Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Diploma vertalen of omzetten
Diploma vertalen of omzetten
Hoi hoi,
Ik heb gesolliciteerd bij een Amerikaanse vliegmaatschappij en ik weet nu al dat ze naar mijn diploma's gaan vragen. Nu heb ik gelezen dat je je diploma kan laten vertalen of zelfs kan laten omzetten naar Amerikaanse normen. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand waar ik dit het beste kan laten doen.
Ik zelf heb een diploma MBO Administrateur niveau 4+
Thanks
Ik heb gesolliciteerd bij een Amerikaanse vliegmaatschappij en ik weet nu al dat ze naar mijn diploma's gaan vragen. Nu heb ik gelezen dat je je diploma kan laten vertalen of zelfs kan laten omzetten naar Amerikaanse normen. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand waar ik dit het beste kan laten doen.
Ik zelf heb een diploma MBO Administrateur niveau 4+
Thanks
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: Diploma vertalen of omzetten
Ik weet niet of de vliegtuigmaatschappij bepaalde eisen heeft, maar de National Association of Credential Evaluation Services (NACES) heeft een website (http://www.naces.org/members.htm) met een lijst van organisaties die dit doen, en welke door de Amerikaanse overheid erkend worden. Ik zelf heb gebruik gemaakt van wes (www.wes.org), en het ging allemaal vrij makkelijk.
Succes!
Succes!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar vooraleer je die kosten gaat maken, kan je best contact opnemen met het bedrijf waar je solliciteerde. Vaak is het zo dat zij eisen dat je met bepaalde organisaties werkt. En WES is zeker een veel gebruikte, maar ze zullen maar eens een ander bedrijf naar voor schuiven, heb je je kosten voor niets gemaakt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- DixieChick
- Amerika-expert
Elke maakt een goed punt. De enige reden waarom ik WES gebruikt hebt is omdat mijn werkgever specifiek om hen vroeg. Dus navragen is geen slecht idee, want het accrediteren van diploma's is niet echt goedkoop.
Southern Tales
Southern Tales
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat je wel al kan doen is aan je school vragen om een transcript te bezorgen, en eventueel ook je diploma in het Engels. Geen idee of ze dat ook hebben bij een MBO opleiding, maar je kan het altijd al vragen. Dan verlies je daar al geen tijd meer mee.
Elke
- DixieChick
- Amerika-expert
Het kan helpen om ze alvast te vragen (of te helpen) met een vertaling. Maar vaak willen dit soort organisaties dat de transcripten rechtstreeks van de school naar hen worden opgestuurd, dus daar moet je wel rekening mee houden. Wat je kan doen (wat ik heb gedaan omdat ik in tijdnood zat), als de school dat niet gewend is, of moeilijk doet (want dat is Amerika en dat kost geld), is een koeriersdienst nemen (DHL bijv.), die het bij school ophaalt en voor jou verstuurt.
Southern Tales
Southern Tales