek ingepakt en samen met wat kleine hebbedingen met verhuizers meegegeven - die zijn nu onderweg naar de schoonouders, waar de spullen in een kelder gaan staan afwachten wat we gaan doen. In de dagen erop hebben we onze meubels grotendeels verkocht op Craigslist en klein huisraad hebben we aan buren weggegeven of gedoneerd. Ook hebben we, na lang beraad, een auto gekocht (niet iets waar we happig op waren, maar op basis van hoe de zomer er uit begon te zien, leek het ons zonder auto eigenlijk ondoenlijk. Daarnaast kregen we een erg goede deal doordat de verkopende student op korte termijn terug moest naar zijn thuisland). Enfin. We hebben we al onze kleren / toiletspullen en belangrijke elektronica in de auto gestouwd, alsmede een stapel slaapzakken en -matjes en allerhande mueslirepen en snacks en gallons water.

Zondagmorgen heel vroeg zijn we gaan rijden. Zomaar, op de bonnefooi. Tot we vanwege een werkaanbod ergens moeten zijn of tot onze vlucht naar onze vakantie in Nederland vertrekt, schuiven we dus nu heel vrijbuiterig door de 'lower 48'. Ik verwacht nog altijd dat we ergens aan de oostkust zullen uitkomen (en als de juiste werkgever even 'ja' wil zeggen, kan dat óók best op korte termijn), maar zoals het er nu naar uitziet, hebben we in elk geval een maand de tijd geheel aan onszelf.

Luxe he?

Ik zal af en toe wel in het restaurant-tips topic verschijnen, of eens raad vragen over waar heen te gaan. In de tussentijd wens ik jullie allemaal een heerlijke zomer!

Wordt vervolgd.

bello
Amerikakenner

Bericht door bello » 03 jun 2015, 10:42

Wat ontzettend jammer van het zomerprogramma! Rare jongens, die Amerikanen, om je niet aan te nemen :wink:

Het zal wel een geweldige trip worden die jullie nu gaan ondernemen, ik ben benieuwd naar jullie avonturen!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand

USInsider
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door USInsider » 03 jun 2015, 22:18

Luxe en leuk ! Ik wens jullie een hele goede reis !

Ik denk dat ze je te oud vonden, jonger is beter zoals je weet. (Met dank aan Mark Z.)

Gefeliciteerd voor Mr. S. met zijn afstuderen !

smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant » 08 sep 2015, 16:54

Hehe! Nou, we zijn er, hoor. Washington DC, yay! Voorlopig nog wel in een extended stay hotel aan het randje van de voorsteden (*zucht*), maar we hebben een 'application' lopen voor een appartement in de stad, dichtbij de metro. Als alles goed gaat, mogen we daar tegen het eind van de maand in. Ze zijn ook diervriendelijk, dus binnenkort komen er als het goed is een Smittenhond en een Smittenkat. Wat zal ik daar gelukkig mee zijn :) T is natuurlijk niet goedkoop, maar we hebben nu alle twee al wat uurtjes werk per week en qua geld moet het dus goedkomen. Zelfs als we niet allebei de volle veertig uur werken, moet het goed te doen zijn.

De reis van de afgelopen drie maanden (want zo lang zijn we uiteindelijk onderweg geweest) was helemaal fantastisch. We hebben in de eerste twee maanden ongeveer tienduizend mijl afgelegd in onze auto, hebben Canada nog aangedaan, en heel, heel heel erg veel gezien. Het is bijna onvoorstelbaar en de zomer voelt alsof hij wel een jaar geduurd heeft, zoveel nieuwe dingen hebben we gedaan. Hoogtepunten waren toch wel Yellowstone (ik had ons een paar nachtjes in een 'pioneer cabin' cadeau gedaan voor mijn verjaardag) en het verblijf in de Boundary Waters in Minnesota. Daarna zijn we nog naar Nederland geweest. Wat een warm bad was dat, zeg. Zo veel van onze vrienden weer gezien (we zijn helemaal platgeknuffeld) en zelfs een feestje gegeven (in het huis van vrienden, want zo cool zijn die mensen nou eenmaal). En ook lekker een paar weken bij mijn ouders gelogeerd (heerlijk was dat en zo relaxed) en alles eten wat ze hier in de VS maar nauwelijks hebben (Surinaams, verse bruine boterhammen met graskaas, je weet wel). Gek om dan bij terugkomst in de VS te moeten constateren dat dat nu toch ook een beetje als 'thuis' voelt. Anders, dat wel, maar toch ook als 'thuis'. Ik heb me wel extra voorgenomen om me hier in DC te storten op het maken van vrienden. Daar heeft het ons in Californië echt aan ontbroken en die les hebben we dus hopelijk nu geleerd. We kunnen het heel goed redden samen, maar vrienden zijn voor ons toch essentieel. Als ik qua werkuren niet helemaal vol kom te zitten, komt er w.m.b. ook weer een vrijwilligersklus bij een dierenasiel, of zo. Goed voor m'n netwerk, zoiets.

Gisteren hebben we de gelegenheid van Labor Day aangegrepen om Manassas National Battlefield Park te bezoeken. Mijn eerste Civil War battlefield, jawel. Ik vond het wat te warm om ver te lopen, maar het bezoekerscentrum was erg interessant. In de komende weken zal het wel een gekke mengelmoes worden van werk zoeken, bankzaken overhevelen, zorgverzekering zoeken en de stad en nieuwe buurt verkennen. Ter voorbereiding heb ik het blog van Petra er maar eens bij gepakt - zo leuk om te lezen hoe het hen vergaat en ik kan maar niet besluiten met wie ik nou makkelijker vrienden zou worden: haarzelf of haar kinderen :P

Oh, en ik zit natuurlijk op de green cardverlenging te wachten (hai, Steffen! Jij loopt altijd zo een maand of wat op me voor). De biometrics heb ik onderweg weten te doen, maar nu moeten ze de zaak nog onderzoeken, natuurlijk. We zullen zien :)

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer