Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verlaten de vangnet van sociale huurwoning en meer

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
doubledutch
Amerika-ontdekker

Verlaten de vangnet van sociale huurwoning en meer

Bericht door doubledutch »

Hoi,

Ik ben amerikaanse en nederlands is mijn derde taal, zo geduld aub! :)

Mijn vriend en ik zijn nog een paar na twee jaar meet een LAT - hij woont in Nederland, ik woon in de VS. Als wij trouwen, hij moet hier leven tot mijn kind 18 jaar wordt (zes jaar, 2018). Op dat moment kunnen we verhuizen naar Nederland. Hij heeft een sociale huurwoning, en hij heeft zorg dat als hij expatriates en dan later moet het naar Nederland om te wonen, hij zal niet in staat zijn om in aanmerking voor de sociale huurwoning, en niet kunnen niet in staat zijn de huur-prijs van de prive-markt.

Heeft iemand ervaring met repatriëring onder deze omstandigheden?

Op middelbare leeftijd en gemiddeld inkomen, het dak boven je hoofd is even belangrijk als de vrouw die je lief! :?

Ik ben blij met uw meningen en ervaringen,
DoubleDutch.
American-born native English speaker. When you have recovered from laughing, will you help me correct my Dutch?
Hockey
Amerika-expert

Re: Verlaten de vangnet van sociale huurwoning en meer

Bericht door Hockey »

Waarom moet jouw vriend in de VS komen wonen als jullie trouwen? Dat is bij mijn weten geen plicht. Je kan dan gewoon doorgaan met LATten.
Of doel je erop dat jullie bij elkaar willen wonen na het huwelijk?

Geen ervaring mee, maar ik denk dat je ook moet kijken naar zijn baan. Hoe zit het daarmee als hij vertrekt naar de VS en wil terugkeren naar Nederland?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Waarom moeten jullie wachten tot je kind 18 jaar wordt? Op 12 jarige leeftijd verhuizen naar een ander land gebeurt wel vaker. Niet makkelijk, maar best te overkomen. Tenzij de vader van het kind dwarsligt, maar ook daar is mogelijk ook wel iets aan te doen.

Als het kind in de VS geboren is, kan hij altijd makkelijker terug naar de VS dan dat jouw echtgenoot naar de VS kan vertrekken (dat duurt na het trouwen toch een tijdje).

En natuurlijk is het geen vereiste om bij elkaar te wonen, er is niemand die bij je thuis komt controleren of je inderdaad bij elkaar woont (behalve misschien in verband met sommige uitkeringen). Het enige dat 'ze' eventueel kunnen controleren is of je een trouwboekje (Nederland), trouwakte (VS) of een officiele partnerschapsverklaring hebt (Nederland).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
doubledutch
Amerika-ontdekker

De belangrijkste reden om te trouwen is om te leven in ieder geval dicht genoeg bij elkaar meer dan zes weken per jaar! Een LAT als de afstand is 8000 kilometers, en wij werken full-time. :sadcry:

Wij werken allebei in de ICT en onze banen verdwijnen naar het oosten. Hij kan zijn baan toch te verliezen dit jaar. Globalisering, de schuldencrisis ... alle te maken hem nog meer zorgen te maken over het verlaten van scheefwonen.

De rechterlijke uitspraak van mijn echtscheiding zegt dat ik nog geen 50 mijl afstand van haar (amerikaanse) vader te bewegen zonder zijn toestemming. Als ze 18 is, kan ze beslissen waar ze wil leven. Als ik beweeg nu, moet ik hier laat mijn dochter. Op deze leeftijd wil ze niet om ofwel haar moeder of haar vader te verlaten.
American-born native English speaker. When you have recovered from laughing, will you help me correct my Dutch?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Even de oud-leraar uithangen (maar je vraagt er zelf om): to move = bewegen, maar ook: verhuizen. Bewegen is iets dat je met je lichaam doet, bijvoorbeeld, ik beweeg mijn arm. Verhuizen doe je van de ene plek naar de andere.

Here endeth the lesson.

Moedig overigens om in een andere taal te durven schrijven, met spreken kun je veel verbergen (als de Nederlanders tenminste niet meteen willen laten zien dat ze allemaal Engels kennen), maar als je schrijft liggen al je fouten vast en voor iedereen te zien. Geweldig dat je dat toch durft te doen.

Succes.
doubledutch
Amerika-ontdekker

Dank u voor de "to move" verklaring.

Ik zal schrijven in het Nederlands voor iedereen te zien, maar ik ga niet naar een naakt strand zonder kleding! Ik ben amerikaanse, dus ik ben preuts.
BillyBob
Amerika-ontdekker

Bericht door BillyBob »

Ik ken er absoluut niets van maar ik wilde je toch even dit zeggen:

:clap: voor het Nederlands; dat is niet makkelijk!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Na verder nadenken: je zorgen maken over de toekomst is natuurlijk prachtig. Maar je kunt ook TE voorzichtig zijn. Niemand weet hoe de situatie er over vijf jaar uitziet. Misschien is er dan een atoombom-oorlog geweest tussen Israel (en de VS) en Iran, misschien is de economie op ongekende hoogte, misschien hebben ze tegen die tijd de woningnood in Nederland opgelost, misschien woont dan iedereen in tenten en stacaravans.

Ik zou van de huidige situatie uitgaan. Denk je dat je gelukkiger zal worden als je bij elkaar bent? Ga er dan voor, zoals ze tegenwoordig in "goed" Nederlands zeggen. Denk je dat je je erg veel zorgen zal maken over een eventuele verhuizing terug naar Nederland? Richt je daar dan op en neem de maatregelen die daarbij passen (met mogelijk de kans dat de relatie uit gaat).

Gelukkig worden is soms risico's nemen. Maar alleen maar thuis blijven is ook niet alles. Immers, je kunt op straat onder een auto lopen, maar je kunt ook door je bed zakken en je nek breken.

Succes.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hey DoubleDutch - je Nederlands is goed hoor! Petje af!

Je geeft aan dat je kind tot haar 18e in de buurt van haar vader moet blijven wonen, maar is het niet zo dat een kind op zijn/haar 12e mag kiezen bij welke ouder hij/zij wil wonen? Hier in Georgia is dat in ieder geval wel zo, en dan vervalt ook de regeling getroffen tijdens de scheiding. Hier in Georgia zou je dochter in court dus kunnen aangeven dat ze alleen bij haar moeder wil wonen, en dan zou dat (in principe, voor zover ik dat weet, en ik ben geen advocaat), jouw problemen moeten oplossen.

Wat betreft de sociale huurwoning van je aanstaande. Als ik het goed begrijp wil hij deze aanhouden tijdens de zes jaar dat hij in de VS woont? Het probleem is dat om daar te mogen wonen, hij in Nederland ingeschreven moetblijven staan, daar belastingen moet betalen, zijn zorgverzekering moet aanhouden, etc. Ik weet niet in hoeverre dat te doen is als je in de VS woont. Als jullie bang dat jullie, bij terugkomst in NL geen woning meer zouden hebben, zou je dan niet kunnen zorgen dat je wel op de wachtlijst voor een woning blijft staan? Zodat je over zes jaar een redelijke kans op een woning maakt?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Dixiechick, je zegt dat in Georgia het kind vanaf de 12 mag kiezen bij wie het woont. Maar geeft dat de ouder bij wie het kind woont dan ook het recht om te verhuizen naar bijvoorbeeld een andere staat of zelfs een ander land, zonder toestemming van de andere ouder?
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik ben geen expert, maar voor zover ik het allemaal begrijp, kan ik een kind op zijn/haar 12e kiezen, en daarmee vervallen alle eerdere gemaakte custody arrangements.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar dat speelt eigenlijk geen rol, aangezien de topicstarter zegt:
doubledutch schreef:Op deze leeftijd wil ze niet om ofwel haar moeder of haar vader te verlaten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

precies kastelke, wij hebben geen idee hoe de relatie tussen dochter en vader is en, in mijn mening, gaat ons dat ook niets aan. Het lijkt mij verschrikkelijk voor een 12-jarige om zo'n keuze te moeten maken, en vreselijk voor de vader dat z'n dochter naar de andere kant van de oceaan gaat verhuizen. Een andere optie is dat doubledutch haar dochter bij de vader achterlaat en zelf naar NL komt. Maar goed, da's voor doubledutch, haar dochter, haar ex, en haar aanstaande man om uit te zoeken.

doubledutch, ik heb geen ervaring met jouw situatie want ik was nog maar 20 toen ik hier mijn grote liefde vond en ik had geen materiele zaken die mij in NL vasthielden, maar ik vind bennogr's advies goed: wie weet wat er tussen nu en 2018 met jullie en onze wereld gebeurd? Misschien vind je man amerika wel zo leuk dat'ie dan helemaal niet meer terug naar NL wil. Of jullie zijn gescheiden. Of, of, of... In mijn mening, het leven is kort en je moet er nu van maken wat je kunt want het kan over zijn in een nanoseconde. Is hij gelukkiger bij jou en je dochter in amerika, of is hij gelukkiger met de zekerheid van een sociale huurwoning, baan of uitkering? Heeft hij een hoog genoeg inkomen (en geduld) om jou te sponsoren om naar NL te komen? Verdien jij genoeg om hem te sponsoren voor een green card?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

:offtopic: @Dixiechick, dankt voor je antwoord. Toch heb ik nog een vraagteken. Kan een van de ouders dan zomaar de kinderen naar een compleet andere plaats meenemen? Waarbij dus voor de andere ouder niet meer wordt gekeken naar wat het voor die persoon betekent?
doubledutch
Amerika-ontdekker

Dank jullie voor de complimenten over mijn Nederlands. (Wat is het bezittelijk vorm van jullie?) De vraag of een 12e moet worden toegestaan ​​om te verplaatsen zonder toestemming van haar vader beter wordt behandeld in de Amerikaanse politiek forum. En ja, ik kan mijn vriend sponsoren voor een green card (inkomsten genoeg) - Ik heb al gesponsord andere Nederlandse (ex) echtgenoot de hele weg naar burgerschap!

Ik denk dat mijn vriend dilemma komt voort uit het hebben van twee adult dochters die het gemaakt hebben nieuwe woningen in de gemeenschap waar ze zijn opgegroeid. Het is natuurlijk gezellig voor mijn vriend om zo te leven in de buurt van zijn dochters, en zij zijn, naar mijn mening, onwaarschijnlijk om te verhuizen (dank u Benno). Ondertussen mijn 19e dochter woont 1.800 mijl afstand op de universiteit van Californie, en zal waarschijnlijk altijd wonen ver van "thuis." Mijn 12e zal zeker naar de universiteit weg van thuis. Ik heb het dagelijkse gezelschap van mijn eerste dochter verloren, en verwachten dat de tweede te "verliezen" - dit is het mijn leven. Toen mijn dochter weg naar de universiteit ging, werd ik erg eenzaam en de wens te hebben mijn vriend bij me is groter geworden.

Op dezelfde manier, ik denk dat mijn vriend zich zorgen over de mogelijkheid nodig om terug te gaan ofwel naar Nederland omdat zijn dochters hebben hem nodig, of hij gewoon mist ze te veel om hier te blijven. Het is gemakkelijker te plannen voor een eventuele terugkeer, maar het is moeilijker om te leven klaar voor een plotselinge terugkeer.

En dat is mijn vraag - Wat doet een Nederlander moet doen om een plotselinge terugkeer gemakkelijkst te maken? Als hij mist zijn dochters, zal ik niet hem hier te houden. Ik heb Britse expat vrienden wiens huwelijk beëindigd, omdat de Britse partner miste zijn / haar familie in Groot-Brittannië en de Amerikaanse partner niet kon verhuizen daar.

Groetjes,
DD.
Laatst gewijzigd door doubledutch op 09 mar 2012, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hallo Double Dutch, als ik het goed begrijp is de situatie vooral lastig omdat hoe dan ook een van beiden de kinderen niet zal zijn. Of jij of je partner.

:offtopic: In jouw onderschrift staat dat je graag geholpen wil worden met je Nederlands te verbeteren. Mogen wij elke zin verbeteren om je te helpen? Ik wil hiermee geen kritiek leveren, maar iemand die zelf haar taalbeheersing wil verbeteren help ik graag.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als jullie elke zin gaan corrigeren, dan doe je dat misschien best per pb? Ik ben bang dat het topic zelf anders niet meer vlot leesbaar is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
doubledutch
Amerika-ontdekker

Hockey schreef: :offtopic: In jouw onderschrift staat dat je graag geholpen wil worden met je Nederlands te verbeteren. Mogen wij elke zin verbeteren om je te helpen? Ik wil hiermee geen kritiek leveren, maar iemand die zelf haar taalbeheersing wil verbeteren help ik graag.
Ja, aub!!! Mijn partner wordt moe van het maken van correcties. Als iemand zou willen dat ik hun Engels te verbeteren, stuur me dan een PM in het Engels.
doubledutch
Amerika-ontdekker

kastelke schreef:Als jullie elke zin gaan corrigeren, dan doe je dat misschien best per pb? Ik ben bang dat het topic zelf anders niet meer vlot leesbaar is.
Ik ga akkoord - correcties via PM? (er, PB - prive bericht)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer