Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vingerafdrukken vernieuwen voor Permanent Resident

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
rperre
Amerika-expert

Vingerafdrukken vernieuwen voor Permanent Resident

Bericht door rperre »

Hey allen,

Volgens mij heb ik dit al eens aangeslingerd, maar ik heb een nieuwe uitnodiging in de bus gekregen om mijn vingerafdrukken te vernieuwen :roll: (alsof die verlopen of zo, maar goed)

Ik heb mijn PR card al sinds September, maar de brief zegt dat het voor de I485 is. Nu begin ik te denken dat ze dit misschien toch als een adjustment of status zien, maar volgens mij kan dit pas na 3 jaar.

Wat te doen, het is vrijdag de 20e en ik kan er wel heen, maar het is weer een uurtje of 3,5 heen en dan weer terug :shock: haha

Wat denken jullie?

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Geen idee, mogelijkheden: de afdrukken die ze hebben zijn niet goed genoeg - kan gebeuren; ze zijn iets kwijtgeraakt en willen dat opnieuw hebben; of je hebt niet alle vingers gezet en dat is nu vereist ?
Kun je ze niet bellen of emailen en vragen - maar praktijk leert UCSIS iets wil dan hebben we daar maa aan te voldoen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Heb net toch maar even gebeld met de USCIS en daar vertelde ze me dat ik toch terug moest om mijn vingerafdrukken te laten vernieuwen. Ondanks dat deze application all "approved" was. Reden "Unknown".

Dus maar weer 6-7 uurtjes in de auto 8) vrijdag.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik vond deze info. Het gaat me niet om de fee maar om het electronisch oppakken en opslaan van de vingerafdrukken.
Hadden ze die van jou al zo gedaan of ben jij nog ge-inkt.

Fingerprints: Where instructed, you must pay a $70 biometric fee for electronically capturing fingerprints, in addition to the base filing fee.

Wens ik je een goede rit van en naar en mocht je iets wijzer worden als je daar bent, laat het ons weten - ik lijd aan enorme nieuwsgierigheid.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het gaat niet echt om de afdrukken, maar om de FBI profile. De afdrukken zijn maar zes maanden geldig, want in die tijd kan jij alweer een misdaad gepleegd hebben :roll: . Mijn arme zusje heeft ze ook al tig keer moeten doen omdat USCIS telkens vergeet haar uit te nodigen voor de citizenship swearing in ceremony. Ze is al maanden goedgekeurd voor haar citizenship, maar tot je bent ingezworen moet je toch telkens weer die fingerprints doen. Dus al is je application "approved", tot je het document in handen hebt is dit "nodig". (Katja, mijn oudste, en ik moeten trouwens ook fingerprints doen voor een FBI background check voor het herkrijgen van ons Nederlanderschap)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik zal ze eens gaan ondervragen daar, ik was eigenlijk niet van plan om elke 6 maanden naar Birmingham te rijden 8)

Richard
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Vliegtuigje huren geen optie? Misschien wel een stukje duurder, maar ontzettend veel mooier. Sinds kort vlieg ik nu ook in Amerika in de kleinere vliegtuigjes en me valt op dat er ontzettend veel kleine veldjes zijn. Succes in ieder geval met de trip!
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar RPerre heeft zijn Green Card toch al ? Dat hele gedoe met FBI en Ned. justitie/politie en wiewatwaar nog meer is dan toch afgerond ?
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Dat is ook mijn vraag oortjes, ik heb mijn PR kaart al, moet ik dan nog mijn vinger afdrukken laten afnemen. Volgens het telefoontje naar de USCIS wel dus? Ik weet het ook niet meer, de I485 waar het om gaat is al goedgekeurd en afgehandeld :?: :dunno:

Richard
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Ik heb maar een advies: don't argue with the INS. Whatever ze willen, geef het ze maar, want je wil toch niet dat je file zoek raakt? :(
SEEING IS BELIEVING
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Nee dat niet, maar ik heb mijn PR kaart al. Dus het enige dat ik moet doen is 33 maanden na datum mijn Citizenship "change of status" aanvragen om zo genaturaliseerd te worden.

Ik ga ook wel vrijdag, want ik wil inderdaad niet dat er iets verkeerd gaat, maar volgens mij is deze case "half closed", mijn kaart is namenlijk geldig voor 10 jaar!

Richard
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hm, inderdaad vreemd, dan, ik dacht, dat je alleen nog "approved" was, maar de kaart nog niet had. Ik zou het toch even navragen bij het landelijk nummer, ze zijn daar heel behulpzaam vind ik (itt het Washington DC kantoor :roll: )
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Goed een hele ruime gok - heb je onlangs niet geprobeerd al ergens werk te krijgen waarvoor een security clearance nodig was ? De sfeer hier is op het moment redelijk paranoide, wie weet heeft iemand je verzoek doorgegeven aan Homeland Security, die hebben UCSIS gecontact en die kunnen gewoon je file niet vinden even, dus maken ze iets opnieuw aan. Kan toch ?

Toen wij bezig waren voor de G.K.en raakte de (toen nog) INS ook het belangrijkste document kwijt vlak voor het einde. Gelukkig hadden we een goede advokaat - daar ben ik weer hahaha - en die stuurde meteen een brief waarin ze de wetsartikelen quote en aangaf dat we recht hadden op voortgang en afronding van de procedure. Was dat niet gebeurd dan hadden we kans gelopen dat we een groot deel gewoon opnieuw moesten doen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Kortom, ik zou gewoon gaan en niet meer bellen, probleem is dat de mensen aan de tel. soms / vaak de meer complexe zaken niet kunnen behappen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik heb mijn beslissing al gemaakt en ga gewoon naar Birmingham vrijdag, ben ik er ook weer eens uit. Misschien kan ik wel even naar wat onroerend goed kijken aldaar en de rit afschrijven :wink:

Richard
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Zucht :roll:

Nou kwam ik dus in Birmingham aan na zo'n 3 uur in mijn truckie. Heb mezelf ingescreven en was meteen aan de beurt. Die gast kijkt naar mijn uitnodiging en dan naar mijn Permanent Resident Card en vraagt mij wat ik daar kom doen :?

Ik vertel hem dus rustig dat ik deze uitnodiging al voor de derde keer heb gekregen, maar twee keer moest afzeggen en dat ik ondertussen al mijn interview heb gehad en voila daarmee ook mijn PR kaart. Hij wenste mij een goede reis terug en weltrusten :!:

Ik vroeg hem nog of dat hij niet gewoon mijn afdrukken kon nemen, want het kan nooit geen kwaad, maar hij wilde er niet aan beginnen. Ik vertelde hem ook dat via het USCIS telefoonnummer ik te horen had gekregen dat ik ondanks de goedkeuring van mijn PR toch naar deze afspraak moest komen. Ik vertelde hun UITDRUKKELIJK dat ik mijn PR kaart al binnen had. Toch moest ik naar deze afspraak. Hij verwees me gewoon naar de deur..... Prettige dag nog :shock: :D 8) :roll:

In de auto toch nog maar een keer gebeld naar het USCIS telefoonnummer en een dame nam op en vertelde mij het volgende:
Zij hebben opdracht gekregen om mensen die een uitnodiging hebben gekregen ALTIJD naar deze uitnodiging te laten gaan. Ofwel ze zullen altijd vertellen dat je gewoon moet gaan. Hierbij maakt de huidige status niet uit. Ze vertelde mij dat de bediende op het Immigration Support Station de beslissing dan maakt of je wel of niet geholpen moet worden met "whatever" de uitnodiging was (vingerafdrukken in mijn geval dus). Ze zij ook dat ze begreep dat het frustrerend was, maar dat het een policy was waar ze niet van af mochten wijken. Als de ISS bediende zei dat het niet nodig was, en alles is verder in orde, dan is het zo.

Dus ben ik maar weer rustig (nou ja rustig) terug gereden.

Ik raad hierbij dan ook iedereen aan om te proberen na de USCIS het ISS telefonisch te bereiken en daar de vraag nogmaals te stellen. Ik weet dat die telefoonnummers moeilijk te krijgen zijn, maar het kan je heel veel tijd besparen.

Ik ben weer wat wijzer geworden (jullie hopenlijk ook) en een dag uit mijn leven kwijt :roll: :wink: (het viel wel mee hoor, ik had er wel plezier in zo'n dagje op de weg)

Sincerely,

Richard 8)
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

En kun je nou de benzine declareren bij USCIS? Dat lijkt mij toch wel redelijk ... :wink:
Life is good in the Tarheel State.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik schrijf de rit gewoon af aan het einde van het jaar :wink:

Richard
MrsMiaWallace
Amerikafan

Re: Vingerafdrukken vernieuwen voor Permanent Resident

Bericht door MrsMiaWallace »

Ben ik even afwezig, mis ik allerlei interessants. Misschien is het een troost als je weet dat je niet de enige bent die dit overkomt? :wink:

Ik wil nog wel even ingaan op wat dingen die je in je allereerste berichtje zei - mijn excuses maar je haalt een aantal dingen door elkaar.

Als je nu een 10 yr PR card hebt hoef je geen adjustment of status (die heb je al gehad, anders had je geen PR card) en ook geen removal of conditions (voor conditional residents na 2 jaar minus 90 dagen. Na removal of conditions krijgt men een 10 yr card).

Als jij bent getrouwd met een Amerikaanse (sorry ben even vergeten of dat zo is) kan je na 3 jaar minus 90 dagen een aanvraag voor citizenship indienen. Anders na 5 jaar (minus 90 dagen).

Dus behalve een eventuele aanvraag voor citizenship ben jij nu voor lange tijd van de immigratieperikelen en USCIS af - er komt voor jou niets na 3 jaar. Tenzij dus naturalisatie. En als je dat niet doet, over 10 jaar vernieuwing van je PR card.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

haha, bedankt voor de uitleg, maar degene die het door elkaar haalde was de USCIS zelf. Ik begreep er werkelijk niets van waarom ik in hemelsnaam uitgenodigd werd om mijn vinderafdrukken te "vernieuwen" :roll: want voor mij was de gehele procedure klaar.

En als je verder leest heb ik de USCIS ook duidelijk gemaakt dat deze "case" al goedgekeurd was en ik mijn PR kaart al had. Zij gaven me aan om toch naar deze afspraak te gaan......... met als gevolg, 6 uur rijden voor niets. Nou ja voor niets!!!! De dienstdoende ambtenaar aldaar stuurde me al snel weer terug.

Als ik hierover moet speculeren, dan denk ik dat het andersom veel te vaak gebeurd dat mensen "NIET" naar hun afspraak gaan, omdat ze denken dat het al gebeurd is, of wat voor reden dan ook. Dus sturen ze iedereen gewoon naar de afspraak toe en laten het laatste woord aan de dienstdoende ambtenaar.

Richard
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer