Emigreren naar Amerika, welbepaald L.A.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

Vrachtwagenchauffeurs ook... Veel...

:wink:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Gebruikersavatar
ronald87
Amerikafan
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 sep 2005, 22:13
Locatie: NL

Bericht door ronald87 »

Een job waar ze in Amerika meer van nodig hebben: verpleegkundigen.
Hmm, dan moet ik het maar eens gaan overwegen om te gaan 'switchen' naar een verpleegkundige studie :lol:
Marceljesse
Amerikakenner
Berichten: 878
Lid geworden op: 07 sep 2004, 16:04

Bericht door Marceljesse »

Verpleegkundigen inderdaad. Of wordt wetenschapper!!
Gebruikersavatar
maartena
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 22 apr 2006, 00:43
Locatie: Orange, CA

Bericht door maartena »

Shezz schreef:Hey Hey mensen!
Ik ben terug!
Ik heb ondertussen heel goed nagedacht over alles enzo, en ik blijf eiglk bij hetzelfde standpunt:
Ik wil later graag naar America verhuizen!
Ondertussen heb ik toch al 4 mensen in mijne MSN lijst staan die van amerika komen en 1 iemand ervan kan ik super mee opschieten!
Normaal zou ik deze grote vakantie met haar naar NY gaan, maar dat is afgelast omdat ze binnenkort veel onderweg is met haar moeder die juist een boek heeft geschreven en gaat verkopen.
Als ik zou verhuizen dan zou het na mijn opleiding zijn, ik zou ook proberen om mijn stage te kunnen doen in Amerika om meer kans te hebben op vast werk daar.
Nu het probleem is, ik heb al veel zitten rondkijken naar verschillende sites, maar nergens vind ik iets waar staat welke jobs ze in Amerika nodig hebben en ik zou dat graag willen weten om mijn beslissing te maken voor mijn opleiding.
Ik heb ook al naar sites van de Amerikaanse ambasade ed zitten zoeken, maar nergens vond ik een werken e-mail adres om informatie te vragen!
Dus aub, mensen, weten jullie mss ergens waar ik die bepaalde jobs kan vinden?
Ik wil nu niet dat jullie denken 'Oh hier is ze weer, doet zelf nx en vraagt alleen maar' dat is dus NIET waar, ik heb er al veel over zitten zoeken!
Tja... ik denk dat dit al eens gezegd is door de meeste anderen, maar om in Amerika aangenomen te worden door een bedrijf moet je:

- Een HBO of Universitaire opleiding hebben (Ik weet niet wat het Vlaamse alternatief daarvoor is). - in ieder geval vergelijkbaar met een Amerikaanse "bachelors degree".

- OF beschikken over een bepaald talent waar men in de VS om zit te springen. Dit was in de periode 1997-2000 zo'n beetje de IT, omdat men overal IT mensen voor nodig had. Tot de dotcom bel barstte natuurlijk....en toen mochten er heel veel weer naar huis! Ook de Verpleging is mogelijk, maar dan moet je wel zelf een goede $5000 hebben na je Belgische of Nederlandse opleiding tot verpleegster om een omscholingscursus te betalen. Helaas zijn ziekenhuizen in de VS net als in Nederland ook niet rijk, dus zo'n cursus (die geloof ik een half jaar duurt) zul je zelf moeten bekostigen. Dit kan wel weer met een studie visum die naderhand kan omgezet worden in een werkvisum.

Kortom: Je dient diploma's te hebben, je dient een flinke zakcent te hebben, en je dient talent te hebben.

Een ander probleem is sowieso dat je moeilijk kunt anticiperen over welke banen over 5 jaar nodig zijn. De Internet ontwikkeling explodeerde binnen de periode van 5 jaar tussen 1995 en 2000 bijvoorbeeld en zorgde voor een compleet andere werkomgeving, en compleet nieuwe bedrijven.

Verpleging zal altijd nodig zijn, maar omdat elk land ter wereld wel een verpleegster opleiding kent (of in ieder geval de meeste landen) zal het ook niet simpel zijn om als Vlaams meiske op te vallen. Wat heb jij dat een verpleegster van Zuid Afrika of de Filipijnen bijvoorbeeld niet hebt?

Bovendien zul je werkervaring moeten hebben, je kunt nu eenmaal niet verwachten dat ze in de VS verplegers aan gaan nemen die net vers van school komen en nog niet in een ziekenhuis hebben gewerkt, laat staan een Amerikaans ziekenhuis.


Je zou natuurlijk altijd nog een Amerikaan aan de haak kunnen slaan en gaan trouwen. Maar het lijkt me dat je dat toch liever bewaard voor degene waar je echt van houdt....

Hou er trouwens rekening mee dat als je een Vlaamsje jongen aan de haak slaat, en je krijgt de kans om naar de VS te gaan, dat die arme jongen thuis moet blijven, tenzij je eerst trouwt. En trouwens is natuurlijk een serieuze bezigheid, dat doe je niet zomaar.

Ik moet zeggen dat gezien je leeftijd je kansen erg klein zijn. Ik denk dat je ook eerst eens naar Los Angeles moet gaan om te kijken of het wat voor je is.

Ik woon nu al 4 jaar een goed uur ten zuiden van Los Angeles, en moet zeggen dat ik Los Angeles eigenlijk helemaal geen prettige stad vind om te wonen. Het is een vrij dure stad, en er zijn altijd files/verkeersproblemen.

Een stad met 10 miljoen inwoners in "greater Los Angeles" (4 miljoen in de stad zelf, maar de agglomeratie bestaat uit veel meer) is echt wat anders dan Brussel. Brussel is maar een dorpje vergeleken bij de opzet van Los Angeles, en ik denk dat je er goed aan doet om eerst eens op vakantie te gaan en echt eens te kijken of je het echt wel wilt....

Amerika heeft ontzettend veel te bieden, maar je moet wel weten waar je aan toe bent.
Gebruikersavatar
Dre2USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 mei 2006, 19:29
Locatie: Orange County, USA
Contacteer:

Bericht door Dre2USA »

Shezz, je klinkt niet alleen naief, maar ronduit onnozel!
Waarom is LA de stad van je dromen? Alleen omdat Hollywood er zit? LA is een stad met hoge criminaliteit, veel arme mensen, smog en lawaai. California heeft veel, heel veel plaatsen waar het veel prettiger wonen is!

Ik woon zelf net als MaartenA een uurtje ten zuiden van LA, maar wel met goed inkomen, heerlijk huis en veilige buurt. Dat is heel anders wonen dan als 19-jarige zonder baan of geld hier aankomen... Ik denk dat je niet zou weten wat je overkomt als je gewoon zou instappen en hierheen kwam. Het beste advies dat ik op deze site gelezen heb is: ga als au pair! Dan heb je i.i.g. onderkomen en inkomsten en kun je op je gemak kijken of het wat voor je is. Als je tenminste met kinderen kunt omgaan... :lol:
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Bericht door ANY »

Ook de Verpleging is mogelijk, maar dan moet je wel zelf een goede $5000 hebben na je Belgische of Nederlandse opleiding tot verpleegster om een omscholingscursus te betalen.
Nee hoor, zo veel kost het niet. Je moet een vergunning krijgen en dat is niet gemakkelijk, vooral een papier rompslomp en examens, maar in geld kost het niet zo veel. Een omscholingscursus voor buitenlandse is er niet, en ziekenhuizen, vooral in de grote steden, werven veel verpleegkundigen in het buitenland.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gebruikersavatar
maartena
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 22 apr 2006, 00:43
Locatie: Orange, CA

Bericht door maartena »

ANY schreef:
Ook de Verpleging is mogelijk, maar dan moet je wel zelf een goede $5000 hebben na je Belgische of Nederlandse opleiding tot verpleegster om een omscholingscursus te betalen.
Nee hoor, zo veel kost het niet. Je moet een vergunning krijgen en dat is niet gemakkelijk, vooral een papier rompslomp en examens, maar in geld kost het niet zo veel. Een omscholingscursus voor buitenlandse is er niet, en ziekenhuizen, vooral in de grote steden, werven veel verpleegkundigen in het buitenland.
Ah :) Ik kan me herinneren van een jaar of 6 geleden dat iemand een paar duizend moest neertellen voor omscholing, maar dat kan in haar geval speciaal zijn geweest.

In Nederland werven ze trouwens ook in Zuid Afrika, omdat hen die Afrikaans spreken het makkelijkst zijn om te scholen naar Nederlands, en een goede communicatie tussen patient en verplegend personeel is natuurlijk heel belangrijk. Maar dit terzijde en /offtopic. ;)
"I reject your reality, and substitute my own!"
Gebruikersavatar
marloesusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 mar 2006, 03:38
Locatie: Maryland - USA

Bericht door marloesusa »

Beste Shezz,

Met belangstelling heb ik dit topic gelezen, en ik kan je op dit moment maar één ding echt aanraden:
Probeer eerst eens uit wat je zelf van Amerika vind. Want als je er nog nooit geweest bent, kun je er zoveel over gehoord, gelezen en gezien hebben, maar dat is allemaal uit tweede hand en daarmee subjectief. Ik denk echt, dat als je alle moeite ervoor wilt gaan doen om uiteindelijk in de US uit te komen, zoals een opleiding gaan volgen waarmee je meer kan hebt om in de VS terecht te komen, dat stap nummer 1 die je moet nemen is om er zelf eens heen te gaan en te bekijken of Amerika je wel echt zo erg aantrekt. En als je je zinnen echt op LA hebt gezet, zou ik je ook zeker willen aanraden om daar te gaan kijken. Amerika is zo'n groot land dat je de verschillende steden en woonomstandigheden niet met elkaar kunt vergelijken.
Ik zou je wel willen aanraden om er heen te gaan als au pair of exchange student, want vakantie of er leven is toch wel een verschil. Maar als je dat niet ziet zitten, ga dan in ieder geval richting LA op vakantie, (en je hoeft er niet op zoek te gaan naar banen op dat moment, want dat kan eenvoudigweg niet omdat je alleen een toeristenvisum hebt) voordat je andere stappen gaat ondernemen. Hoe ontzettend erg zou het zijn als je uiteindelijk in Amerika terecht bent gekomen na heel veel werk en moeite, en het valt je ontzettend tegen omdat het totaal niet is wat je ervan verwacht had?
Ik studeer op dit moment voor een half jaar in Maryland, en ik vind Amerika een schitterend land met veel vriendelijke mensen, maar ik denk niet dat ik er ooit zou willen wonen. Terwijl ik van te voren geheel neutraal tegenover Amerika stond. Ik had er niet specifiek iets mee, maar ook absoluut niets tegen en was blij dat ik er kon gaan studeren.

Succes ermee!
Groetjes Marloes
Magnolia87
Amerikakenner
Berichten: 1260
Lid geworden op: 04 mei 2006, 18:05

Bericht door Magnolia87 »

Pffff sorry dat ik het zeg, maar wéér zo'n jong meisje die denkt te kunnen gaan werken in LA als actrice. Nou ik kan je vertellen: forget it!! Ook al kom je Amerika binnen d.m.v. huwelijk, green card e.d, dan kom je NO WAY aan de bak als actrice.

En LA is echt een stinkstad hoor, letterlijk en figuurlijk. Als je het vliegeveld uitkomt ruik, voel en zie je de smog al! En zo gezellig is het daar niet hoor, het enige dat ik leuk vond om te zien was hollywood (walk of fame) en beverley hills, maar na 1 dag was ik blij dat ik door kon naar San Diego!!
Gebruikersavatar
maartena
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 22 apr 2006, 00:43
Locatie: Orange, CA

Bericht door maartena »

Magnolia87 schreef:En LA is echt een stinkstad hoor, letterlijk en figuurlijk. Als je het vliegeveld uitkomt ruik, voel en zie je de smog al! En zo gezellig is het daar niet hoor, het enige dat ik leuk vond om te zien was hollywood (walk of fame) en beverley hills, maar na 1 dag was ik blij dat ik door kon naar San Diego!!
Ik woon in de buurt van Los Angeles en ben het helemaal met je eens.

We willen dan ook verhuizen, en ogen inderdaad op San Diego, maar vanwege de stijgende huizenkosten ook naar Portland, Oregon.
"I reject your reality, and substitute my own!"
fcolos
Amerikakenner
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mar 2006, 15:17
Locatie: San Diego (CA)

Bericht door fcolos »

maartena schreef: Ik woon in de buurt van Los Angeles en ben het helemaal met je eens.

We willen dan ook verhuizen, en ogen inderdaad op San Diego, maar vanwege de stijgende huizenkosten ook naar Portland, Oregon.
Ik zou voor San Diego kiezen ;)
Het heeft alle voordelen van LA, maar niet de nadelen...
Xerxes
Amerikafan
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 okt 2004, 23:34
Locatie: Los Angeles, CA

Bericht door Xerxes »

Magnolia87 schreef:Pffff sorry dat ik het zeg, maar wéér zo'n jong meisje die denkt te kunnen gaan werken in LA als actrice. Nou ik kan je vertellen: forget it!! Ook al kom je Amerika binnen d.m.v. huwelijk, green card e.d, dan kom je NO WAY aan de bak als actrice.

En LA is echt een stinkstad hoor, letterlijk en figuurlijk. Als je het vliegeveld uitkomt ruik, voel en zie je de smog al! En zo gezellig is het daar niet hoor, het enige dat ik leuk vond om te zien was hollywood (walk of fame) en beverley hills, maar na 1 dag was ik blij dat ik door kon naar San Diego!!
Wow, You either get L.A. or you don't. L.A. is heel gezellig, woon hier nu bij elkaar zo'n 10 jaar en verveel me geen enkel moment. Walk of Fame is for the dreadful tourists! Ik heb een NLe vriend hier die kwam ook naar Amerika met een acteurs droom (hij was ook erg jong!) en hij kreeg een green card via de DV lottery, hij gaat op veel audities, is veel op toneel hier in L.A. en verschijnt in tv reclames, allemaal binnen 4 jaar, dus zo onnozel is het ook weer niet.

Ik vind het vreemd dat mensen hier Shezz met gemak onnozel en naief willen noemen, it's a bit disrespectful!

Ik kwam trouwens ook naar NYC op een zeer jonge leeftijd (17) zonder daar ooit gewoond te hebben, ik was illegaal voor een tijdje maar kreeg ook m'n green card (dv), ik had een droom en die heb ik gevolgd. Nu ben ik Amerikaan; heb verscheidene carrieres gehad en ben nu bezig met m'n bachelors af te maken om vervolgens aanvraag te doen aan medical schools...

L.A. btw is een fantastische stad, het heeft veel natuur, het stinkt niet altijd naar smog, wanneer ik soms terug kom van San Francisco kan ik de Eucalyptus ruiken, en ik moet zeggen dat ik maar 2-3 keer in de File heb gestaan (on the 10, en on the 5 driving to San Diego).
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
fcolos
Amerikakenner
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mar 2006, 15:17
Locatie: San Diego (CA)

Bericht door fcolos »

Xerxes schreef: en ik moet zeggen dat ik maar 2-3 keer in de File heb gestaan (on the 10, en on the 5 driving to San Diego).
Nou, ik heb wel wat vaker vast gestaan op de 5 north naar LA vanaf SD, zeker voorbij Anaheim. But, who give's a ####, you're in California! I'll take a traffic jam for granted any whole day of the week :D
Xerxes
Amerikafan
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 okt 2004, 23:34
Locatie: Los Angeles, CA

Bericht door Xerxes »

fcolos schreef:
Xerxes schreef: en ik moet zeggen dat ik maar 2-3 keer in de File heb gestaan (on the 10, en on the 5 driving to San Diego).
Nou, ik heb wel wat vaker vast gestaan op de 5 north naar LA vanaf SD, zeker voorbij Anaheim. But, who give's a ####, you're in California! I'll take a traffic jam for granted any whole day of the week :D
Ik bedoelde dat wanneer ik naar SD ging en door de Orange Curtain moest gaan dat ik dan altijd file had, terwijl in L.A. zelf heel weining heb meegemaakt, maar ik begeef me zelf niet zo vaak op de 405, mijn hele leven is in de Santa Monica en Hollywood, dus ik neem altijd de boulevards or streets!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
fcolos
Amerikakenner
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mar 2006, 15:17
Locatie: San Diego (CA)

Bericht door fcolos »

Xerxes schreef: Ik bedoelde dat wanneer ik naar SD ging en door de Orange Curtain moest gaan dat ik dan altijd file had, terwijl in L.A. zelf heel weining heb meegemaakt, maar ik begeef me zelf niet zo vaak op de 405, mijn hele leven is in de Santa Monica en Hollywood, dus ik neem altijd de boulevards or streets!
Ja, in de stad zelf is het altijd prima te doen, geldt ook voor SD. Tijdens de spits LA in of uit of SD in of uit is altijd ellende, kun je beter heel vroeg gaan (of heel laat). Op de 5 south stond ik alleen altijd vast rond Karlsbad... 405 heb ik volgens mij nooit op gereden...
ejb
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jun 2006, 20:09
Locatie: Los Angeles, CA

Bericht door ejb »

En LA is echt een stinkstad hoor, ... En zo gezellig is het daar niet hoor, het enige dat ik leuk vond om te zien was hollywood
LA is een stad met hoge criminaliteit, veel arme mensen, smog en lawaai.
Nee, Los Angeles is echt niet leuk hoor. Er is geen muziek, nou behalve misschien de LA Philharmonic, Sunset Strip, Hollywood Bowl. Er is geen cultuur, behalve het LA County Museum of Art, Museum of Contemporary Art, The Getty, Norton Simon Museum, Huntington Library and Garden. Je kunt er niet goed eten, behalve in Santa Monica, Pasadena, Melrose.

Los Angeles geeft veel goede en veel slechte kanten, net zoals elke stad. Maar de verschillen zijn vaak groter dan in andere steden, dus het hangt er maar van af waar je interesse naar uitgaat.
usalover
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2007, 22:23
Locatie: Belgie

Vragen?

Bericht door usalover »

hey shezz
Hoe ver sta je al in je tocht naar het beloofde land?:) Ik zelf woon momenteel in Chicago,IL op een studentenvisum (F1 visum) sinds een 8tal maand. en daarvoor was ik al 1 jaar in de VS als au pair meisje (J1) en dan heb ik mn visum verlengd voor 5 maand als tourist (B2)
Ik weet dus redelijk veel af van visums aanvragen en de immigratiewet en het Amerikaanse leven, dus laat me weten of je wilt praten. Misschien kan ik helpen. Helaas moet ik zelf binnenkort weer naar Belgie terugkeren (finaciele problemen), maar ik ga daar dan verpleegkunde studeren zodat ik ooit een green card kan krijgen. ik was aan het hopen dat ik met mn Amerikaanse vriend van 2 jaar zou kunnen trouwen maar het is helaas onlangs uitgeraakt tussen ons...ach ja, blijven dromen zou ik zeggen! dat doe ik ook. Laat niemand je ontmoedigen.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

We hebben Shezz al ruim een jaar niet op het forum gezien, dus of ze je vraag leest ....????
KH_1998
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 nov 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Emigreren naar Amerika, welbepaald L.A.

Bericht door KH_1998 »

Hoi !

Ben je al ver geraakt ?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Emigreren naar Amerika, welbepaald L.A.

Bericht door sanook »

TS is ruim 10 jr geleden voor het laatst hier geweest, denk niet dat je daar nog iets van hoort.... :thumbup: :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer