Zucht
Nou kwam ik dus in Birmingham aan na zo'n 3 uur in mijn truckie. Heb mezelf ingescreven en was meteen aan de beurt. Die gast kijkt naar mijn uitnodiging en dan naar mijn Permanent Resident Card en vraagt mij wat ik daar kom doen
Ik vertel hem dus rustig dat ik deze uitnodiging al voor de derde keer heb gekregen, maar twee keer moest afzeggen en dat ik ondertussen al mijn interview heb gehad en voila daarmee ook mijn PR kaart. Hij wenste mij een goede reis terug en weltrusten
Ik vroeg hem nog of dat hij niet gewoon mijn afdrukken kon nemen, want het kan nooit geen kwaad, maar hij wilde er niet aan beginnen. Ik vertelde hem ook dat via het USCIS telefoonnummer ik te horen had gekregen dat ik ondanks de goedkeuring van mijn PR toch naar deze afspraak moest komen. Ik vertelde hun UITDRUKKELIJK dat ik mijn PR kaart al binnen had. Toch moest ik naar deze afspraak. Hij verwees me gewoon naar de deur..... Prettige dag nog
In de auto toch nog maar een keer gebeld naar het USCIS telefoonnummer en een dame nam op en vertelde mij het volgende:
Zij hebben opdracht gekregen om mensen die een uitnodiging hebben gekregen ALTIJD naar deze uitnodiging te laten gaan. Ofwel ze zullen altijd vertellen dat je gewoon moet gaan. Hierbij maakt de huidige status niet uit. Ze vertelde mij dat de bediende op het Immigration Support Station de beslissing dan maakt of je wel of niet geholpen moet worden met "whatever" de uitnodiging was (vingerafdrukken in mijn geval dus). Ze zij ook dat ze begreep dat het frustrerend was, maar dat het een policy was waar ze niet van af mochten wijken. Als de ISS bediende zei dat het niet nodig was, en alles is verder in orde, dan is het zo.
Dus ben ik maar weer rustig (nou ja rustig) terug gereden.
Ik raad hierbij dan ook iedereen aan om te proberen na de USCIS het ISS telefonisch te bereiken en daar de vraag nogmaals te stellen. Ik weet dat die telefoonnummers moeilijk te krijgen zijn, maar het kan je heel veel tijd besparen.
Ik ben weer wat wijzer geworden (jullie hopenlijk ook) en een dag uit mijn leven kwijt

(het viel wel mee hoor, ik had er wel plezier in zo'n dagje op de weg)
Sincerely,
Richard